Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat mitä syötte päivän aikana?

Vierailija
03.06.2022 |

Hei sinä normaalipainoinen , kerro mitä syöt päivän aikana, etenkin yli kolmikymppiset.

Kommentit (475)

Vierailija
21/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut ovat noinkin laihoja? Itse olen luopunut tai saanut todella vähäiseksi vaikka minkä syönnin, mutta en vaan laihdu. Noudatan siis laktoositonta ruokavaliota ja pyrin myös gluteenittomaan. Vehnän kanssa on välillä vaikeata. Olen luopunut mm. pizzasta, hampurilaisista, pastasta, karkista, paistopistetuotteista, riisipiirakoista,lihapiirakoista, täytetyistä leivistä jne ja leivonnaisiakin syön harvoin. Sipseistä aion luopua seuraavaksi. 100 % kauraleipääkin syön vain pari palaa päivässä, eikä siis muuta leipää. Suolistovaivoihin on tämä auttanut, mutta en kuitenkaan ole laihtunut, vaikka paljosta olenkin luopunut. En vain laihdu ja kyllä siis olen lihava ja näytän kamalalta.

Vierailija
22/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla juon vain kahvia kauramaidolla. Syön aterian yleensä vasta iltapäivällä 6-8 tunnin päästä heräämisestä, jolloin näläntunne herää. Tyypillinen ateria sisältää noin 200 g lihaa tai kalaa ja valtavan kasan salaattia oliiviöljyllä tai voissa paistettuja kasviksia. Usein syön aterialla myös kananmunan, pähkinöitä tai juustoa. Syön siis yhdellä aterialla lähes koko päivän energiatarpeen. Juon melkeinpä pelkästään vettä tai vissyä. En syö illalla tai tankkaa välipaloja, ellei minulle tule nälkä, eikä se yleensä tulekaan, ellei päivä ole poikkeuksellisen raskas fyysisesti. Jos tulee, syön pienen annoksen esim. nuudeleita, hedelmiä tai kaurapuuroa. N42 159cm/49 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon jengi näyttää syövän salaatteja. Ehkä ei kannata suoriltaan laihduttajan ottaa oppia, salaattia on niin monenlaista (kastike voi olla todella kaloripitoista, pitää koota oikein ravintoarvojen suhteen). Tää tällainen sivuhuomio

Itse uskon kanssa pätkäpaastoon, enkä syö aamupalaa. Lounaaksi ja illalliseksi molemmiksi syön runsaan ruuan (puolet lautasesta kasviksia, perunaa ja kanaa useimmiten). Ehkä joku pieni välipala välissä jos nälkä. Tykkään että vatsa tulee täyteen ja kylläiseksi mielummin kuin syödä jatkuvasti pienempiä annoksia. Toimii hyvin

Vierailija
24/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan mitä mieli tekee, en koskaan rajoita tai laske kaloreita.

Suurin osa päivistä menee tähän tyyliin:

- aamulla kahvia tilkalla maitoa

- lounaaksi kaurapuuro voilla tai pari leivänviipaletta juustolla ja vihanneksilla tai salaattia proteiinilla ja rasvalla

- iltapäivällä kahvia, maitoa

- illalliseksi iso annos joko kotiruokaa (kana, riisi, vihannes -tyyppistä) tai ravintolassa (meksikolainen, intialainen, thai suosikkeja)

Ulkona syön 1-5 kertaa viikossa. En napostele enkä osta kotiin perinteisiä herkkuja lainkaan. Syön vasta sitten kun maha jo kunnolla kurnii. Ikä 39, paino 55-57 tienoilla.

Vierailija
25/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ovat noinkin laihoja? Itse olen luopunut tai saanut todella vähäiseksi vaikka minkä syönnin, mutta en vaan laihdu. Noudatan siis laktoositonta ruokavaliota ja pyrin myös gluteenittomaan. Vehnän kanssa on välillä vaikeata. Olen luopunut mm. pizzasta, hampurilaisista, pastasta, karkista, paistopistetuotteista, riisipiirakoista,lihapiirakoista, täytetyistä leivistä jne ja leivonnaisiakin syön harvoin. Sipseistä aion luopua seuraavaksi. 100 % kauraleipääkin syön vain pari palaa päivässä, eikä siis muuta leipää. Suolistovaivoihin on tämä auttanut, mutta en kuitenkaan ole laihtunut, vaikka paljosta olenkin luopunut. En vain laihdu ja kyllä siis olen lihava ja näytän kamalalta.

En tiedä. Monet laihdutusvinkit ovat tyyliin "jätä herkut pois, laihdut huomaamatta 10kg" - no kun en mitään herkkuja ole syönyt pariin vuoteen... Treeniä, kasviksia, proteiinia, maltillisesti hyviä hiilareita, rasvaa. Ei prosessoitua, ei pikaruokaa, ei juotuja kaloreita. Eikä myöskään tuloksia 😅. Punnitsen ruoat enkä syö salaa. Teen nyt yhteistyötä PT-ravitsemusterapeutin kanssa ja hänkin on ymmällään. No, ehkä me kohta selvitämme mistä kiikastaa. Mutta tsemppiä, tiedän olotilan hyvin.

Vierailija
26/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka aterialla joko marjoja, kasviksia tai hedelmiä, kevyesti yli puoli kiloa päivässä. Esimerkiksi:

Aamiainen klo 9: kaksi mukia kahvia kauramaidolla, kaurapuuro puoliksi veteen ja maitoon + 2 dl marjoja tai paleo granolaa maustamattomalla luonnonjogurtilla + 2 dl marjoja

Lounas 14: yleensä kotona, joko salaatti, jossa esim. avokadoa, halloumia/fetaa, kirsikkatomaattia, melonia, siemeniä, punasipulia, kastikkeena oliiviöljy ja balsamico,

tai pari paistettua kananmunaa ja lisäksi jotain vihannesta esim. porkkanaa, paprikaa, kurkkua

tai lounas ravintolassa, monesti jotain aasialaista tai lounasbuffet keskittyen proteiini- ja kasvisvaihtoehtoihin

Illallinen: yleensä lämmin ruoka, esim. kanakeitto, kasvistacoja, lohta ja kasviksia

Jos tarvii napostella, syön parapähkinöitä, manteleita, hedelmiä tai isohkon palan Appenzeller- tai jotain muuta kovaa juustoa. Joka päivä jotain herkkua esim. max 8 palaa suklaata, pari desiä jäätelöä.

47-v. nainen 167 cm/57 kg, sporttinen, peruskulutus 1503 kcal

Vierailija
27/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala: 2 ruisleipää juustolla, banaania, cashew pähkinöitä kourallinen, maitokahvi,mehua

lounas: yleensä peruskotiruokaa lautasellinen ja salaattia, joskus einesateria, esim pizzaa

välipala: yleensä leipää, tai maustamatonta jugurttia, joskus makeaa esim. yksi pulla, maitokahvia

illallinen: samaa ruokaa kuin lounaalla tai sitten jotain randomia esim. munakas kinkulla tai paahtoleipää

Ennen nukkumaanmenoa saatan napostella jotain, esim pähkinöitä, jugurttia, leipää, tai jotain makeaa

Herkuttelu 2 -3 kertaa viikossa, mutta kohtuudella, esim 100g suklaata, karkkia, pari pullaa, tai jäätelö, joskus menee kyllä överiksi mutta ei usein, esim eilen söin 200g sipsiä ja 200g suklaata mutta tätä ei siis tapahdu usein.

Vierailija
28/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitäkin. Kun syö kohtuudella voi syödä mitä vaan. Ne on nämä päihteet joita voi vetää vain pikkusen liikaa ottamalla. En ole vielä lihonut, ikää 51. Jos lihonkin niin aivan sama kun yksin elän. Mikään ei just nyt jaksa kiinostaa.

M

Vierailija
29/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä en juuri mitään.

Enkä yöllä koska yösyöminen lihottaa.

Kyllä noin muodoin siinä osimoilleen hoikkana pysyy.

Vierailija
30/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa, jogurttia, marjoja, leipää, kananmuna, kahvia, teetä, tuoremehua

Lounaalla mitä nyt listalla on, kasviksia, jälkkäri, kahvia, ruokajuomana vesi

Iltapäivällä leipää, salaattia, hedelmiä, rahkaa, kahvia, ruokajuomana vesi

Illalla leipää, teetä

Vierailija
31/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laktoositon ja gluteeniton =/= laihdutusruokavalio

Laihdutus = kaloreita sisään < kaloreita ulos

On kolme tapaa laihtua: 1. kuluttaa enemmän kuin syö eli lisätä liikuntaa 2. syödä vähemmän kuin kuluttaa eli syödä kevyemmin 3. hybridimalli eli liikunnan lisäys ja syömisen kevennys

Vierailija
32/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamupalaksi smoothie (banaania, puolukkaa, kaurajukurttia ja -maitoa)

- lounaaksi joku lämmin ruoka + salaattia

- välipalaksi kaksi hedelmää sesongin mukaan + mysliä, soijajukurttia ja pähkinöitä

- iltapalaksi marjarahkaa + kaksi leipää margariinilla, juustosiivulla ja kurkulla + pari riviä suklaata (sallittu pahe)

- kahvia pari kuppia päivåssä kauramaidolla höystettynä

Lopputuloksena normaalipaino (jota edesauttaa toki päivittäinen keskiraskas liikunta)

Vierailija
33/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamupala top 3: kahvia ja leipää, maustamatonta jugurttia ja marjoja tai puuroa ja marjoja tai munakas, jossa jotain vihanneksia

- lounas arkena: vihannessalaatti proteiinilisällä, pohjana jää- tai jäävuori- tai lehtisalaatti, sitten melkein aina paprikaa ja/tai tomaattia ja kurkkua, proteiinilisänä on raejuustoa pari ruokalusikallista ja kastikkeena öljyä tai salaattijuustoa tai kanaa tai kalaa vastaava määrä. Välipalaksi syön hedelmän, jos tuntuu että lounaasta jää vielä nälkä. Kahvit juon töissä lounaan jälkeen, sen jälkeen en enää. 

- päivällinen, ihan tavallista kotiruokaa, mitä suomalaiset syövät, pari perunaa ja jauhelihakastiketta tai makaronilaatikkoa tai joku keitto lautasellinen, keiton kansas otan yleensä leipäsiivun. Joskus joku kanawokki yms. todella vaihteleva. Jälkkäriksi kahvia ja joskus joku pieni kahvileipä, esim. keksi tai pala kääretorttua tms.  

Ruokajuomana juon vain vettä. 

Viikonloppuna lounaan ja päivällisen sisältö vaihtaa paikkaa, muuten sama. Viikonloppuna voin syödä myös kupillisen sipsejä tai suklaata tai jotain herkkua. Kohtuus on se avainsana. 

Liikuntaa harrastan lähinnä kävelyä, kotijumppaa ja kuntopyörää, kesällä oikeaa pyöräilyä. Liikun 1-2 tuntia päivässä, töissä lähinnä vain istun.  Joskus viikonloppuna teen mieheni kanssa 3-4 tunnin luontoretkiä ja talvella hiihdän. 

Vierailija
34/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tutuista hoikkia on ne, jotka ei oikeastaan oo luopuneet mistään, vaan syövät melkolailla mitä vaan. Juju on se, että sitä ei mätetä liikaa ja rytmi on yleensä aikaa säännöllinen ja vakaa. Nuo luopumiset ja diettailut voi auttaa hetken, mutta pidemmän päälle alkaa vaan ketuttamaan.

Vierailija
35/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin en koskaan syö mitään, juon vain pari kuppia kahvia maidolla. Kahvia juon myös päivällä ja iltapäivällä.

Vapaalla saatan syödä vain kerran päivässä ja sekin illalla ja ruokana saattaa olla mitä tahansa pitkän kaavan mukaan kokkailtua tai pakastepizzaa.

Työpäivinä syön yleensä ensimmäisen kerran lounaalla ja lounas on joko salaattia tai lämmin ruoka. Iltapäivällä kahvia ja ehkä hedelmä/keksi/rahka/jogurtti jos tuntuu siltä. Illalla syön lämpimän ruoan.

En juurikaan napostele mitään enkä syö oikein välipalojakaan. Pääasiassa syön vain lämmintä ruokaa ja eräänlaista pätkäpaastoa olen noudattanut koko aikuisikäni ihan luonnostaan.

Vierailija
36/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän ruoat:

Aamupala: kuppi kahvia maidolla

Lounas: perus kotiruokaa työpaikan lounasravintolasta. Lautasella 1/4 safkaa 3/4 salaattia + lasi maitoa

Kahvipaussilla: kuppi maitokahvia

Kotona: leipä voilla + puoli kouraa karkkia/ keksi

Lisäksi joku hedelmä.

Illalla: toinen leipä tai jogurtti tai proteiinivanukas ja iso lasi appelsiinimehua.

Viikonloppuna muuten sama, mutta syön lounaalla joskus jotain epäterveellistä, kuten esim wingsejä, hampparin tai subin.

N35 59kg 166cm

Vierailija
37/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä suklaakeksejä. Päivän ainoa lämminruoka: kaksi broilerin grillimakkaraa, riisiä ja salaattia. Olen ikäni syönyt vain kerran päivässä, koskaan en ole ollut lihava.

Punaistalihaa en syö.

Vierailija
38/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa on tapana syödä. En laske kaloreita enkä katso rasvapitoisuuksia tms. Jos tekee mieli vetää esim. perhepizza, teen sen. 

Vierailija
39/475 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutuista hoikkia on ne, jotka ei oikeastaan oo luopuneet mistään, vaan syövät melkolailla mitä vaan. Juju on se, että sitä ei mätetä liikaa ja rytmi on yleensä aikaa säännöllinen ja vakaa. Nuo luopumiset ja diettailut voi auttaa hetken, mutta pidemmän päälle alkaa vaan ketuttamaan.

Lisäksi, kun koko ajan vahtii syömisiään, stressitasot ovat tapissa ja paino ei laske. Kun elämä ei pyöri ruokarajoitusten ja painon kyttäämisen ympärillä, alkaa painokin tippua. 

t. eri

Vierailija
40/475 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana jäi jokapäiväinen liikkuminen kuntokeskuksissa. Lähinnä kävelylenkkejä kun itselle sopii. Laihduin huomaamatta, stressitaso laski ja eikä ole kova nälkä iltaisin kun ei ole raskaita treenejä takana.