Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko tällaisesta? Puoliso lähdössä kavereiden kanssa samaan matkakohteeseen kuin me yhdessä

Vierailija
31.05.2022 |

Ollaan pitkään haaveiltu etelän lomasta, ja ostettiin talvella Kreikan matka, siis aviopuolisoni ja minä. Keväällä hänen kaveriporukka kuitenkin alkoi puhumaan, että kun korona on ohi niin lähdettäisikö kaveriporukalla (ilman puolisoita) etelään. Ja varasivat kaveriporukalla matkan samaan matkakohteeseen kuin mihin me olemme menossa kuukautta myöhemmin. Sinänsä on sattumaa, että kohde on sama, ne muut päätti sen kohteen ja puolisoni haluaa mukaan, koska ovat hänen hyviä kavereita. En vastusta kavereiden kanssa matlustelua, mutta nyt korpeaa kyllä paljon, että matkakohde on sama kuin mihin me menemme pariskuntana kuukautta myöhemmin meidän ns. unelmalomalle. Ärsyttää, että mikseivät voineet mennä vaikka Italiaan tai Espanjaan. Suuttuisitko sinä tällaisesta?

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita ap:n puolesta.

Miehen puolesta kylläkin. Kuukauden sisällä kaksi lomaa ja kohde on sama. Itse en ikinä lomaile samassa paikassa kahdesti vaan haluan nähdä ja kokea aina uutta.

Vierailija
142/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi ois just hyvä. Sit kun menet itse puolison kanssa kuukauden päästä, näet samassa kohteessa, moikkaako iloisesti kaikki paikalliset kauniit naiset miehellesi, käyttäytyykö mies normaalisti vai miten on. Selviää siinä minkälainen reissu oli äijien kanssa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko te jotain keihäsmatkat-sukupolvea, kun joku turistirysä Välimerellä on niin ihmeellinen paikka, että siellä ei saa käydä kenenkään muun kuin oman kultamussukan kanssa?

Minusta tuo on ihan sama, kuin sanoisi että ei saa käydä vaikkapa ravintolassa tai elokuvateatterissa kaverin kanssa, kun ne ovat niin romanttisia paikkoja, että ne on varattu omalle hanipöölle. Tai vaikka Heinolan ABC:lla.,

Vierailija
144/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi ois just hyvä. Sit kun menet itse puolison kanssa kuukauden päästä, näet samassa kohteessa, moikkaako iloisesti kaikki paikalliset kauniit naiset miehellesi, käyttäytyykö mies normaalisti vai miten on. Selviää siinä minkälainen reissu oli äijien kanssa. :D

Joo, ne kaikki kauniit paikalliset naisethan panee juuri tämän yhden suomalaisen av-mamman miehen kanssa, ja se on vielä niin järisyttävä kokemus, että moikkailevat kuukauden päästä posket punoittaen. Koska sellaisia ne av-mammojen uroot ovat.

Vierailija
145/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap = vanha tuttu satutäti. Jälleen täysin keksitty juttu. Eikö sinulla ihan oikeasti ole elämää?

Sinä se olet kyllä erikoinen tyyppi. Käyt väittämässä eri aloittajia satutädiksi. Luen tätä palstaa paljon, ja olen tuon väitteesi monessa ketjussa kohdannut, ja näin ulkopuolisena tunnistan ne aivan selvästi eri ihmisten tekemiksi aloituksiksi. Mitä oikein saat tuosta trollaamisestasi?

Vierailija
146/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooo...

Tuskin joku äijäporukka kiertää niitä samoja kohteita, kuin romanttisella lomalla oleva pariskunta. Eiköhän ne luuhaa baareissa ja ravintoloissa ja rannalla, AP voi sitten miehensä kanssa perehtyä historiaan ja nähtävyyksiin.

Voipi hyvinkin olla, että kun suomituristi palaa kaveriporukan bilereissulta kotiin, ei muistikuvia juuri ole kuin rantabaarista ja hotellihuoneen vessasta. Eli tauhassa vaan, ensimmäiseltä kerralta se miehellekin tuntuu!

