Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi mikset muuta ulkomaille

Vierailija
01.06.2022 |

Mitä järkeä enää asua Suomessa? Hirvittävän kallista mutta palkka siihen nähden matala. Käytännössä kaikille jää palkasta käteen saman verran, eroa ehkä muutama sata. Vain oikeasti rikkailla on hyvä asua täällä

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en osaa englantia.

Ikävää ettei jotkut osaa englantia. Miten he pystyvät käydä ulkomailla ku eivät osaa englantia. Ja itseäni kiinnostaa, jos ei osaa enkkua nii miten sen oppii ja miksi se on niin vaikea.

Sen oppii oppimalla. Riippuu ihan ihmisestä, kaikki eivät osaa. Ja ulkomaille voi lähteä vaikka ei osaa, itse en osaa ja olen käynyt ulkomailla ja aina ollut joku matkaopas auttamassa.

Vierailija
62/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa englantia pitää ilmoittaa jonnekin niin se on tiedossa jossain kun saapuu sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laps' Suomen ällös vaihda pois sun maatas' ihanaa. Siell' leipä vieraan karvast' on ja sana karkea." Näin laulettiin lapsuudessani, ja sanoma on ihan totta vieläkin. Ei se ruoho ole sen vihreämpää aidan toisella puolella, vaikka moni niin kuvittelee. Ja ei sen inflaatiokaan koske pelkästään Suomea, vaan hinnat nousevat kaikkialla. Minä olen asunut aikaisemmin joitakin vuosia ulkomailla ja olen tyytyväinen, että palasin. 

Vierailija
64/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
65/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt/ asunut lähes koko elämäni ulkomailla. Alkuun maat vaihtuivat; nyt jo pitempään nykyisessä kotimaassani. Minulla elämä ulkomailla on ollut antoisaa...kaikinpuolin hyvää...Opiskelujen jälkeen olen voinut tehdä töitä, joista olen tykännyt ja tykkään edelleen. Minulla on ihana perhe eli mies ja lapset...Ystäviä ja tuttavia on myöskin. En koskaan ole vertaillut maita/ paikkoja toisiinsa, sillä "kaikkialla" on jotain hyvää kuin yhtälailla huonoakin. "Maassa maan tavalla tai maasta pois"- näinhän se on!

Vierailija
66/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvet Espanjassa ja kesät Suomessa ja omistusasunto molemmissa. Olen opiskellut espanjaa ja pärjään jo kielellä mainiosti, eläkeläiselle hyvin sopvia ratkaisu.

Työurani toimin ammatissa, jossa kieli ja suomalaisen yhteiskunnan tunteminen oli tärkeää. Sitä en olisi voinut tehdä ulkomailla.

Vähän sama kuvio, mutta sillä erotuksella että kesät Suomessa ja talvet vaihtelevasti erilaisissa kiinnostavissa paikoissa eri puolilla maailmaa. Omistusasunto Suomessa, mutta ei kiinteää asuntoa ulkomailla. Espanja on hyvä kieli, sillä pärjää monissa mielenkiintoisissa paikoissa, myös muualla kuin Espanjassa. 

Minua kiinnostaisi päästä tähän kuvioon mukaan jo ennen eläkeikää. Etätöitä talvet ulkomailta, kesällä voisi tehdä töitä Suomesta ja pitää lomaa. 

Mulla oli vähän tää tilanne, tosin Suomessa käytiin maks. kuukausi kerrallaan, eikä välttämättä lomailtu. Mut nyt meillä etätyömahdollisuus ulkomailla päättyy, koska edes EU:n sisällä ei muka verotussyistä onnistu. Ärsyttää, mutta kokeillaan nyt muutama vuosi, mitä hommasta Suomessa tulee, kun työnantaja kuitenkin tarjosi aiempaa parempaa palkkaa ja ihan kiinnostavaa uutta työnkuvaa.

Mut siis suosittelen kokeilemaan, jos onnistut löytämään työpaikan, jossa tuo on ok!

Vierailija
67/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ulkomailla, hyvissä ja vähemmän hyvissä paikoissa. Korkean elintason valtiossa asiat oli ulkoisesti hyvin, koska työnantaja huolehti monesta asiasta ja palkasta jäi suurin osa itselle. Mutta kun juuret oli suomalaisessa ainutlaatuisessa luonnossa ja suomalaisten mentaliteetti sittenkin se, joka tuntui omalta, niin takaisin oli ilo tulla. Alhaisen elintason maa oli oikeastaan kaikissa asioissa vastakohta Suomelle ja varsin huomattavalla palkalla ja muilla eduilla pyrittiin kompensoimaan jokapäiväisen elämisen riskejä ja rajoittuneisuutta. Etenkin nuorten ihmisten elämä oli näköalattomuudessaan lohdutonta ja se näkyi rikollisuutena ja kukoistavana huumekauppana.

enpä lähtis yleistää että kaikki nuoret tekrr huumekauppaa jos muutama uutinen julkastaan imatralta.

