Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko tällaisesta? Puoliso lähdössä kavereiden kanssa samaan matkakohteeseen kuin me yhdessä

Vierailija
31.05.2022 |

Ollaan pitkään haaveiltu etelän lomasta, ja ostettiin talvella Kreikan matka, siis aviopuolisoni ja minä. Keväällä hänen kaveriporukka kuitenkin alkoi puhumaan, että kun korona on ohi niin lähdettäisikö kaveriporukalla (ilman puolisoita) etelään. Ja varasivat kaveriporukalla matkan samaan matkakohteeseen kuin mihin me olemme menossa kuukautta myöhemmin. Sinänsä on sattumaa, että kohde on sama, ne muut päätti sen kohteen ja puolisoni haluaa mukaan, koska ovat hänen hyviä kavereita. En vastusta kavereiden kanssa matlustelua, mutta nyt korpeaa kyllä paljon, että matkakohde on sama kuin mihin me menemme pariskuntana kuukautta myöhemmin meidän ns. unelmalomalle. Ärsyttää, että mikseivät voineet mennä vaikka Italiaan tai Espanjaan. Suuttuisitko sinä tällaisesta?

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap = vanha tuttu satutäti. Jälleen täysin keksitty juttu. Eikö sinulla ihan oikeasti ole elämää?

Hyvänen aika, hyppää yli, jos ei kiinnosta. Eikö sulla ihan oikeasti ole elämää? Mitä sä täällä notkut?

Vierailija
162/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikesta aina suuttua? Eikö elämä ole aika raskasta niin? Vaikea kuvitella, että joku mies kyselisi tällaisia suuttumisjuttuja jollain palstalla.

Vierailija
164/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, en voi käsittää mitä suuttumista tuossa on. Ihme draama queen, ihan bimboa.

Vierailija
165/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikesta aina suuttua? Eikö elämä ole aika raskasta niin? Vaikea kuvitella, että joku mies kyselisi tällaisia suuttumisjuttuja jollain palstalla.

Aika harvoin naisista löytyy niin lammasmaisia naisia kuin ap:n mies on. Jostakin syystä naiset keskustelevat puolisoiden kanssa enemmän ja heillä ei ole mikään pakko määkiä porukan mukana.

Onneksi suurin osa parisuhteessa olevista miehistä on ihan fiksuja ajattelevia ihmisiä.

Vierailija
166/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jo menisittekin Kreetalle ja kävisitte sieltä käsin yhden yön reissulla

Santorinilla. No, en kyllä tiedä saako Santorinilta huonetta yhdeksi yöksi enää.

Vierailija
167/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammoilla on av-mammojen ongelmat.

Mitäs sä täällä teet?:D

Vierailija
168/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli! Mitä miehiä tunnen niin siellä ei saarta kierrellä.

Vierailija
169/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaisi suuttua. Kateuttahan tuo vaan on, sinulta siis.

En minä näe tuossa kateuden ripettäkään, vaan vain vässykän miehen, jolla ei ole minkäänlaista kykyä keskustella asioista.

En minä ainakaan lähtisi kahta kertaa samaan paikkaan lomalle, kun maailma on pullollaan upeita paikkoja, joten olisin miehenä myynyt kavereille jonkun toisen paikan. Jos kamut olisivat halunneet lähteä silti paikkaan, niin olisin sanonut, että ok, katsotaan ensi vuonna joku toinen paikka, en tule nyt mukaan.

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat mennä samaan mestaan useamman kerran. Varsinkaan johonkin turistirysään minua ei saisi kirveelläkään uudestaan.

Minä taas en ymmärrä ihmisiä  jotka haluavat aina vain uusiin paikkoihin. Itse tykkään nimenomaan käydä useamman kerran samassa paikassa, on mukavaa kun tuntee jo vähän paikkoja ja on tietyt lempiravintolat jne jonne haluaa uudestaan. Tästä huolimatta en kyllä itsekään menisi kuukauden välein samaan paikkaan, ellei se oikeasti olisi jotenkin superihana.

Ollapa kaikki samanlaisia kuin sinä Allu! Sinne sunny beachille sun lemppari raflaan olisi sadan vuoden jonot :D

Vierailija
170/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, en voi käsittää mitä suuttumista tuossa on. Ihme draama queen, ihan bimboa.

Okei, nyt kun ulkomaille taas pääsee, niin sinä tykkäät mennä muutaman viikon välein samaan etelän kohteeseen? Ihan kuin maailmassa olisi vain se yksi kohde. Sanoisin, että sellainen on mielikuvituksetonta ja erittäin tylsää. En minä ainakaan lähtisi kahta kertaa samaan paikkaan, en varsinkaan tuohon mestaan, vaan paikka olisi nähty jo kerralla ja en laittaisi rahaa penniäkään enää sinne.

Vierailija
171/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta omituisen mielikuvituksetonta jos suuressa maailmassa ei kukaan keksi mitään muuta kuin sen yhden ja saman lomakohteen. Niin omituista, ettei juttu voi pitää paikkaansa.

Vierailija
172/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaisi suuttua. Kateuttahan tuo vaan on, sinulta siis.

En minä näe tuossa kateuden ripettäkään, vaan vain vässykän miehen, jolla ei ole minkäänlaista kykyä keskustella asioista.

En minä ainakaan lähtisi kahta kertaa samaan paikkaan lomalle, kun maailma on pullollaan upeita paikkoja, joten olisin miehenä myynyt kavereille jonkun toisen paikan. Jos kamut olisivat halunneet lähteä silti paikkaan, niin olisin sanonut, että ok, katsotaan ensi vuonna joku toinen paikka, en tule nyt mukaan.

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat mennä samaan mestaan useamman kerran. Varsinkaan johonkin turistirysään minua ei saisi kirveelläkään uudestaan.

Minä taas en ymmärrä ihmisiä  jotka haluavat aina vain uusiin paikkoihin. Itse tykkään nimenomaan käydä useamman kerran samassa paikassa, on mukavaa kun tuntee jo vähän paikkoja ja on tietyt lempiravintolat jne jonne haluaa uudestaan. Tästä huolimatta en kyllä itsekään menisi kuukauden välein samaan paikkaan, ellei se oikeasti olisi jotenkin superihana.

Ollapa kaikki samanlaisia kuin sinä Allu! Sinne sunny beachille sun lemppari raflaan olisi sadan vuoden jonot :D

Otapa lääkkeesi, tarvitset niitä.

Vierailija
173/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuossa suuttumista? Anna tehtäväksi scoutata parhaat rannat ja ravintolat jo valmiiksi, niin tiedätte mihin kannattaa mennä.

No se on kohde, josta ollaan yhdessä haaveiltu pitkään. Molemmille erityinen syistä, joita en halua avata ettei tunnistettaisi. Kumpikaan ei ole siellä ennen käynyt. Olin toivonut, että voitaisiin se yhdessä molemmat kokea niin, että molemmat nähtäisiin ekaa kertaa yhdessä ne paikat, joista on puhuttu pitkään, haaveiltu pitkään, etsitty tietoa netistä jne. Tuntuu, että koko homma menee pilalle siitä, että ne onkin puolisolle sitten ihan tuttuja ja jo nähtyjä paikkoja. Ap

Onko Kreikka niin pieni paikka ja poikien matka niin pitkä, että puolisosi ehtii nähdä ja kokea kaiken ennen sinua?

Ja aika harva miesporukka lähtee kokemaan kulttuurisia elämyksiä, eiköhän ne makaa hotellilla päissään ja krapuloissaan.

Vierailija
174/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli! Mitä miehiä tunnen niin siellä ei saarta kierrellä.

Niinpä, ja ap:n "mies" olisi sinne menossa junailemaan ihan isommalla porukalla. Ei siinä vaimoa mietitä, kun yksi on edessä, toinen takana.

Vierailija
175/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuossa suuttumista? Anna tehtäväksi scoutata parhaat rannat ja ravintolat jo valmiiksi, niin tiedätte mihin kannattaa mennä.

No se on kohde, josta ollaan yhdessä haaveiltu pitkään. Molemmille erityinen syistä, joita en halua avata ettei tunnistettaisi. Kumpikaan ei ole siellä ennen käynyt. Olin toivonut, että voitaisiin se yhdessä molemmat kokea niin, että molemmat nähtäisiin ekaa kertaa yhdessä ne paikat, joista on puhuttu pitkään, haaveiltu pitkään, etsitty tietoa netistä jne. Tuntuu, että koko homma menee pilalle siitä, että ne onkin puolisolle sitten ihan tuttuja ja jo nähtyjä paikkoja. Ap

Onko Kreikka niin pieni paikka ja poikien matka niin pitkä, että puolisosi ehtii nähdä ja kokea kaiken ennen sinua?

Ja aika harva miesporukka lähtee kokemaan kulttuurisia elämyksiä, eiköhän ne makaa hotellilla päissään ja krapuloissaan.

Santorini ei ole kovin iso mesta.

Vierailija
176/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat menee kännäämään ja maksullisiin.

Vierailija
177/178 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän että voi tuntua oudolta. En ymmärrä jos suuttuu tai tekee asiasta nyt turhaan isomman ongelman ja metelin, kun en asialle mitään kuitenkaan vois. Oleminen ja tekeminen on kuitenkin ihan erilaista sit puolison kuin jonkun 8hlön porukan kanssa. Katso asian hyviä puolia: kun menette niin mies saattaa jo tietää mihin ei kannata mennä ja mitä tehdä, tyyliin paikka x olikin ihan turistien rahastusta ja ravintola y ihan surkea hintalaatusuhteeltaan, tämä olis kannattut olla mukana/huomioda tässä asiassa ja tätä olis pitänyt pakata mukaan ymsyms. Tuntee paikan vähän paremmin, eksytte ja hortoilette vähemmän ja tiedätte enemmän.

Ja tosiaan Santorini ei nyt mikään maailman uniikein once in a lifetime kohde ole, sinne pääsee Suomesta milloin vain parilla satasella. Mitenkään omaa fiilistäsi väheksymättä, mutta asia olis ihan eri jos puhuttais jostain kaukaisemmasta/ vaikeasti saavutettavammasta paikasta ja harvinaisesta elämyksestä, tyyliin varllus etelä amerikan alkuperäisväestön viidakoihin, huippuvuoret, kaukainen paratiisisaari tms..

Ja jos teillä oli joku tietty elämys/juttu/paikka mikä oli tarkoitus tehdä yhdessä niin voittehan sopia että se jää teidän jutulsi eikä mies tee samaa kavereiden kanssa? Tietenkään mikään ravintola illallinen tai muu perusjuttu ei käy, mutta jos nyt oli oikeasti joku spessu ajatus jossakin.

Lopuksi: en haluaisi vetää tähän nyt mitään kärsimyskorttia mutta tämä aloitus tuntuu kyllä ihan uskomattomalta tässä maailman tilanteessa. Kai ymmärrät etuoikeutesi ja ongelmiesi pienuuden? Vois olla ihan tervettä pohtia tätäkin puolta. Ukrainassa on sota. Ihmisiä kärsii. Olette selvinneet korona ajasta, kumpikaan ei joutunut teholle tai saanut vakavaa rokotehaittaa. Teillä on ylipäätänsä oikeus vapaasti matkustaa. Pariin vuoteen ei ole kukaan päässyt yhtään mihinkään reissuun. Ette menettäneet maailman tilanteen takia työtä, toimeentuloa tai terveyttä. Nytkin menot ja ruuan hinta nousee ja osa joutuu tätäkin henkitoreissaan jo stressaamaan että mites syksymmällä eletään. Kaikki on epävarmaa, ens kesänä voi olla taas joku supervariantti liikkeellä ja kaikki rajoitukset päällä. Ja sun murhe on se että nyt miehes peräti kahdesti kesässä matkustaa.

Niin mitäpä jos nyt vaan nauttisitte siitä mitä on, elämästä ja tästä pienestä hetkestä kun tämmöiset asiat edes on mahdollisia?

Vierailija
178/178 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan... En ymmärrä miksi pitäisi suuttua? Jos kyseessä olisi matkakohde, missä emme ole olleet aikaisemmin, tämä reissu antaisi miehelleni mahdollisuuden ottaa selvää kunnolla paikasta etukäteen omien kavereiden kanssa. Yksi huono puoli olisi ehkä vaan se, että mies sairastuisi vaikka tämän matkan takia (sinänsä voisi sairastua ihan missä vaan...) ja meidän yhteinen reissu menisi heikommin, mutta siinä on vahva Entä jos-elementti, mille ei yksinkertaisesti voisi mitään. Mies reissatkoon kavereiden kanssa ja sitten myöhemmin vain minun kanssa :) Mieluummin näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi