Hoikat mitä syötte päivän aikana?
Hei sinä normaalipainoinen , kerro mitä syöt päivän aikana, etenkin yli kolmikymppiset.
Kommentit (466)
Vierailija kirjoitti:
Aamuisin 3-4 kuppia kahvia, keitetty kananmuna ja hapankorppu. Illalla 2 palaa leipää. Päivän pääateria (ainoa): lehtikaalia tai pinaattia, paistettuja vihanneksia (sipuli, kesäkurpitsa) ja lihaa 150-200 gr. Hiilihydraattina keitetty ja/tai paistettu keskikokoinen peruna, yksi kpl, n. 150 gr. - Syön lähes joka päivä näin.
M, 184 cm, 65 kg, 61 v.
Onpa vähän energiaa. No jos siitä voi hyvin, niin sitten se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Aamiaista ei tarvita, ellet ole lapsi (tai sairas ja lääkäri määrännyt). Lounaaksi kevyt salaatti, unohda salaatinkastikkeet, juustot, siemenet, pähkinät, yms. Välipalaksi riittää hyvin joku kasvis, esim. iso porkkana. Päivällisellä riittää että ruoka on terveellistä ja et lapa lautasta täyteen.
Jos vaan makaat sohvalla, niin tuokaan ei tietenkään toimi. Kävele se väh 10 000 askelta per päivä ja käy 4-5 kertaa viikossa jossain jumpassa, etsit itsellesi mieleisen.
Meidän koko suvussa ei ole yhtään ylipainoista. :)
Mä syön tosi vaihdellen. Nyt pääsiäisenä lähinnä huonosti, aamupalaksikin söin sipsiä ja suklaamunaa.
Mutta, keskimäärin arkisin siis neljä kertaa päivässä.
- aamupalaksi syön useimmiten kaksi leipää ja teetä
- lounaaksi syön annoksen tavallista kotiruokaa
- välipalana syön mitä sattuu kotona olemaan, leipää, karjalanpiirakkaa, smoothieta...
- iltaruuaksi annoksen kotiruokaa
Lounaalla syön harvemmin pastaa tai perunaa, mutta joskus niitäkin. Kahvin kanssa syön lähes aina jotain makeaa. Kahvin juon joko lounaan yhteydessä tai välipalalla.
Olen 45-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuisin 3-4 kuppia kahvia, keitetty kananmuna ja hapankorppu. Illalla 2 palaa leipää. Päivän pääateria (ainoa): lehtikaalia tai pinaattia, paistettuja vihanneksia (sipuli, kesäkurpitsa) ja lihaa 150-200 gr. Hiilihydraattina keitetty ja/tai paistettu keskikokoinen peruna, yksi kpl, n. 150 gr. - Syön lähes joka päivä näin.
M, 184 cm, 65 kg, 61 v.
Huhhuh, onpahan ruokavalio. Eikö sinulla ole juhlahetkiä, työlounaita, tms?
Harvakseltaan. Tärkeämpää: en syö karkkeja, nameja, herkkuja. Välipaloja aniharvoin. Monena iltana nautin tosin 1-2 viinilasia. Tuskinpa silti paino putoaisi ilman niitä.
Mutta mikä hirvitti tuossa ekassa postauksessa? Voin muuten hyvin fyysisesti ja henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen ruokavalio ja paljon liikuntaa.
Ei sano mitään. Vegaaninen voi olla vaikka sipsiä ja kaljaa.
N33v, 170/60.
Aamulla kahvi ja vettä. Lounaaksi keitto, salaatti, kasvistäytteinennwrap tms. Päivälliseksi yleensä joku noutoruoka, rakastan aasialaista. Pad Thai on aika yleinen minkä käyn hakemassa alakerran thaimaalaisesta. Itselleni jaksan kokata tosi harvoin. En napostele tms. Kahvia ja vettä menee päivän mittaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks vitunmaku, määrä ratkaisee.
Aamulla, muna, kiivi ja panaali, kahvia, raparepipiirakkaa.
Louna kahva, makaroonia, kahvia, suklaata.
Panaali, louna kahva, heh......
😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M, 184 cm, 65 kg, 61 v.
Rasvoja en maininnut. Kerma, voi, oliiviöljy ja kookosrasva. Tärkeitä nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M, 184 cm, 65 kg, 61 v.
Huhhuh, onpahan ruokavalio. Eikö sinulla ole juhlahetkiä, työlounaita, tms?
Harvakseltaan. Tärkeämpää: en syö karkkeja, nameja, herkkuja. Välipaloja aniharvoin. Monena iltana nautin tosin 1-2 viinilasia. Tuskinpa silti paino putoaisi ilman niitä.
Mutta mikä hirvitti tuossa ekassa postauksessa? Voin muuten hyvin fyysisesti ja henkisesti.
Tuossa ylempänä kommentti. Hyvin vähän energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M, 184 cm, 65 kg, 61 v.
Rasvoja en maininnut. Kerma, voi, oliiviöljy ja kookosrasva. Tärkeitä nekin.
Ok, ihan olennaisia ja tärkein energianlähde tuossa.
Syön 2 kertaa päivässä, lounaan n. klo 12 ja päivällisen n. klo 18. Välillä pidän 24 tunnin paaston.
Eilen:
07:00 kuppi kahvia mustana
12:00 keitetty kananmuna, raejuustoa, tomaattia, suolakurkkua, kyssäkaalia ja brie juustoa. Reilusti oliiviöljyä. Maustamatonta jogurttia, mustikoita, mansikoita sekä pähkinäsekoitusta.
17:30 pinaattia, fetajuustoa, tomaattia, kurkkua, pikkelöityä punasipulia, hapankaalia ja kanaa. Reilusti oliiviöljyä. Jälkkäriksi pähkinöitä.
Tänään:
07:00 kuppi kahvia mustana
13:00 2 paistettua kananmunaa, 4 siivua pekonia, salaattia, tomaattia, hapankaalia, pikkelöityä sipulia, ja brie juustoa. Reilusti oliiviöljyä. Maustamatonta jogurttia, mustikoita, mansikoita sekä pähkinäsekoitusta.
Illalla syön hampurilaispihvin runsaalla salaatilla.
N45, 163 cm, 65 kg
Mä oon 37v 165cm ja 56kg. Tänään oon syönyt:
-Aamupala puuroa, 2 sämpylää joissa voita leikkelettä ja kurkkua, 2 kuppia kahvia.
-Ruuaksi 4 itsetehtyä kasvispihvi ja pastaa.
-Välipala 2 palaa pannaria ja omenahilloa.
Pienen 100g karkkipussin vetäsin tossa kans.
Kohta syön taas kasvispihvejä ja pastaa, illalla syön taas puuroa..vaihtelee päivän mukaan,tänään oon ollut vaan kotona. Arkena liikun kymmeniä kilometrejä yleensä, sillon syön melkeen tuplamäärän ruokaa tämänpäiväseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 37v 165cm ja 56kg. Tänään oon syönyt:
-Aamupala puuroa, 2 sämpylää joissa voita leikkelettä ja kurkkua, 2 kuppia kahvia.
-Ruuaksi 4 itsetehtyä kasvispihvi ja pastaa.
-Välipala 2 palaa pannaria ja omenahilloa.
Pienen 100g karkkipussin vetäsin tossa kans.
Kohta syön taas kasvispihvejä ja pastaa, illalla syön taas puuroa..vaihtelee päivän mukaan,tänään oon ollut vaan kotona. Arkena liikun kymmeniä kilometrejä yleensä, sillon syön melkeen tuplamäärän ruokaa tämänpäiväseen verrattuna.
Arkena liikut kymmeniä kilometrejä? Autollako?
- aamu: 1,5 dl kreikkalaista jogurttia, puolikas omena, 1 näkkileipä margariinilla ja juustosiivulla, 2 lasia kahvia kauramaidolla
- päivä: itse tehtyä jauhelihakiusausta jossa paljon myös vihanneksia, lisäksi hapankaalia ja pieni puolikas avokado
tulen vielä tänään syömään:
- illallinen: lautasellinen ruishiutalepuuroa veteen + 1,5 dl marjoja (pakastemustikoita ja -herukoita) + 1/3 banaania, n. 5 saksanpähkinää
- jälkiruoka: 2-3 riviä Fazerin sinisestä levystä
- myöhäisillallinen: 1 täysjyväsämpylä + margariinia + siivu juustoa
Juomana aina pelkkä vesi.
Olen 46 v., BMI 19,50.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Totuus: hoikat syö vähemmän kuin lihavat. Geeneistä on turha puhua, myös hoikka lihoaa jos saa liikaa ENERGIAA eli kaloreita. Vaikka kuinka söisi roskaruokaa, ei sillä ole väliä, jos ateriat/päivän kokonaiskalorit jäävät alle kulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
N33v, 170/60.
Aamulla kahvi ja vettä. Lounaaksi keitto, salaatti, kasvistäytteinennwrap tms. Päivälliseksi yleensä joku noutoruoka, rakastan aasialaista. Pad Thai on aika yleinen minkä käyn hakemassa alakerran thaimaalaisesta. Itselleni jaksan kokata tosi harvoin. En napostele tms. Kahvia ja vettä menee päivän mittaan paljon.
Juotko edes kahvin kanssa maitoa? Et siis syö mitään välipaloja?
Vierailija kirjoitti:
Aamiaista ei tarvita, ellet ole lapsi (tai sairas ja lääkäri määrännyt). Lounaaksi kevyt salaatti, unohda salaatinkastikkeet, juustot, siemenet, pähkinät, yms. Välipalaksi riittää hyvin joku kasvis, esim. iso porkkana. Päivällisellä riittää että ruoka on terveellistä ja et lapa lautasta täyteen.
Jos vaan makaat sohvalla, niin tuokaan ei tietenkään toimi. Kävele se väh 10 000 askelta per päivä ja käy 4-5 kertaa viikossa jossain jumpassa, etsit itsellesi mieleisen.
Meidän koko suvussa ei ole yhtään ylipainoista. :)
Järkyttävä "dieetti"
Aamulla kahvi ja rahka-marjasmoothie.Joskus vain kahvi. Kevyt lounas esim salaatti ja ruisleipää. Yleensä en syö välipalaa, mutta salipäivinä (3krt/vk) syön hedelmän tai smoothien ennen treeniä. Illalla vähän tukevampi arkiruoka esim pasta. En yleensä syö iltapalaa. Juon vettä tai maitoa. En oikeastaan koskaan juo mehuja tai limuja. Joku herkku esim pieni suklaapatukka noin kerran viikossa.
N45 / 54 kg
Kaikkea ja pirusti mutta liikun todella paljon