Tekosyysi mikset muuta ulkomaille
Mitä järkeä enää asua Suomessa? Hirvittävän kallista mutta palkka siihen nähden matala. Käytännössä kaikille jää palkasta käteen saman verran, eroa ehkä muutama sata. Vain oikeasti rikkailla on hyvä asua täällä
Kommentit (154)
Ykkösenä tulee mieleen se, että en osaa kieliä. Ruotsiin tai Iso-britanniaanko pitäisi muuttaa? Yhdysvaltoihin on hirveä prosessi muuttaa. Toki jossain Saksassa varmaan pärjää englannilla välttävästi, mutta kai minä nyt haluan puhua ihmisille saksaa, jos kerran siellä asun.
Vierailija kirjoitti:
Ykkösenä tulee mieleen se, että en osaa kieliä. Ruotsiin tai Iso-britanniaanko pitäisi muuttaa? Yhdysvaltoihin on hirveä prosessi muuttaa. Toki jossain Saksassa varmaan pärjää englannilla välttävästi, mutta kai minä nyt haluan puhua ihmisille saksaa, jos kerran siellä asun.
Iso-Britanniaan on miltei yhtä hankala muuttaa kuin USA:han. Saksassa puhutaan yllättävän heikosti englantia, Hollannissa ja Belgiassa pärjää paremmin.
Irlanti tai Malta voisi toimia jos ei muut kielet kuin englanti suju.
Olen asunut lapsena Amerikassa, aikuisena Englannissa ja Ranskassa.
Nyt ja loppuelämäni varmasti Suomessa. Jossain voin käydä reissullla ja varmasti käynkin, mutta tämä on rakas kotimaani.
Olen asunut ulkomailla kahdessa eri maassa, ja huokaisin helpotuksesta kun pääsin muuttamaan takaisin Suomeen. Se byrokratia mikä noissa maissa oli! 🤯 Nyt on muutama vuosi asuttu Suomessa, ja taas olisi haaveena muuttaa ulkomaille, tällä kertaa Espanjaan. Espanjaan siksi, että siellä lasten on mahdollista opiskella koko peruskoulu suomeksi. Kuopuksella kielen kehityksen viivästymää, joten mihinkään muun kieliseen en laittaisi. Esteenä tälle haaveelle on se, että miehellä määräaikainen työsuhde Suomessa. Itsellä työnantaja mahdollistaa töiden tekemisen missä vaan. Lisäksi miehellä olisi oltava hyväpalkkainen työ, jotta meillä olisi varaa lasten koulumaksuihin.
Muutan heti kun saan greencardin
Vierailija kirjoitti:
Muutan heti kun saan greencardin
Milloin saat sen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju vain vahvisti että pitäisi todellakin lähteä.
Toisilla on täällä sukulaiset, ystävät, lapset ja niin edelleen, minulla ei.
Mitä oikeasti teen täällä? Minulla on vain ankea vuokrayksiö ja pieni palkka jolla ei näillä elinkustannuksilla saa yhtään mitään.
Jos isi puuttuisi, niin lehmätkin lentäisi.
Nari nari. Miten luulet, että muualla on paremmin?
Mikä on tekosyy tehdä i d i o o t t i m a i s i a avauksia?
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ulkomailla kahdessa eri maassa, ja huokaisin helpotuksesta kun pääsin muuttamaan takaisin Suomeen. Se byrokratia mikä noissa maissa oli! 🤯 Nyt on muutama vuosi asuttu Suomessa, ja taas olisi haaveena muuttaa ulkomaille, tällä kertaa Espanjaan. Espanjaan siksi, että siellä lasten on mahdollista opiskella koko peruskoulu suomeksi. Kuopuksella kielen kehityksen viivästymää, joten mihinkään muun kieliseen en laittaisi. Esteenä tälle haaveelle on se, että miehellä määräaikainen työsuhde Suomessa. Itsellä työnantaja mahdollistaa töiden tekemisen missä vaan. Lisäksi miehellä olisi oltava hyväpalkkainen työ, jotta meillä olisi varaa lasten koulumaksuihin.
Espanjaan?! Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ulkomailla, hyvissä ja vähemmän hyvissä paikoissa. Korkean elintason valtiossa asiat oli ulkoisesti hyvin, koska työnantaja huolehti monesta asiasta ja palkasta jäi suurin osa itselle. Mutta kun juuret oli suomalaisessa ainutlaatuisessa luonnossa ja suomalaisten mentaliteetti sittenkin se, joka tuntui omalta, niin takaisin oli ilo tulla. Alhaisen elintason maa oli oikeastaan kaikissa asioissa vastakohta Suomelle ja varsin huomattavalla palkalla ja muilla eduilla pyrittiin kompensoimaan jokapäiväisen elämisen riskejä ja rajoittuneisuutta. Etenkin nuorten ihmisten elämä oli näköalattomuudessaan lohdutonta ja se näkyi rikollisuutena ja kukoistavana huumekauppana.
enpä lähtis yleistää että kaikki nuoret tekrr huumekauppaa jos muutama uutinen julkastaan imatralta.
Ei hän puhunut Suomesta. Lue uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjaan?! Yök.
Miksi yök? Ihana maa, hyvää ruokaa, historiaa, kulttuuria ja kivoja ihmisiä?
Perhe, en voi koko kööriä pakottaa muuttamaan kanssani ja yksin ei huvita.
Oikea syy on se että en halua muuttaa.
Totta. Esim pohjois-Italiassa Alppien eteläpuolella on ihanteelliset 4 vuodenaikaa.
Joulu-helmikuussa +/- 5 astetta, pari lumisadetta. Kuulaita upeita aurinkoisia päiviä! Jos haluaa hiihtää tai lasketella voi ajella laskettelukeskuksiin.
Maalis-huhtikuu intensiivinen, räjähtävän upea kevät. Maaliskuussa sateita
Touko-syyskuu helteinen kaunis kesä.
Loka-marras upea ruska, lämpöä ja kauneutta