Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitää suhtautua ja käyttäytyä, kun sut jätetään työporukasta pois?

Vierailija
03.06.2022 |

Meillä töissä hehkutetaan dreamtiimiä, mahtavaa porukkaa, upeaa yhteishenkeä. Mutta se ei ilmeisesti ulotu minuun.

Minut jätetään yksin. Ei kutsuta illanviettoihin, urheilemaan, teatteriin, mökkireissuille, juhliin.

Viimeisimpänä näyttää olleen mökkireissu, jolla oli kuvista päätellen esihenkilökin mukana.

Eihän nämä firman piikkiin mene, joten toki saavat valita kutsutut.

Minä pitkään luulin, että olen osa porukkaa. Kutsuin tupareihin ja kotibileisiin. Kutsuin heitä jopa ystäviksi.

Sitten jossain vaiheessa ymmärsin, ettei kukaan minusta välitä. Samoilla festareilla muut olivat porukassaan. Pikkujoulujen jatkoilla eksyttivät minut baarissa. Esimerkkejä on monta.

Kun sairastuin ei kukaan kysynyt miten voin.

Olen ilmaa. Töihin meno itkettää. En tiedä, pitääkö esittää reipasta ja että kaikki ok. Olla kuin ei olisikaan. Vai pitääkö ottaa puheeksi, inhoavat minua sitten varmaan vielä enemmän.

Jokin vika minussa varmaan on. En tiedä mikä. Yleensä olen iloinen, mukavakin yritän olla. En valita tai haasta riitaa. En puhu pahaa.

Olen niin loppu. Onneksi on perhe ja ystäviä. Onneksi kohta on kesäloma. Onneksi tulee myös uusia työkavereita. Toki vaarana, että joku käännyttää heidätkin mua vastaan.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun pitkin hampain kaikkeen pakolliseen, muuten vietän vapaa-ajan omanani. Mikä teitä niissä väsyneessä työporukoissa vetää?

Vierailija
2/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistun pitkin hampain kaikkeen pakolliseen, muuten vietän vapaa-ajan omanani. Mikä teitä niissä väsyneessä työporukoissa vetää?

Meillä oli mun mielestä aidosti kivaa ja hauskaa töissä ja vapaalla, kunnes enää muilla oli ja mut jätettiin yksin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko et huomioi sosiaalista puolta, joka on varmasti vaikeaa koska se on integraalinen puoli firman kulttuuria, tai etsit toisen työpaikan. Jos tekee työnsä ok, työn takia ei pidä itkeä.

Vierailija
4/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi, joka on tehnyt töitä vuosia, mutta silti ei osaa hommaansa ja jatkuvasti kyselee yksinkertaisissakin jutuissa apua. Pelkkä tyypin läsnäolo aiheuttaa ärtymystä monille. Ei sellaisen kanssa halua viettää aikaa kuin pakollisen verran.

Vierailija
5/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää käytöstä työkavereilta.

Onko työpaikan vaihto mahdoton ajatus? Vaikka se ei välttämättä poista ongelmaa.

Olen surullinen puolestasi.

Olisiko luottamushenkilöä tai esihenkilöä jonka kanssa voisit keskustella asiasta. Tuo heidän käytös on kiusaamista.

💚

Vierailija
6/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko et huomioi sosiaalista puolta, joka on varmasti vaikeaa koska se on integraalinen puoli firman kulttuuria, tai etsit toisen työpaikan. Jos tekee työnsä ok, työn takia ei pidä itkeä.

Sitä mietinkin, että haluavatko, että lähden. Kuitenkin kehuvat töitäni ja asiantuntemusta. Ristiriitaista. Ja ei pitäisikään itkeä. Tulee vaan nuoruuden kokemukset pintaan, kun ei kelpaa omana itsenään.

Vierailija
7/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi olla räväkämpi persoona. Hoituu sillä kun alat valittamaan, mäkättämään ja arvostelemaan vähän kaikkea ja kaikkia, niin eiköhän sut taas kutsuta. Aiheuta epäselvyyksiä muitten välille ja esitä puolueetonta niin sovit joukkoon "kirjavaan". Kapuloita rattaisiin ja draamaa kehiin niin jokainen tuntee olonsa kotoisaksi.

Vierailija
8/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamushenkilö tai esihenkilö ei kyllä mitenkään liity vapaa-ajan viettoon, kuten ap kertoi, ei nämä ole firman reissuja. Hanki uusi työpaikka, ja sellainen missä ihmisillä on perheet ja omat ystävät, ja työ on työtä. 

Vierailija
9/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa, jos olet kypsä ja rehti aikuinen. Tuo ei lopu koskaan, jos heitä on monta.

Vierailija
10/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi olla joku myrkynkeittäjä, jopa narsisti. Tuollainen dream team viittaa siihen ja sitten yksi on syntipukki. Kukaan ei halua olla, joten muut ovat tyytyväisiä, kun se olet sinä. Millaiset välit sinulla on esimieheen?