Yäk yäk yäk, jos mieheni lähtisi tuollaiselle reissulle, niin takaisin en huolisi. Teimme 19 vuotiaana tyttöporukalla juuri sellaisen "ranta-baareja-tanssimista-viinaa" -reissun Kreetalle ja en voisi kuvitellakaan, että vaikka joku 30 vuotias sellaiselle lähtisi. Tai jos lähtee, niin kyllä on vajaa sellainen. Edes parikymppisenä reissu ei ollut mielestäni kovin kummoinen, vaan rahat menivät hukkaan.

Vierailija
147/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap = vanha tuttu satutäti. Jälleen täysin keksitty juttu. Eikö sinulla ihan oikeasti ole elämää?

Sinä se olet kyllä erikoinen tyyppi. Käyt väittämässä eri aloittajia satutädiksi. Luen tätä palstaa paljon, ja olen tuon väitteesi monessa ketjussa kohdannut, ja näin ulkopuolisena tunnistan ne aivan selvästi eri ihmisten tekemiksi aloituksiksi. Mitä oikein saat tuosta trollaamisestasi?

Minä en ole tuo, joka voitti tarinaa keksityksi, mutta samaa mieltä ole, eli tarina on taas täydellisen keksitty.

Ei se kuitenkaan haittaa, sillä joskus keksitytkin tarinat ovat ihan viihdyttäviä. Ihmiset lukevat todella paljon täysin mielikuvituskirjoja ja tykkäävät, joten yksi keksitty keskustelualoitus av:lla on aika pieni juttu.

Vierailija
148/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaisi suuttua. Kateuttahan tuo vaan on, sinulta siis.

En minä näe tuossa kateuden ripettäkään, vaan vain vässykän miehen, jolla ei ole minkäänlaista kykyä keskustella asioista.

En minä ainakaan lähtisi kahta kertaa samaan paikkaan lomalle, kun maailma on pullollaan upeita paikkoja, joten olisin miehenä myynyt kavereille jonkun toisen paikan. Jos kamut olisivat halunneet lähteä silti paikkaan, niin olisin sanonut, että ok, katsotaan ensi vuonna joku toinen paikka, en tule nyt mukaan.

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat mennä samaan mestaan useamman kerran. Varsinkaan johonkin turistirysään minua ei saisi kirveelläkään uudestaan.

Minä taas en ymmärrä ihmisiä  jotka haluavat aina vain uusiin paikkoihin. Itse tykkään nimenomaan käydä useamman kerran samassa paikassa, on mukavaa kun tuntee jo vähän paikkoja ja on tietyt lempiravintolat jne jonne haluaa uudestaan. Tästä huolimatta en kyllä itsekään menisi kuukauden välein samaan paikkaan, ellei se oikeasti olisi jotenkin superihana.

Vierailija
149/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä näe tuossa kateuden ripettäkään, vaan vain vässykän miehen, jolla ei ole minkäänlaista kykyä keskustella asioista.

En minä ainakaan lähtisi kahta kertaa samaan paikkaan lomalle, kun maailma on pullollaan upeita paikkoja, joten olisin miehenä myynyt kavereille jonkun toisen paikan. Jos kamut olisivat halunneet lähteä silti paikkaan, niin olisin sanonut, että ok, katsotaan ensi vuonna joku toinen paikka, en tule nyt mukaan.

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat mennä samaan mestaan useamman kerran. Varsinkaan johonkin turistirysään minua ei saisi kirveelläkään uudestaan.

Minä taas en ymmärrä ihmisiä  jotka haluavat aina vain uusiin paikkoihin. Itse tykkään nimenomaan käydä useamman kerran samassa paikassa, on mukavaa kun tuntee jo vähän paikkoja ja on tietyt lempiravintolat jne jonne haluaa uudestaan. Tästä huolimatta en kyllä itsekään menisi kuukauden välein samaan paikkaan, ellei se oikeasti olisi jotenkin superihana.

