Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä, vaikea mies

Vierailija
05.06.2022 |

En oikein tiedä pitäiskö ottaa vaan avioero. Ollaan oltu yli 10v yhdessä ja lapsiakin on. Mies ärsyttää minua kaikin mahdollisin tavoin. En vaan jaksa enää sitä omanapa-ensin ajattelua.

Esim eilen olimme lähdössä lasten päättäjäisiin ja itse olin menossa siitä vielä suoraan sitten töihin. Sillä aikaa kun minä autan aamulla lapsia vaatteiden kanssa, silitän vaatteet, katson että opettajien lahjat mukana, kortit kirjoitettuna jne. Sanon miehelle, että minulle tulee kauhea kiire, että ehdin laittaa itseni valmiiksi töitä varten ja pyydän miestä auttamaan lasta, joka ei löydäkään sopivia vaatteita itselleen. Mitä tekee mies? Sanoo, että kyllä lapsi pärjää ja löytää vaatteensa, että älä hermoile ja kyselee minulta samalla missä hänen vaatteensa/asusteensa on! Eli hän olettaa että siinä hässäkässä alan etsiä hänelle tavaroita, kyseessä kuitenkin lapsille tärkeät päättäjäiset, ja heidän piti vielä olla koululla ennen vanhempia!

Mies ei sitten tietenkään omasta mielestään ole ollenkaan itsekäs tai itsekeskeinen. Mutta tuollaista se on jatkuvasti hänen kanssaan. Kun tulen töistä kotiin, on jo ilta, ja ensimmäiseksi toinen lapsi tulee ovelle ja sanoo, että on ihan kauhea nälkä. Ovat syöneet lounaaksi eilisen ruoan jämät puolen päivän aikaan, eikä sen jälkeen mies ole antanut lapsille mitään ruokaa. Isompi sentään itse osaa ottaa välipalaa, mutta pienempi oli ollut sitten syömättä 6 tuntia. Tästä kun miehelle sanon, niin olen vaan hänen mielestään neuroottinen ruoka-ajoista. Oli kuulemma juuri sillä sekunnilla alkamassa miettiä mitä antaisi lapsille ruoaksi. Hän yleensäkin alkaa miettiä lasten ruokailua vasta siinä vaiheessa kun hänelle ITSELLEEN tulee nälkä. Tämä sama keskustelu on käyty about miljoona kertaa, että lapsille pitäisi antaa säännöllisesti ruokaa 3-4 tunnin välein, ei ole terveellistä että verensokeri laskee niin matalalle ja sitten vedetään kauhean isoa annos kerralla. Hoikat lapset kyseessä.

Oikeasti vaadinko liikaa? Kuulsotaako tämä ihan normaalilta? Itse mietin että onko mies oikeasti vähän vajaa vai vain tosi välinpitämätön? Ehkä molempia? En oikeasti jaksa enää..

Kommentit (313)

Vierailija
41/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuntuu taantuneen teinin asteelle tultuaan isäksi. Otan osaa ap.

Vierailija
42/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä näitä tällaisia miehiä sitten vaivaa? Mikä on se suurin ongelma tässäkin? Kun kaikki jotenkin vähän tökkii, ja jos sanon että en vaan jaksa enää, että nyt riittää, etsin oman asunnon jne, niin sitten mies sanoo että yrittää muuttua, että minun pitäisi vaan olla kärsivällinen... Mutta en usko että mies koskaan muuttuu tarpeeksi, on vaan niin totaalisen ärsyttävä kaikin mahdollisin tavoin. On vittumainen, hankala, jääräpää, ilkeä, häneltä puuttuu sellainen käytännön järki/viitseliäisyys mitä tulee lapsiperhearjen hoitamiseen. Välillä tuntuu siltä, että olen joku tukihenkilö ja hän vaan vie kaiken energiani. En pysty luottaa siihen, että hän hoitaa jotain jos en itse jaksa. Mutta hänen jälkiänsä joudun jatkuvasti paikkailemaan.

Hän ei todellakaan saa minusta niitä parhaita puolia esille. Olen alkanut huomata että minulla on tosi vapautunut olo aina jos hän on jossain poissa. Ehkä ero on tosiaan ainoa vaihtoehto, vaikka olen aina ajatellut niin että jos kaksi ihmistä tarpeeksi haluaa jotain, niin sitä kuljetaan läpi vaikka harmaan kiven. En ole ihan hövelisti vaan mennyt aikoinani naimisiin. Mutta en osaa tai jaksakaan tehdä asioille enää yhtään mitään. En näe että tilanne muuttuisi paremmaksi jollain tavalla. Mieheen ei ainakaan voi luottaa siinä, että hän tekisi jotain töitä suhteemme eteen, joten huonommaksihan tämä kokoajan pakosti vaan menee. T. Ap

Veikkaan että ongelma on siinä, että eivät läheskään kaikki miehet usko tasa-arvoon. Voi olla että edelleen enemmistö ei usko. Tähän viittaa se miten harvinaista on että mies jää kotiin hoitamaan lapsiaan. Mies uskoo vilpittömästi että kodinhoito ja lastenhoito on sinun tehtäväsi ja on vihainen kun yrität siirtää sinulle kuuluvia vastuita hänelle.

Jos kysyt asiasta, hän kieltää. Mutta joskus ihmiset valehtelevat.

Juu ja on toki myös tottunut että hoidan asioita, koska on ollut pakko, sillä muuten ne olisivat jääneet yksinkertaisesti kokonaan hoitamatta ja muun muassa lapset ilman ruokaa. Ja kyllä mies valehtelee tosi paljon asioita. Myös itselleen luulen. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
44/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mitättömiä juttuja, mutta eiköhän se noiden yleisyys ole se, mikä riesoo. Ehkä myös miehesi ei ole itsekeskeinen vaan yksinkertaisesti laiska. Tosin vaikeahan niitä on erottaa toisistaan.

Vierailija
45/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mitättömiä juttuja, mutta eiköhän se noiden yleisyys ole se, mikä riesoo. Ehkä myös miehesi ei ole itsekeskeinen vaan yksinkertaisesti laiska. Tosin vaikeahan niitä on erottaa toisistaan.

Niin, kun tosiaan lähes kaikki on jotenkin hankalaa ja vaivalloista hänen kanssaan. Siltä ainakin tuntuu, miksi? Eikä minullekaan ole täysin auennut onko hän itsekeskeinen, laiska vai ihan vaan jotenkin tosi yksinkertainen? Tai onko sitten näitä kaikkia... T. Ap

Vierailija
46/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ihmeessä

Vierailija
47/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi mitättömäksi sitä että mies on pitänyt lastaan nälässä.

Ihmettelen sitäkin, onko lapsi pyytänyt ruokaa isältään. Jos ei, miksi? Jos on, miksi tämä ei antanut ruokaa? Molemmat vaihtoehdot ovat huolestuttavia.

Plus vielä sekin että vanhempi lapsi osasi ottaa välipalaa mutta huolehti (hänkin) vain itsestään. Ison perheen lapsena itse olisin tietenkin huolehtinut ruokaa pikkusisarukselle.

Vierailija
48/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsit kyseisen miehen?

No hän oli mielestäni aikoinaan komea ja hauska. Olin siis oikeasti tosi rakastunut häneen, mutta siitä on aikaa ja olin aika nuori silloin. Hänellä oli myös mukava perhe, joka sittemmin paljastui sekin ihan vinksahtaneeksi.  T. Ap

Komea ja hauska.

Niinpä niin.

Ja nyt ihmettelet miksei komea ja hauska mies ole vastuullinen, reilu ja välittävä. Miten se on mahdollista.

Olisiko kannattanut valita mies vähän paremmilla kriteereillä?

Vierailija
49/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mies on itsekäs kun ei tee niin kuin nainen itsekkäästi haluaa

Vierailija
50/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan. Olet palstapiip joka täällä valittaa kun ei ole naista...

Vierailija
51/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuntuu taantuneen teinin asteelle tultuaan isäksi. Otan osaa ap.

Ei mies ole mihinkään taantunut. Ap jo sanoi että valitsi miehen joka oli komea ja hauska, ja että hän on tajunnut miehen perheenkin olleen vinksahtanut.

Mies ei ole muuttunut miksikään. Siitä tässä on kyse. Ap toivoi miehen muuttuvan hänen toiveidensa mukaisesti, ja niin ei ole tapahtunutkaan.

Vierailija
52/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se kun se parisuhde ei ole pelkkää ottamista vaan. Joskus joutuu tekemään myös jotain mitä toinen, jopa nainen haluaa. Tätä toki pohjattoman itsekkään ihmisen on vaikea käsittää.

Vierailija
53/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitäkin, onko lapsi pyytänyt ruokaa isältään. Jos ei, miksi? Jos on, miksi tämä ei antanut ruokaa? Molemmat vaihtoehdot ovat huolestuttavia.

Plus vielä sekin että vanhempi lapsi osasi ottaa välipalaa mutta huolehti (hänkin) vain itsestään. Ison perheen lapsena itse olisin tietenkin huolehtinut ruokaa pikkusisarukselle.

No 6 tuntia? Voitko rehellisesti sanoa, että lapsesi on joka päivä syntymästä lähtien syönyt 6 tunnin välein? Ei minun lapset ainakaan ole, ainakaan reissun päällä.

Vierailija
54/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsit kyseisen miehen?

No hän oli mielestäni aikoinaan komea ja hauska. Olin siis oikeasti tosi rakastunut häneen, mutta siitä on aikaa ja olin aika nuori silloin. Hänellä oli myös mukava perhe, joka sittemmin paljastui sekin ihan vinksahtaneeksi.  T. Ap

Komea ja hauska.

Niinpä niin.

Ja nyt ihmettelet miksei komea ja hauska mies ole vastuullinen, reilu ja välittävä. Miten se on mahdollista.

Olisiko kannattanut valita mies vähän paremmilla kriteereillä?

Sinulla on varmasti linkki tutkimukseen joka osoittaa että miehen rumuus ja tylsyys korreloi vastuullisuuden, reiluuden ja empatian kanssa. En kuitenkaan pidätä hengitystäni sitä linkkiä odotellessa.

Vierailija
55/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies myös lämmitti vain itselleen ruokaa,vaimon piti sanoa,että lapsetkin pitää ruokkia.

Vierailija
56/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 6 tuntia? Voitko rehellisesti sanoa, että lapsesi on joka päivä syntymästä lähtien syönyt 6 tunnin välein? Ei minun lapset ainakaan ole, ainakaan reissun päällä.

Eipä siinä sitten mitään. Pidetään vaan lapsia nälässä talossa jossa on kaapit täynnä ruokaa. Se on tervettä.

Vierailija
57/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ON vähän vajaa.

Vierailija
58/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosta tule mitään. Miten monta kertaa sille pitää sanoa, että lapset tarvitsee ruokaa, jotta menis perille? Vai eikä vaan välitä, vaikka perille meniskin?

Vierailija
59/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi aikuisen miehen älytä itse tällaiset asiat.Jos ei opi neuvomallakaan,perhe-elämästä tulee kovin vaikeaa.Kuka sellaista jaksaa.

Vierailija
60/313 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta, että lapsi olisi hengenvaarassa. Tee vaikka nasu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi