Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin aina et kumpi toi oon: harakka vai varis? Sit ajatusketju menee näin. Harmaa harakka, ei, se on juuri toisinpäin. Eli harmaa varis ja mustavalkoinen harakka. Aina sama ajatusketju läpi joka kerta ennen kuin tiedän, kumpi lintu se on. Toivottavasti kirurgeilla ei ole samanlaisia ajatuskulkuja leikellessään ja nimetessään elimiä.....
Mulla tämä sama,en erota millään harakkaa ja varista. Eikä paljon tommoset muistosäännötkään oo mieleen jääny. Jos jompi kumpi näkyy ni sanon Varakka.
Samoin ampiaiset, mehiläiset, kimalaiset mitä lie näitä onkaan. Kun en niitä erota ni ne kaikki on pimpiäisiä. Hyvin oon pärjänny!
Harakalla on pitempi pyrstö ja pitempi nimi. Tällä tavalla minä lapsena opettelin erottamaan, kun tahtoi mennä sekaisin.
En osaa keventää tilanteita tai kertoa vitsejä. Paremminkin käy niin, että jostain tavallisesta asiasta kääntyy tahtomattani vitsi tai naurettavuus, vaikken ole niin tarkoittanut. Asialle ei voi mitään, olen hyväksynyt sen, ettei kuulu mulle nuo jutut.
Harmittaa kun tunnen niin huonosti lintuja. No joutsen (niitäkin kai 2 sorttia), talitintti, punatulkku jne. Varma sääntö varikseen ja harakkaan: Harakka on Hieno (sinimusta/valkoinen).
En ehkä osaa ajaa enää polkupyörällä. Lapsena osasin, mutta unohdin sen myöhemmin. En osaa ajaa autollakaan. Minulla on ajokortti.
Voisin ketjuun vielä lisätä etten osaa "käyttää" alkoholia ja en ole koskaan ollut missään baarissa. Baarikäytös hukassa ja en tiedä miten siellä toimia. En ole ollut humalassa koskaan ja alkoholin juomiseni rajoittuu jossain juhlissa olleeseen viiniin, simaan sekä muutamaan siideriin. Jotenkin arastelen humalassa olevia ihmisiä. En osaa samaistua siihen fiilikseen ja kontrollin menetystä pelkään joten en halua tulla humalaan ehkä koskaan. Melko nuorena ihmisenä on ehkä puhuisi tästä muille. Tosin eipä ole ystäviä ja läheisiä juurikaan joten ei tarvi selitellä miksei juo. Toisaalta en ole kieltämässä muilta sitä ja välillä mietin kuinka muut ovat rentoja ja itse en.
Kondomin laitto ei meinaa onnistua. Ja sitten lerpahtaa helposti sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itseni ei hävetä mikään taito, mutta huonomuistisuus ta häpeän. Kaikki opit menneet taivaantuuliin ja samoin tapahtumat.
En muista kenenkään syntymäpäiviä tms. Joskus hävettää kun en ihan läheisimpienkään= ei hajuakaan. Onkohan se siinä, etten jotenkin pidä niitä niin tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Oon superhuono nykyteknologian kanssa! Ahdistaa oma osaamattomuus uusien älypuhelimien, tietokoneiden, sovellusten jne kanssa. ATK taidot myös ihan surkeat.
Monen naisen ongelma. Itellä oli mies hyvä tietokoneella jne, joten hän hoiti asiat sillä. Nyt kun olen yksin, olen aika "uuno".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä paljon reppanoita, jotka eivät osaa monia tahvotavallisia asioita, kuten esim. kutoa. Itse olin hyvä siinäkin. Ja jos jossain en ole, ei se minusta ole mitenkään noloa. Minulla oli hyvä kotikasvatus, vaikkei täydellinen.
Tälle on selitys, on koettava jokin asia myönteiseksi sitten oppii helpommin. Kovasti haukutaan niin inhoaa sitä tehtävää, sitten asia unohtuu, ai niin miksiköhän aloin inhota?
Novita opettaa sukan kudontaa you tubella, hyvä opetus ainakin minulle=opin.
Minä en osaa/uskalla ajaa autolla. Inssi meni kerralla läpi ilman yhtäkään virhettä.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vaihtaa auton renkaita itse, minkä nolouden olen tosin oppinut lähinnä av:lta. Olen muutenkin tumpelo kaikessa käsillä tekemistä vaativassa. Opettelen kyllä, jos on pakko tai jos jokin asia tupeaa kiinnostamaan, esim. puutarhanhoito.
Käytännössä kukaan ei pysty vaihtamaan nykyaikaisia tubeless-renkaita kotikonstein.
En osaa keittää kahvia. Koska en juo ja olen jo 30v 😂🙈
Vierailija kirjoitti:
En osaa asettua parisuhteessa palvelijan ja maksajan rooliin joka on johtanut siihen että tiedän kuolevani sinkkuna yksinäisenä miehenä
Tässä on kyse tyhmyydestä!
Mistä oletkin saanut nuo ajatukset päähäsi?
Olenkohan ainut nuori aikuinen, joka ei osaa puhua englantia?
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan ainut nuori aikuinen, joka ei osaa puhua englantia?
Et ole. Minäkään en osaa englantia kovin hyvin. Ymmärrän sitä kyllä kohtalaisen hyvin, kun kuulen kuinka sitä puhutaan tai kun luen sitä, mutta jostain syystä en oikein osaa puhua tai kirjoittaa sitä. En ymmärrä, että mistä se johtuu varsinkin, kun ruotsia taas osaan todella hyvin. Minulla siis suomen kieli on äidinkielenä parhaiten osaamani kieli ja toiseksi vahvin kieleni on ruotsi. Englanti tulee sitten vasta kolmantena.
En osaa mitään kädentaitoja, kutoa, virkata, ommella, leipoa pullaa tai karjalanpiirakoita. En osaa hoitaa puutarhaa tai kukkapenkkejä, en tunnista eri kukkalajeja.
Tämä kaikki nolottaa tosi paljon. Tunnen olevani huono ja sivistystasoni heikko.
Siirrän myös tämän huonouden tunteen tyttärelleni, koska en osaa opettaa häntä.
Huonouden kierre jatkuu.