Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua enää kuin ovulaation aikaan. Onko muilla samaa?

Vierailija
31.07.2019 |

En jaksa tähän nyt pitkiä sepustuksia kirjoittaa, mutta itse "ongelman" tuon esille ja toivoisin kommentteja siihen. Eli oma seksuaalisuuteni on mennyt siihen, että en halua seksiä enää kuin käytännössä ovulaation aikaan. Muina aikoina ei juurikaan tee mieli tai tekee sen verran vähän ettei viitsi nähdä sitä vaivaa, mitä seksin harrastaminen vaatisi (olen hitaasti syttyvää sorttia eikä mitkään pikapanot kiinnosta). Seksiä on siis viime vuodet ollut noin kerran kuukaudessa.

Varsinaisia parisuhdeongelmia ei ole, oma mies on kaikkien mielestä tosi hyvännäköinen ja tosi hyvä rakastajakin, ja itsekin olen hyväkuntoinen, terve ihminen. Eli periaatteessa puitteet korkeammalle libidolle olisi kunnossa, mutta jotenkin vaan ei vain hirveästi kiinnosta.

Kiinnostaisi tietää onko tällainen kehityskaari tyypillinen muillekin naisille? Olen siis nelikymppinen ja ollut saman kumppanin kanssa 15 vuotta. Kaksi esiteini-ikäistä lasta on.

Ja mainittakoon vielä, että mieheni ei ole seksin määrästä valittanut ja ehkä asia enemmän mietityttääkin minua: haluaisin tavallaan haluta enemmän, mutta kun se ei luonnollisesti tule kaiken elämän muun hässäkän keskellä. Ovulaation aikana on ainoa aika, kun itse spontaanisti, aktiivisesti haluan. Mitä käykään sitten, kun kuukautiskierto loppuu...

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin oman vaimoni kirjoittama. Ja miehenä voin sanoa, että tämä on kyllä ihan kamalaa. Meillä vielä sellainen, että silloin kun seksiä on se on aivan uskomatonta ja vaimokin ihmettelee, miksi ei tule useammin harrastettua. Ja sitten tulee taas se kuukauden tauko... Useita vuosia ollaan menty näin, mutta monesti kyllä tuntuu etten enää kestä. Vieraisiin tai muualle en halua, kun haluan seksiä juuri oman vaimoni kanssa.

Vierailija
2/4 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeastaan vähän samaa. Itse koen, että arki työntää luontaisen seksuaalisuuteni taka-alalle, josta se aina luonnollisena tarpeena tulee esiin ovulaation aikana. Muina aikoina on joka ilta jotakin hässäkkää, miettimistä tai stressiä, jonka seurauksena muut asiat ajavat edelle. Eli kuten kuvasit, seksi ei tällaisissa tilanteissa todellakaan tule luontaisesti. Eikä tilannetta toki helpota elämänvaihe, jossa lapset ovat jo isompia ja valvovat myöhään.

Voisin seksiä toki useammin harrastaa, mutta mieheni ei taas halua, jos tietää/huomaa etten ole täysillä mukana. 

Mitä olen kavereideni kanssa aiheesta jutellut, niin kyllä hyvin monilla on seksiä pitkissä parisuhteissa todella vähän (minustakin kerran kuussa on kyllä todella vähän). Jotkut sitten ovat siunattu libidolla, jota työstressit tai muut ei hetkauta mihinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on 45+, mutta mitä nyt hänen puolestaan voin vastailla, niin en itse ainakaan erityistä ovulaatiopanetusta tunnista. Pikemminkin halut ovat korkeimmillaan juuri ennen menkkoja, mutta kyllä ne melko tasaiset pitkin kuuta ovat kuitenkin. Sen kyllä tunnistan, että halut jotenkin hautautuvat kaiken muun alle, ja seksi jää ihan liian helposti illan viimeiseksi asiaksi, kun kaiken muun on saanut pois mielestä ja näkyvistä. Tämä mua vähän rassaa. Kun yritän pitää yllä pientä kuumotusta pitkin päivää, niin siihen helposti tulee kommenttia, että se vain häiritsee kaikkea muuta tekemistä liikaa, ikään kuin kerralla päähän mahtuisi vain joko seksi tai kaikki maailman muut asiat...

Omasta puolestani taas sanoisin, että mulla tuo panetusrytmi on enemmän vuorokauden mittainen kuin kuukauden (no yllätys). Aamulla lienee hormonitasot korkeimmillaan, ja aamuseisokkiin herätessä panetusfiilis on enemmän kuin helppo saada aikaan. Siinä ehtii kertyä mukavat odotukset iltaa kohti (vaimo on täysin iltaihmisiä), mutta päivän mittaan vaan huomaa, kuinka ne alkavat siitä hiipua. Vaikka kuinka haluaisi että sama panetus jatkuisi, niin ei vaan meinaa millään syttyä. Illalla sitten joutuu polkemaan mopon uudestaan käyntiin ihan kylmästä. Tunteessa on varmaan vähän jotain samaa kuin tuossa kuvailemassasi kuukausirytmissä. No, onneksi nyt toistaiseksi kuitenkin se uudelleen syttyminenkin aika helposti onnistuu, vähän iho ihoa vasten, tissin vilautus tai vaimon käsi hajamielisesti pikkareiden päällä vaeltamassa, niin taas seisoo 🙂

Vierailija
4/4 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako "ovulaation aikaan" siis yhtä päivää vai useampaa päivää ovulaation aikoihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi