Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat mitä syötte päivän aikana?

Vierailija
03.06.2022 |

Hei sinä normaalipainoinen , kerro mitä syöt päivän aikana, etenkin yli kolmikymppiset.

Kommentit (475)

Vierailija
41/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön normaalisti.

Eli en syö esim. 300g karkkia ja 200g suklaata jälkiruuaksi.

Vierailija
42/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoan joka päivä 16-20 tuntia ja syön päivän ateriat 4-8 tunnin sisällä. 12 tuntiakin on hyvä paaston pituus.

Sitten kun syön, ruoka on vähähiilarista ja runsasrasvaista. En laske mitään enkä punnitse.

Aterioiden ulkopuolella juon vettä, kivennäisvettä, sitruunavettä, kurkkuvettä, teetä, kahvia tai vettä johon olen sekoittanut omenasiiderietikkaa. Talvella saatan juoda myös kuumaa luu-lihalientä, jos on saatavilla.

Ikää 41v, pituutta 166cm, painoa en tiedän kun en vaakaa omista. Vaatekoko M.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ovat noinkin laihoja? Itse olen luopunut tai saanut todella vähäiseksi vaikka minkä syönnin, mutta en vaan laihdu. Noudatan siis laktoositonta ruokavaliota ja pyrin myös gluteenittomaan. Vehnän kanssa on välillä vaikeata. Olen luopunut mm. pizzasta, hampurilaisista, pastasta, karkista, paistopistetuotteista, riisipiirakoista,lihapiirakoista, täytetyistä leivistä jne ja leivonnaisiakin syön harvoin. Sipseistä aion luopua seuraavaksi. 100 % kauraleipääkin syön vain pari palaa päivässä, eikä siis muuta leipää. Suolistovaivoihin on tämä auttanut, mutta en kuitenkaan ole laihtunut, vaikka paljosta olenkin luopunut. En vain laihdu ja kyllä siis olen lihava ja näytän kamalalta.

Mun tutuista hoikkia on ne, jotka ei oikeastaan oo luopuneet mistään, vaan syövät melkolailla mitä vaan. Juju on se, että sitä ei mätetä liikaa ja rytmi on yleensä aikaa säännöllinen ja vakaa. Nuo luopumiset ja diettailut voi auttaa hetken, mutta pidemmän päälle alkaa vaan ketuttamaan.

Ensisijaista tuossa onkin suolistovaivojen hoitaminen tai edes lievittäminen. Siltikin on ihmeellistä, että laihtumista ei ole tapahtunut niin paljosta ja selkeästi epäterveellisestä ja turhasta on luopunut. Ennen meni esim. useasti viikossa paistopistetuotteita, hampurilaisia, pakastepizzaa, korvattu mm. hedelmällä tai vihersalaatilla.

Vierailija
44/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten on, että lihavuus on geeneissä, eikä laihtuminen onnistu millään. Ainoa kerta kun olen aikuisiässä ollut edes vähän laihempi oli yksi kesä kun koko kesäksi oli käytössä 20 euroa ylimääräistä rahaa, eikä ruokaa juuri ollut. Bussilippu oli täysi mahdottomuus, joten joka paikkaan piti kävellä, pitkiäkin matkoja siis,vettä juoda paljon, pulloja kerätä monta tuntia päivässä, syödä sitä kaikkein halvinta, usein Reissumiestä, joka maksoi tuolloin todella vähän. Silloin oli oikein kilpailuakin siitä, kenellä oli halvin Reissumies ja Prisma ja Lidl laskivat tuota hintaa vuorotellen ihan kipupisteeseen. Toki sitten kärsin myös suolistovaivoista kun jo tuolloin ruisleipä ei selvästikään edes sopinut. Oi sitä onnenpäivää kun löysin niin paljon pulloja ja pari pikkukolikkoa oli myös jäänyt taskunpohjalle, että sain ostettua paketin kalapuikkoja ja ranskalaisia. En tiedä, olisinko saanut silloin toimeentulotukea. Tilanne oli monimutkainen, enkä jaksa siitä nyt enempää kertoa. Mitään tuloja ei siis tuolloin ollut.

Vierailija
45/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla munia ja tuorepuuroa. Päivällä en ehdi syömään. Illalla mitä mieleen tulee

Vierailija
46/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ovat noinkin laihoja? Itse olen luopunut tai saanut todella vähäiseksi vaikka minkä syönnin, mutta en vaan laihdu. Noudatan siis laktoositonta ruokavaliota ja pyrin myös gluteenittomaan. Vehnän kanssa on välillä vaikeata. Olen luopunut mm. pizzasta, hampurilaisista, pastasta, karkista, paistopistetuotteista, riisipiirakoista,lihapiirakoista, täytetyistä leivistä jne ja leivonnaisiakin syön harvoin. Sipseistä aion luopua seuraavaksi. 100 % kauraleipääkin syön vain pari palaa päivässä, eikä siis muuta leipää. Suolistovaivoihin on tämä auttanut, mutta en kuitenkaan ole laihtunut, vaikka paljosta olenkin luopunut. En vain laihdu ja kyllä siis olen lihava ja näytän kamalalta.

En tiedä. Olen aina ollut hoikka, joskus olin jopa liian laiha, vaikka olen ikäni syönyt hyvin enkä ole vältellyt herkkuja ja hiilareita. Isäni on myös luonnostaan pitkä ja laiha, samoin muutenkin hänen puolen sukunsa... Luulenpa sen olevan myös geeneissä.

Vierailija
47/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v / 158cm / 47kg

- Aamulla juon kupin mustaa kahvia

- Lounaaksi syön yleensä ruokaisan salaatin/keittoa/jotain leipää

- Välipalaksi ehkä banaani ja marjoja

- Illalliseksi yleensä kasvisruokaa, eilen söin falafeleja pitan kanssa. Väliin hitosti kasviksia

- Iltapalaksi rahka, marjoja, ja teetä.

Olen aina ollut hoikka, enkä napostele usein. En ole makean perään.

Vierailija
48/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala. Kaksi tattarileipää, johon laitan kurkun ja keitetyn kananmunan viipaleet päälle, ja 1 tai 2 lasillista vettä.

Lounas. Lautasellisen gluteenitonta kaura puuroa, jonka sekaan laitan Marli marjakeittoa, ja syön yhden omenan, ja 2 lasillista vettä.

Päivällinen. Tänään syön Saimaan kasvatettua lohta ja sen kanssa keitettyä perunaa, silliä, tomaattia, paprikkaa, kurkkua ja omasta yrttilaatikosta tilliä salaatin kanssa. Ja 1 tai 2 lasillista vettä.

Iltapalaa en yleensä syö, mutta jos olen tehnyt illalla jtn aktiivista, niin syön kaksi gluteenitonta kaurasämpylää, johon laitan kurkun viipaleita. Ja tietenkin juon 1 tai 2 lasillista vettä.

Mulla on keliakia, minkä takia kaiken syömäni pitää olla gluteenitonta ja lihana syön vain kalaa ja kananmunia, mutta pääsääntöisesti syön enimäkseen kasvisperäistä ruokaa. Enkä käytä maitotuotteita ja palmuöljyä.

Vierailija
49/475 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä vastauksissa on havaittavissa kaksi päälinjaa:

1) virallisterveellisen ruokavalion noudattajat eli aamiainen + ruokaympyrä painottuu voimakkaasti ja lisäksi liikuntaa

2) pätkäpaasto yhdistettynä siihen, että syödään muuten rennosti ja skipataan aamupala (vain kahvia aamulla) sekä illalla syödään ihan kunnollinen lämmin ateria. Kuulun tähän jälkimmäiseen. En jaksa/viitsi syödä aamulla välttämättä juuri mitään ja iltaisin syön vatsan kunnolla täyteen käytännössä aina. Klo 22 jälkeen en yleensä syö mitään.

