Litteän maan teoria alkanut kiinnostaa
Olen tutkinut asiaa ja funtsinut että siinähän voisi olla järkeä. Kuten esimerkiksi että miten vesi voi pysyä tuhatta ja sataa pyörivän pallon pinnalla, tai että kuinka paljon vettä pitää kaataa että saisi kasan vettä aikaan....
Kommentit (342)
En usko yhteenkään avaruusjärjestön sanomisiin niin kauan kun emme saa oikeaa kuvaa maapallosta avaruudesta. Yksikään kuva maapallosta ei ole oikea vaan jokainen on CGI kuvia. Luulisi sen todellakin olevan mahdollista tänä päivänä.
Amerikkalaisen laivueen taistelu Etelämantereella. Amiraali Byrdin laivue - historian mysteerit ja salaisuudet - artikkeliluettelo - tuntemattoman salaisuudet.
https://dwax.ru/fi/boi-amerikanskoi-eskadry-v-antarktide-eskadra-admira…
Amiraali Byrd ja ontto maapallo?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Voit jatkaa tutkimuksiasi vaikka pyöräyttämällä vedellä puoliksi täytettyä ämpäriä muutaman kerran 360 astetta "tuhatta ja sataa". Tule pian kertomaan havaintosi.
Niin, mutta kun em. teorioihin viitaten sitä ämpäriä pitää pyörittää pohja kohti Sinua ( ympyrän keskustaa ) ja ämpärin suu kohti ympyrän ulkökehää - aivan kuten merien pinta osoittaa poispäin tämän, mukamas pyörivän ns. MaaPALLOn keskustasta!
Saa suorittaa! Raportoi tulos tänne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi avaruusteleskoopeilla saadaan kuvia vaikka mistä taivaankappaleista mutta ei yhtään maasta?
Esim. youtubesta löytyy runsaasti esim. Nasan satelliittien kuvauksia maasta. Taita olla joku suora lähetyskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi avaruusteleskoopeilla saadaan kuvia vaikka mistä taivaankappaleista mutta ei yhtään maasta?
Esim. youtubesta löytyy runsaasti esim. Nasan satelliittien kuvauksia maasta. Taita olla joku suora lähetyskin.
Minä taas olen funtsinut että kyllä ihmiset ennen oli tyhmiä kun pitivät maapalloa litteänä. Onhan siinä jo nimessäkin muoto mainittu: maapallo
Ihmiset luulevat olevansa yksin maailmankaikkeudessa.
Litteän maan uskonto on kyllä hieno uskomus. Aina jos on joku asia, jota litteän maan uskovainen ei fysiikasta ja ympäröivästä maailmasta ymmärrä, niin kyseessä on salaliitto ja todiste siitä, että maa on litteä.
Litteän maan uskovainen ei ymmärrä kameroista, linsseistä, valotusajoista ja perspektiiveistä mitään, joten aina jos joku netistä löydetty kuva näyttää jotenkin hassulta sen takia, että kuva on otettu pitkällä telellä tai laajakulmalinssillä, kuvaa pidetään NASA:n tuottamana manipulaationa ja "feikkinä" ja todisteena siitä, että maa on litteä tai siitä, ettei kuussa ole käyty.
Litteän maan uskovaisen työkalupakkiin ei ikinä kuulu tiedon ja totuuden etsintä, koska Dunning-Kruger-efektin vuoksi flättäri luulee jo tietävänsä astrofysiikasta enemmän kuin parhaatkaan tähtitieteilijät. Ja jokainen tutkija ja tiedemies- ja nainen on aina juutalaisten ja illuminatin alaisuudessa toimiva lakeija ja ainoastaan litteän maan uskovainen osaa ajatella "omilla aivoilla", vaikka kaikki flättärien ajatukset ja teoriat on luettu ja uskonnollisella hurmoksella sisäistetty netin salaliittopalstoilta ilman omaa ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Litteän maan uskonto on kyllä hieno uskomus. Aina jos on joku asia, jota litteän maan uskovainen ei fysiikasta ja ympäröivästä maailmasta ymmärrä, niin kyseessä on salaliitto ja todiste siitä, että maa on litteä.
