Hoikat mitä syötte päivän aikana?
Hei sinä normaalipainoinen , kerro mitä syöt päivän aikana, etenkin yli kolmikymppiset.
Kommentit (466)
Olen itse lihava, enkä pysty laihduttamaan. Koko ajan on nälkä ja usein myös joko päätä särkee tai on suolistovaivoja. Välillä on se, että joudun jopa valitsemaan otanko syömättömyyden aiheuttaman päänsäryn ja mahan murisemisen vai syömisestä aiheutuvat erilaiset suolistovaivat. Suolistoni on hyvin herkkä. Yritän myös vähentää syömistä ja säästääkin juomalla vettä suoraan hanasta nälkääni. Sitten taas tuntuu olevan jatkuvasti vessahätä. Olen syönyt tänään suklaapatukan, Valion suklaamoussen ja Valion kreikkalaisen mansikkajogurtin ja juonut aika paljon vettä. Ainoa itselleni maistuva on herkut. Ainakin pakasteranskalaisten ja lohkoperunoiden ja sipsien syöminen pitäisi nyt lopettaa, mutta on mahdotonta.
Olen laihduttanut 42kg 6 vuotta sitten ja pitänyt nyt painon alhaalla. En ole hoikka kaikkien mielestä, mutta täysin normaalipainoinen eli koen olevani omalla mittapuullani hoikka. BMI on 23,5.
Syömiseni esimerkiksi eilen:
- aamupalaksi kahvia
- lounaaksi yksi Puikulan viipale (siis vain se toinen puolisko) kurkulla ja yhdellä oltermannin viipaleella. Ei rasvaa.
- välipalaksi noin 10 kirsikkatomaattia
- päivälliseksi munakasrullaa (jossa välissä lohta, smetanaa, paprikaa yms.) noin 3cm viipale ja salaattia
- iltapalaksi Ehrmanin jugurttirahka ja pakastemustikoita noin 150mg
- Kahvia olen juonut ehkä 5-7 kupillista rasvattomalla maidolla ja yhden tölkin kokis zeroa. Muuten vettä.
Tänään olen syönyt:
- aamupalaksi kirsikkatomaatteja ja kahvia
- lounaaksi kanarisottoa iso kauhallinen sekä puolikas pätkistä
Ja tänään en aio enää syödä kuin tuota salaattia, risottoa söin liikaa.
Tätä se on viikosta toiseen. Syön mielestäni tosi vähän nykyään. Kalorit on jotain 1000-1400 päivässä. Jos syön enemmän, lihon. Esimerkiksi juhlien jälkeen joudun käytännössä paastoamaan pari päivää, vaikka otan paljon aiempaa vähemmän juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut 42kg 6 vuotta sitten ja pitänyt nyt painon alhaalla. En ole hoikka kaikkien mielestä, mutta täysin normaalipainoinen eli koen olevani omalla mittapuullani hoikka. BMI on 23,5.
- aamupalaksi kahvia
- lounaaksi yksi Puikulan viipale (siis vain se toinen puolisko) kurkulla ja yhdellä oltermannin viipaleella. Ei rasvaa.
- päivälliseksi munakasrullaa (jossa välissä lohta, smetanaa, paprikaa yms.) noin 3cm viipale ja salaattia
- Kahvia olen juonut ehkä 5-7 kupillista rasvattomalla maidolla ja yhden tölkin kokis zeroa. Muuten vettä.
Tänään olen syönyt:
Ja tänään en aio enää syödä kuin tuota salaat
Oletko sitten kovin lyhyt? Se nyt vain on fakta etteivät lyhyet vain vähän tai ei ollenkaan aktiiviset naiset kuluta energiaa kaksimetrisen metsurimiehen lailla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi esimerkki:
Aamupalaksi jotain maustamatonta jugurttia pari desiä, marjoja noin desi ja pellavasiemenrouhetta jonkin verran.
Lounas työpaikan ruokalassa. Yksi täysi lautasellinen ruokaa, josta puolet kasviksia
Uunimunakas, täytteenä fetaa, pinaattia ja tomaattia.
Teetä noin litra päivän aikana.
Jotain makeaa syön viikoittain, mutten päivittäin. Alkoholia melko harvoin.
mitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi esimerkki:
Aamupalaksi jotain maustamatonta jugurttia pari desiä, marjoja noin desi ja pellavasiemenrouhetta jonkin verran.
Lounas työpaikan ruokalassa. Yksi täysi lautasellinen ruokaa, josta puolet kasviksia
mitat?
166 cm, paino jotain 55-60 kg. Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- aamupalaksi kahvia
Tänään olen syönyt:
ja erityisesti jos on omenavartaloinen, niin tuntuu että paino putoaa hitaasti..
No se vaihtelee, en joka päivä edes samaa aamupalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi esimerkki:
mitat?
166 cm, paino jotain 55-60 kg. Miten niin?
varmaan kiinnosti vähäisen ruokamäärän takia. toki annokset saattavat olla ihan kunnollisen kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lihava, enkä pysty laihduttamaan. Koko ajan on nälkä ja usein myös joko päätä särkee tai on suolistovaivoja. Välillä on se, että joudun jopa valitsemaan otanko syömättömyyden aiheuttaman päänsäryn ja mahan murisemisen vai syömisestä aiheutuvat erilaiset suolistovaivat. Suolistoni on hyvin herkkä. Yritän myös vähentää syömistä ja säästääkin juomalla vettä suoraan hanasta nälkääni. Sitten taas tuntuu olevan jatkuvasti vessahätä. Olen syönyt tänään suklaapatukan, Valion suklaamoussen ja Valion kreikkalaisen mansikkajogurtin ja juonut aika paljon vettä. Ainoa itselleni maistuva on herkut. Ainakin pakasteranskalaisten ja lohkoperunoiden ja sipsien syöminen pitäisi nyt lopettaa, mutta on mahdotonta.
Siis et voi syödä normaalis terveellistä ruokaa?
Aamulla 2 kuppia kahvia ja tuopillinen smoothieta, jossa rahkaa, mansikoita, appelsiinia, mangoa.
Lounaaksi lasagne, jossa juustokastikkeen korvaa samettiseksi soseutettu raejuusto. (Ihan hyvää, kun vaan maustaa reippaasti ja paljon yrttejä sekaan). Porkkanaraaste lisukkeena.
Päivälliseksi 2 reissumiestä, joiden päällä savulohimössöä.
Iltapalaksi joku hedelmä ja lohilo-jätskiä.
Oon 42-vuotias istumatyötä tekevä. Olen toistaiseksi hoikka, mutta askeleita, salia ja proteiinia täytyy jatkuvasti lisätä ja vastaavasti hiilaria ja istumista vähentää. Ei todellakaan riitä se, mikä riitti 10 vuotta sitten. Tai edes 5 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla 2 kuppia kahvia ja tuopillinen smoothieta, jossa rahkaa, mansikoita, appelsiinia, mangoa.
Lounaaksi lasagne, jossa juustokastikkeen korvaa samettiseksi soseutettu raejuusto. (Ihan hyvää, kun vaan maustaa reippaasti ja paljon yrttejä sekaan). Porkkanaraaste lisukkeena.
Oon 42-vuotias istumatyötä tekevä. Olen toistaiseksi hoikka, mutta askeleita, salia ja proteiinia täytyy jatkuvasti lisätä ja vastaavasti hiilaria ja istumista vähentää. Ei todellakaan riitä se, mikä riitti 10 vuotta sitten. Tai edes 5 vuotta sitten.
tätä komppaan, ikää kun tulee lisää niin muuttuu kehon "tahtikin". ei tosiaan voi vetää sipsikalja-settejä joka viikonloppu ja liikkua lähinnä arkiaskareet!
