Tekosyysi mikset muuta ulkomaille
Mitä järkeä enää asua Suomessa? Hirvittävän kallista mutta palkka siihen nähden matala. Käytännössä kaikille jää palkasta käteen saman verran, eroa ehkä muutama sata. Vain oikeasti rikkailla on hyvä asua täällä
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin muutan ihmisten takia. Vihaan suomalaisia ja heidän jengejään.
Punaviherharhalandia on Suomessa se mitä voisin lähteä karkuun mutta epäilen että samaa tulee vastaan muuallakin. Samaa juurettomuutta ja sivistymätöntä jenkki-imperialissmin ylistystä.
Tietyt feminismin luomat myrkylliset ilmiöt surettavat täällä. Uskotellaan että kaikki on aivan helvetin hyvin kunhan vain junteille saadaan kapula suuhun. Ei kykene tuollaista henkistä totalitarismia arvostamaan.
Miksi pitäisi? Täällä on 4 vuoden aikaa, rakastan syksyä ja talvea. Terveydenhoito on ilmaista (melkein) ja eläke parempi kun muualla. Pari kertaa käynyt ulkomailla mutta muuten on suunta aina ylöspäin pohjoiseen. Sinne muuttaisin jos johonkin. Mies vaan puuttuu..
No mä olen nähnyt sitä ulkomaata, eikä se näyttänyt hyvältä sitten niin läheltä katsottuna.
Lähdin jo melkein kolmekymmentä vuotta sitten. Ei paratiisia ole, mutta monta Suomea mukavampaa kolkkaa kyllä löytyy. Takaisin en halua, ja töitä löytyy. Suomessa liian kylmä, huono ostovoima ja kaikkea pitää liioitella tai muutoin vouhottaa. Komplekseista kärsiviä juntteja liikaa politiikan johtopaikoilla, ja kansa palvoo....
En ymmärrä miksi haluaisin muuttaa? Saan ihan hyvän palkan (lähellä keskipalkkaa), siitä jää käteen riittävästi kaikkeen elämiseen, matkustamiseen, jne. Opiskelu oli ilmaista, terveydenhuollon laatu hyvä, päiväkodit hyviä, luonto kaunis, nautin eri vuodenajoista. Kaverit ja perhe asuvat täällä.
Olen asunut myös eri maissa ulkomailla lyhyempiä pätkiä (noin 10kk Tsekeissä ja 24kk USA:ssa) ja kyllä täällä Suomessa on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on sukulaiset, ystävät, tuttavat.
Työpaikka, jossa viihdyn ja josta saan ihan hyvin palkkaa.
Täällä on turvallista ja tuttua.
Neljä vuodenaikaa. Suomen kesää ei voita mikään ja talvisin on ihanaa esim. hiihtää.Mitä tekosyitä nämä on? Ulkomailla on kiva piipahtaa, mutta Suomi on paras. Samoin kun kaupungissa on kiva piipahtaa, mutta maalle aina palaan.
Samat syyt mullakin. Ehkä vielä lisäksi se, että sovin luonteeltani varsin hyvin Suomeen. Olen aika introvertti ja on vain rajallinen määrä ihmisiä, joiden kanssa haluan olla tekemisissä.
Tavote on muuttaa pysyvästi,muutaman vuoden päästä viimeistään. Asunto on jo ja aina suomesta pois kun on mahis. Lapset kun saa koulut käytyä niin sitten muutetaan viimeistään,suomessa en viihdy,täällä menee asiat vaan huonommaksi jatkuvasti,ilmastosta nyt puhumattakaan.
Olen asunut ulkomailla, hyvissä ja vähemmän hyvissä paikoissa. Korkean elintason valtiossa asiat oli ulkoisesti hyvin, koska työnantaja huolehti monesta asiasta ja palkasta jäi suurin osa itselle. Mutta kun juuret oli suomalaisessa ainutlaatuisessa luonnossa ja suomalaisten mentaliteetti sittenkin se, joka tuntui omalta, niin takaisin oli ilo tulla. Alhaisen elintason maa oli oikeastaan kaikissa asioissa vastakohta Suomelle ja varsin huomattavalla palkalla ja muilla eduilla pyrittiin kompensoimaan jokapäiväisen elämisen riskejä ja rajoittuneisuutta. Etenkin nuorten ihmisten elämä oli näköalattomuudessaan lohdutonta ja se näkyi rikollisuutena ja kukoistavana huumekauppana.
Nuorena ei riittänyt rohkeus eikä rahat. Nyt en lapsen vuoksi voi muuttaa, koska olen eronnut enkä halua lapsesta eroon. Mukaan en häntä saisi (olen kysynyt isältään).
Vierailija kirjoitti:
Talvet Espanjassa ja kesät Suomessa ja omistusasunto molemmissa. Olen opiskellut espanjaa ja pärjään jo kielellä mainiosti, eläkeläiselle hyvin sopvia ratkaisu.
Työurani toimin ammatissa, jossa kieli ja suomalaisen yhteiskunnan tunteminen oli tärkeää. Sitä en olisi voinut tehdä ulkomailla.
