Hoikat mitä syötte päivän aikana?
Hei sinä normaalipainoinen , kerro mitä syöt päivän aikana, etenkin yli kolmikymppiset.
Kommentit (466)
Tänään syönyt 2 keskikokoista lettua aamupalaksi ja päiväkahvilla hillon kanssa.
Lounas 6 falafelia (100g) tomaattikastikkeessa ja päivällinen pinaatti-ricottatäytteisiä ravioleja salviavoilla 125g.
Noista tuli n 1100kcal
07:00 kuppi kahvia mustana. Kymmeneltä treenit, kellon mukaan kului 420 kcal.
12:00 2 paistettua kananmunaa (luomu), 4 siivua pekonia, 1/2 bratwursti, salaattisekoitusta (luomu), punajuurta (luomu), hapatettua punakaalia (luomu), oliviiöljyä (luomu) ja balsamicoa. Sokeritonta proteiinijuomaa.
15:00 normaalisti en syö kuin lounaan ja päivällisen mutta tulin lounaasta niin täyteen että piti jättää päivittäinen jogurttini iltapäivään eli 3 reilua ruokalusikallista kookospohjaista maustamatonta jogurttia, mansikoita, vadelmia, mustikoita, karhunvatukoita (kaikki marjat luomua) sekä pähkinäsekoitusta (luomu).
18:15 pinaattia (luomu), fetaa (luomu), tomaattia (luomu), kurkkua (luomu), kevätsipulia ja grillattua kanaa, oliviiöljyä ja balsamicoa. Kourallinen macadamiapähkinöitä ja lasillinen alkoholitonta kuohuviiniä.
N/169cm/57kg/34v
Pyrin syömään niin, että joka päivä tulisi syötyä vihanneksia ja hedelmiä jotenkuten suositusten mukaan. Suosin täysjyvää(paitsi en pastassa koska täysjyväpasta puisevaa) ja lihaa syön harvahkosti. Ruokarytmi melko säännöllinen(aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala) koska kaksi pientä lasta joiden kanssa syömme yhdessä aina kotona. Lisäksi yleensä pyörällä ja kävellen kuljen paikkoihin, ei autoa.
9:00 kreikkalaista jugurttia jossa puolukoita ja puolikas banaani.
11:00 leipä ja minitomaatteja, pala kurkkua
14:00 pari pinaattilättyä xD
17:00 munakas ja ruisleipä
Nyt illalla vielä aijon syödä ainakin porkkanan tai pari, ruisleipää ja karkkia😂 tänään olen käynyt vain pienellä kävelyllä ja lisäksi ulkoillut lasten kanssa 1,5h. Jos enemmän liikuntaa syön paljon tuhdimman lounaan ja päivällisen, usein pastaa tai perunaa.
BMI:ni on 19,4 , BMR joku 1200 kcal ja ikää 40+ - alle nelikymppisenä BMI:ni oli 18,2.
Työ- ja juhlapäivinä syön enemmän, mutta tänään olen lähinnä makoillut sohvalla. Aamiaiseksi (tai kellonajan puolesta myöhäiseksi lounaaksi) söin kaksi paistettua munaa, raejuustoa ja tomaattia. Välipalaksi tein smoothien, johon tuli kreikkalaista jogurttia, kauramaitoa, kaurahiutaleita, chiansiemeniä, banaania ja mansikoita.
Sen jälkeen ei ole juurikaan ollut nälkä, mutta söin lämpimänä ruokana riisiä ja kolme kanansiipeä sekä kurkkua. Olen napostellut cashewpähkinöitä ja rypäleitä, ja päivän aikana juomana on mennyt vihreää teetä ja vettä.
Varmaan tässä tunnin sisään syön vielä päivän viimeisenä ateriana joko lisää siipiä ja riisiä tai muutaman hapankorpun maksamakkaralla ja kurkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt saa lainattua tekstiä, mutta minulta kysyttiin minkälaista liikuntaa jaksaa parilla aterialla päivässä: sairaanhoitajana töissä tulee 13000-17000 askelta päivässä, sen lisäksi pyöräilen työmatkat (8km) kesät talvet ja käyn neljä kertaa viikossa uimassa.
Olen tuo kysyjä, aika määriä jaksat kyllä vielä aktiivisen työsi päälle liikkua! Kuinka pitkiä matkoja yleensä uit?
Ja oletan siis että olet se, joka piti aasialaisesta ruoasta.
Tänään oon syönyt 2 leipää, joista toinen graavilohileipä, yhden suklaamyslipatukan (pieni), muutaman valkosuklaamantelin ja muutaman viinirypäleeen ja päivälliseksi nakkeja, perunoita, porkkanoita, tomaattia ja tsatsikia. Juomana simaa ja vettä. Illasta syön vielä Leipää. Jotain herkkua tekis mieli mut en viitsi sen takia kauppaan lähteä.
Tänään.
Aamulla: kaksi munaleipää
Lounas: pyttipannua ja raejuustoa
Jälkiruoka: 2 munkkia ja simaa. Karkkiakin.
Paivällinen tai iltapala: jätän väliin, aivan täysi olo nyt. Katotaan tuleeko enää tänää edes nälkä.
Yleensä syön 3 kertaa päivässä ja vain yhden lämpöisen ruoan: joko lounas tai päivällinen, molemmat on vaan liikaa.
5 tai 6 ruokaa on vaan aivan liikaa. En tajua kuka siihen kykenee.
Vierailija kirjoitti:
Tänään.
Aamulla: kaksi munaleipää
Lounas: pyttipannua ja raejuustoa
Jälkiruoka: 2 munkkia ja simaa. Karkkiakin.
Paivällinen tai iltapala: jätän väliin, aivan täysi olo nyt. Katotaan tuleeko enää tänää edes nälkä.
Yleensä syön 3 kertaa päivässä ja vain yhden lämpöisen ruoan: joko lounas tai päivällinen, molemmat on vaan liikaa.
5 tai 6 ruokaa on vaan aivan liikaa. En tajua kuka siihen kykenee.
Minä voin syödä pienempiä annoksia enemmän. Herään niin aikaisin että töissä syön aamupalan nro 2 :D sitten lounas töissä ja vielä välipalakin ennen pitkää kotimatkaa. Sitten mieliisti joku kevyt, lämmin ateria tai vähintään leipä jossa on vaikkapa paistettua munaa päällä = mulle lämmin ateria 😅
Vierailija kirjoitti:
Aamulla: puolikas salaatinlehti
Lounas: porkkaanoita ja ituja
Päivällinen: linssejä, paprikaa ja tomaattia
Illallinen: kaksi kurkunsiivua
Lisäksi juon vettä
Pitäskö ottaa vaan neljäsosa siitä lehdestä aamulla?
Kuulostaa aika paljolta.
Mutta tottahan se on kun lukee näitä vastauksia, niin ei ne hoikat syö oikeasti yhtään mitään.
Just näitä: yksi leipä lounaaksi
Yksi pitsa
Simaa litra
Munkkeja varmaan 5
Oli krapula. Siksi
N48, 152 cm / 47 kg
aamupala: 2 paahtoleipää, päällä margariinia ja ravintohiivaa, 500 g vesimelonia, teetä
aamuvälipala: kourallinen karkkeja, 3 tl maapähkinävoita
lounas: spaghetti bolognese 4 dl (jauhelihana 9,5% naudanjauhelihaa, täysjyväspagetti)
välipala: 1/4 kaurajuntta, margariini + Polar 15%
Vielä olis päivällinen, lasten pyynnöstä makaronia ja nakkikastiketta ja iltapalaksi varnaan jugurttia, auringonkukansiemeniä ja mysliä.
Syön mitä sattuu ja yleensä paljon. Mutta harrastan liikuntaa todella runsaasti. Kroppa on kuin teflonia, mikään ei tartu. Ja en ole mikään parikymppinen, vaan keski-ikäinen.
Paras on syödä pitsa silleen että puolet lounaaksi ja puolet päivälliseksi, se on jotain tuhat kaloria vasta siinä.
Pysyy linjat kurissa ja saa silti syödä pitsaa.
