Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoin 40 kg tajuamatta sitä itse. Enkä tajua vieläkään, koska en näytä niin lihavalta

Vierailija
04.06.2022 |

Ja joo, on minulla silmät, on vaatteet, on peili. Olen 180 cm pitkä nainen ja painoin vielä 10 vuotta sitten 75 kg. Siinä on sitten tullut keskimäärin 4 kg vuodessa, ja nyt painan 115 kg. Koska olen pitkä, se ei näy niin dramaattisesti, oikein pukeutuneena saatan näyttää ihan normaalipainoiselta. Käytän koon 46 vaatteita, osa 44. Liikkumiseni ei ole hankalaa, saan itse lakattua varpaankynteni, mahdun huvipuistolaitteisiin jne. eli mikään ei ns. herättänyt minua tähän massaani. Tämä paino kävi siis ilmi työpaikan terveystarkastuksessa.
Arvatkaa vain miltä nyt tuntuu, kun on kuvitellut että ylimääräisiä kiloja on noin 15, mutta niitä onkin 40!!! Herra varjele.
Voin sanoa että nyt aivot nyrjähti laihdutukseen, ja aivan toden teolla. Ei tee mieli syödä eikä juoda mitään kun päässä pyörii vain +40 kg.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama juttu minulla. Oon vähän yli 170cm pitkä ja painoa on nyt noin 100 kg, vielä kolme vuotta sitten painoin 75 kg.

Oon ilmeisesti jotenkin sokeutunut omalle ulkonäölle. Tuntuu, että näytän edelleen melkein samalta kuin 25 kiloa sitten. Osa silloin käyttämistäni vaatteista on edelleen käytössä myös.

Oon yrittänyt tässä näiden vuosien aikana kyllä myös pudottaa painoa, mutta aina se tyssää omaan saamattomuuteen. En tiedä onnistunko koskaan, aina tulee joku syy syödä herkkuja tai olla menemättä lenkille.

Vierailija
2/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette punnitse itseänne säännöllisesti?

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2816dabc-417d-458f-a521-053dcb6c5f…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut yle areenan sinkut paljaana? Siinä romuluinen endia "avautuu" kun hänellä on polymorfia. Eli näkee itsensä lihavana vaikka ei oo.

Vierailija
4/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset kuvittelevat, että ylipaino ei näy? Ette te näytä normaalipainoisilta, vaikka miten itse luulette.

Painonhallinnan kulmakivi on vaaka ja sen käyttäminen säännöllisesti. Ne, jotka ovat vuosikausia käymättä vaa'alla, usein varmaan alitajuisesti haluavatkin huijata itseään.

Vierailija
5/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne, olin lihonut n 20 kg ja tuntui että minähän olen samannäköinen kuin ennenkin ja samat vaatteetkin mahtuu. Kuitenkin nyt kun olen laihduttanut 15 kg niin huomaan että olin itse asiassa tyystin erinäköinen aiemmin, samoin vaikka nämä samat vaatteet mahtui päälle niin kyllä ne silti näyttää ihan erilaisilta nyt. Ihmisten käytöskin minua kohtaan on erilaista, vaikka kyse vain 15 kilosta.

Vierailija
6/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että olet kokoa 46 jos painat tuon verran? Ei ollenkaan pahalla vaan hämmentyneenä.

Vierailija
7/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin eri näköisiä ja rasva kertyy eri paikkoihin, vaikka olisi pitkäkin. Jos rasva kertyy leuan alle ja vatsaan eikä ole kamalasti raameja, niin se näkyy aika nopeasti. Jos se taas kertyy tasaisesti ja ihminen on muutenkin raamikas/rehevä, niin läskin määrää ei hahmota samalla tavalla. 

Vierailija
8/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en näytä lihavalta!

Vierailija
9/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko susta otettu valokuvia viime aikoina? Niistä itse tajusin miltä näytän muiden silmiin. Peilaillessa kääntyilin niin etten niin pahalta näyttänyt. Poseerattomat valokuvat paljastivat totuuden.

Vierailija
10/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmessa vuodessa laihtunut yli 40kg, enkä edes tajua sitä. Omasta mielestä olen näyttänyt aina samalta kun peiliin katson, fyysinen vointikin ihan sama vaikka paino on pudonnut. Painonpudotuksen huomaan ainoastaan isoiksi jääneistä vaatteista sekä löysästä ihosta, mutta yllättävän vähän sitä ihoa on jäänyt löysäksi.

Olisi mielenkiintoista nähdä nyt itsestäni joku valokuva yli 40kg lihavampana, ehkä sitten ymmärtäisi, että on pienentynyt. Mutta kokovartalokuvaa noilta ajoilta ei ole, ainoastaan kasvokuvia. Kasvokuvia kun katsoo, voisi ajatella laihtuneensa max. 10kg. Ehkä mulla on jotenkin vääristynyt ruumiinkuva. Omasta mielestä olen aina lihava😂 Ylipainoa on edelleen hieman.

Vierailija
11/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet valokuvista miltä näytätte? Siitä nimittäin näkee jotenkin erilain kuin peilistä. Se voi myös motivoida, vaikka en nyt tiedä onko ulkonäkö ikinä niin hyvä motivaattori että sillä saisi pysyviä tuloksia.

Itselläni on vaikea tilanne kun kulutukseni on todenäköisesti vain noin 1700 kcal vuorokaudessa. On todella vaikea pysyä mitoissaan keski-ikäisenä istumatyötä tekevänä naisena. Sitä saa syödä niin vähän. Ja vaikka minäkin liikun sen verran mitä aikaa vain on, vapaa-ajan liikunnan määrä ei mitenkään kompensoi tuota työpäivän aikana paikallaan vietettyä aikaa.

Painon hallinnassa pitäisi kuitenkin saada tehtyä pysyviä muutoksia. Ei ole mitään järkeä kitukuurilla tiputtaa painoa, joka sitten kuurin loputtua hiippailee takaisin vyötärölle. Siinä on vähemmän kyse itsehillinnästä mielestäni. Ehkä vähän siitäkin, niin ettei joka tarjotun munkin kohdalla lankea, mutta enemmän kuitenkin siitä että opettelee syömään laadullisesti paremmin loppu elämänsä ajan.

Tsemppiä kaikille.

Vierailija
12/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, olen nainen ja 178 cm/103 kg.

Aloittaessa pudotuksen 112 kg, normapainon raja noin 79 kg.

Mä en edes näe vatsaa, kun katon alaspäin ja lääkärikin just kirjoitti, että jonkin verran ylipainoa.

Kyllä se siis näkyy, mutta kovin lihavalta en näytä. Luonnostaan on paksut reidet ja isot rinnat, niin ei näy samalla tapaa.

Vierailija
13/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että olet kokoa 46 jos painat tuon verran? Ei ollenkaan pahalla vaan hämmentyneenä.

Mitä kokoa ajattelit hänen siis olevan?

Pitkällä naisella yli 100 kg on ihan eri asia kuin 165 senttisellä.

Vierailija
14/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, koska painan pikkasen yli puolet siitä mitä ap ja vaatekokoni on useimpien kokotaulukkojen mukaan silti 40. Olen toki myös 13 cm lyhyempi, mutta ei sekään ihan selitä asiaa. Ehkä ap käyttää todella joustavia oversize-mallisia vaatteita, eikä siksi huomaa olevansa oikeasti paljon isompi kuin kuvittelee. Itsekin painon kanssa kamppailevana olen oppinut että vaatekaapissa tulee olla ainakin yksi tyköistuva ja täysin joustamaton vaate, koska sellainen ei jätä yhtään varaa itsensä huijaamiseen.

Vierailija
15/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä vaakaa?

Tuollaiset hirveät panonnousut 'huomaamatta' tapahtuvat juuri niille, jotka ovat sitä mieltä, että 'kyllä lihomisen vaatteista huomaa'.

Yhden vaatekoon lisäys tietää yleensä n. 10 kg painonnousua. Joustavilla vaatteilla on tietty myös helppo itseään huijata.

Vierailija
16/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  sen vaatekoon 46 pitäisi jo kertoa ilman hämmästelyä. 

Vierailija
17/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä  sen vaatekoon 46 pitäisi jo kertoa ilman hämmästelyä. 

Pitkällä ihmisellä koko 46 ei ole mitenkään tavaton eikä edellytä välttämättä ylipainoa. Esim. itse rintavana ja harteikkaana 177-senttisenä naisena joudun useasti ostamaan yläosat kokoa 46, vaikka painan 80 kg.

Vierailija
18/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 10kg lievästä ylipainosta normaalipainoon. En hahmottanut itseäni laihdutuksen jälkeen, että olisin hoikistunut. Aivot eivät pystyneet rekisteröimään kehonkuvan muutosta nopeasti, vaikka mittanauha ja vaaka osoittivat muutoksen. Eli tämän kokemuksen pohjalta en luota, että huomaisin peilistä tai vaatteista lihomisen. Monet vaatteet sopivat, vaikka kiloja lähtee/tulee.

Vierailija
19/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, paljonko vyötärönympäryksesi on?

Vierailija
20/146 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Lihoin kuin huomaamatta 30 kg, sokaistuin omalle peilikuvalle. No, tuli juhlat joissa kuvattiin paljon ja hyi saasta kun näin ne kuvat. Kyllä iski totuus päin näköä. Tässä sitä sitten onkin työmaata kun koittaa kiloista päästä eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän