Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei ole tulossa lapsen valmistujaisjuhliin :(

Vierailija
31.05.2022 |

Harmittaa lapsen puolesta.
No, täytyy sitten juhlia perheen kesken.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan joihinkin amiksen "juhliin" tule.

Muutenkin syrjäytyneen kuuloista touhua. Ylioppilasjuhlissa meillä on ollut lähemmäs sata vierasta, rippijuhlissa vähemmän. Kymmeniä kuitenkin.

Peiliin katse vain!

Minä ainakin olen ollut monta kertaa "amiksen juhlissa" ja on ollut isoja juhlia. Ja jos jonkun pitäisi peiliin katsoa, niin se olet kylläkin sinä itse.

Kertoo sun wt-piireistä🙂

Kertaakaan en ole ollut missään amisjuhlissa. Meidän piireissä lähinnä hävettäisi edes kertoa moisesta "saavutuksesta".

Vierailija
42/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten ihmiset ymmärtäisi olla järjestämättä niitä lasten sukulaissynttäreitä, aivan järjettömän rasittavia. Meilläkin jo kävisimme, olisi 15 viikonloppua vuodessa jo pilalla sisarusten lasten syntymäpäivien takia, tähän sit kastejuhlat, pikkujoulut, rippijuhlat, valmistujaiset, aikuisten pyöreät, äitienpäivät jne niin siinä menikin jo suurin osa vuoden viikonlopuista, kiitos, mutta ei kiitos.

Mutta tosi kurjaa, jos kukaan ei tule :(

Itselle on tärkeää käydä kastetilaisuudessa, rippijuhlissa ja valmistujaisissa, muut lasten juhlat voisi jättää väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen ja tuon lahjankin. Missä olette.

Minä myös tulen mukaan!

Varmaan kovasti toivotaan ventovieraita ihmisiä.

Varsinkin nuori ihan innoissaan.

Vierailija
44/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin syrjäytyneen kuuloista touhua. Ylioppilasjuhlissa meillä on ollut lähemmäs sata vierasta, rippijuhlissa vähemmän. Kymmeniä kuitenkin.

Peiliin katse vain!

Mene pois paha ihminen.

Ainakaan niin paha en ole ollut, että lapseni olisivat noin luusereita. Jos kukaan ei juhliin tule, niin onko vika mielestäsi kutsutuissa?

Ihmiset tulevat ihan mielellään juhlimaan kivojen tyyppien kanssa.

Sen sijaan karttavat hylkiöitä.

Nyt on kyllä kärjistetty tyhmä vastaus. Itse en karta hylkiöitä eikä minua ole koskaan kutsuttu luuserin bileisiin. En osallistu yleensä juhliin koska omat resurssit ei riitä. Olen uupunut ja sosiaaliset tilanteet puolituntemattomien keskellä ei kiinnosta, saan niistä tarpeekseni töissä.

Vierailija
45/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää juhlista säästyneet rahat siihen, että viette lapsenne hemmottelulomalle esim. Tsekkeihin Prahaan! Syökää siellä hyvää ruokaa, shoppailkaa, käykää vaikka kylpylässä. Edullinen hintataso ja todella tunnelmallinen kaupunki. Jää mukava muisto nuorelle, ei edes kaipaa juhlia tuon jälkeen.

Se on Tshekki. Eli mennään Tshekkiin. Tuota Tshekit kuulee lähinnä 70-vuotiailta.

Ehkä olet?

https://www.aurinkomatkat.fi/tsekki

Tsekki, ei Tshekki. 😂🤦🏼

Pitäisi olla se väkänen ässän päällä. Jos ei laita sitä, niin sen voi korvata sh-yhdistelmällä.

Mutta sehän ei alkuperäisellä ollut pointti, vaan että Tshekkoslovakiaa ei ole enää olemassa eli näin ollen maa on yksikkö.

Vierailija
46/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vielä uskalla mihinkään pippaloihin. Yksi kaveri sairastui viime viikolla koronaan, ja toinen potee norovirusta. Yksi perheenjäsen on vanhus ja hoivakodissa, jossa vierailen usein.

Eli ei mitään henkilökohtaista, mutta tautitilanne on mielestäni nyt sellainen, etten uskalla tavata useita ihmisiä kerralla.

Vierailija
47/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitten ihmiset ymmärtäisi olla järjestämättä niitä lasten sukulaissynttäreitä, aivan järjettömän rasittavia. Meilläkin jo kävisimme, olisi 15 viikonloppua vuodessa jo pilalla sisarusten lasten syntymäpäivien takia, tähän sit kastejuhlat, pikkujoulut, rippijuhlat, valmistujaiset, aikuisten pyöreät, äitienpäivät jne niin siinä menikin jo suurin osa vuoden viikonlopuista, kiitos, mutta ei kiitos.

Mutta tosi kurjaa, jos kukaan ei tule :(

Itselle on tärkeää käydä kastetilaisuudessa, rippijuhlissa ja valmistujaisissa, muut lasten juhlat voisi jättää väliin.

Sitten on vain menemättä, jos vkl on pilalla juhlista.

Kyllä minä ainakin järjestän juhlia ja yleensä kaikki tulevat. Jos heillä sitten on viikonloppu tämän takia pilalla, niin omapahan asiansa.

Vierailija
48/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yrittää pitää yhteyttä sukulaisiin ja ystäviin niin sitten on niitä läheisiä keitä kutsua ja jotka tulevat juhliin. Ja tämä vaan ihan yleisesti, en tiedä ap:n tilannetta miksi vieraat ei tule. Mutta monesti täällä palstalla ollaan heti katkaisemassa välejä pienestäkin syystä ja ollaan muutenkin niin itsekeskeistä eikä jakseta nähdä vaivaa että ruuhkavuosienkin aikana pidettäsiin yhteyttä.

En ole aloittaja, mutta olen nimenomaan YRITTÄNYT pitää yhteyttä kavereihin ja sukulaisiin, pyytänyt vuosien saatossa synttäreille, häihin, ristiäisiin, ym. ym. mutta jonkun tekosyyn varjolla kukaan "ei pääse" tai "unohtaa" tms. ja vastavuoroisesti ei kutsuta mihinkään. Pari hyvää ystävääni sekä vanhempani tulevat, muut ei. Ilmeisesti vika on sitten minussa!

Totta kai on? Muissa ihmisissäkö?

Muut on niin pahoja? Se on tietysti hyvä selitys. Mutta tulee kuitenkin pari ystävää ja vanhemmat. Sehän on jo ihan kiva.

Vierailija
49/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun valmistujaisissa kävi viitisen vierasta. Muutamia paikalla olleita naapureita sitten säälistä tuli, kun isä läksytti äitiä, kuulivat.

Kyllä äiti teki mulle juhlia (yhdessä tehtiin). Siivos, raivasi, puunasi, leipoi ja kokkasi. OIkeesti oli esille laitettu, kuten siskon ylioppilas juhlissakin, pienemmässä määrin, mutta olihan sitä tarpeistoa ainakin 20 - 25 henkilölle.

Ihmeteltiin isän ja sisarusten (3) kanssa, kun ketään ei näy, eikä kuulu. Äiti sitten pitkin hampain paljasti, että hän ei kehdannut kutsuja lähettää. "eihän merkonomeille ole ennenkään juhlia pidetty!"

Oli vissiin ajatellut, että selittää asian siten, että joku oli unohtanut lähettää ne kutsut. Mä itse ne omin pikku kätösin tein (15 kpl). Äiti vaatimalla vaati, että postittaa ne. Silläpä ei voinut laittaa muiden syyksi, kun se oli iso show jo se kutsujen postitus.

Sittenhän meni kaikilla vähän hermot ja isällä etenkin. Kyllähän juhlia oli monellakin samana päivänä, mutta sukulaisista moni sanoi, että tottakai olisivat piipahtaneet. Juhlat kuin juhlat. Ihmettelivät kovasti äidin käytöstä. Isän puolelta ei juuri sukua ollut, mutta äidin puolelta kyllä. Sisaruksilleen ja mummolle oli sanonut, etten päässyt läpi?! - eikö kyselystä voinut päätellä, että olisivat tulleet juhliin kyllä.

Naapureita sitten tuli.

Olihan se tunnelma alkuun todella jäätävä. Äiti sitten päätti vetää pleksit ja rupes känniääliö marttyyrimammaksi hetkeksi aikaa. Onneksi sammui ajoissa. Mun sisarukset kutsuivat kavereitaan. Pari naapuriakin istui isän seurana yöhön, että kivat bileet nyt saatiin kuitenkin aikaiseksi.

Joo, äidin kanssa on ollut enemmän tai vähemmän hankaluuksia vuosikymmenten varrella, mutta tämä oli omalla kohdalla katalin temppu häneltä. Ei olla oikein väleissä, nykyään.

Ap kyselkää naapureita ja kavereita. Kaikkea hyvää ja onnea nuorelle. :)

Vierailija
50/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peiliin katse vain!

Mene pois paha ihminen.

Ainakaan niin paha en ole ollut, että lapseni olisivat noin luusereita. Jos kukaan ei juhliin tule, niin onko vika mielestäsi kutsutuissa?

Olen itse korkeasti koulutettu, korkealla paikalla työelämässä, ja onnistunut elämässäni säilyttämään maanläheisen elämänasenteen ja arvostuksen itse ihmistä, en statusta, kohtaan. Menisin mielelläni kivan tyypin juhliin juhlimaan ammattiin valmistumista. Jokainen valmistuminen on ollut kovan työn takana.

Nämä em. kommentit lienevät pelkkää ärsyttämistä, mutta oikeassa elämässä tällainen asenne olisi lähinnä säälittävää ja osoittaisi ko. henkilön sivistyksen tason. Valitettavaa ja vastenmielistä.

Vierailija
51/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yrittää pitää yhteyttä sukulaisiin ja ystäviin niin sitten on niitä läheisiä keitä kutsua ja jotka tulevat juhliin. Ja tämä vaan ihan yleisesti, en tiedä ap:n tilannetta miksi vieraat ei tule. Mutta monesti täällä palstalla ollaan heti katkaisemassa välejä pienestäkin syystä ja ollaan muutenkin niin itsekeskeistä eikä jakseta nähdä vaivaa että ruuhkavuosienkin aikana pidettäsiin yhteyttä.

En ole aloittaja, mutta olen nimenomaan YRITTÄNYT pitää yhteyttä kavereihin ja sukulaisiin, pyytänyt vuosien saatossa synttäreille, häihin, ristiäisiin, ym. ym. mutta jonkun tekosyyn varjolla kukaan "ei pääse" tai "unohtaa" tms. ja vastavuoroisesti ei kutsuta mihinkään. Pari hyvää ystävääni sekä vanhempani tulevat, muut ei. Ilmeisesti vika on sitten minussa!

Muut on niin pahoja? Se on tietysti hyvä selitys. Mutta tulee kuitenkin pari ystävää ja vanhemmat. Sehän on jo ihan kiva.

Ihme asenne. Miksi vika olisi kutsujassa, joka voi oikeasti olla kiva ihminen, kutsuttua vaan ei kiinnosta tulla paikalle, koska on välinpitämätön itsekäs kusipää?

Vierailija
52/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole trolli, niin olet kyllä ällöttävä ihminen "en mene hylkiöiden juhliin, menen kivojen ihmisten juhliin" -juttuinesi. 

Vierailija
53/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä ajoin kutsut. Selkeästi viimeinen vastauspäivämäärä.  Selkeästi myös aika esim klo 15-18. Ja  pukeutumiskoodi kesäasu? Smart Casual?

Vierailija
54/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia jättisukuja teillä on, jos juhlia riittäisi kerran OIKEASTI joka kesäviikonlopulle? Vai liekö vähän taas lisätty värikynää näihin juttuihin.

Itse olen ollut kerran häissä viimeisen vuoden aikana ja muuten yo/rippijuhlissa ties milloin viimeksi. Sitten kun omien ja puolisoni sisarusten lapset kasvavat tähän ikään niin ei siltikään kyllä tule kalenteri täyttymään. Hyvä jos tulee yhdet juhlat vuoteen jos sitäkään.

Ehkä tämä on toisilla myös ns. positiivinen ongelma, että teillä on ympärillänne niin iso suku tai ystäväpiiri. Jos kerran juhlittavaa riittää liiaksi asti.

Vierailija
55/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut pitää lähettää ajoissa, mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
56/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yo-lakin jälkeen olis se ammatti opiskeltavana varmuuden vuoksi 

Vierailija
57/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhliiko jotkut valmistumisia oikein vieraiden kanssa? Ei ole lähipiirissä ollut moista tapaa eikä suvussa, vasta jos tohtoriksi asti joku lukee niin on karonkat sun muut. Mutta maisteritkin vaan hilajkseen hakee paperinsa ja juhlii itsekseen jos tahtoo.

On aika tympeää menoa. Ihan sääliksi käy. Kyllä meillä on juhlittu suvun kesken niin lapsen syntymäpäiviä kun muitakin juhlia, eikä ole ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
58/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kutsuttu lapseni rippijuhliin. Ihmettelin vaan miksei se tuu mulle kun oli mun viikonloppu

Vierailija
59/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä muuta, kun pidätte omat juhlat. Kerro ap , miten vähän olette olleet tekemisissä muulloin näiden ihmisten kanssa , jotka kutsuitte juhliin. Asuvatko satojen kilometrien päässä, ovatko vanhoja tai onko sairautta, etteivät jaksa tulla. Vai ettekö ole tekemisissä heidän kanssaan normaalisti.

Viekää juhlittava mukavalle matkalle luxus hotelliin koti-tai ulkomaille.

Itse olen iloinen iäkäs introvertti ja kun kuolen , on siunaustilanteessa ja loppujuhlissa vain lapseni perhe ja puoliso , jos kuolen ennen heitä. Ei ole turhempaa, kuin kuolinilmoitus lehdessä😀

Vierailija
60/157 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peiliin katse vain!

Mene pois paha ihminen.

No et kyllä kuulosta kivalta tyypiltä.  En tulisi.