Kukaan ei ole tulossa lapsen valmistujaisjuhliin :(
Harmittaa lapsen puolesta.
No, täytyy sitten juhlia perheen kesken.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan joihinkin amiksen "juhliin" tule.
Muutenkin syrjäytyneen kuuloista touhua. Ylioppilasjuhlissa meillä on ollut lähemmäs sata vierasta, rippijuhlissa vähemmän. Kymmeniä kuitenkin.
Peiliin katse vain!
Hehe, ei kannata odottaa että tulisin korjaamaan vuotavan vessasi tai asentamaan putket omakotitalosi työmaalle. Olenhan vain amis ;) omat valmistujaisjuhlat oli aikoinaan mukavan lämminhenkiset ja eipä ole kukaan vielä valittanut, että tutuista löytyy tämä amisputkari :D No provohan tuo ylläoleva on mutta yhteen vastaavaan olen törmännyt ihan tosielämässäkin.
Meillä on pieni suku ja yo-juhlat pidettiin omalla porukalla hyvässä ravintolassa. Oli kyllä maailman paras ratkaisu ja varmaan edullisempikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan joihinkin amiksen "juhliin" tule.
Muutenkin syrjäytyneen kuuloista touhua. Ylioppilasjuhlissa meillä on ollut lähemmäs sata vierasta, rippijuhlissa vähemmän. Kymmeniä kuitenkin.
Peiliin katse vain!
Mene pois paha ihminen.
Ainakaan niin paha en ole ollut, että lapseni olisivat noin luusereita. Jos kukaan ei juhliin tule, niin onko vika mielestäsi kutsutuissa?
Ihmiset tulevat ihan mielellään juhlimaan kivojen tyyppien kanssa.
Sen sijaan karttavat hylkiöitä.
Miksi ihmeessä olet noin ilkeä? 😥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kävin juhlissa mielelläni, mutta nyt on jäänyt. Ja syynä se, että jokaiseen juhlaan pitäisi olla laittamassa 100-500 euroa juhlakalun tilille. Muuten haukutaan noloksi ja vaikka miksi.
Ei ole varaa käydä. Esim tämän kevään saldo: serkun 30 v juhlat, työkaverin 50v juhlat, sukulaislapsen ristiäiset, miehen siskon 65v juhlat, miehen sukulaisen häät.
Nyt odottamassa kolmet yo-juhlat, kahdet rippijuhlat, kahdet häät ja yhdet polttarit.
Joten tällä palkalla ei pysty enää juhliin menemäänOutoa jos tuollaisia lahjatoiveita on, vai onko tämä omaa olettamustasi? Olen se joka tuolla aiemmin kirjoitti tulevista rippi- ja yo-juhlista, ja minulle olisi tärkeintä että ihmiset tulisivat nuorta paikan päälle juhlistamaan ja osoittamaan, että välittävät, lahjan arvosta viis. Eivätkä lapsenikaan odota vieraita paikan päälle rahan takia. Heille olen yrittänyt opettaa muiden ihmisten huomioimista, ja kurjaa on nähdä, että kutsutut eivät tässä asiassa ihan hirveästi positiivista esimerkkiä näytä.
Ihan kun lapset muka välittäisivät aikuisista vanhoista kantturoista muuten kuin niiden antamien rahalahjojen takia niin älä nyt sentäs ala naurattamaan:D
Moni nuori on onnellinen ihan vaan vaikka jostain 25 lahjakortista johonkin nuorisomuotikauppaan. Jos heiltä, kysytään, niin parempi se 20 kun ei mitään. Mutta tietenkin, jos joku antaa 250 niin he tulevat ehkä vielä onnellisemmiksi. Mutta jokainen euro otetaan kyllä ilolla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Masentaa nykyään edes yrittää järjestää mitään juhlia, kun kukaan ei tule kuitenkaan. Omista synttäreistä ym. en niin välitä, mutta olisi kiva jos lapsen juhlissa olisi edes jotain vieraita. Kesällä nuoremman lapsen rippijuhlat, no yllättäen kaikilla kutsuttavilla on häitä ym. tärkeämpiä menoja silloin, tai just oman lapsen rippijuhlat samana päivänä. Lisäksi yksi perhejuhla omalla suvullani, jonne kaikki vähät sukulaiseni menevät. Olemme eronneet ja ex-mies järjestää omat juhlat omille sukulaisilleen.
Surettaa jo valmiiksi ensi kevään ylioppilasjuhlat vanhemmalla lapsella, kun ei sinnekään kuitenkaan kukaan vähistä kutsuttavista taaskaan pääse.
Menette oikein hyvään ravinto jaan ja nautitte ajastanne perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Masentaa nykyään edes yrittää järjestää mitään juhlia, kun kukaan ei tule kuitenkaan. Omista synttäreistä ym. en niin välitä, mutta olisi kiva jos lapsen juhlissa olisi edes jotain vieraita. Kesällä nuoremman lapsen rippijuhlat, no yllättäen kaikilla kutsuttavilla on häitä ym. tärkeämpiä menoja silloin, tai just oman lapsen rippijuhlat samana päivänä. Lisäksi yksi perhejuhla omalla suvullani, jonne kaikki vähät sukulaiseni menevät. Olemme eronneet ja ex-mies järjestää omat juhlat omille sukulaisilleen.
Surettaa jo valmiiksi ensi kevään ylioppilasjuhlat vanhemmalla lapsella, kun ei sinnekään kuitenkaan kukaan vähistä kutsuttavista taaskaan pääse.
Jos kerta sinun suvustasi on tulossa max muutama vieras, niin eikö kannattaisi järjestää yhteiset juhlat sekä isän puolen että sinun puolen sukulaisille?
kettumainen luonne niin miks kukaan tuliskaan?
Mukavien tyyppien luo kaikki pääsee vaikka tunnin varotusajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhliiko jotkut valmistumisia oikein vieraiden kanssa? Ei ole lähipiirissä ollut moista tapaa eikä suvussa, vasta jos tohtoriksi asti joku lukee niin on karonkat sun muut. Mutta maisteritkin vaan hilajkseen hakee paperinsa ja juhlii itsekseen jos tahtoo.
Siinä mielestäni on iso osa tätä ongelmaa että joka asiasta täytyy tehdä niin iso meteli, lapsen syntymän takiakin on jo muutaman kuukauden ikään mennessä ensin babyshower, gender reveal party ja lopulta ristiäiset tai nimiäiset. Muutama sukulainen tai ystävä jos sattuu olemaan samaan aikaan raskaana niin siinä on jo monen kuukauden kaikki viikonloput varattu niiden takia. Moneen paikkaan kun vaan ei yksi ihminen ehdi yhtä aikaa niin jotain juhlia jää väkisinkin välistä.
Miksi kaikesta pitää tehdä niin pieni asia? Sinulla on näköjään suuri ja laaja suku ja ystäväpiiri. Kaikilla ei ole niin. En ole koskaan ollut babyshowereissa, en gender reveal juhlissa, ja vain muutamissa ristiäisissä. Vähän useampia yo-juhlia. Ja noin 7 eri häissä. Ei ole yhtä juhlaa edes jokaiselle vuodelle.
Kumpi meistä nyt sitten on keskiverto? Sinä jolla on joka vuosi, lähes joka viikonloppu, useita eri juhlia samaanaikaan samanaviikonloppuna tai minä, jolla on jopa vuosia ettei ainoatakaan juhlaa?
Minusta on hyvä, että ihmiset järjestävät juhlia, jos he haluavat juhlia jotain. Ainoa mitä voisi ehkä rajoittaa on juuri tuo lahjojen arvo. Ne pitäisi saada takaisin siihen muistamiseen ei mihinkään taloudelliseen ongelmaksi vieraille, mihin se näyttää menneen.
Vierailija kirjoitti:
Juhliiko jotkut valmistumisia oikein vieraiden kanssa? Ei ole lähipiirissä ollut moista tapaa eikä suvussa, vasta jos tohtoriksi asti joku lukee niin on karonkat sun muut. Mutta maisteritkin vaan hilajkseen hakee paperinsa ja juhlii itsekseen jos tahtoo.
Ihmettelen myös, että juhlitaanko ammattiin valmistumista yleisestikin muuten kuin perheen kanssa? En ole saanut kutsua mihinkään muihin valmistujaisjuhliin kuin miehen sisaruksen väitöstilaisuuteen ja ruokailuun + kahvitukseen sen jälkeen.
Mä sain kutsun mun pikkuserkun eli serkun lapsen rippijuhliin, jotka järjestetään 400km päässä. Itseäni ei hirveästi huvittaisi sinne mennä, kun siitä tulee aika paljon kuluja, kun ostan junaliput ja varaan hotellimajoituksen, mutta toisaalta minusta on kohteliasta osallistua juhliin kun on kerta kutsuttu. Sitten toisaalta kun saman serkkuni kaksi vanhempaa lasta pääsivät ripille, olin minä myös juhlissa, mutta serkkuni pikkusisko eli siis toinen serkkuni, ei tullut juhliin, vaikka hän sentään oli juhlittavan henkilön täti ja hän olisi päässyt sinne ilmaiseksi äitinsä/veljensä kyydissä. myöskään työ ei varmasti ollut este, koska serkkuni oli päivätyössä ja viikonloput vapaat.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta sinun suvustasi on tulossa max muutama vieras, niin eikö kannattaisi järjestää yhteiset juhlat sekä isän puolen että sinun puolen sukulaisille?
Olen tätä ehdottanut, mutta ex-miehelleni ei sovi. Haluaa järjestää omat juhlat uuden vaimonsa kanssa vain omille sukulaisilleen.
Mua harmittaa kans pienisukuisten lasten puolesta.
Muistan olleeni ylppäreissä, missä vieraita kävi pitkin päivää kymmeniä. Lahjoja tuli pöytä täyteen ja lahjashekkejä ja osakkeita useiden satojen edestä. Sitten on niitä, joiden juhliin tulee kummit, eikä muita...
Tieto ylioppilaaksi pääsystä tulee joskus toukokuun puolen välin jälkeen. Miten voi kutsut laittaa aikaisemmin? Toki tieto on jo opettajien arvostelujen mukaan, että läpi on mennyt, mutta virallinen ja lopullinne tieto on kuitenkin eri asia.
Meillä on vain perhe YO-lakkia juhlimassa, kun ei ole sukua, ja hyvin pienesti juhlitaan. Nuori ei haluaisi juhlia ollenkaan, mutta kuohari ja kakku nyt ainakin on.
Onnea kaikille valmistujille, oli sitten yo, Amis tai mikä hyvänsä
Vierailija kirjoitti:
gender reveal party .
Ei helvetti. Onko tällasiakin? :D :D :D
Olen yrittänyt pitää yhteyttä sukulaisiin ilman mitään vastavuoroisuutta. Miehelläni ei juurikaan sukua ole, joten hänen puolelta ei olisi muutenkaan ollut kutsuttavia.
Eikä mitään lahjalistaa oltu lähetetty. Pääasia olisi ollut että olisivat tulleet paikalle.
Olemme ihan tavallisia alle keskitulon olevia duunareita. Joten en olisi katsonut kieroon vaikka joku tulisi verkkareissa onnittelemaan.
Kyllä lapsen ilmeestä paistaa pettymys ja äsken sanoikin ettei kukaan häntä arvosta. Pahalta kyllä tuntuu.
Osa eivät ilmoittaneet syytä ja osan ilmoittivat selkeästi tekosyyn pitää illalla lähteä paikkaan x. Juhlat kuitenkin päivällä (klo 13 eteenpäin) eikä kenelläkään ole pitkä matka meille ja kaikilla autot.
Mut kai me ollaan sit niin luusereita ettei kukaan halua tulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt pitää yhteyttä sukulaisiin ilman mitään vastavuoroisuutta. Miehelläni ei juurikaan sukua ole, joten hänen puolelta ei olisi muutenkaan ollut kutsuttavia.
Eikä mitään lahjalistaa oltu lähetetty. Pääasia olisi ollut että olisivat tulleet paikalle.
Olemme ihan tavallisia alle keskitulon olevia duunareita. Joten en olisi katsonut kieroon vaikka joku tulisi verkkareissa onnittelemaan.Kyllä lapsen ilmeestä paistaa pettymys ja äsken sanoikin ettei kukaan häntä arvosta. Pahalta kyllä tuntuu.
Osa eivät ilmoittaneet syytä ja osan ilmoittivat selkeästi tekosyyn pitää illalla lähteä paikkaan x. Juhlat kuitenkin päivällä (klo 13 eteenpäin) eikä kenelläkään ole pitkä matka meille ja kaikilla autot.
Mut kai me ollaan sit niin luusereita ettei kukaan halua tulla.
Ap
Tämä on tosi kurjaa kun ihmiset eivät vaan välitä. Omat sukulaiseni ovat ilmoittaneet esteeksi mm. terassin öljyämisen juuri sinä päivänä ja pojan jalkapallotreenit.
Jospa laitat kutsutuille palautetta, että lapsi on pettynyt kun kukaan ei arvosta sen vertaa että tulisi edes lyhyesti piipahtamaan? Saisivat mokomat edes jonkin omantunnonpistoksen, toivottavasti?
Sama fiilis ja onhan tämä surullista.
Miksi koit sen nöyryyttämiseksi, että sinulle järjestettiin juhlat ja ihmiset saapuivat juhlimaan sinua? Minä itse näen, että se on paljon nöyryyttävämpää kun haluaa pitää juhlat ja kukaan ei saavu. Siinä vasta ymmärtää sen oman arvonsa muiden edessä.