Vierailija
50/475 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa. Ne yleensä toimii varsinkin jos on ylipainoa. 16:8 pätkäpaasto esimerkiksi.

51/475 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut poikkeuksellinen päivä, koska en jaksanut käydä kaupassa. Söin vain mitä sattui kotona olemaan, ja se ei ole kovin paljon eikä kovin terveellistä.

Aamulla kahvia kahvikermalla.

Klo 16 kaupan perunasalaattia puoli rasiallista ja 5 nakkia sinapilla.

Kohta syön vielä loput perunasalaatista sekä jälkiruoaksi n. 100 g maitosuklaata.

Runsaasti vettä.

Ei muuta, koska muuta ei ole.

Välillä tulee tällaisia päiviä. Ehkä ne osaltaan vaikuttavat siihen että pysyn hoikkana? Yleensä syön terveellisemmin eli itse tehtyä ruokaa, tuoreita vihanneksia yms.

Vierailija
52/475 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi 0700 kaksi kupia maitokahvia ja ruisleipä avokadolla, lounaaksi 1130 possunleike ja lutasellinensalaattia, raejuustoa, lasi maitoa, kahvi. Päivällinen 1700 pieni lautasellinen makaronilaatikkoa ja kasviksia, ruisleipä. Iltapalaksi 2000 mandariini ja avokadoruisleipä. Vettä lisäksi pitkin päivää. Reenipäivinä syön hieman enemmän, että jaksaa. M42 175/70

Vierailija
53/475 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön täysin samanlailla mitä söin vielä 10 kiloa laihempana. Nykyään vaan liikun vähemmän.

Vierailija
54/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Olen huomannut katukuvassa ja lähipiirissä että oikeasti hoikat ovat oikeasti nykyään aikalailla vähemmistössä.

Vierailija
55/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 1 siivu leipää, ohuelti oivariinia ja ohut siivu rasvaista juustoa

Lounas maissikeittoa, 1 siivu ruisleipää oivariinilla

Päivällinen stifadoa ja riisiä 1 kauhallinen, salaattia, loraus oliiviöljyä

Illalla 1 hapankorppu oivariinilla ja juustolla

3 mukia maitokahvia

Vierailija
56/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein havainnon: kaikki laihat syövät paljon maitotuotteita. Juustoa, rahkaa, turkkilaista jogurttia, maitoa.

Vierailija
57/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa myslillä ja marjoilla sekä vihreää teetä.

Kasvisosekeittoa, ruisleipä juustolla ja kurkkusiivuilla seka maitoa.

Joku välipalarahka ja pähkinöitä sekä vettä.

Kasvis-soijamakaronilaatikoa ja salaattia sekä pepsimaxia.

Popcornia, pepsimaxia, pieni suklaapatukka. 

Koko päivän ajan juotavana vettä. Tuo vois olla tyypillinen päivä. Ilta on herkuttelulle kun on saanut lapset unille. Painoindeksi 19,5.

Vierailija
58/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää, juustoa, teetä, banaania, muroja, jogurttia esim.

Vierailija
59/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein havainnon: kaikki laihat syövät paljon maitotuotteita. Juustoa, rahkaa, turkkilaista jogurttia, maitoa.

Juustot ja hapanmaitotuotteet on terveellisiä!

Vierailija
60/475 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan päivän kunnon aamupalalla,  avokado, keitetty kananmuna, tomaattia, kurkkua ja banaani, sekä marjoja ja hedelmiä.

Syön päivällä proteiinia eli lihaa ja kasviksia. Päivällinen kasviksia ja lihaa/kalaa , illalla yrttiteetä ja marjoja sekä banaani. En syö mitään karkkia ikinä, en leipää koskaan. Juon vettä ja ananasmehua ja greippimehua 100