Suuttuisitko tällaisesta? Puoliso lähdössä kavereiden kanssa samaan matkakohteeseen kuin me yhdessä
Ollaan pitkään haaveiltu etelän lomasta, ja ostettiin talvella Kreikan matka, siis aviopuolisoni ja minä. Keväällä hänen kaveriporukka kuitenkin alkoi puhumaan, että kun korona on ohi niin lähdettäisikö kaveriporukalla (ilman puolisoita) etelään. Ja varasivat kaveriporukalla matkan samaan matkakohteeseen kuin mihin me olemme menossa kuukautta myöhemmin. Sinänsä on sattumaa, että kohde on sama, ne muut päätti sen kohteen ja puolisoni haluaa mukaan, koska ovat hänen hyviä kavereita. En vastusta kavereiden kanssa matlustelua, mutta nyt korpeaa kyllä paljon, että matkakohde on sama kuin mihin me menemme pariskuntana kuukautta myöhemmin meidän ns. unelmalomalle. Ärsyttää, että mikseivät voineet mennä vaikka Italiaan tai Espanjaan. Suuttuisitko sinä tällaisesta?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se harmittaisi itseäkin, mutta kenelle ja mistä tuossa suuttuisi? Tuo on vähän tuommoinen harmillinen sattuma vaan, että kaverit on halunnut myös just sinne. Olisi kohtuutonta vaatia miestä jäämään pois yhteiseltä reissulta tuon takia, tai toisaalta vaatia seitsemää muuta muuttamaan matkakohdetta yhden vaimon toiveiden mukaan. Eri asia jos mies olisi itse ehdotellut kavereille tuonne lähtöä, silloin voisi vähän suuttuakin.
Ei se mikään sattuma ole, kun kaverit ihan tasan tarkkaan tiesi, että ap ja miehensä on menossa ihan pian just samaan paikkaan. Kuulostaa melkein joltain kiusanteolta.
Kieltämättä melko outoa käytöstä kavereilta, fiksummat olisi ainakin kysyneet että onhan ok lähteä just siihen samaan paikkaan, vielä noin lähekkäin. Vaikka jättäisi sen romanttinen unelmaloma-aspektin pois, olisi vähän hassua matkustaa samaan turistikohteeseen kaksi kertaa noin lähekkäin.
Miehen kuuluisi tuossa tilanteessa sanoa, että sori kaverit, en voi lähteä.
Toiset suunnitelmat estää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se harmittaisi itseäkin, mutta kenelle ja mistä tuossa suuttuisi? Tuo on vähän tuommoinen harmillinen sattuma vaan, että kaverit on halunnut myös just sinne. Olisi kohtuutonta vaatia miestä jäämään pois yhteiseltä reissulta tuon takia, tai toisaalta vaatia seitsemää muuta muuttamaan matkakohdetta yhden vaimon toiveiden mukaan. Eri asia jos mies olisi itse ehdotellut kavereille tuonne lähtöä, silloin voisi vähän suuttuakin.
Ei se mikään sattuma ole, kun kaverit ihan tasan tarkkaan tiesi, että ap ja miehensä on menossa ihan pian just samaan paikkaan. Kuulostaa melkein joltain kiusanteolta.
Kieltämättä melko outoa käytöstä kavereilta, fiksummat olisi ainakin kysyneet että onhan ok lähteä just siihen samaan paikkaan, vielä noin lähekkäin. Vaikka jättäisi sen romanttinen unelmaloma-aspektin pois, olisi vähän hassua matkustaa samaan turistikohteeseen kaksi kertaa noin lähekkäin.
Ehkä ne kaverit kysyikin, mutta lapanen mies ei saanut suutaan auki?
Vierailija kirjoitti:
Santorini on hieno, mutta ei niin hieno, että parin viikon välein siellä voisi käydä saaden tokalla reissulla niitä wow-elämyksiä. Eli kohde on miehen näkökulmasta jo nähty ja koettu ja siksi tylsä, kun hän sinne vaimonsa kanssa sitten menee.
Aivan, ja sillä vaimolla nyt ei ole niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt kaverireissusta kieltäytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi olla että ne kaverit on kysynytkin, ja mies vähän nössönä ja turhan kilttinä on sanonut että ei haittaa, ihan miten haluatte. Eikä ole tullut mieleenkään että vaimo voi pahoittaa mielensä, tai se ei ole tärkeää kunhan kaverit on tyytyväisiä. Reilussa kaveriporukassa ei kyllä edes harkittaisi tuommoista vaihtoehtoa, onko kyseisen porukan dynamiikka muutenkin semmoinen että ap:n mies on jotenkin altavastaajana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt kaverireissusta kieltäytyisi.
Mies, joka ymmärtää antaa parisuhteelleen arvoa, eikä halua tarpeettomasti aiheuttaa pahaa mieltä vaimolleen.
Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole, jos miehelle on ok lähteä uudelleen samaan paikkaan? Itse haluaisin aina matkustaa jonnekin uuteen paikkaan, mutta jos sama kohde kelpaa niin mikäs siinä. Eli ap:n asemassa ei haittaisi, mutta miehenä haluaisin vaihtaa jomman kumman kohteen toiseen.
Mun täytyy sanoa, että jos olisin vastaavassa tilanteessa, mutta siis se kaverireissulle pyydetty, niin en lähtisi, sanoisin kavereille että en halua ennakkoon sinne samaan paikkaan matkustaa. Ei olisi edes vaikea valinta. Nainen olen. Ehkä tämä on joku sukupuolijuttu?
Onhan tuo nyt aika ankeuttava teko mieheltä.
Minun miehellä oli joskus nuorempana semmoinen omituinen "en voi sanoa kavereille että haluan olla vaimon kanssa, ettei ne pidä tossun alla olevana ja lakkaa kutsumasta mukaan"-asenne. Piti siis joka menoon lähteä mukaan mihin kaveritkin, olisiko jostain saman tyylisestä kyse? Ei voi kavereitten edessä sanoa että haluaa vaimon kanssa romanttisen lomakokemuksen tuommoisessa paikassa, se ei olisi tarpeeksi miehekästä? Oma mies on luojan kiitos päässyt tässä vuosien varrella yli tuosta rasittavasta ajatusmallista.
No nyt en kyllä ymmärrä mistä pitäisi suuttua?
Vierailija kirjoitti:
Minun miehellä oli joskus nuorempana semmoinen omituinen "en voi sanoa kavereille että haluan olla vaimon kanssa, ettei ne pidä tossun alla olevana ja lakkaa kutsumasta mukaan"-asenne. Piti siis joka menoon lähteä mukaan mihin kaveritkin, olisiko jostain saman tyylisestä kyse? Ei voi kavereitten edessä sanoa että haluaa vaimon kanssa romanttisen lomakokemuksen tuommoisessa paikassa, se ei olisi tarpeeksi miehekästä? Oma mies on luojan kiitos päässyt tässä vuosien varrella yli tuosta rasittavasta ajatusmallista.
Miehet on omituisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi olla että ne kaverit on kysynytkin, ja mies vähän nössönä ja turhan kilttinä on sanonut että ei haittaa, ihan miten haluatte. Eikä ole tullut mieleenkään että vaimo voi pahoittaa mielensä, tai se ei ole tärkeää kunhan kaverit on tyytyväisiä. Reilussa kaveriporukassa ei kyllä edes harkittaisi tuommoista vaihtoehtoa, onko kyseisen porukan dynamiikka muutenkin semmoinen että ap:n mies on jotenkin altavastaajana?
Niin voihan se olla, että muut oli jo päättänyt kohteen ja mies pyydettiin vasta myöhemmin mukaan. Eikä toki halunnut sitten poikien reissusta kieltäytyä vaikka sama kohde. Joka tapauksessa minua harmittaisi kyllä, mutta yrittäisin päästä siitä yli. Aina ei kaikki mene just niinkuin toivoo, mutta lomasta voi silti tulla hyvä, ja ehtii sitä reissata niihin molemmille uusiin ja jänniin kohteisiinkin.
Kyl mäkin menisin ennemmin hyvässä seurassa, frendien kaa, kun ap.
Vähän tolkkua matkaan. Ikävä, jos jo ennen reissua vetää nerneet nokkaan.
Eikös Santorini ole juuri pariskunnille tarkoitettu matkakohde? Erikoista, että miehen kaverit halusi juuri sinne lähteä eikä esim.Kreetalle tai Rodokselle.
Itse olen matkustellut useamman kerran Nizzassa, jossa oli ympäristössä tosi paljon nähtävää. Matkustin aika paljon kavereitten kanssa, mutta kahdella vikalla reissulla mies innostui lähtemään myös (eri reissu). Me tehtiin aika paljon eri asioita siellä kavereitten kanssa, mutta toki johonkin samoihin paikkoihin mentiin myös miehen kanssa kuten Monacoon.
Ihmiset ovat erilaisia. Itse olin joka kerta innoissani Nizzan matkasta, mutta miehelle se oli se eka reissu, joka oli hänelle uskomaton. Kun meni toisen kerran, ei kohde ollutkaan enää niin "hieno". Sama juttu tapahtui viime kesänä Naantalin kanssa, jonne mentiin kahtena viikonloppuna, vain 2 viikkoa toisistaan. Toisella reissulla hän totesi, että Naantali on nyt nähty, ettei hän halua matkustaa sinne vähään aikaan.
No, toivotaan, että miehesi on fiksumpi, eikä pilaa sinun innostustasi. Toisaalta Santorini nyt on huomattavasti isompi paikka kuin Naantali, jossa riittää paljon nähtävää. Aika törppö täytyy olla, jos latistaa toisen tunnelman.
Uskon, että reissusta tulee hieno, kun katselee näitä tämän hetkisiä kesäsäitä Suomessa!
Mitä ajatuksia vastaukset herättää, ap?
Onhan tuo nyt vähän sama kuin että kaverit tunkisi häämatkalle mukaan tai anoppi kävisi viikkoa ennen häämatkaa lomalla siellä häämatkakohteessa, siis ihan tarkoituksella. Yhtä outo kuvio.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuollaista miehelläni kyllä on, ikävä vain että ei ole vuosien varrella päässyt siitä eroon kuten sinun miehesi. Ap
Santorini on hieno, mutta ei niin hieno, että parin viikon välein siellä voisi käydä saaden tokalla reissulla niitä wow-elämyksiä. Eli kohde on miehen näkökulmasta jo nähty ja koettu ja siksi tylsä, kun hän sinne vaimonsa kanssa sitten menee.