Vierailija kirjoitti:
N48, 152 cm / 47 kg
aamupala: 2 paahtoleipää, päällä margariinia ja ravintohiivaa, 500 g vesimelonia, teetä
aamuvälipala: kourallinen karkkeja, 3 tl maapähkinävoita
lounas: spaghetti bolognese 4 dl (jauhelihana 9,5% naudanjauhelihaa, täysjyväspagetti)
välipala: 1/4 kaurajuntta, margariini + Polar 15%
Vielä olis päivällinen, lasten pyynnöstä makaronia ja nakkikastiketta ja iltapalaksi varnaan jugurttia, auringonkukansiemeniä ja mysliä.
Eka kerta kun kuulen termin kaurajuntta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. tänään: ruispuuroa mustaherukoilla ja iso kuppi kahvia maidolla; välipalaksi maustamaton jugurtti; tomaatti-linssikeittoa ja pari hapankorppua hummuksen ja paprikan kera; kirsikkatomaatteja. Loppupäivän ajan vain vettä ja vihreää teetä. Pätkäpaastoan.
Minkähänlaisiin mittoihin tällä ruokavaliolla päädytään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. tänään: ruispuuroa mustaherukoilla ja iso kuppi kahvia maidolla; välipalaksi maustamaton jugurtti; tomaatti-linssikeittoa ja pari hapankorppua hummuksen ja paprikan kera; kirsikkatomaatteja. Loppupäivän ajan vain vettä ja vihreää teetä. Pätkäpaastoan.
Mitä mittoja tarkoitat?
Olen 160 cm / 52 kg, strategiset mitat (rinta, vyötärö, lantio) 85/63/97.
Tuo oli vain yksi esimerkkipäivä syömisistäni, mutta pyrin paastoamaan 16-20 tuntia / vrk, poikkeuksia tulee joskus juhlapyhinä yms. erikoispäivinä.
Mulle ei sovi jatkuva syöminen, mihin yleensä ohjeistetaan. Syön korkeintaan kolmesti päivässä. Työni on kevyttä lasten kanssa puuhailua, käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja lenkkeilen ison koirani kanssa 1,5-3tuntia päivässä (vapaapäivinä siis enemmän).
Tässä esimerkkinä aika normaali arkipäivän syöminen.
Aamiainen
Maustamatonta jogurttia (n. 2dl), marjoja (vaihtelee puolesta desistä desiin) ja vähän mysliä (max puoli desiä).
Lounas
Teen yleensä itse lounassalaatin, esim. 50g jotain proteiininlähdettä, lusikallinen siemeniä ja kasviksia niin paljon kuin jaksaa syödä.
Päivällinen
Yleensä joku kirkaslieminen keitto tai jos salaattiaineksia uhkaa jäädä yli, niin niitä.
Olen 29 v, 169cm ja 57kg.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei sovi jatkuva syöminen, mihin yleensä ohjeistetaan. Syön korkeintaan kolmesti päivässä. Työni on kevyttä lasten kanssa puuhailua, käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja lenkkeilen ison koirani kanssa 1,5-3tuntia päivässä (vapaapäivinä siis enemmän).
Tässä esimerkkinä aika normaali arkipäivän syöminen.
Aamiainen
Maustamatonta jogurttia (n. 2dl), marjoja (vaihtelee puolesta desistä desiin) ja vähän mysliä (max puoli desiä).
Lounas
Teen yleensä itse lounassalaatin, esim. 50g jotain proteiininlähdettä, lusikallinen siemeniä ja kasviksia niin paljon kuin jaksaa syödä.
Päivällinen
Yleensä joku kirkaslieminen keitto tai jos salaattiaineksia uhkaa jäädä yli, niin niitä.
Olen 29 v, 169cm ja 57kg.
Oletko joka päivä aina näin terveellisellä ruokavaliolla vai miten usein poikkeat tästä (esim. herkkuja, sokerillisia juomia, "runsaampaa" ruokaa?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mittoja tarkoitat?
Olen 160 cm / 52 kg, strategiset mitat (rinta, vyötärö, lantio) 85/63/97.Tuo oli vain yksi esimerkkipäivä syömisistäni, mutta pyrin paastoamaan 16-20 tuntia / vrk, poikkeuksia tulee joskus juhlapyhinä yms. erikoispäivinä.
syötkö muuten miten? tuossa esimerkissäsi oli hyviä ruokia