Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoikat mitä syötte päivän aikana?

Vierailija
03.06.2022 |

Hei sinä normaalipainoinen , kerro mitä syöt päivän aikana, etenkin yli kolmikymppiset.

Kommentit (475)

Vierailija
61/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sen mitä kulutan.

Vierailija
62/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lämmintä ateriaa ja 1-3 kylmää palasta.

Jos liikkuu poikkeuksellisen paljon, hiilarien lisäys kylmiin välipaloihin. Lämpimät ateriat on aina vhh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kiinnostaa? 

Normaali ruokailu, joskus jotain epäterveellistä.

Vierailija
64/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ruokaa, olutta ja viinaa.

Vierailija
65/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lämmintä ateriaa lautasmallin mukaan, aamu-, väli- ja iltapalaksi yleensä rahkajugurtti marjoilla, pähkinöillä ym. Viikonloppuna syön aamulla rahkan sijaan siivun ruisleipää ja jotain hyvää homejuustoa. Myös irtokarkkia ehkä pussin (n. 100 g). En omista vaakaa ja olen kaikkiruokainen.

Vierailija
66/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla söin kaurapuuron marjoilla, lounas ahvenkeitto ja ruisleipää pala , iltapäivällä kahvi ja croissant, nyt illalliseksi aion tehdä kasvissosekeiton ja raejuustoa sen kanssa.   Tässä vielä taidan syödä yhden päärynän.  

Vierailija
67/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kolme luumua liotettuna. Sämpylä juustolla ja kahvia 2 kkp

aamupäivällä banaani

päivällä pari perunaa kaksi itse tekemää jauhelihapihviä, salaattia ja sämpylä. 

iltapäivällä kahvia ja 1 pulla

Illalla vaihdellen jotain pientä esim. Pieni kulho mysliä rasvattomalla maidolla.

Ruokajuomana aina vesi. 

sipsejä ei koskaan, pitzaa muutaman kerran vuodessa samoin karkkeja. 

Vierailija
68/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä haluan, milloin haluan, sillä erotuksella, että olen kasvissyöjä enkä aamuisin nälkäinen. Eli aamupalaa tai lihaa en syö koskaan, muuten mitä ja milloin vaan, siis silloin kun on nälkä. En noudata mitään ruoka-aikoja, eli voin syödä neljästikin päivässä jos nälättää, mutta toisaalta olla vuorokauden tai pari syömättäkin. Jälkimmäistä tosin tapahtuu yleensä vain silloin kun juon. Mulla alkoholi vie nälän tunteen. Noin yleisesti ottaen ruoka-annokseni ovat maltillisia, en esimerkiksi jaksa syödä kokonaista pakastepizzaa kerralla kokonaan. Pidän vihanneksista eri tavoin valmistettuna, pastoista, piirakoista ja salaateista. Juustoja rakastan, kaikki ruoka on parempaa juuston kera. En harrasta liikuntaa pl. kävely, sillä en omista autoa enkä tällä hetkellä edes polkupyörää. 

N43, 166 ja noin 58kg, just nyt ei ole sitä vaakaakaan, mutta tuossa painossa olen pysynyt vuosikausia, paitsi raskausaikana.

Vierailija
69/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ovat noinkin laihoja? Itse olen luopunut tai saanut todella vähäiseksi vaikka minkä syönnin, mutta en vaan laihdu. Noudatan siis laktoositonta ruokavaliota ja pyrin myös gluteenittomaan. Vehnän kanssa on välillä vaikeata. Olen luopunut mm. pizzasta, hampurilaisista, pastasta, karkista, paistopistetuotteista, riisipiirakoista,lihapiirakoista, täytetyistä leivistä jne ja leivonnaisiakin syön harvoin. Sipseistä aion luopua seuraavaksi. 100 % kauraleipääkin syön vain pari palaa päivässä, eikä siis muuta leipää. Suolistovaivoihin on tämä auttanut, mutta en kuitenkaan ole laihtunut, vaikka paljosta olenkin luopunut. En vain laihdu ja kyllä siis olen lihava ja näytän kamalalta.

Laktoositon ja gluteeniton =/= laihdutusruokavalio

Laihdutus = kaloreita sisään < kaloreita ulos

On kolme tapaa laihtua: 1. kuluttaa enemmän kuin syö eli lisätä

Miksi luulet laktoosittoman olevan "laihduttavaa"? Asiahan on päinvastoin. Laktoosittomissa tuotteissa sokerit imeytyy varteen tehokkaammin ilman elimistön omaa laktoosiketjujen pilkkomista. Joo, laktoosia ei ole, mutta glukoosia ja galaktoosia on sen sijaan.

Vierailija
70/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön oikeaa ruokaa 3 kertaa päivässä vatsan täyteen niin, että nälkä lähtee. Hiilareita myös joka aterialla. Herkkuja syön vaan harvoin. 

Vierailija
71/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön mitä haluan, milloin haluan, sillä erotuksella, että olen kasvissyöjä enkä aamuisin nälkäinen. Eli aamupalaa tai lihaa en syö koskaan, muuten mitä ja milloin vaan, siis silloin kun on nälkä. En noudata mitään ruoka-aikoja, eli voin syödä neljästikin päivässä jos nälättää, mutta toisaalta olla vuorokauden tai pari syömättäkin. Jälkimmäistä tosin tapahtuu yleensä vain silloin kun juon. Mulla alkoholi vie nälän tunteen. Noin yleisesti ottaen ruoka-annokseni ovat maltillisia, en esimerkiksi jaksa syödä kokonaista pakastepizzaa kerralla kokonaan. Pidän vihanneksista eri tavoin valmistettuna, pastoista, piirakoista ja salaateista. Juustoja rakastan, kaikki ruoka on parempaa juuston kera. En harrasta liikuntaa pl. kävely, sillä en omista autoa enkä tällä hetkellä edes polkupyörää. 

N43, 166 ja noin 58kg, just nyt ei ole sitä vaakaakaan, mutta tuossa painossa olen pysynyt vuosikausia, paitsi raskausaikana.

Mulla melkolailla sama. Ei kiinnosta mitkään suositukset ja keski-ikäinen kasvissyöjänainen minäkin. Syön just sitä mitä tekee mieli, oli se sitten uunijuureksia, salaattia, sipsejä tai hampurilainen. Olen mainiossa kunnossa ja hoikka. Liikuntaa harrastan silloin kun huvittaa. Eli aika harvoin. Lisäksi juon alkoholia ja poltan pilveä viikoittain.

Vierailija
72/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen: kahvia kevytmaidolla, vettä, 4 viljan puuro raejuustolla ja ripauksella hilloa.

Lounas: salaatti, kinkkukiusaus, näkkäri flooralla, vettä ja kahvi maidolla.

Äsken söin makaronilaatikkoa ja join vettä.

Välipaloina kahvia, banaani, marjoja ja 2 riisipiirakkaa. 

Iltapala lienee maustamaton jogurtti marjoilla ja ripauksella hunajaa.

N50+ hoikka

Vierailija
73/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sen mitä kulutan.

Siis mitä syöt?

Vierailija
74/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ovat noinkin laihoja? Itse olen luopunut tai saanut todella vähäiseksi vaikka minkä syönnin, mutta en vaan laihdu. Noudatan siis laktoositonta ruokavaliota ja pyrin myös gluteenittomaan. Vehnän kanssa on välillä vaikeata. Olen luopunut mm. pizzasta, hampurilaisista, pastasta, karkista, paistopistetuotteista, riisipiirakoista,lihapiirakoista, täytetyistä leivistä jne ja leivonnaisiakin syön harvoin. Sipseistä aion luopua seuraavaksi. 100 % kauraleipääkin syön vain pari palaa päivässä, eikä siis muuta leipää. Suolistovaivoihin on tämä auttanut, mutta en kuitenkaan ole laihtunut, vaikka paljosta olenkin luopunut. En vain laihdu ja kyllä siis olen lihava ja näytän kamalalta.

On kolmea kehotyyppiä (voi olla myös vähän sekoitusta näistä). Ectomorph, Mesomorph ja Endomorph. Tuolla Endomorphilla on vaikeinta laihdutus, aineenvaihdunta ei kovin hyviä, hiilarit varsinkin uhkaa pakkautua vatsan seudulle. Ectomorph on sitten taas se tyyppi (mistä jotkut käyttää epämiellyttävää nimitystä läpipasko) jotka voivat mättää52 eivätkä liho. Mutta heille toisaalta lihasten kasvattaminen on astetta haastavampaa myöskin. Mesomorph on sitten taas se ihanteellisin tyyppi.

Vierailija
75/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kolmea kehotyyppiä (voi olla myös vähän sekoitusta näistä). Ectomorph, Mesomorph ja Endomorph. Tuolla Endomorphilla on vaikeinta laihdutus, aineenvaihdunta ei kovin hyviä, hiilarit varsinkin

Vierailija
76/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kolmea kehotyyppiä (voi olla myös vähän sekoitusta näistä). Ectomorph, Mesomorph ja Endomorph. Tuolla Endomorphilla on vaikeinta laihdutus, aineenvaihdunta ei kovin hyviä, hiilarit varsinkin

Blaablaablaa. Voi ollakin noin, mutta fakta on se, että jokainen, ihan jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Jokainen. Eikä sillä ole mitään tekemistä kehotyypin tai geenien tai minkään muunkaan kanssa. Hoikkana taas pysyy kun ei syö yli kulutuksensa. Nälkään ei kuole ihan äkkiä, mitään välipaloja ei kukaan tarvitse, eikä tarvitse olla mikään burgerimiespläsä nauttiakseen ruoasta, myös niistä burgereiata.

Vierailija
77/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks ruisleipää ja kaks saunakaljaa mennyt tänään. Työpäivä kumminkin takana.

Vierailija
78/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaks ruisleipää ja kaks saunakaljaa mennyt tänään. Työpäivä kumminkin takana.

Eikä muuta? 

Vierailija
79/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kolmea kehotyyppiä (voi olla myös vähän sekoitusta näistä). Ectomorph, Mesomorph ja Endomorph. Tuolla Endomorphilla on vaikeinta laihdutus,

No minä en ainakaan pärjäisi ilman välipalaa. Lounaan ja päivällisen välissä on kuusi tuntia. Viisi ateriaa päivässä, en koskaan jätä yhtään väliin. Se juuri johtaa hirveään nälkään ja holtittomaan ahmimiseen. Hoikat syövät kunnon ruokaa vatsansa täyteen.

Vierailija
80/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt kasvislasagnea palan, raejuustopurkista lopun eli noin neljäsosan, kaksi siivua ruisleipää juustolla ja kurkulla, viisi irtokarkkia ja kolme ruokalusikallista juurespataa. Niin ja desin verran jogurttia ja kolme kupillista kahvia maidolla.

Olen pieniruokainen enkä sen kummemmin rajoita syömisiäni. 

N44, normaalivartaloinen ellei jopa hoikka.