Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi mikset muuta ulkomaille

Vierailija
01.06.2022 |

Mitä järkeä enää asua Suomessa? Hirvittävän kallista mutta palkka siihen nähden matala. Käytännössä kaikille jää palkasta käteen saman verran, eroa ehkä muutama sata. Vain oikeasti rikkailla on hyvä asua täällä

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy minkä takia en ole ainakaan vielä muuttanut on rahanpuute. Miehille kun ei ole samanlailla mahdollista heittäytyä jonkun toisen elätettäväksi vaan miehen on kaikki maksettava itse

Kenen elätettäväksi?!

Suom. naiset jotka itse tunnen täällä ulkomailla, ovat

töissä joko vieraalla tai heillä on jokin oma yritys-

yksin tai sitten yhdessä miehensä kanssa. Minäkin

olen ollut aina töissä.

Niinpä. Itsekin koko ajan ollut töissä, eikä kukaan tuntemani suomalainen nainen ole kotona, vaan työelämässä. Ja ulkomailta kirjoittelen siis.

Vierailija
82/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään tekosyy, jos tykkää asua Suomessa.

Ei ne näköjään ole ulkomailla yhtään sen onnellisempia. Niillä on enemmän saasteita, ja vähemmän luontoa ja tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy minkä takia en ole ainakaan vielä muuttanut on rahanpuute. Miehille kun ei ole samanlailla mahdollista heittäytyä jonkun toisen elätettäväksi vaan miehen on kaikki maksettava itse

Kenen elätettäväksi?!

Suom. naiset jotka itse tunnen täällä ulkomailla, ovat

töissä joko vieraalla tai heillä on jokin oma yritys-

yksin tai sitten yhdessä miehensä kanssa. Minäkin

olen ollut aina töissä.

Niinpä. Itsekin koko ajan ollut töissä, eikä kukaan tuntemani suomalainen nainen ole kotona, vaan työelämässä. Ja ulkomailta kirjoittelen siis.[/quote

Ulkomailta kirjoittelen myöskin (aikaisempi kommentti/ yllä oleva)

Vierailija
84/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan eläkettä. Sitten muutan.

Vierailija
85/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa Norja. Millaista siellä on asua? Mitkä asiat siellä ovat paremmin ja/tai huonommin kuin Suomessa?

Vierailija
86/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi haluta muuttaa ulkomaille? Mä haluan asua Suomessa.

Vierailija
87/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Tykkään asua Suomessa. 

Vierailija
88/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti olen jenkki mutta minun palkkatasollani maa on ihan sysipaska. Jos saisin lotto voiton muuttaisin Floridaan tai Californiaan. Muihin maihin en tunne intohimoa

Vierailija
89/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun ulkomailla. Syy miksi useimmat eivät muuta tämän palstan lukijoista, on se että he elävät yhteiskunnan rahoilla. Ei onnistu monessa muussa maassa.

Vierailija
90/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ota näin vanhoja känttyjä sinne duuniin.

Vierailija
91/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli. Asun vessassani enkä voi täältä poistua.

Vierailija
92/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon työllistymisen epävarmuus. Yksin olisin jo kaukana, sellaista työtä on jo tarjottu muutamaan otteeseen.

Vierailija
93/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa hintataso suht sama, palkat luokkaa 1000 tai alle...

Olin kerran keväällä, yhtä kylmä sisällä kuin ulkona, kiviseinät hohkasi sellaista haisevaa kosteaa kylmyyttä, super ankea paikka, ei tätä tajua, jos siellä käy vain kesällä.

Vierailija
94/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa Norja. Millaista siellä on asua? Mitkä asiat siellä ovat paremmin ja/tai huonommin kuin Suomessa?

Työelämä on mielestäni leppoisampaa kuin Suomessa (norskit ymmärtävät vapaa-ajan tärkeyden välillä vähän liiankin hyvin näin suomalaisittain asiaa katsottuna). Palkkataso on yleisesti Suomea parempi alalla kuin alalla myös korkeampiin elinkustannuksiin suhteutettuna. Hieman yllättäen byrokratia on jotain ihan käsittämätöntä. Viranomaisasioiden hoito vaatii pitkää pinnaa ja pinotolkulla lomakkeita. Onneksi ne ovat enimmäkseen kertaluonteisia taistoja. Virastojen ulkopuolella norjalaiset ovat oikein leppoisaa ja mukavaa porukkaa. Tervetuloa!

Vierailija
95/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle syntynyt ruusuinen kuva monesta maasta, kun käyvät siellä vain lomalla.

Lomalla kaikkialla on aika kivaa, monissa "kivoissa paikoissa" on myös niitä monsuunisadekausia ym.

Vierailija
96/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä paskempi sosiaaliturva kuin Suomessa.

Ai missä maassa? Esim. EU on jatkuvasti antanut Suomelle sapiskaa täysin riittämättömistä sosiaalituista. Vaikkapa Ruotsissa saa opiskellessa käydä opinnoissa. Täällä pitää käydä töissä ja sitten lisää töissä, kun otetaan se vähäkin pois, kun on tienannut opiskellessa...

Kuinka paljon ruotsissa saa opintotukea? Onko se lainaa?

Vierailija
97/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa johonkin, jossa hömöily on kielletty, mielummin sellaiseeen, jossa siitä saa kuolemantuomion.

Niin kyllästynyt näihin cissit-woket-vihreet hörhöilyt lässytyksiin.

Vierailija
98/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin muuttaa johonkin, jossa hömöily on kielletty, mielummin sellaiseeen, jossa siitä saa kuolemantuomion.

Niin kyllästynyt näihin cissit-woket-vihreet hörhöilyt lässytyksiin.

Ja johonkin jossa "miehet tulevat ensin", kuten tässä.

Vierailija
99/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Ranskassa, Italiassa, Brasiliassa, UK:ssa ja Irlannissa.

Kolme ensimmäistä olivat p.skoja maita asua, vaikka kivoja lomalla. UK ja Irlanti ovat ihan ok asua, mutteivät parempia kuin Suomi.

Vierailija
100/154 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi todella mieli muuttaa.

Mutta syitä miksi ei on parikin:

1. olen ainoa lapsi ja n.10-15 vuoden sisällä vanhemmat on todnäk siinä kunnossa, että tarvitsevat jo jonkin verran apua. En voi hylätä heitä

2. maa johon haluaisin muuttaa vaatii muuttavalta henkilöltä korkekoulu/yliopistotason tutkinnon eikä mulla ole kumpaakaan.

3. mulla on herkkä koira, se ei arvostaisi muutto hulinaa vaan se varmaan kuolisi stressiin.

Hankit nyt sen tutkinnon ja siinä vaiheessa kun valmistut koirasta on varmaan jo aika jättänyt ja voit sitten lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän