Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanouduin työpaikkakiusaamisen vuoksi

Vierailija
31.05.2022 |

koska pelkäsin jo lopulta tekeväni itselleni jotain, sillä
en nähnyt mitään muuta ulospääsyä.
En ole koskaan ollut itsetuhoinen aiemmin.
Irtisanouduin viime syksynä ja minulla on edelleen voimakkaat pelkotilat, pelkään ihmisiä, nukun levottomasti, säpsähtelen, sydän hakkaa ja on epätodellista oloa. Olen hakenut töitä, mutta en usko, että tulisin selviytymään tässä kunnossa kun jokaine päivä on pelkoa.
Voinko vielä tässä vaiheessa viedä asian eteenpäin ?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani luuseri, mutta kieltämättä tämä tapahtuma on jättänyt jälkiä minuun.

Minussa ärsyttäviä piirteitä oli varmaan, että olin positiivinen, kannustava, yritin olla kaikessa oikeudenmukainen ja tykkäsin vähän liikaa itse työnteosta ja saatoin välillä tehdä jopa 12h päiviä, koska en vain malttanut lopettaa, eniten satuttaa se etten tiedä miksi jouduin kiusatuksi, en ole koskaan kenellekään paha.

Minulla ei ole koskaan aiemmin ole ollut missään muissa työpaikoissa mitään ongelmia ja aina sanottu, että olen koska vain tervetullut takaisin.

Nyt ongelma on se, että pelkään ihmisiä ja saatan reagoida rajusti pieniinkin juttuihin, samaan aikaan haluaisin töihin.

Eilen sain tutulta tekstiviestin, jossa kertoi että nämä kiusaajat nauraa ja haukkuu edelleen ja romahdim taas niin pahasti, nyt on taas koko ajan rytmihäiriöitä ja pala kurkussa, en uskalla mennä edes kauppaan.

Ap

Vierailija
22/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle ap. Tein itse saman kolme vuotta sitten ja elämänlaatu parani.

Ellei kiusaamisestasi ole selkeää näyttöä ja toteennäytettävää haittaa esim. terveydelle ja taloudellesi, on vaikea lähteä asiaan enää oikeutta hakemaan. Tosin eipä työsuojelukaan pysty paljon mitään tekemään töissä ollessa.

Itse meidän on itsestämme huoli pidettävä. Suosittelen terapiaa tai keskusteluapua asian käsittelemiseksi. Yritä etsiä vähemmän vihamielinen ympäristö kuin entinen työpaikka tai tämä palsta. Selviät kyllä!

Kiitos

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä yleistä. Tilanteita on monenlaisia, kuten varmaan tajuat?

Vierailija
24/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä niinsanotut työpaikkakiusatut ovat työpaikalla vaikeita ihmisiä ja kiusaaminen on lähtenyt nimenomaan siitä että yritetään saada kyseinen ihminen poistumaan työpaikalta.

Onpas aika erikoinen näkemys. Oletko koskaan käynyt työelämää kokeilemassa?

Kyse on laumakäyttäytymisestä. Huonosti voivassa ihmisjoukossa etsitään joukon herkin ja heikoin kiusattavaksi, että oma asema vahvistuisi.

Vierailija
25/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Päästä irti ja ryhdy hakemaan muita polkuja elämääsi. Niitä on!

Vierailija
26/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, harmillista jos et käynyt työpsykologilla firman piikkiin... En osaa vastata kysymykseesi muuta kuin että sinun pitäisi löytää apua itsellesi. Jos kuulut liittoon niin sieltäkin voit kysyä, saako ketään vastuuseen, mutta tuskin se yksin traumojasi parantaa.

Minkä firman piikkiin? Ei meillä ainakaan työterveydellä ole psykologipalveluja.

Vierailija
27/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita nilviäisiä on niin monessa paikassa, että heitä vastaan tarvittaisiin rintama. Aiheuttavat peruuttamatonta tuhoa koko Suomelle. Ette ehkä edes uskoisi. Itsellesi saat ehkä oikeutta.

Vierailija
28/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

27: Kiusaamiselle on kyllä useita eri syitä. Milloin mitäkin. Liian ahkera työkaveri voi joutua kiusatuksi ihan yhtä lailla kuin patalaiskakin. Ei näistä koskaan tiedä.

Vierailija
29/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä niinsanotut työpaikkakiusatut ovat työpaikalla vaikeita ihmisiä ja kiusaaminen on lähtenyt nimenomaan siitä että yritetään saada kyseinen ihminen poistumaan työpaikalta.

Onpas aika erikoinen näkemys. Oletko koskaan käynyt työelämää kokeilemassa?

Kyse on laumakäyttäytymisestä. Huonosti voivassa ihmisjoukossa etsitään joukon herkin ja heikoin kiusattavaksi, että oma asema vahvistuisi.

Yleensä etsitään se vahvin, jolla ei ole laumasuojaa. Heikoimmilla ei ole merkitystä. Vahvia voi käyttää parhaimmassa tapauksessa hyväksi.

Vierailija
30/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kerroit pomolle suoraan että lähdit pois työpaikkakiusaamisen ja kehoitat huolehtimaan jatkossa paremmin asioista.

Vierailija
31/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa noita haukkuvia kommentteja muissakin ketjuissa ajatuksella. Heillä on valta Suomessa. Isolla osalla persoonallisuushäiriö tai muuta vastaavaa.

Vierailija
32/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvemman laki toimii näin... Tulee luonnosta.

Vahvuutta on osoittaa asiallisia käytöstapoja työpaikalla aina ja kaikissa tilanteissa. Jos kaikki siihen kykenisi, ei olisi edes mitään kiusaamista, mutta luonteen heikot just ei siihen pysty ja pilaavat siten niiden ilmapiirin jotka siihen kykenevät.

Vierailija
33/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiusaaja pääsi kuin koira veräjästä, kuten aina."

Näin se usein menee.

Tämä minua on jäänyt häiritsemään ja oikeudenmukaisena ihmisenä haluaisin, että asia korjattaisiin. Työterveyslääkäri varoitti minua tästä ja sanoi, että usein työnantajaakaan ei kiinnosta.

Minulle työnantaja tarjosi mahdollisuutena alempia tehtäviä, mutta samojen henkilöiden kanssa. Irtisanouduin välittömästi, itse kiusaajille ei tehty mitään, vaikka työterveyslääkärikin sanoi kaikki tekstiviestit joita olen saanut luettuaan, että olen tekemisissä todella empatiakyvyttömien ihmisten kanssa.

Ap

Vierailija
34/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattu lähtee, kiusaaja jää.

Se tavallinen tarina...

Vierailija
35/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiusaaja pääsi kuin koira veräjästä, kuten aina."

Näin se usein menee.

Tämä minua on jäänyt häiritsemään ja oikeudenmukaisena ihmisenä haluaisin, että asia korjattaisiin. Työterveyslääkäri varoitti minua tästä ja sanoi, että usein työnantajaakaan ei kiinnosta.

Minulle työnantaja tarjosi mahdollisuutena alempia tehtäviä, mutta samojen henkilöiden kanssa. Irtisanouduin välittömästi, itse kiusaajille ei tehty mitään, vaikka työterveyslääkärikin sanoi kaikki tekstiviestit joita olen saanut luettuaan, että olen tekemisissä todella empatiakyvyttömien ihmisten kanssa.

Ap

Jollain tavalla nautin siitä, kun jokin työpaikka huomaa yhtäkkiä olevansa kusessa tuollaisten kanssa. Jos ketään edelleenkään kiinnostaa.

Vierailija
36/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä kiusaamisia selvitellään, niin kyse on todella harvoin kiusaamisesta. Yleensä nämä ovat henkilön omaa kokemusta, jota hän on mielikuvituksellaan täydentänyt. Jokainen naurahdus käytävällä tarkoittaa, että hänelle nauretaan ja jokainen esimiehen käsky on kiusaamista. Jos työkaverit eivät pyydä mukaan lounaalle, kyse on kiusaamisesta ja jos pyytävät, niin tekevät sen vain siksi, että valitsivat jo sen lounaspaikan, jossa ei ole mieluista syömistä. Näitä tarinoita on loputtomasti ja kamalintahan on se, että kiusaaminen jatkuu seuraavissakin työpaikoissa - tai ainakin kokemus kiusaamisesta, kun työkaveri sanoo, että sulla on uusi kampaus ja sehän tarkoittaa, että hiukseni ovat ihan kamalat ja kaikki niitä nauravat.

Ap:lle muistutuksena: jos ei töissäollessaan tehnyt ilmoitusta AVIin, niin nyt se on myöhäistä. Rikosilmoituksen voit edelleen tehdä, jos kiusaaminen täytti rikoksen tunnusmerkit.

Vierailija
37/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit. Tsemppiä sinulle ap toipumiseen!

Vierailija
38/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

36: Toivottavasti työterveyslääkäri ja pomosi muisti kertoa senkin, että kiusaamisessa on kyse lainvastaisesta toiminnasta. josta pomo saa yleensä kovimmat tuomiot. Siis sekin on pomolta rikos, ellei hän kiusaamisesta tietonsa saatuaan ryhdy välittömästi päättäväisiin toimiin sen lopettamiseksi.

Vierailija
39/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa myös miettiä oletko itse sairastunut?  ja paha olosi johtuu siitä. 

Vierailija
40/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe olevani luuseri, mutta kieltämättä tämä tapahtuma on jättänyt jälkiä minuun.

Minussa ärsyttäviä piirteitä oli varmaan, että olin positiivinen, kannustava, yritin olla kaikessa oikeudenmukainen ja tykkäsin vähän liikaa itse työnteosta ja saatoin välillä tehdä jopa 12h päiviä, koska en vain malttanut lopettaa, eniten satuttaa se etten tiedä miksi jouduin kiusatuksi, en ole koskaan kenellekään paha.

Minulla ei ole koskaan aiemmin ole ollut missään muissa työpaikoissa mitään ongelmia ja aina sanottu, että olen koska vain tervetullut takaisin.

Nyt ongelma on se, että pelkään ihmisiä ja saatan reagoida rajusti pieniinkin juttuihin, samaan aikaan haluaisin töihin.

Eilen sain tutulta tekstiviestin, jossa kertoi että nämä kiusaajat nauraa ja haukkuu edelleen ja romahdim taas niin pahasti, nyt on taas koko ajan rytmihäiriöitä ja pala kurkussa, en uskalla mennä edes kauppaan.

Ap

Tarinasi on tuttu työhyvinvoinnin oppikirjoista. Olit uhka vanhoille työntekijöille innollasi. On myös olemassa joukko ihmisiä, joita ärsyttää valtavasti positiivinen ja iloinen luonne.

Älä anna niiden voittaa. Tiedän, että minustakin puhuttiin vanhalla työpaikallani mutta päätin siirtyä elämässä eteenpäin. Minun elämäni on paljon rikkaampaa ja tasapainoisempaa kuin sellaisen tyypin, joka on henkisesti jäänyt yläasteelle. Onko sellainen ihminen muuten ystävä vai riidankylväjä, joka kertoo sinulle tällaisia uutisia ja aktivoi trauman? Pyydä, että asia jätetään keskusteluidenne ulkopuolelle.

Työelämä on muuttunut ankarammaksi ja ihmiset voivat pahoin myös henk. koht syistään. On kuitenkin joukko ihmisiä, jotka tavoittelevat hyvinvointia. Yritä tutustua heihin ja löytää elämääsi hoitavia asioita. Esimerkiksi lempeä jooga voisi auttaa hermostoasi rauhoittumaan kokemasi kuormituksen jälkeen.