Huumekauppa oli rikollisjärjestöjen hallinnassa. Nuoret oli niitä koukussa olevia käyttäjiä, jotka rahoittivat käyttönsä joko katukaupalla tai mm. ryöstelemällä. Eivät kaikki nuoret.

Vierailija
68/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla työn perässä. Nyt olen Suomessa. Vanhemmat ovat ikääntyneitä ja haluan olla heitä lähellä.

Vierailija
69/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi todella mieli muuttaa.

Mutta syitä miksi ei on parikin:

1. olen ainoa lapsi ja n.10-15 vuoden sisällä vanhemmat on todnäk siinä kunnossa, että tarvitsevat jo jonkin verran apua. En voi hylätä heitä

2. maa johon haluaisin muuttaa vaatii muuttavalta henkilöltä korkekoulu/yliopistotason tutkinnon eikä mulla ole kumpaakaan.

3. mulla on herkkä koira, se ei arvostaisi muutto hulinaa vaan se varmaan kuolisi stressiin.

Vierailija
70/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa myytyä taloani.

Vierailija
71/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki iltiksien juttujen  rohkeat ulkomaille muuttajat on poikkeuksetta  miehen luo menossa aina, äärimmäisen harvoin joku menee töitä tekeen .

Eli maksaja ois hyvä olla  jos muuttaa. 

Vierailija
72/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse tekosyitä. Rakastan Suomea, ei velkaa, oma asunto, hyvä työpaikka ja hyvä palkka (netto 4000/kk), pidän eri vuodenajoista, liikun luonnossa jossa saa Suomessa vapaasti kulkea, ei tarvii kadulla pelätä (en tosin pelkää ulkomaillakaan kun on kokoa). Suomi on paras maa suomalaiselle.

Vierailija
73/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisen mieheni suusta

-terveysjärjestelmä on paska. Ketään ei kiinnosta oletko sairas tai kuolemassa

-Ihmiset jätetään oman onnen nojaan

-Ei mukavia luontopolkuja, kaikkialla vain autoteitä

-Ilmansaaste

Vierailija
74/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaki iltiksien juttujen  rohkeat ulkomaille muuttajat on poikkeuksetta  miehen luo menossa aina, äärimmäisen harvoin joku menee töitä tekeen .

Eli maksaja ois hyvä olla  jos muuttaa. 

luulin aina että naiset on rohkeampia kertomaan lehdistölle näistä muutoista mutta olen huomannut mm. blogit ym. että pääasiassa nuoria naisia sinne muuttaa. millä he rahoittavat elämän siellä?

Vierailija
75/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomipoika kirjoitti:

En tarvitse tekosyitä. Rakastan Suomea, ei velkaa, oma asunto, hyvä työpaikka ja hyvä palkka (netto 4000/kk), pidän eri vuodenajoista, liikun luonnossa jossa saa Suomessa vapaasti kulkea, ei tarvii kadulla pelätä (en tosin pelkää ulkomaillakaan kun on kokoa). Suomi on paras maa suomalaiselle.

ai että mäkin rakastaisin kaikkea jos joka kuukausi käteen napsahtaisi 1400€ sijaan 4000€

olisin yhtä hymyä.

Vierailija
76/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa englantia pitää ilmoittaa jonnekin niin se on tiedossa jossain kun saapuu sinne.

:-D Ilmoittaa minne? Dear tullimies, tulen Ranskaan heinäkuussa, enkä osaa englantia.

Vierailija
77/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy minkä takia en ole ainakaan vielä muuttanut on rahanpuute. Miehille kun ei ole samanlailla mahdollista heittäytyä jonkun toisen elätettäväksi vaan miehen on kaikki maksettava itse

Vierailija
78/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kaverit, koulut ja harrastukset ovat täällä. Ei ole muita syitä.

Oletko kysynyt lapsiltasi? Moni sanoo noin, vaikkei varmuudella tiedä lastensa mielipiteitä. Minä asuin pikkulapsena ulkomailla ja olisin kiljunut riemusta, jos perheeni olisi myöhemmin lähtenyt uudestaan. Olen aina pitänyt Suomesta, mutta myös halunnut nähdä muita maita (en tarkoita lomamatkoja). 

Vierailija
79/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niinku minne? Ainoat ei-paskaiset maat Suomen lisäksi on Norja ja tanska.

Vierailija
80/154 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy minkä takia en ole ainakaan vielä muuttanut on rahanpuute. Miehille kun ei ole samanlailla mahdollista heittäytyä jonkun toisen elätettäväksi vaan miehen on kaikki maksettava itse

Kenen elätettäväksi?!

Suom. naiset jotka itse tunnen täällä ulkomailla, ovat

töissä joko vieraalla tai heillä on jokin oma yritys-

yksin tai sitten yhdessä miehensä kanssa. Minäkin

olen ollut aina töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan