Onko teille tullu töihin uusi työntekijä?
Mitä mieltä olette hänestä, oletteko ottanut uuden työntekijän ilolla vastaan vai olisiko ollut parempi , ettei olisi tullut, vaikka hän olisi vain määräaikainen?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee koko ajan uusia työntekijöitä ja osa irtisanotaan koeajalla.
Hommissa, joissa pysyvää porukkaa on aika vähän ja vaihtuvuus tosi suurta.
Miksi osa sanoo itsensä irti jo koeajalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, olen tehnyt kaikkeni että hän lopettaisi koeajalla.
Miksi? Tekeekö hän jotain/kaiken väärin?
Kenelläkään ei ole aikaa tai taitoa perehdyttää häntä.
Vaikka kesäaika ja vatrmasti hiljaisempaa ja luppoaikaa on? Ja onko hän vakkari vai määräaikainen?
Olen eri, mutta meillä on kesäaikaan tosi kiireistä, kun monet on samaan aikaan lomilla ja toimistolla olevat hoitavat sitten kaikki hommat. Olisi kyllä kamalaa, jos joutuisi vielä siihen päälle perehdyttämään uutta työntekijää.
Kuinkakohan kamalaa sillä uudella tyypillä on?
No onneksi ketään ei ole palkattu kesäaikaan.
Halpatyövoimaa on tullu poislähteneiden tilalle! Nämä poislähteneet(Minä mukana) on olleet ammattinsa osaavia ihmisiä! Tämä joukkopako alihankintayrityksestä pohjanmaalla tapahtui 5 vuoden aikana! Yy teet pilasi ko firman täysin!
Vanhat työntekijät pelkää että uusi työntekijä on parempi kuin he siksi tarvitsee olla mulkero.
Se kertoo huonosta itseluottamuksesta parissa kommentissa oltiin iloisia uudesta työntekijästä.
Ihmettelen myös miksi aloitus on tehty mikä on tämän keskustelun pointti?
On. mutta otettiin tyttöjen kanssa pimulta luulot pois heti alkuunsa. Eipä se montaa viikkoa työpaikallamme viihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen huomannut? Surullista, että ihmiset ovat läpeensä noin pahoja ja ilkeitä.
Minkälaisen selityksen annat johtajalle ilkeästä käyttäytymisestäsi uutta työntekijää kohtaan?
Syytän uutta työntekijää samoista asioista joista minua syytetään. Sana sanaa vasten.
mark kirjoitti:
Vanhat työntekijät pelkää että uusi työntekijä on parempi kuin he siksi tarvitsee olla mulkero.
Se kertoo huonosta itseluottamuksesta parissa kommentissa oltiin iloisia uudesta työntekijästä.
Jaa minä olisin tyytyväinen, jos uusi työntekijä olisi parempi ja itse voisi ottaa vähän lunkimmin.
Vierailija kirjoitti:
On. Jotain 3-4kk sitte. Yhdessä tehty hommia ja koittanut opettaa. Ja opetus alkaa joka päivä aina alusta. Mitään ei jää mieleen. Ja alkanut rähisemään kun neuvoo. Alkaa olla mitta hyvin täysi.
Älä neuvo enää. Rähinää ei tarvitse kuunnella tai rähise takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ollut jo 3kk ajan. Ei tunnu oppivan mitään. Hyvin passiivinen töiden suhteen. Jotenkin hankala ihminen mielestäni. Noh, hänen opettajansa jää huomenna kesälomalle ja hän pääsee näyttämään taitonsa. Ei käy sääliksi.
Meillä samoin! On kyllä kulunut jo varmaan 6 kk. Aivan tumpelo ja kivireki. Passiivinen ja ylimielinenkin vielä. Jos esimerkiksi sanoo virheestä ja yrittää neuvoa tai kehottaa omatoimisuuteen, niin saattaa hyvin nenäkkäästi vastata jotain tyyliin evvk. Esimiestä ei kiinnosta, kun hänelle on pääasia, että joku edes tuuraa lomia...
mark kirjoitti:
Pitääkö tämäkin vääntää rautalangasta?
Haluan tietää toisten näkemyksiä uudesta määräaikaisesta työntekijästä, kokevatko sen hyvänä vai pahana vai ihan uhkana. Joku tuolla kertoikin, että saattavat kokea uhkana, pelkäävät, että onkin parempi työntekijä kuin he.
Haluan tietää, miksi yritetään savustaa ulos uutta työntekijää, vaikka määräaikainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen huomannut? Surullista, että ihmiset ovat läpeensä noin pahoja ja ilkeitä.
Minkälaisen selityksen annat johtajalle ilkeästä käyttäytymisestäsi uutta työntekijää kohtaan?
Meidän tapauksessa esimiestä ei kiinnosta, että toinen ei osaa ja ymmärrä mitään ja kaikkien aikaa menee turhaan samojen asioiden jankkaamiseen. Lopulta tulee turhautuminen ja ilkeys, kun ei vaan pysty enää hymyssä suin neuvomaan, kun on neuvonut samaa asiaa puolen vuoden ajan jo varmaan tuhansia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytän uutta työntekijää samoista asioista joista minua syytetään. Sana sanaa vasten.
Olet sairas! Mutta etpä tiedä mitä minä teen, enkä kerro, se on mun salainen a se!
Meille tuli kesätöihin parikymppinen nainen niin miehille tuli lähes riitaa kuka saa olla perehdyttäjä 😅
mark kirjoitti:
Minua taas turhauttaa se, ettei millään opita ja alkaa silmukka tiukentua, kun ei tästä uudesta ole apua meille! Pelkkää haittaa! Todellakin haluttaisiin hyvä ja nopeasti oppiva sopiva ihminen tiimiimme, mutta jostain syystä tulokkaita ei ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee koko ajan uusia työntekijöitä ja osa irtisanotaan koeajalla.
Hommissa, joissa pysyvää porukkaa on aika vähän ja vaihtuvuus tosi suurta.
Miksi osa sanoo itsensä irti jo koeajalla?
Osa irtisanotaan, koska eivät pysty vaadittavaan tulokseen. Siihen on tarkat mittarit ja kriteerit. Tulos tai ulos -systeemi on aika raaka, mutta näissä hommissa ihan järkevää. Kaikki eivät sovellu työhön. Osa lopettaa koeajalla, koska ei jaksa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Onko hän nuori ja kaunis ja älykäs ja sinä noin kateellinen?
Olette te ihme epeleitä! Koska valitatte kiireestä, teille palkataan apua, jota sitten ette ehdi muka perehdyttää. Onko kivaa kun on kiire? Oletteko jotenkin koukussa siihen ihanaan kiireen tunteeseen?
On , ja en kerro muuta eikä tiedä vielä jääkö meille nuori .
Vierailija kirjoitti:
On , ja en kerro muuta eikä tiedä vielä jääkö meille nuori .
Kerro nyt vähän edes enempi?
Useampikin uusi työntekijä tullut viime kuukausina.