Onko teille tullu töihin uusi työntekijä?
Mitä mieltä olette hänestä, oletteko ottanut uuden työntekijän ilolla vastaan vai olisiko ollut parempi , ettei olisi tullut, vaikka hän olisi vain määräaikainen?
Kommentit (94)
Ketähän nämä alaspäin peukuttajat täällä on? Samanlaisia kuin ne erikoistapaukset, joista kerrotaan?
Kyllä nämä savustaja asenteiset rotiin saadaan!!
Useita. Ovat ihan tervetulleita, mutta minä saan useimmiten sen perehdyttäjän osan. Silloin vähän kiristää pinnaa, kun pitäisi hoitaa omat työt, ja ehtiä perehdyttää heitä, ja auttaa jokaisessa ongelmatilanteessa perusperehdytyksen jälkeenkin. Mutta se on, mitä se on. Ja kyllä se heidän työpanos oikeasti auttaa, kun pääsevät kunnolla alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä savustaja asenteiset rotiin saadaan!!
Olisi kiva nähdä että näin kävisi, todellisuudessa kiusattu joutuu lähtemään työstään. Olen itse nuori nainen ja tulin 2kk sitten uuteen työhön jossa lähinnä naisia työkavereina. Eka päivä oli ihan kiva ja kaikki vaikutti hyvältä, sitten alkoi syrjään jättäminen ja perehdytys on ollut onnetonta. Saattaa johtua siitä että pomo (mies) tulee kanssani juttuun aika hyvin ja vien näin huomiota muilta naisilta.
Montakin. Yleensä kerralla aloittaa useampi. Työtehtävä eri niin en ole näiden kanssa juuri tekemisissä. Autan jos apua tarvitsevan ja olen peruskohtelias kuten muitakin kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, olen tehnyt kaikkeni että hän lopettaisi koeajalla.
Miksi? Tekeekö hän jotain/kaiken väärin?
Kenelläkään ei ole aikaa tai taitoa perehdyttää häntä.
Vaikka kesäaika ja vatrmasti hiljaisempaa ja luppoaikaa on? Ja onko hän vakkari vai määräaikainen?
Olen eri, mutta meillä on kesäaikaan tosi kiireistä, kun monet on samaan aikaan lomilla ja toimistolla olevat hoitavat sitten kaikki hommat. Olisi kyllä kamalaa, jos joutuisi vielä siihen päälle perehdyttämään uutta työntekijää.
Huolellinen perehdytys säästää kaikkien voimia ja tuo joukkoon yhden hyödyllisen käsi-/jalkaparin lisää.
Meillä uusi työntekijä otetaan vastaan tervetulleena lisävoimana ja opetetaan hänelle se työ, johon hänet palkattiin.
Yksinkertaista.
No niin meilläkin ja onneksi ei ole palkatttu silloin, kun tosissaan on kiirettä loma-aikana vaan silloin kun on kaikki porukat paikalla ja on oikeasti aikaa perehdyttää. Työn oppimiseen menee kuitenkin useampi kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Jotain 3-4kk sitte. Yhdessä tehty hommia ja koittanut opettaa. Ja opetus alkaa joka päivä aina alusta. Mitään ei jää mieleen. Ja alkanut rähisemään kun neuvoo. Alkaa olla mitta hyvin täysi.
Älä neuvo enää. Rähinää ei tarvitse kuunnella tai rähise takaisin.
Siksihän se rähiseekin, kun tarvitsee rähistä takaisin.
Asenne vammaisilla savustajilla ei ole tunteita, onneksi niitä ei ole kasvattamassa missään päiväkodeissa meidän lapsiamme!
Mikä ihme järki on palkata työntekijä, jossei häntä perehdytetä kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Asenne vammaisilla savustajilla ei ole tunteita, onneksi niitä ei ole kasvattamassa missään päiväkodeissa meidän lapsiamme!
Vai onko sittenkin?
Nykyään tehdään palkkatukitöitä ja kaupungin ja valtion yksiköissä työntekijät vaihtuvat usein.
Kolme kesäsijaista aloittanut parin viikon sisällä.
Lapsia hoidetaan tarhoissa palkkatuella niin hoitajat vaihtuvat
Onneksi yhdestä paskalla ravaavasta palkkatuetusta päästiin eroon. Sen luulon määrää ja tiedon puutetta ei usko erkkikään!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi yhdestä paskalla ravaavasta palkkatuetusta päästiin eroon. Sen luulon määrää ja tiedon puutetta ei usko erkkikään!
Oliko kouluttamaton nuorukainen?
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin en oikein jaksaisi uusia työntekijöitä. Uusiin ihmisiin tutustuminen on aina vähän raskasta, ja uudet työntekijät saattavat muuttaa tiimin dynamiikkaa varsinkin silloin, jos heitä tulee useampi kerralla. En myöskään tykkää perehdyttämisestä tai kouluttamisesta, vaan se tuntuu epäluontevalta.
Vierailija kirjoitti:
On, olen tehnyt kaikkeni että hän lopettaisi koeajalla.
Sama, ihan uskomattoman lapanen tapaus.
Lehdessä tänään, että sairaanhoitajaksi hakenut 27000 ja kouluun otettu alle 3000.
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä tänään, että sairaanhoitajaksi hakenut 27000 ja kouluun otettu alle 3000.
Ja sitten vauva palstalla kehdataan ehdottaa, että työttömät hakisi sairaanhoitaja kouluun vaikka sinne on vaikea päästä, hakijoita pilvin pimein.
Siksi.