Vähän sama kuvio, mutta sillä erotuksella että kesät Suomessa ja talvet vaihtelevasti erilaisissa kiinnostavissa paikoissa eri puolilla maailmaa. Omistusasunto Suomessa, mutta ei kiinteää asuntoa ulkomailla. Espanja on hyvä kieli, sillä pärjää monissa mielenkiintoisissa paikoissa, myös muualla kuin Espanjassa.
Lähdin jo, kohta 30 vuotta sitten, Norjaan.
Takaisin Suomeen muuttoon tarvitsisin massiivisen mielenhäriön, en tekosyytä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ei riittänyt rohkeus eikä rahat. Nyt en lapsen vuoksi voi muuttaa, koska olen eronnut enkä halua lapsesta eroon. Mukaan en häntä saisi (olen kysynyt isältään).
Lähde ensin lyhytaikaiselle työkomennukselle, esim. vuodeksi tai kahdeksi. Isän on käytännössä pakko suostua antamaan lapsi mukaan. Jos ei onnistu, niin se on hyvä syy purkaa yhteishuoltajuus. Sitten teet mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvet Espanjassa ja kesät Suomessa ja omistusasunto molemmissa. Olen opiskellut espanjaa ja pärjään jo kielellä mainiosti, eläkeläiselle hyvin sopvia ratkaisu.
Työurani toimin ammatissa, jossa kieli ja suomalaisen yhteiskunnan tunteminen oli tärkeää. Sitä en olisi voinut tehdä ulkomailla.
Vähän sama kuvio, mutta sillä erotuksella että kesät Suomessa ja talvet vaihtelevasti erilaisissa kiinnostavissa paikoissa eri puolilla maailmaa. Omistusasunto Suomessa, mutta ei kiinteää asuntoa ulkomailla. Espanja on hyvä kieli, sillä pärjää monissa mielenkiintoisissa paikoissa, myös muualla kuin Espanjassa.
Minua kiinnostaisi päästä tähän kuvioon mukaan jo ennen eläkeikää. Etätöitä talvet ulkomailta, kesällä voisi tehdä töitä Suomesta ja pitää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ulkomailla, hyvissä ja vähemmän hyvissä paikoissa. Korkean elintason valtiossa asiat oli ulkoisesti hyvin, koska työnantaja huolehti monesta asiasta ja palkasta jäi suurin osa itselle. Mutta kun juuret oli suomalaisessa ainutlaatuisessa luonnossa ja suomalaisten mentaliteetti sittenkin se, joka tuntui omalta, niin takaisin oli ilo tulla. Alhaisen elintason maa oli oikeastaan kaikissa asioissa vastakohta Suomelle ja varsin huomattavalla palkalla ja muilla eduilla pyrittiin kompensoimaan jokapäiväisen elämisen riskejä ja rajoittuneisuutta. Etenkin nuorten ihmisten elämä oli näköalattomuudessaan lohdutonta ja se näkyi rikollisuutena ja kukoistavana huumekauppana.
enpä lähtis yleistää että kaikki nuoret tekrr huumekauppaa jos muutama uutinen julkastaan imatralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde ensin lyhytaikaiselle työkomennukselle, esim. vuodeksi tai kahdeksi. Isän on käytännössä pakko suostua antamaan lapsi mukaan. Jos ei onnistu, niin se on hyvä syy purkaa yhteishuoltajuus. Sitten teet mitä haluat.
Työllistän itse itseni. Mahdollisuus olisi lähteä. Isä vaatii, että lapsi muuttaa hänen luokseen ja asianajaja on sitä mieltä, että oikeus kallistuisi isän kannalle (lapsen olosuhteiden säilytyäminen ennallaan, koulu, kaverit).
Emme ole mitään vihamiehiä isän kanssa. Kyllä sinne maailmalle ehtii. Nyt täytyy tyytyä lomakotiin.
Ap:n aloitus on arsesta. Syitä Suomeen jäämiseen on monia. Aitoja syitä.
Jos ap haluaa lähteä maasta hänellä on siihen oikeus emmekä kysele syitä siihen
Nää tekosyy-provot sais suoraan vetää vessanpöntöstä alas.
Vierailija kirjoitti:
Sama paska jatkuu eri ympäristössä?
Mikäs siinä jos on kohtuullinen eläke ettei ihan kitkutella (tai palella) tarvitse.
Tykkään ihan valtavasti kerrostaloasuntoni hiljaisuudesta.
Jos olisin toisenluonteinen eli ihmisiin päin voisi ulkomailla olla mielenkiintoista. Muuten lomamatkat riittävät vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Koska en osaa englantia.
Ikävää ettei jotkut osaa englantia. Miten he pystyvät käydä ulkomailla ku eivät osaa englantia. Ja itseäni kiinnostaa, jos ei osaa enkkua nii miten sen oppii ja miksi se on niin vaikea.
Talon remontti kesken etelä-Euroopassa. Perhe ja lastenlapset on täällä joten ainakin toistaiseksi tulemme pitämään tukikohtaa myös Suomessa.
Ensivuonna tarkoitus olla 50/50 vähintään poissa täältä.