Litteän maan uskovainen ei ymmärrä kameroista, linsseistä, valotusajoista ja perspektiiveistä mitään, joten aina jos joku netistä löydetty kuva näyttää jotenkin hassulta sen takia, että kuva on otettu pitkällä telellä tai laajakulmalinssillä, kuvaa pidetään NASA:n tuottamana manipulaationa ja "feikkinä" ja todisteena siitä, että maa on litteä tai siitä, ettei kuussa ole käyty.
Litteän maan uskovaisen työkalupakkiin ei ikinä kuulu tiedon ja totuuden etsintä, koska Dunning-Kruger-efektin vuoksi flättäri luulee jo tietävänsä astrofysiikasta enemmän kuin parhaatkaan tähtitieteilijät. Ja jokainen tutkija ja tiedemies- ja nainen on aina juutalaisten ja illuminatin alaisuudessa toimiva lakeija ja ainoastaan litteän maan uskovainen osaa ajatella "omilla aivoilla", vaikka kaikki flättärien ajatukset ja teoriat on luettu ja uskonnollisella hurmoksella sisäistetty netin salaliittopalstoilta ilman omaa ajattelua.
Elämämme on liian lyhyt ymmärtääksemme, millainen kosmos on, mitä oli miljardi vuotta sitten ja mitä tulee olemaan meidän jälkeemme miljardin vuoden kuluttua.
Ja miksi litteän maan teoria olisi salaliittoa? Mitä maapallon muoto olisi joku salaliitto? Se ei muuta elämäämme, olipa se sitten litteä tai pyöreä. Ei siis ole mitään salattavaa.
Nykyaikaiset tiedemiehet ovat tulleet siihen tulokseen, että maailma on hologrammi ja että elämme virtuaalitodellisuudessa. Tämä on sopusoinnussa muinaisen tiedon kanssa. Se on ollut tiedossa jo aikojen alusta asti, mutta nyt se vasta "keksittiin".
Mun lapsi putosi äsken maalitteän reunalta avaruuteen.
Voiko kukaan auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä esimerkki siitä, että tyhmä ihminen ei edes usko sitä mitä silmät näkevät.
Tyhmä ihminen uskoo sellaista mitä ei silmillään näe
Rohkeutta hypätä kaninkoloon? The Mechanical Realm Flat Earth -dokkari, johon saa suomenkieliset tekstit:
Vierailija kirjoitti:
En usko yhteenkään avaruusjärjestön sanomisiin niin kauan kun emme saa oikeaa kuvaa maapallosta avaruudesta. Yksikään kuva maapallosta ei ole oikea vaan jokainen on CGI kuvia. Luulisi sen todellakin olevan mahdollista tänä päivänä.
Miten se kuva vuodelta 1972 on CGI?
Sääsatelliiteista 36 000 km korkeudesta saa aika hyvän käsityksen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä LitteäMaa-teoreetikot varmasti osaavat selittää, miksi Kuu ja muut näkemämme planeetat ovat pallonmuotoisia, mutta ainoastaan Maa olisi litteä? Aivan.
No voi, minkä muotoinen on lautanen? Pyhä yksinkertaisuus. Kun katsot esim. kuuta niin näetkö pallon vai pyöreän?
Oletteko ajatelleet, että periaatteessa kaikki ne, jotka ihan _oikeasti_ ovat esim. Omin silmin nähneet maapallon avaruudesta voivat luottaa siihen, että maa on pyöreä. Muuten pitää itse osata laskea mikä on todennäköinen muoto. Itse en osaa, vaan uskon siihen mitä minulle on koko ikäni kerrottu.
Toisin sanoen olen tavallaan uskovainen vaikka luokittelen itseni agnostikoksi. En ole nähnyt omin silmin tuota asiaa. Joitakin tieteen asioita tietenkin näkee ja kokee jatkuvasti, mutta toisaalta on paljon niitä joihin uskon, vaikka en voi mitenkään todistaa niitä itselleni.