Kukaan ei ole tulossa lapsen valmistujaisjuhliin :(
Harmittaa lapsen puolesta.
No, täytyy sitten juhlia perheen kesken.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt pitää yhteyttä sukulaisiin ilman mitään vastavuoroisuutta. Miehelläni ei juurikaan sukua ole, joten hänen puolelta ei olisi muutenkaan ollut kutsuttavia.
Eikä mitään lahjalistaa oltu lähetetty. Pääasia olisi ollut että olisivat tulleet paikalle.
Olemme ihan tavallisia alle keskitulon olevia duunareita. Joten en olisi katsonut kieroon vaikka joku tulisi verkkareissa onnittelemaan.Kyllä lapsen ilmeestä paistaa pettymys ja äsken sanoikin ettei kukaan häntä arvosta. Pahalta kyllä tuntuu.
Osa eivät ilmoittaneet syytä ja osan ilmoittivat selkeästi tekosyyn pitää illalla lähteä paikkaan x. Juhlat kuitenkin päivällä (klo 13 eteenpäin) eikä kenelläkään ole pitkä matka meille ja kaikilla autot.
Mut kai me ollaan sit niin luusereita ettei kukaan halua tulla.
Ap
Olen todella pahoillani lapsesi puolesta. Teillä on juntteja sukulaisia.
Tämä ketju on hyvä muistutus itselleni - on kutsuttu puolison sukulaisen lakkiaisiin eikä oikein huvittaisi mennä. Mutta menin itseeni ja lakkasin vikisemästä.
Minun rippijuhliini aikoinaan ei tullut ketään. Kutsuttiin mummo ja pappa, ei tulleet, ei ilmoittaneet mitään.
Kutsuttiin molemmat kummipariskunnat. Toiset ilmoitti viikkoa ennen menevänsä toisen kummilapsensa rippijuhliin, toivat sentään pienen lahjakortin minulle. Toiset kummit lupasivat tulla, ei tulleet. Ei selityksiä, ei mitään.
Kutsuttiin myös yksi ystäväperhe. He eivät myöskään tulleet, oli kuulemma muuta ja ajattelivat, että ovat vain tiellä, kun tulee niitä muita kummeja ja sukulaisia.
Ainoa perheen ulkopuolinen juhlija oli siskon poikaystävä. Siinä oli minun rippijuhlani. Muistan ikäni sen, kuinka istuin rippipuvussani olohuoneen nojatuolissa ja odottelin vieraita, kun oli tarkoitus juoda rippikahvit kakkuineen sitten kun vieraat tulee. Ketään ei tullut. Sitten vain juotiin ne kahvit keskenämme ja minä vaihdoin toiset vaatteet.
Siskon rippijuhlissa pari vuotta aikaisemmin oli talo täynnä vieraita.
Ei siinä minulla itsetunto paljon kasvua kerännyt. En saanut yhtään korttia edes keneltäkään, saati nyt lahjoja tai ruusuja. No vanhemmilta tuli ruusut kyllä. Mutta ne oli sitten ainoat. Kirkonmäellä katselin kuinka toisilla oli sylit täynnä ruusuja, minä näin kyllä jo siellä, että ketään muita kuin omat vanhemmat ei kirkossa olleet, mutta kuvittelin tyhmänä vielä niiden tulevan meille kotiin.
Onneksi silloin ei vielä ollut sitä tapaa, että kummit tulevat alttarille siunaamaan kummilapsensa. Minä olisin jäänyt siunaamatta.
Jostain syystä muuten ne kummit, jotka mitään ilmoittamatta ei vain tulleet, vaikka olivat luvanneet, eivät tulleet meille koskaan enää muulloinkaan eivätkä ottaneet yhteyttä. Mitään välien rikkoutumisen syytä ei ollut kuitenkaan olemassa eli mitään selitystä ei keksitty. Ehkä heille sitten jotain tapahtui juuri silloin kun olisi pitänyt lähteä juhlimaan tai jotain, mutta kun mitään ei selitetty jälkeenpäinkään.
Mummo ja pappa selittivät myöhemmin, että eivät saaneet kyytiä. Mutta eivät onnitelleet minua kyllä jälkeenpäinkään.
Vierailija kirjoitti:
Minun rippijuhliini aikoinaan ei tullut ketään. Kutsuttiin mummo ja pappa, ei tulleet, ei ilmoittaneet mitään.
Kutsuttiin molemmat kummipariskunnat. Toiset ilmoitti viikkoa ennen menevänsä toisen kummilapsensa rippijuhliin, toivat sentään pienen lahjakortin minulle. Toiset kummit lupasivat tulla, ei tulleet. Ei selityksiä, ei mitään.
Kutsuttiin myös yksi ystäväperhe. He eivät myöskään tulleet, oli kuulemma muuta ja ajattelivat, että ovat vain tiellä, kun tulee niitä muita kummeja ja sukulaisia.
Ainoa perheen ulkopuolinen juhlija oli siskon poikaystävä. Siinä oli minun rippijuhlani. Muistan ikäni sen, kuinka istuin rippipuvussani olohuoneen nojatuolissa ja odottelin vieraita, kun oli tarkoitus juoda rippikahvit kakkuineen sitten kun vieraat tulee. Ketään ei tullut. Sitten vain juotiin ne kahvit keskenämme ja minä vaihdoin toiset vaatteet.
Ei siinä minulla itsetunto paljon kasvua kerännyt. En saanut yhtään korttia edes keneltäkään, saati nyt lahjoja tai ruusuja. No vanhemmilta tuli ruusut kyllä. Mutta ne oli sitten ainoat. Kirkonmäellä katselin kuinka toisilla oli sylit täynnä ruusuja, minä näin kyllä jo siellä, että ketään muita kuin omat vanhemmat ei kirkossa olleet, mutta kuvittelin tyhmänä vielä niiden tulevan meille kotiin.
Onneksi silloin ei vielä ollut sitä tapaa, että kummit tulevat alttarille siunaamaan kummilapsensa. Minä olisin jäänyt siunaamatta.
Jostain syystä muuten ne kummit, jotka mitään ilmoittamatta ei vain tulleet, vaikka olivat luvanneet, eivät tulleet meille koskaan enää muulloinkaan eivätkä ottaneet yhteyttä. Mitään välien rikkoutumisen syytä ei ollut kuitenkaan olemassa eli mitään selitystä ei keksitty. Ehkä heille sitten jotain tapahtui juuri silloin kun olisi pitänyt lähteä juhlimaan tai jotain, mutta kun mitään ei selitetty jälkeenpäinkään.
Mummo ja pappa selittivät myöhemmin, että eivät saaneet kyytiä. Mutta eivät onnitelleet minua kyllä jälkeenpäinkään.
Onko tästä kauaa? Miten sinulla menee nyt ja onko nyt enemmän väkeä juhlissa?
Vierailija kirjoitti:
Ennen kävin juhlissa mielelläni, mutta nyt on jäänyt. Ja syynä se, että jokaiseen juhlaan pitäisi olla laittamassa 100-500 euroa juhlakalun tilille. Muuten haukutaan noloksi ja vaikka miksi.
Ei ole varaa käydä. Esim tämän kevään saldo: serkun 30 v juhlat, työkaverin 50v juhlat, sukulaislapsen ristiäiset, miehen siskon 65v juhlat, miehen sukulaisen häät.
Nyt odottamassa kolmet yo-juhlat, kahdet rippijuhlat, kahdet häät ja yhdet polttarit.
Joten tällä palkalla ei pysty enää juhliin menemään
Kovasti on sinulle juhlia kertynyt, enkä varmaan itsekään jaksaisi kaikissa käydä saati hommata lahjaa/rahaa.
Mutta en mitenkään voi uskoa, että työkaverisi odottaa sinun antavan hänelle lahjaksi rahaa. Yleensähän työporukka ostaa yhteisesti jotakin. Ei kukaan 50v täyttävä odota, että hänelle tuodaan rahaa ja moni ei halua yhtään mitään tuotavaksi.
Ja miehen sisko sitten, tuossa iässä ei enää tarvita/haluta mitään. Entisestäkin roinasta haluaa päästä eroon ja tuntuisi hullulta, että joku toisi rahaa. Itse täytin 60v ja ei käynyt mielessäkään, että sisarukset lahjoisivat/muistaisivat minua rahalla. Tässä iässä sitä on jo ihan tarpeeksi. Ei tarvitse mitään muistamisia tai jos joku välttämättä haluaa, niin vaikka kynttilälyhty ilahduttaa.
Veljeni on käynyt perheineen lasteni lakkiaisissa, eikä ole tuonut mitään lahjaa/rahaa. Tiedän, että heillä on ollut sairastelua ja työttömyttä ja jo pelkkä matka 200km päähän on kulu. Ihanaa, että ovat tulleet, se on ollut pääasia. Ei olisi mieleenkään tullut haukkua heitä siitä, etteivät tuo rahaa tai lahjaa.
Mutta kai sitten jotkut haukkuu, jos vieras ei tuo lahjaa :(
Vierailija kirjoitti:
Lähettikö kutsut viikko sitten ja nyt ihmettelet miksei kukaan ehdi paikalle? Sukulaiseni kutsui minut ristiäisiin viikon varoitusajalla eikä nyt ymmärrä miksi ihmiset eivät pääse paikan päälle
Jos näin ei ole, niin olen pahoillani tilanteestasi.
kai nyt viikossa ehtii auton tankata sekä pestä hampaat ja pikkuhousut
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan joihinkin amiksen "juhliin" tule.
Muutenkin syrjäytyneen kuuloista touhua. Ylioppilasjuhlissa meillä on ollut lähemmäs sata vierasta, rippijuhlissa vähemmän. Kymmeniä kuitenkin.
Peiliin katse vain!
Sinä olet joka h e l v e t i n ketjussa vi t tu i lemassa! Taitaa olla sinulla se peiliin katsomisen paikka. Olet sydänjuuria myöten ilkeä ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhliiko jotkut valmistumisia oikein vieraiden kanssa? Ei ole lähipiirissä ollut moista tapaa eikä suvussa, vasta jos tohtoriksi asti joku lukee niin on karonkat sun muut. Mutta maisteritkin vaan hilajkseen hakee paperinsa ja juhlii itsekseen jos tahtoo.
On aika tympeää menoa. Ihan sääliksi käy. Kyllä meillä on juhlittu suvun kesken niin lapsen syntymäpäiviä kun muitakin juhlia, eikä ole ollut mitään ongelmaa.
Niin, teillä. Mutta onko teilläkin se yksi sukulainen, joka kutsutaan vain siksi, koska on sukulainen, mutta salaa toivotaan, ettei hän tulisi? Ja hänen juhliinsa ette ikinä mene? Olette hänelle kuitenkin ystävällisiä ja kohteliaita, ettekä millään tavalla ilmaise, että oikeasti ette haluaisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä ikinä.
Niin, sitä sanotaan käytöstavoiksi. Että edes siedetään erilaisuutta ja osataan luovia sosiaalisessa verkostossa. Onko tämä ihan vieras käsite?
Ei oo ennekää eskarista valmistujaisia juhlittu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen ja tuon lahjankin. Missä olette.
Minä myös tulen mukaan!
Minulle tulee oikeasti hyvä mieli tällaisista viesteistä. Uskon että nämä tosiaan tulisivat juoksujalkaa juhliin😊. Minä lähden messiin!
Vierailija kirjoitti:
Lähetän sulle halauksen
Vierailija kirjoitti:
Tuossa oli todennäköisesti vanhemmillasi mennyt välit sukuun jostain syystä, jos kerran siskosi juhlissa oli väkeä. Sisarusten väliset perintöriidat yms on siitä ikäviä, että ne vaikuttavat lapsiinkiin. Toivottavasti sulla on sen jälkeen ollut kivoja juhlia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää juhlista säästyneet rahat siihen, että viette lapsenne hemmottelulomalle esim. Tsekkeihin Prahaan! Syökää siellä hyvää ruokaa, shoppailkaa, käykää vaikka kylpylässä. Edullinen hintataso ja todella tunnelmallinen kaupunki. Jää mukava muisto nuorelle, ei edes kaipaa juhlia tuon jälkeen.
Se on Tshekki. Eli mennään Tshekkiin. Tuota Tshekit kuulee lähinnä 70-vuotiailta.
Ehkä olet?
https://www.aurinkomatkat.fi/tsekki
Tsekki, ei Tshekki. 😂🤦🏼
Ei Tsekki eikä Tshekki vaan Tšekki. (Hattu-s tulee kun painaa pitkään s-kirjainta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää juhlista säästyneet rahat siihen, että viette lapsenne hemmottelulomalle esim. Tsekkeihin Prahaan! Syökää siellä hyvää ruokaa, shoppailkaa, käykää vaikka kylpylässä. Edullinen hintataso ja todella tunnelmallinen kaupunki. Jää mukava muisto nuorelle, ei edes kaipaa juhlia tuon jälkeen.
Se on Tshekki. Eli mennään Tshekkiin. Tuota Tshekit kuulee lähinnä 70-vuotiailta.
Ehkä olet?
https://www.aurinkomatkat.fi/tsekki
Tsekki, ei Tshekki. 😂🤦🏼
Ei Tsekki eikä Tshekki vaan Tšekki. (Hattu-s tulee kun painaa pitkään s-kirjainta.)
ei kyllä tule. kun painaa pitkään s-kirjainta tulee seuraavaa:
sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi se kuin että pakotettiin pitämään juhlat, vaikka eläessäni en ole ollut yhtä nöyryytetty. Muistakaa perheen kesken tai kutsukaa kaverit lähipäivinä ja pitäkää kunnon pirskeet. Ole vilpittömästi onnellinen valmistumisesta
t.paniikkihäiriöinen
Niin siis sinulle olisi ollut parempi se ettei ketään olisi tullut paikalle. Normaalit ihmiset kyllä kaipaavat vieraita juhliinsa.
Myös paniikkihäiriöstä kärsivä ihminen voi olla ihan normaali. Kiitos ei mulla muuta.
Voisin myös tulla ja tuoda jopa lahjan
Sama kuin valittaisi, että hometalo Kainuun perukoilta ei mene kaupaksi.
Kysynnän ja tarjonnan laki. Ikävien, tylsien ihmisten luo ei haluta tulla. Kyllä vieraita riittää hauskojen, rentojen ja fiksujen kämpillä.
Ikävää tuo on. Varsinkin jos itse haluaisi oikein juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan laki. Ikävien, tylsien ihmisten luo ei haluta tulla. Kyllä vieraita riittää hauskojen, rentojen ja fiksujen kämpillä.
Kyllä fiksut ihmiset arvostavat kaikkien saavutuksia, omahyväinen vaan omaa etuaan.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Minä olen ihan perseestä, kutsuin ihmisiä vastahankaisilla tekstiviesteillä joista loisti ketutus. Kaikki kutsutut tulevat, saatana.
Itse ujona minulle riitti mainiosti, että ylioppilasjuhlissa oli paikalla eno ja kummit+ yks sukulaispariskunta. Ei kaikki siis halua kymmeniä vieraita.
Tehkää tuosta päivästä hyvä ravintolaillallisineen.