Oikeasti? Oletko 80 vuotias? Olen matkustellut aikanaan paljon ja ainoastaan mökkimme on sellainen paikka, jonne menen koska vain.

Jos on käynyt vaikka jossakin Etelä-Afrikan safarimatkalla, niin ei sinne ole hirveää hinkua uudestaan, vaan lähteekin mielellään vaikka Alpeille vaeltamaan. Santorino on sellainen paikka, että kyllä se viikossa on aika hyvin koettu ja nähty, ei sinne ole mitään mieltä mennä kuukauden päästä hengaamaan uudelleen ja vielä maksaa siitä rahaa. En menisi sinne edes vuoden päästä uudelleen, enkä viiden vuoden päästä, mutta ehkä joskus 20 vuoden päästä sitä katselisi eri tavalla, tai sitten ei.

Vierailija
150/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Oletko 80 vuotias? Olen matkustellut aikanaan paljon ja ainoastaan mökkimme on sellainen paikka, jonne menen koska vain.

Jos on käynyt vaikka jossakin Etelä-Afrikan safarimatkalla, niin ei sinne ole hirveää hinkua uudestaan, vaan lähteekin mielellään vaikka Alpeille vaeltamaan. Santorino on sellainen paikka, että kyllä se viikossa on aika hyvin koettu ja nähty, ei sinne ole mitään mieltä mennä kuukauden päästä hengaamaan uudelleen ja vielä maksaa siitä rahaa. En menisi sinne edes vuoden päästä uudelleen, enkä viiden vuoden päästä, mutta ehkä joskus 20 vuoden päästä sitä katselisi eri tavalla, tai sitten ei.

No mä en itse menisi minnekään Santorinille vaikka maksettaisiin, ja ihan varmasti se onkin viikossa koluttu. Mutta olen matkustellut aika paljon keski-Euroopassa, ja kyllä olen käynyt monet kerrat esim. Dresdenissä, Bremenissä ja Prahassa. Mulla matkustamiseen liittyy myös se, että tykkään tutustua ihmisiin, joten on mukava käydä tapaamassa vanhoja tuttuja eri puolilla maailmaa. Kyllä oikeasti hienot luontokohteet ja kivat kaupungit on sellaisia, joihin mielellään menee uudestaan, enkä tosiaankaan kuvittelisi nähneeni vaikka Kiotosta kaikkea kiinnostavaa millään parin viikon tai edes kuukauden reissulla. Tietysti on eri asia mennä jonnekin safarimatkalle, jossa on tietty konsepti joka ei hirveästi muutu, mutta sen sijaan menisin ihan mielelläni vaeltamaan Schwartzwaldiin uudestaan. Ja ihan 27-vuotias olen.

Vierailija
151/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suuttuisi, mutta harmistuisin kyllä mielessäni. Kai sentään menette eri hotelliin? Mutta ei tuo teidän loma kuitenkaan pilalle mene, vaikka ymmärrän, että harmittaa. Anna asian kuitenkin olla ja nauttikaa sitten yhdessä vielä lisää :)

On onneksi eri hotelli, se tästä vielä puuttuisi että olisi sama hotelli. Mutta aikovat tehdä siellä jotain sellaisia aktiviteetteja, mitä me oltiin jo suunniteltu että me tehdään. Ehkä sitten olen outo ja pikkumainen, kun tykkäisin pitää tietyt asiat parisuhde-elämyksinä. Ap

Mä olen ap sun kanssa samoilla linjoilla, olisin myös loukkaantunut. Pieni lohtu vois olla, jos voisitte vaihtaa oman matkanne johonkin toiseen ehkä yhtä mieluistaan.

Vierailija
152/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olette siellä yhdessä, mies kertoo koko ajan kuinka Jape yrjös tohon kadunkulmaan, Eelis pokas isotissimuijan tuolta baarista, porukalla sammuttiin tohon rantaan...... Ja ei siis välttämättä näin jäätäviä muistoja mutta ymmärtänet pointin. Saat kuunnella miehen biletysmuistoja koko reissun.

Näin juuri. Ja sitten ne elämysjutut, mitä teidän piti tehdä yhdessä, on miehelle jo ennestään tuttuja ja hän selostaa alusta loppuun, mitä tulee tapahtumaan missäkin kohtaa. Kuulet myös, mihin ravintolaan on ihan pakko mennä, vaikka se on menomesta ja sinä kaipaisit ehkä romantiikkaa ja kynttilänvaloa. Jne jne.

En välttämättä suuttuisi, mutta harmistuisin ihan kunnolla tällaisesta elämyksen spoilaamisesta.

Minä olen ollut vain kiitollinen, kun olemme olleet jossain, missä vaimoni on käynyt aiemminkin. Kuin olisi ilmainen paikallisopas koko ajan paikalla.

Et sitten yhtään kykene eläytymään ap:n tilanteeseen? Et taida olla kovin romanttinen tyyppi.

Yritän toisin. Tykkäisitkö, jos vaimosi ostaisi sulle lahjaksi samanlaiset kalsarit kuin hänen entisellään oli?

Vierailija
153/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään osata päättä itse edes suuttumisista?? 🤔😳

Kuka voi ees kysyä tommosta? Ja vielä sen jälkeenkin, kun ap on jo selittänyt. Me muut ymmärrettiin ennen selitystäkin.

Vierailija
154/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä käskee minun olla onnellinen, että minulla on sitten siellä henk koht paikallisopas, joka jo tuntee ja tietää paikat, osaa neuvoa hyväksi koetut ravintolat, on ennalta tsekannut mikä ranta on paras jne.

Sellainen kuulostaa minusta kamalalta matkalta. En ikinä haluaisi tuollaista paikallisopasta, vaan haluan matkan olevan vähän seikkailu tuntemattomassa. En halua tuttua ja turvallista, en halua muiden valmiiksi miettimää. En halua muitakaan oppaita vaan kokeilla itse ja mennä sinne mistä itse tai matkakumppani ei tiedä vielä mitään. Me on puolison kanssa matkustettu aina vain paikoissa, joissa kumpikaan ei ole ennen käynyt. Yleensä omatoimimatkoja.

Ap

Pyydät sitten, ettei mies neuvo, vaan sinä saat päättää mihin mennään ja missä syödään. Tuskin se samoja paikkoja poikaporukalla koluaa. 

Siinäpä vasta romatiikan kukkanen.

Vierailija
155/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tuskin on enää toisella kertaa yhtä innoissaan kuin sinä siitä paikasta.

Mutta pahemmin voisi olla, että hän olisi sinun unelmapaikassa jo käynyt edellisessä elämässä eksänsä kanssa, tai parinkin

Sikäli ongelmasi on aika pieni.

Vierailija
156/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan puhutaan Santorinista, kun se on olevinaan kauhean romanttinen.

Vierailija
157/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap älä viitti aina näitä, tyyliin ukko menossa ilman mua...

Älä sinä aina viitti näitä, 0/5 ja silleen

Vierailija
158/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santoriniin ei kannata mennä ollenkaan, täynnä influenssereita ottamassa kuvia. Eikä mitään muuta.

Kännisiä opiskelijoita.

Vierailija
159/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa, että mikään mahdollinen kiusanteon halu olisi määräävä tekijä kokonaisen porukan matkakohteen valinnassa. Miettikää nyt. Aika paljon rahaa likoon (ja reissun onnistuminen kohdevalinnan suhteen) vain sen takia, että saataisiin vähän näpäytettyä jotain porukan yhden jäsenen puolisoa??

En usko, että sellaisesta on kysymys, mutta ei se silti ihan noin hankalaa ole. Ei se tarvi kuin yhden, joka ensimmäisenä ehdottaa tuota matkakohdetta, kun muilla ei ole vielä mitään ajatusta, siihen on niin helppo vain sanoa joo.

Vierailija
160/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä tulossa, ja ukot karkailee milloin minnekin. On tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi