Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
Osaatteko tehdä kastikkeen? Siis tosta vaan rennosti ilman paakkuja.
Oon kyllä onnistuneita kastikkeita tehnyt mutta kerran tein keliaakikkoystävälleni kastikkeen Maizenasta ja huomasin miten helppo se on kun ei paakkuunnu ja aloin ostaan sitä. :D Enkä tiedä muistanko enää miten vehnäjauhosta saa kastikkeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan ainut nuori aikuinen, joka ei osaa puhua englantia?
Et ole. Minäkään en osaa englantia kovin hyvin. Ymmärrän sitä kyllä kohtalaisen hyvin, kun kuulen kuinka sitä puhutaan tai kun luen sitä, mutta jostain syystä en oikein osaa puhua tai kirjoittaa sitä. En ymmärrä, että mistä se johtuu varsinkin, kun ruotsia taas osaan todella hyvin. Minulla siis suomen kieli on äidinkielenä parhaiten osaamani kieli ja toiseksi vahvin kieleni on ruotsi. Englanti tulee sitten vasta kolmantena.
Ymmärrän, luen ja kirjoitan enkkua mielestäni melko sujuvasti. Silti en osaa puhua sitä! Aivoissani lauseet soljuu sujuvasti mutta ulos tulee sönkköä.
Hyvin tässä silti on pärjätty. Huono englanti on maailman puhutuin kieli.
Ei ole mitään mitä en osaa.. osaan kaiken!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä taito taidoksi laskettava, mutta en vain osaa pitää itsestäni huolta.
Siis, käyn suihkussa säännöllisesti ja harjaan hampaat. Mutta kaikki muu: en osaa meikata, joten en meikkaa kuin vähän nenän punaisuutta piiloon (?) ja valokynää ja sitten iänikuinen puuteri. Jos laitan ripsaria, se onnistuu joka kolmas kerta.
En saa millään hiuksiani kauniisti, en vaikka olen useamman kerran kampaajalla pyytänyt sellaista mallia mikä paitsi sopisi minulle, olisi laitettavissa. Niinpä kuljen hiukset ponnarilla ja värjäämättöminä.
Kynteni on aina lyhyet ja suurimman osan ajasta röpelöiset. Ainakin vähän. En osaa lakata kynsiä kauniisti, joten se on joko väritön lakka tai ei mitään.
Sheivata en muista. Alapääkarvoja en voi, kun iho menee näpyille ja kutiaa. En tämän vuoksi käy uimahalleissa.
Ja kaiken lisäksi olen ylipainoinen. En vaan osaa liikkua. Jaksan kävellä tunti tolkulla, mutta en viitsi. Toisaalta en myöskään hallitse kehoani, en vain tajua miten muut saa vartalonsa liikkumaan miten haluavat.
Olen jo 40-vuotias, joten yritetty on. En vaan osaa "olla nainen".
Kunpa näkisit tämän kommentin. Jos haluat käydä uimahallissa, niin käy! Ei siellä ole mitään väliä karvoituksen kanssa. Itse käyn täyden puskan ja kainalokarvojen kanssa, olen 27v nainen. Kaikenikäisiä naisia löytyy luonnollisin karvoineen, paitsi ehkä teinit ovat harvassa, kun eivät ole kaikki vielä tajunneet että saavat olla juuri sen näköisiä kun haluavat. Ei kellään joka sheivaa alapäänsä kiinnosta muut naiset jotka ei sheivaa.
Juu, uimahalliin saa tulla just sellasena kuin on. En osaa itse hävetä uimahallissa käyntiä, vaikka omaan lievän pallomahan, joka ei ole esteettinen. Mitä väliä sillä toisille naisille tai miehillekään on, minä olen tällainen ja sinä tuollainen. seon hyvä näin. :)
Vierailija kirjoitti:
En ole nuori aikuinen (36v.) mutta en ole koskaan osunnut englantia. Luulen myös, että et ole ainut omassa ikäluokassasi. Trust mii vaan, ilman lontoonkielen taitoakin pärjää :D
En osaa taskuparkkeerata. Joskus olen jollain tasolla osannut, mutta koska olen vältellyt ko. toimenpidettä on taitokin karissut pois vuosien aikana.
No toisaalta en itse häpeile tätä enää nykyään myöntääkään.
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole. Minäkään en osaa englantia kovin hyvin. Ymmärrän sitä kyllä kohtalaisen hyvin, kun kuulen kuinka sitä puhutaan tai kun luen sitä, mutta jostain syystä en oikein osaa puhua tai kirjoittaa sitä. En ymmärrä, että mistä se johtuu varsinkin, kun ruotsia taas osaan todella hyvin. Minulla siis suomen kieli on äidinkielenä parhaiten osaamani kieli ja toiseksi vahvin kieleni on ruotsi. Englanti tulee sitten vasta kolmantena.
Opetelkaa toi on noloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa toi on noloa
itse olet nolo... Sinä et näköjään osaa myötäelää eli olla empaattinen toista kohtaan.
En osaa sosiaalista kanssakäyntiä, joten olen ihan raastavan yksinäinen koska kukaan ei halua olla kanssani tekemisissä. Töissä tosin yksi luuli, että olen todella sosiaalinen ja omaan ison ystäväpiirin. Todellisuudessa minulla ei ole ketään, ja olen ihan voimaton tämän yksinäisyyden takia.
Olen ihan fiksu, mutta välillä unohdan joidenkin sanojen merkityksen. Kuten mitä tarkoittaa pouta? Onko se aurinkoinen, pilvinen, lämmin, mitä? Välillä myös toisinpäin, eli tiedän mitä tarkoittavan sanan haluaisin sanoa, mutta en muista sitä suomeksi. Englanniksi kyllä onnistuu. Esim. Helpompaa sanoa escalator kuin liukuportaat. T. Äo 140, mutta adhd hankaloittaa elämää päivittäin
Viheltää, peruuttaa peräkärryä, ajaa moottorivenettä,(kokeillut kerran) englantia en osaa, muuta kuin jotain perussanoja, hulavanne ei pyöri ei sit millään, mutta jee väli-ilmansuunnat opin tässä viestiketjussa tänään N60
Vierailija kirjoitti:
En osaa sosiaalista kanssakäyntiä, joten olen ihan raastavan yksinäinen koska kukaan ei halua olla kanssani tekemisissä. Töissä tosin yksi luuli, että olen todella sosiaalinen ja omaan ison ystäväpiirin. Todellisuudessa minulla ei ole ketään, ja olen ihan voimaton tämän yksinäisyyden takia.
Minäkin olen usein yksinäinen, koska ystäviä ei ole koskaan liikaa.
Toivon sinulle ystäviä!
Empatiaa eli ymmärrystä kaiken kitinän suhteen.
Pitää ihmisellä selkärankaa olla tai sitten pois.
Erilaiset tukijärjestelmät pitäisi myös uudistaa täysin. Suurin osa tuen varalla eläjistä on elämäntapaluumuja.
En tiedä, mitä en osaa, on toki asioita, joita en ole koskaan kokeillut ja en siksi tiedä, osaanko. Otetaanpa nyt vaikka hyppääminen laskuvarjolla, sitä en koskaan kokeillut. Uskon kuitenkin, että tipahtaisin alas, ja sehän on laskuvarjolla hypätessä tarkoituskin: kukapa haluaisi jäädä loppuelämäkseen ilmaan leijailemaan sään armoille, kun ruuansaantikin olisi varmasti vaikeaa.
Väli-ilmansuunnat oppii muistamaan tällä tavoin: Kaakko on Lapista päin katsoen kohti Laatokkajärveä Karjalassa.Kaakko ja Laatokka ovat samantyylisiä sanoja.
Lounas taas kohti Ahvenanmaata, etelän ja lännen välissä.jossa rikkaat asuvat huoletta,lounaita syöden Suomen vapaamatkustajina velvollisuuksien suhteen.
Luode on Ala-Suomesta katsoen kohti Oulua, lännen ja pohjoisen välissä.
Koillinen samoin Ala-Suomesta katsoen kohti Venäjän Kuolaa, pohjoisen ja Idän välissä..
Väli-ilmansuunnat oppii muistamaan tällä tavoin: Kaakko on Lapista päin katsoen kohti Laatokkajärveä Karjalassa.Kaakko ja Laatokka ovat samantyylisiä sanoja.
Lounas taas kohti Ahvenanmaata, etelän ja lännen välissä.jossa rikkaat asuvat huoletta,lounaita syöden Suomen vapaamatkustajina velvollisuuksien suhteen.
Luode on Ala-Suomesta katsoen kohti Oulua, lännen ja pohjoisen välissä.
Koillinen samoin Ala-Suomesta katsoen kohti Venäjän Kuolaa, pohjoisen ja Idän välissä..
Pidättää pieruja. Niitä vain tulee ja tulee