Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitää suhtautua ja käyttäytyä, kun sut jätetään työporukasta pois?

Vierailija
03.06.2022 |

Meillä töissä hehkutetaan dreamtiimiä, mahtavaa porukkaa, upeaa yhteishenkeä. Mutta se ei ilmeisesti ulotu minuun.

Minut jätetään yksin. Ei kutsuta illanviettoihin, urheilemaan, teatteriin, mökkireissuille, juhliin.

Viimeisimpänä näyttää olleen mökkireissu, jolla oli kuvista päätellen esihenkilökin mukana.

Eihän nämä firman piikkiin mene, joten toki saavat valita kutsutut.

Minä pitkään luulin, että olen osa porukkaa. Kutsuin tupareihin ja kotibileisiin. Kutsuin heitä jopa ystäviksi.

Sitten jossain vaiheessa ymmärsin, ettei kukaan minusta välitä. Samoilla festareilla muut olivat porukassaan. Pikkujoulujen jatkoilla eksyttivät minut baarissa. Esimerkkejä on monta.

Kun sairastuin ei kukaan kysynyt miten voin.

Olen ilmaa. Töihin meno itkettää. En tiedä, pitääkö esittää reipasta ja että kaikki ok. Olla kuin ei olisikaan. Vai pitääkö ottaa puheeksi, inhoavat minua sitten varmaan vielä enemmän.

Jokin vika minussa varmaan on. En tiedä mikä. Yleensä olen iloinen, mukavakin yritän olla. En valita tai haasta riitaa. En puhu pahaa.

Olen niin loppu. Onneksi on perhe ja ystäviä. Onneksi kohta on kesäloma. Onneksi tulee myös uusia työkavereita. Toki vaarana, että joku käännyttää heidätkin mua vastaan.

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi kertoa, miksi toiset jätetään porukoiden ulkopuolelle.

Tää on ns. kiusaamiskokemus, joka syntyy omassa päässä. Siis se olo, joka tulee, kun kuulee, että muualla oli mukavaa enkä ollut mukana ja ryhtyy pienessä mielessään päättelemään, että kaikki muut oli kutsuttu paitsi minua. Jos hetken istuisi pohtimassa tilannetta, niin on siellä muitakin, jotka eivät olleet mukana, mutta koska on keskittynyt itseensä, ei tätä huomaa.

Työpaikka ei ole päiväkoti, jossa kaikki on pakko kutsua synttäreille.

Et nyt ihan ymmärtänyt. Jos porukan tapa on se, että kaikki kutsutaan aina mukaan, niin kyllä se herättää närää, jos joku sitten tarkoituksella jättääkin yhden kutsumatta? Ja nimenomaan vaan yhden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän