Minulla on haaveena että joskus olisi tarpeeksi rahaa että saisin 4 edestä puuttuvaa hammastani korvattua implanteilla...Nyt en voi kunnolla elää elämääni, kun ei esim. edes parisuhteeseen voi päästä
Tällaisia haaveita minulla...että olisi normaali hampaisto...Onko se liikaa vaadittu?
M35
Kommentit (30)
Ei ole , haluaisin myös kauniit hampaat .
Kaikilla meillä on rajoitteita.
- Susanna Koski
Ei töihin ole asiaa, jos hampaita puuttuu. Epäluotettavaa ainesta. Sama kuin naamaan tatuoitu.
Ei asiakaspalveluun, mutta johonkin tehtaaseen esim.
Oletko yrittänyt?
Harkinnanvaraista toimeentulotukea? perusteluna se, että pääsisit helpommin töihin.
Ikäsi? Oletko kauan ollut työtön?
Voimia! Ei ole helppoa kaikilla, ei minullakaan.
Ikäsi tulikin esille. Nuorehko vielä olet.
Mulle laitettiin just implantti. 2700e maksoi. Pitäisi laittaa toinenkin, sitten joskus.
Eikö siihen voi laittaa hammassiltaa?
Hammashullua ei olekaan näkynyt vähään aikaan.
Mene hammaslääkäriin. Julkinen puoli laittaa kyllä etuhampaat.
Ne olis jo laitettu tänä aikana kun olet asiaa täällä jankannut. Monta vuotta jo, jankuti jankuti etuhampaat.
Luultavasti syy yksinoloosi ei edes ne hampaat ole se päällimmäinen syy.
Mieheni laitatti etuhammasimplantit, homma kesti melkein vuoden kun leukaluu tulehtui vahan valia. Molemmat laihduttiin 5 kiloa kun ei saanut mitaan kunnon ruokaa syoda.
Minulle laitettiin silta, selvisin parilla kaynnilla ja paljon halvemmalla kuin mieheni $25,000.00.
Implantteja ei julkinen laita. Jotkin väliaikaiset hampaat kyllä.
Mulla ois haaveena että ap:n kaltaiset puhelinpalstailijat oppisivat viimein kirjoittamaan viestintä viestikentään otsikkokentän sijaan.
Mutta näemmä liikaa toivottu, ei älypuhelinsukupolvi vaan osaa.
Osaproteesin voinet laitattaa. Minulle maksoi 850€, siis tänä vuonna 2022 helsingissä vuosaaressa. Tämä on yleinen hinta hammasteknikolla.
Tietysti implantit ovat parempia, mutta moninkertaisesti kalliimpia.
Nuorempana minulla oli tapana esitellä itseni Hammaskeijuksi, sitten iskeä uudelta tuttavuudelta legot juurineen kurkkuun. Onkohan ap yksi näistä vanhoista pahanpäivän tuttavistani?
Joko säästät tai otat lainan. Siinäpä ne rehelliset vaihtoehdot on. Nyt vain aloitat.
35-vuotias ilman etuhampaita. Narkkari?
Eikö hammaslääkäri ehdota muuta ratkaisua kuin implantit. Eikö voi tehdä siltaa, laittaa osaproteesin? Aika moni joutuu turvautumaan tällaisiin ratkaisuihin. Ne voi teettää siinä kun odottelee talouden kohenemista.
Noin, hampaaton ei tosiaan saa parisuhdetta. Olisit laittanut ne leegosi kuntoon jo moneen kertaan sinä aikana, jonka olet käyttänyt täällä. Työtkin tutkinnottomalle on vinkattu.
Onko tämä kohtuuton toive?