Hoikat mitä syötte päivän aikana?
Hei sinä normaalipainoinen , kerro mitä syöt päivän aikana, etenkin yli kolmikymppiset.
Kommentit (477)
Aamulla kuppi kahvia kauramaidolla
Työpaikalla voileipä ennen hommien aloittamista
Lounaaksi hetki valmissalaatti
Kahvitauolla mustaa kahvia
Kotona jotain kotiruokaa
Iltapalaa en syö aina, jos syön niin se on puuroa, proteiinivanukas, tai ruisleipä paistetulla kananmunalla.
Vierailija kirjoitti:
168cm/53kg ja ikää 35 vuotta.
Aamulla muutama kuppi kahvia maidolla, ei maistu muu. Vanhemmat yritti koko lapsuuden pakottaa aamupalaa, ja teininä luovuttivat. Käyn aamulenkillä.
Lounasaikaan menee jokin itsetehty keitto, sisältää proteiniia kasviksista tai eläinkunnan tuotteista.
Illalla treenien jälkeen kasviksia, perunaa/bataattia, usein kalaa/kanaa ja jokin makea jälkkäri.
Juhlissa syön vain yhtä sorttia tarjottavista, tai jätän ottamatta kokonaan, jos mikään ei näytä houkuttelevalta. En pidä monestakaan ruuasta, ja syön vain ruoka-aikoina. Alkoholia en juo lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kotona jotain kotiruokaa
Iltapalaa en syö aina, jos syön niin se on puuroa, proteiinivanukas, tai ruisleipä paistetulla kananmunalla.
Vierailija kirjoitti:
Kotona jotain kotiruokaa
Eli kolme-neljä ateriaa joista suurin osa välipaloja?
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa on "hoikka" ja itse viestissä "normaalipainoinen". Olen itse hoikka ja olen aina ollutkin sellainen.
Mä syön aamulla n. klo 7 puuron, tarvittaessa kaksikin lautasellista + banaania sekä juon kupillisen kahvia. Lounasaikana jonkun lounaan eli esim. pastaa ja jotain lihaa. Iltapäivällä juon teetä tai kupin kahvia. Joskus klo 17 syön ehkä rahkan tms. Illalla n. klo 19-20 välillä syön lautasellisen tai kaksi lämmintä ruokaa (pastaa/riisiä + lihaa). Illalla n. Klo 21-22 saatan syödä vielä rahkan. Välillä syön karkkiakin.
Mikä on mitoiltaan "hoikka" ?
Mun mielestä normaalipainoinen on bmi 18,5-25, mutta hoikka on bmi alle 20. Jokaisen ruumiinrakenne on tietenkin erilainen, mutta näkemättä en usko, että ihminen on siro vaikka mitoilla 165cm ja 62kg.
Pitäisi kysellä yli 50-vuotiailta.
Kolmekymppisiillä on mt-liittyviä syitä jos on liikaa tai liian vähän siinä iässä. Itseasiassa oikeastaan ihmeellistä ettei tätä ilmiselvää tosiasiaa uskalleta sanoa ääneen.
Aamulla pari ruisleipää, 3 kuppia teetä rasvattomalla maidolla.
Aamuvälipalalla hedelmiä ja jugurttia.
Lounaalla lounasbuffet.
Iltapäivävälipalana hedelmiä ja pähkinöitä.
Iltaruokana jotain kotiruokaa, esim. muussia ja kalaa, spagettia ja jauhelihastiketta.
Iltapalana puuroa hamppuöljyllä ja pari porkkanaa.
Kun syön riittävän usein, ei ole koskaan nälkä ja mieliala ja energiat pysyy korkealla. Ei varmaan toimi kaikille, mutta kaikkien kannattaa kokeilla mikä toimii itselle.
Mua ihmetyttää ja mietityttää erityisesti hoikat ihmiset, jotka eivät syö kovin terveellisesti.
Mulla on esimerkiksi hyvä ystävä, kohta viisikymppinen nainen, joka on siro ja hoikka, kokoa S. Ollut samankokoinen niin kauan kuin on tunnettu.
Hän rakastaa hyvää ruokaa ja tykkää esimerkiksi sipseistä, sanoo että hänellä on aina kotona sipsipussi, josta syö joka päivä muutaman kourallisen - käsitin että se yksi pussi siis kestää viikon tai pari, mutta rakastaa jotain tietynmakuisia sipsejä. Ostaa myös irtokarkkeja ison pussin joka viikko ja oikein kyttää, että missä kaupassa on parhaat tarjoukset. Leipoo ihania kakkuja ja aina, kun hänen luonaan käy kahvilla, niin pöydässä on jotain ihanaa suklaakakkua tms.
Kyllä näin reilusti ylipainoisena ihmisenä itseäni ihmetyttää, että miten voi olla mahdollista? Itse syön esimerkiksi sipsejä ehkä kolme kertaa vuodessa ja irtokarkkeja ostan pienen pussin korkeintaan joka toinen viikko. Kotona ei ole mitään ylimääräisiä herkkuja. Yritän pitää kiinni säännöllisistä ruoka-ajoista. Olen 25 kiloa ylipainoinen.
5 - 6 kuppia kahvia, eikä välttämättä muuta ennen iltayhdeksää. Jos on salitreenipäivä niin silloin pitää tankata, jotta treeni kulkee. Siis aamupuuro tietenkin joka aamu.
Pari leipää oivariinilla ja kermajuustolla, 2 kuppia kahvia kuohukermalla. Pari perunaa, iso kauhallinen lihapataa ja kauhallinen voissa paistettua ruusukaalia. Pussillinen gifflareita ja kahvia. Teemakulhollinen tomaattia ja mozzarellaa. Suklaata.
N46 164/57
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisiillä on mt-liittyviä syitä jos on liikaa tai liian vähän siinä iässä. Itseasiassa oikeastaan ihmeellistä ettei tätä ilmiselvää tosiasiaa uskalleta sanoa ääneen.
Olen jo kuuskymppinen, mutta samat eväät oli koli, neli ja viiskymppisenä. Aamulla kahvia ja tupakkaa, päivällä voileipä + kahvia ja tupakkaa. Klo 16 - 17 itse tehtyä liha ja perunapainotteista ruokaa. Iltapala voileipää paistettua kananmunaa ja kahvia+tupakkaa. Tuona aikana paino pysynyt + - 3kg. Kolestroli ym arvot normaalit
Vierailija kirjoitti:
Esim tänään
2 lautasellista kanakeittoa (rasvaista)
4 juusto-ananmunaleipää
Teetä, kahvia mustana.
Illemmalla vielä jotain, esim punajuurisalaattia ja makkaraa tms.
Ananmunaleipää 😉
Vierailija kirjoitti:
Esim tänään
2 lautasellista kanakeittoa (rasvaista)
4 juusto-ananmunaleipää
Teetä, kahvia mustana.
Illemmalla vielä jotain, esim punajuurisalaattia ja makkaraa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kuuskymppinen, mutta samat eväät oli koli, neli ja viiskymppisenä. Aamulla kahvia ja tupakkaa, päivällä voileipä + kahvia ja tupakkaa. Klo 16 - 17 itse tehtyä liha ja perunapainotteista ruokaa. Iltapala voileipää paistettua kananmunaa ja kahvia+tupakkaa. Tuona aikana paino pysynyt + - 3kg. Kolestroli ym arvot normaalit
Miten on keuhkojen laita?
Iltapalalle - nyt.