Olen yrittänyt nyt kiinnittää huomiota proteiinin saamiseen. Naisilla, etenkin keski-ikäksillä, ongelmana on liian vähäinen proteiinin saanti. Syödään hirveästi salaatteja, mutta proteiinia ei tule oikein mistään. Vaihdevuosien aikana lihasmassa vähenee entisestään. Joutuu tekemään todella töitä lihasmassan pitämisessä. Jos ei ole harjoitellut lihaskuntoa yhtään, keski-ikäisellä naisella ei sillon ole lihaksia ollenkaan. Kun vähätkin katoaa vaihdevuosissa, syntyy kierre. Paino nousee herkästi, kun ei ole lihaksia kuluttamaan energiaa. Sitten jälleen vähennetään syömisiä, kun paino ei putoa. Kuulin kerran erään painonsa kanssa kamppailevan naisen kehuneen, ettei ole syönyt lihaa ollenkaan yrittäessään syödä kevyemmin. Tyypillinen tilanne.
Täällä moni syö paljon maitotuotteita. Niissä on hyvin proteiinia. Mutta lopettakaa riisin syöminen. Suomesta saa niin paljon terveellisempiä kotimaisia lisäkkeitä, joissa on kuituja ja proteiineja.
Olen 31-vuotias, 171cm/62kg. Olen painanut suurinpiirtein 15 vuotta saman verran, eikä paino ole heitellyt. Noroviruksessa kerran taisi lähteä 4 kiloa.
Aamulla kaksi ruisleipää, missä oivariinia, oltermannia, kinkkuleikkele, paistettu kananmuna ja paprika ja jugurttia banaanilla ja mustikoilla. Kaksi kuppia kahvia.
Lounaaksi mitä sattuu olemaan (vaikka 1,5-2 isoa perunaa) ja jauhelihakastiketta ehkä 1dl tai 1,5dl. Salaattia ei välttämättä ole, jos en ole jaksanut tehdä.
Välipalalla usein joko taas iänikuista ruisleipää ja joku pulla.
Päivällisellä taas mitä sattuu olemaan. Joko taas perunoita ja kastiketta tai vaikka siskon makkarakeittoa reilu puoli lautasta.
Illalla riippuen syön joko TAAS ruisleipää joko yhden tai kaksi palaa kananmunilla ja jugurttia.
Syön vähän yksipuolisesti, leipää käytän paljon, mutta kun se täyttää mielestäni hyvin.
Muutamia kertoja viikossa syön esimerkiksi jäätelöä Ben ja Jerrys. Pullaa ostan kanssa noin 3-4 kertaa viikossa. Ulkona käyn syömässä noin kerran parissa viikossa. Suklaata syön ehkä jokusia patukoita viikossa.
Avainsana on säännöllisyys, ja että syö riittävästi. Nälkää ei pidä nähdä, muttei saa syödä liikaakaan. Rasvattomia tuotteita en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on käsittämätöntä miten vähän ihmiset syö, vai valehdellaanko näissä aina.
Vierailija kirjoitti:
Olen 31-vuotias, 171cm/62kg. Olen painanut suurinpiirtein 15 vuotta saman verran, eikä paino ole heitellyt. Noroviruksessa kerran taisi lähteä 4 kiloa.
Aamulla kaksi ruisleipää, missä oivariinia, oltermannia, kinkkuleikkele, paistettu kananmuna ja paprika ja jugurttia banaanilla ja mustikoilla. Kaksi kuppia kahvia.
Lounaaksi mitä sattuu olemaan (vaikka 1,5-2 isoa perunaa) ja jauhelihakastiketta ehkä 1dl tai 1,5dl. Salaattia ei välttämättä ole, jos en ole jaksanut tehdä.
Päivällisellä taas mitä sattuu olemaan. Joko taas perunoita ja kastiketta tai vaikka siskon makkarakeittoa reilu puoli lautasta.
Illalla riippuen syön joko TAAS ruisleipää joko yhden tai kaksi palaa kananmunilla ja jugurttia.
Syön vähän yksipuolisesti, leipää käytän paljon, mutta kun se täyttää mielestäni hyvin.
Muutamia kertoja vii
Juuri näin, jos päästää aivan hillittömän nälän niin ahmimiseksi menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön vähän yksipuolisesti, leipää käytän paljon, mutta kun se täyttä
No, ei nälkää kannata myöskään pelätä, se on ihan luonnollinen tunne.
Yksi esimerkki: