Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?
Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D
Kommentit (827)
Taskuperuutus, automaattivaihteilla ajaminen, mikään matikkaan liittyvä, viheltäminen,nuotit, sijoittaminen, uunin käyttö ( oikeesti:(().. onhan näitä. Yritän salailla, mutta jään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
En osaa asettua parisuhteessa palvelijan ja maksajan rooliin joka on johtanut siihen että tiedän kuolevani sinkkuna yksinäisenä miehenä
Yhyy! Nyyh! Olen uhri! Säälikää minua!
Vierailija kirjoitti:
En osu koskaan ensimmäisillä kerroilla vaimooni. Tökin penikselläni aina minne sattuu, välillä luulin sen olevan sisällä ja nain vaimoni jalkojen väliä. Hetken päästä vaimoni sanoi, voit sä tietysti sinnekin työnnellä. Miten se voi olla niin vaikeaa.
Eikö vaimosi voisi vähän auttaa ja levittää sitä tortun ympäristöään, ettei vehje uppoa minne sattuu 😆
Vai onko hän sorttia "lahna"?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle muistisääntö väli-ilmansuuntien kanssa:
Korillinen kaljaa loiskahti lumeen. Otat jokaisen sanan kaksi ensimmäistä kirjainta, eli:
korillinen = koillinen
kaljaa = kaakko
loiskahti = lounas
lumeen = luode
Tai sitten ihan vaan KoKaLoLu. Nopea rimpsu hokea ja jää siksi helposti muistiin pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
En osaa paistaa lettuja ilman että ne palaa mustiksi ja/tai palovaroitin alkaa huutamaan.
Osta kunnon Pyrex-paistinpannu.
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko tehdä kastikkeen? Siis tosta vaan rennosti ilman paakkuja.
Oon kyllä onnistuneita kastikkeita tehnyt mutta kerran tein keliaakikkoystävälleni kastikkeen Maizenasta ja huomasin miten helppo se on kun ei paakkuunnu ja aloin ostaan sitä. :D Enkä tiedä muistanko enää miten vehnäjauhosta saa kastikkeen. :D
Teen näin. Paistan ensin lihan, laitan pataan juuresten kanssa, uunissa 1, 5 tuntia. Kun on mureutunut, siivilöin liemen, vispaan vehnäjauhot joukkoon keitän 10 min. Lopussa punaviini. Paakkuja ei ole ikinä.
Aikuisuus on vähän vaikeaa , vielä näin nelikymppisenäkin. Tai kyllähän sitä oppii joka päivä kun harjoittelee. harjoitellaan kaikki yhdessä.
en osaa tällä hetkellä ns ottaa itseäni niskasta kiinni ja hakea töitä. harmittaa
En osaa oikein ajaa polkupyörällä. Kaaduin kerran teininä ja sen jälkeen en ole uskaltanut ajaa pyörällä kertaakaan. Ei ole ajokorttiakaan ja pelkään ajatusta autolla ajosta. Silti lentolupakirja voisi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ja muista nykyään mitään. Olen sekaisin.
Joo, tämä tiivistää minunkin tilanteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä taito taidoksi laskettava, mutta en vain osaa pitää itsestäni huolta.
Siis, käyn suihkussa säännöllisesti ja harjaan hampaat. Mutta kaikki muu: en osaa meikata, joten en meikkaa kuin vähän nenän punaisuutta piiloon (?) ja valokynää ja sitten iänikuinen puuteri. Jos laitan ripsaria, se onnistuu joka kolmas kerta.
En saa millään hiuksiani kauniisti, en vaikka olen useamman kerran kampaajalla pyytänyt sellaista mallia mikä paitsi sopisi minulle, olisi laitettavissa. Niinpä kuljen hiukset ponnarilla ja värjäämättöminä.
Kynteni on aina lyhyet ja suurimman osan ajasta röpelöiset. Ainakin vähän. En osaa lakata kynsiä kauniisti, joten se on joko väritön lakka tai ei mitään.
Sheivata en muista. Alapääkarvoja en voi, kun iho menee näpyille ja kutiaa. En tämän vuoksi käy uimahalleissa.
Ja kaiken lisäksi olen ylipainoinen. En vaan osaa liikkua. Jaksan kävellä tunti tolkulla, mutta en viitsi. Toisaalta en myöskään hallitse kehoani, en vain tajua miten muut saa vartalonsa liikkumaan miten haluavat.
Olen jo 40-vuotias, joten yritetty on. En vaan osaa "olla nainen".
Kunpa näkisit tämän kommentin. Jos haluat käydä uimahallissa, niin käy! Ei siellä ole mitään väliä karvoituksen kanssa. Itse käyn täyden puskan ja kainalokarvojen kanssa, olen 27v nainen. Kaikenikäisiä naisia löytyy luonnollisin karvoineen, paitsi ehkä teinit ovat harvassa, kun eivät ole kaikki vielä tajunneet että saavat olla juuri sen näköisiä kun haluavat. Ei kellään joka sheivaa alapäänsä kiinnosta muut naiset jotka ei sheivaa.
Mutta entäs kun se puska tursuaa tavallisen uikkarin rajojen yli haaroista? Ei mua se pukuhuone/suihku niin nolottaisikaan, mutta kun kaikilla ei ne karvat kasva vain pikkarien rajojen sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
"Aikuisuusasiat". Esim. Minne menen tai soitan erilaisissa sairaustapauksissa, miten käytän tässä tilanteessa vakuutusta, mitä teen jos autosta puhkeaa kumi, jnejne. Miten tietää mitä näissä tilanteissa tehdään jos näitä ei ole ikinä sattunut kohdalle? Ja kaikki tuntuu silti tietävän miten toimia. Ja olen kyllä iham perheellinen, vakitöissä oleva yli kolmekymppinen.
Minä googlaan. Yleensä löytyy vastaus. Jos ei, soitan päivystysapuun, vakuutusyhtiöön, liittoon Ja jos en muuta keksi niin 70v. isälleni. Vauvapalstakin on usein vastannut, tosin silloin pitää henkisesti varautua näihin oletkos vähän tyhmä, mitäs menit lisääntymään yms. heittoihin.
Uiminen, yhtään en osaa paitsi joskus unessa osaan uida ja se on niin ihanaa.
Viheltäminen, tai tietysti osaan sillai tavallisesti viheltää mutta en kimeästi esim. sormet suussa.
Taskuparkkeeraaminen nopeasti ei onnistu joten olen etsinyt helpomman parkkipaikan. Peräkärryä en vaan osaa peruuttaa, se menee minne haluaa, enää en edes yritä.
Ilmansuunnat opeteltiin koulussa rimpsuna ja on sillai helpot.
En osaa leikata umpisuoltani itse jos se puhkeaa metsässä enkä kutoa sukkia M58
henkilökohtaisen talouden budjetissa pysyminen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, uimahalliin saa tulla just sellasena kuin on. En osaa itse hävetä uimahallissa käyntiä, vaikka omaan lievän pallomahan, joka ei ole esteettinen. Mitä väliä sillä toisille naisille tai miehillekään on, minä olen tällainen ja sinä tuollainen. seon hyvä näin. :)
Uimahalleissa näkee kaikenlaisia vartaloita todellakin! Siellä käy kaikenikäistä väkeä pikkulapsista vanhoihin mummeleihin, niin kaikenlaiset vartalot sopii sekaan. Minusta se on hyvä juttu, lapsetkin saavat todisteita siitä, etteivät kaikki ole mallinvartaloisia ja silmäripsistä alaspäin täysin karvattomia.
Joillakin uimarannoilla on ehkä enemmän sitä vartalopatsastelua.
En osaa vieraita kieliä, en edes englantia.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vieraita kieliä, en edes englantia.
Sama täällä. Joskus kun joku ulkomaalainen kysyy kadulla jotain. Joskus kun joku ulkomaalainen sattuu kysymään kadulla jotain hävettää kun et osaa sanoa mitään. Amiksessa kun olin kielissä niin huono mulle ehdotettiin niistä vapautusta. No se asia ei edennyt vaan pääsin alimmalla arvosanalla läpi sormien välistä katsoen. En osaa myöskään prosenttilaskuja jollei näe jostain kaavoja. Peruskoulun 9 luokan keskiarvo oli 6,9.
Jos olisin moderaattori tällä sivulla, teidän ajatuksilla ei ole mitään väliä ja poistan kaikki jos haluan?
"Aikuisuusasiat". Esim. Minne menen tai soitan erilaisissa sairaustapauksissa, miten käytän tässä tilanteessa vakuutusta, mitä teen jos autosta puhkeaa kumi, jnejne. Miten tietää mitä näissä tilanteissa tehdään jos näitä ei ole ikinä sattunut kohdalle? Ja kaikki tuntuu silti tietävän miten toimia. Ja olen kyllä iham perheellinen, vakitöissä oleva yli kolmekymppinen.