Vierailija
11/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D juu meidänkin työpaikalla kaikki uudet työntekijät esitellään sellaisen julkisen kirjoituksen kautta intrassa, määräaikaisetkin ja harjoittelijatkin. Minua ei ole missään vaiheessa pyydetty :D Muutenkin olen ollut alusta asti jotenkin  pohjasakkaa. Mua ei haluttu perehdyttää eikä muisteta kutsua kokouksiin.

Vierailija
12/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D juu meidänkin työpaikalla kaikki uudet työntekijät esitellään sellaisen julkisen kirjoituksen kautta intrassa, määräaikaisetkin ja harjoittelijatkin. Minua ei ole missään vaiheessa pyydetty :D Muutenkin olen ollut alusta asti jotenkin  pohjasakkaa. Mua ei haluttu perehdyttää eikä muisteta kutsua kokouksiin.

Kannattaa opetella tosi hyväksi ja sitten lähteä, kun on kerryttänyt taitoja. Toinen taktiikka on se, että lakkaa tekemästä mitään, koska mitään ei odotetakaan. Etänä voi käydä kävelyllä ja siivota kotia.

Vierailija
13/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä vankilaan.  Sieltä saat ihania ystäviä sekä ajankulua.

Vierailija
14/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella tosi hyväksi ja sitten lähteä, kun on kerryttänyt taitoja. Toinen taktiikka on se, että lakkaa tekemästä mitään, koska mitään ei odotetakaan. Etänä voi käydä kävelyllä ja siivota kotia.

oo olenkin jumiutunut, jotenkin lamaantunut nyt tästä kaikesta, joten ei tarvitsisi tahallaan lopettaa työntekoa. Jotenkin todella pettynyt, että tällaistako tämä on. Tietenkin haluaisin tehdä työni hyvin, mutta kun näköjään olen vain tällainen sivuhemmo, joka heitetään muutenkin menemään määräaikaisuudne jälkeen, niin tuntuu niin turhalta.

Vierailija
15/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä voi olla joku myrkynkeittäjä, jopa narsisti. Tuollainen dream team viittaa siihen ja sitten yksi on syntipukki. Kukaan ei halua olla, joten muut ovat tyytyväisiä, kun se olet sinä. Millaiset välit sinulla on esimieheen?

Ihan hyvät. Tai no, pitää tunnustaa, että hänestä on tullut ilmi ikäviäkin puolia viimeaikoina. En ole näitä ottanut puheeksi, mutta tietänee että tiedän, miten kohteli erästä toista työntekijää. En tarkoituksella ole ottanut kantaa ja puolia.

Vierailija
16/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri valitti kerran samaa. Mukava ihminen sinänsä, mutta jollain tavalla liian mukava. Ei mitään särmää, ei mitään (negatiivisia) mielipiteitä, ei kovin ahkera. Itse suosin työkavereita, jotka sanovat napakasti esim. kaikista epäkohdista.

Vierailija
17/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt noin tasan kerran. Syy oli se, että olin liian tekevä siinä laiskureden porukassa. Muualla on tykätty siitä, että saan aikaan ja keksin toimivia tehokkaampia menetelmiä, pikkujuttuja vain mutta laiskat halusi näyttää kiireiseltä.

Vierailija
18/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samat fiilikset. Pidin pitkään meidän työyhteisöä tasavertaisena ja mukavana.

Mutta sitten kuulin, että työporukalla on ryhmächat eräässä viestintäsovelluksessa, jota käytän itsekin, enkä kuulu siihen. Työasioita kuulemma viestittelevät, mutta silti en mahdu ryhmään mukaan. Iltaa ovat viettäneet myös keskenään, osaa meistä ei edes kutsuttu mukaan.

Sitten kumminkin yhteisissä palavereissa nämä valittelevat, miten työyhteisö kaipaisi piristystä ja yhteistä toimintaa. Paskat sanon minä! Kunhan esihenkilölle koittavat viestiä, että tässähän sitä yhtä ollaan.

Olen vaihtamassa työpaikkaa, osittain tuon takia. On todella inhottava olla töissä, missä muilla on selkeästi oma piirinsä. Eikä se muuten haittaisi, mutta haittaa siinä vaiheessa kun jossain nurkan takana supistaan omia juttuja ja heti hiljenevät jos "ulkopuolinen" tulee paikalle. Tai kun keskenään naureskellaan, että olipas mukava ilta työyhteisön kesken, kun tiedät ettei sinua tai muutamaan muuta kutsuttu taaskaan mukaan.

Vierailija
19/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi työkaveri valitti kerran samaa. Mukava ihminen sinänsä, mutta jollain tavalla liian mukava. Ei mitään särmää, ei mitään (negatiivisia) mielipiteitä, ei kovin ahkera. Itse suosin työkavereita, jotka sanovat napakasti esim. kaikista epäkohdista.

joo oot se ope joka tykkää niistä villeistä pojista kun niissä on sitä särmää. Hiljaiset ja tyhmät tytöt niissä ei ole mitään

Vierailija
20/121 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se silti reilua jättää yksi yksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi