Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joita ette kehtaa julkisesti myöntää, ettette osaa?

Vierailija
30.05.2022 |

Minä aloitan; en muista väli-ilmansuuntia sumplimatta. Sumplin niin, että Karjala on kaakossa ja Lounais-Suomi on varmaan lounaassa. Sitten koillinen ja luode menee silti sekaisin. Olen muuten FM ja asiantuntijatyössä :D

Kommentit (827)

Vierailija
381/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako viestiä noista väli-ilmansuunnista on vielä kirjoitettava?!?! Minusta alkais riittää jo.

Vierailija
382/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lapissa syntyneenä naisena lasketella tai rullaluistella. Olen aina nokallani tai mykkyrässä mäessä.

Osaan taskuparkkeerata jopa jyrkässä mäessä ja vaihtaa autoon renkaat.

Ohjelmoin 3 D-tuotteita, vaikken omaa sitä kykyä luontaisesti. Teen vain vaistolla.

Eksyn Karjaalla, mutta osaan suunnistaa Bangkokissa. Onneksi on kepsukka.

Kerran suorin reitti Hgin Stockalta Hotelli Vaakunaan kesti 15 minsaa. Suoritus sekin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa asettua parisuhteessa palvelijan ja maksajan rooliin joka on johtanut siihen että tiedän kuolevani sinkkuna yksinäisenä miehenä

Etsit hyvää Palvelijaa?

Saahan sitä rahalla.

Vierailija
384/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartta kiinnostaa kirjoitti:

Väli-ilmansuunnat oppii muistamaan tällä tavoin: Kaakko on Lapista päin katsoen kohti Laatokkajärveä Karjalassa.Kaakko ja Laatokka ovat samantyylisiä sanoja.

Lounas taas kohti Ahvenanmaata, etelän ja lännen välissä.jossa rikkaat asuvat huoletta,lounaita syöden Suomen vapaamatkustajina velvollisuuksien suhteen.

Luode on Ala-Suomesta katsoen kohti Oulua, lännen ja pohjoisen välissä.

Koillinen samoin Ala-Suomesta katsoen kohti Venäjän Kuolaa, pohjoisen ja Idän välissä..

Jopas.

Tuo Laatokka kaakko ja lounas on ihan kelpoiset.

No joo, luode ja ode Oulu ehkäpä sekin.

Mutta tuo viimeinen muistisääntö ei oikein aukea.

Vierailija
385/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41 -vuotias neljän lapsen äiti enkä osaa leipoa kakkuja😅 Ostan kakut aina valmiina lasten synttäreille😄

Vierailija
386/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 20" taittopyörä, jossa on apupyörät. En siis osaa ajaa ilman apupyöriä. Asutaan pienessä kylässä omakotitalossa, joten voin rauhassa pyöräillä ilman, että pilkataan. Joskus harvoin on joku autossa nauranut minua ohi ajaessaan.

Vierailija
387/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun aspergerit pilaavat jankutuksellaan kaikki jutut, kuten kävi väli-ilmansuuntalätinällekin. Riittää, että kerran joku kommentoi, mutta kun jää aina levy päälle näille jankutustautisille ja jankutus vaan jatkuu loputtomiin. Voi v....!

Vierailija
388/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä taito taidoksi laskettava, mutta en vain osaa pitää itsestäni huolta.

Siis, käyn suihkussa säännöllisesti ja harjaan hampaat. Mutta kaikki muu: en osaa meikata, joten en meikkaa kuin vähän nenän punaisuutta piiloon (?) ja valokynää ja sitten iänikuinen puuteri. Jos laitan ripsaria, se onnistuu joka kolmas kerta.

En saa millään hiuksiani kauniisti, en vaikka olen useamman kerran kampaajalla pyytänyt sellaista mallia mikä paitsi sopisi minulle, olisi laitettavissa. Niinpä kuljen hiukset ponnarilla ja värjäämättöminä.

Kynteni on aina lyhyet ja suurimman osan ajasta röpelöiset. Ainakin vähän. En osaa lakata kynsiä kauniisti, joten se on joko väritön lakka tai ei mitään.

Sheivata en muista. Alapääkarvoja en voi, kun iho menee näpyille ja kutiaa. En tämän vuoksi käy uimahalleissa.

Ja kaiken lisäksi olen ylipainoinen. En vaan osaa liikkua. Jaksan kävellä tunti tolkulla, mutta en viitsi. Toisaalta en myöskään hallitse kehoani, en vain tajua miten muut saa vartalonsa liikkumaan miten haluavat.

Olen jo 40-vuotias, joten yritetty on. En vaan osaa "olla nainen".

Kunpa näkisit tämän kommentin. Jos haluat käydä uimahallissa, niin käy! Ei siellä ole mitään väliä karvoituksen kanssa. Itse käyn täyden puskan ja kainalokarvojen kanssa, olen 27v nainen. Kaikenikäisiä naisia löytyy luonnollisin karvoineen, paitsi ehkä teinit ovat harvassa, kun eivät ole kaikki vielä tajunneet että saavat olla juuri sen näköisiä kun haluavat. Ei kellään joka sheivaa alapäänsä kiinnosta muut naiset jotka ei sheivaa.

Olen käynyt hallilla kaikkine puskineni teinistä asti. En muista, että kukaan olisi tuijottanut, saatikka nauranut ääneen. Tai sitten en ole vain huomannut?

Vierailija
389/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa paistaa lettuja ilman että ne palaa mustiksi ja/tai palovaroitin alkaa huutamaan.

390/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen virallisesti uimataidoton: osaan uida kunnolla vain koirauintia ja sammakkoa, ja niitäkin jaksan uida vain noin 50m putkeen, vaikka uimataidon vähimmäisvaatimukset on, että jaksaa uida 200m tai enemmän. Pakkohan tuosta on tilanteen vaatiessa kertoa, mutta en kyllä ainakaan vielä ole uimataidottomuudestani ikinä muille kertonut, paitsi läheisilleni.

Vierailija
391/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs Bush - apinatäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä taito taidoksi laskettava, mutta en vain osaa pitää itsestäni huolta.

Siis, käyn suihkussa säännöllisesti ja harjaan hampaat. Mutta kaikki muu: en osaa meikata, joten en meikkaa kuin vähän nenän punaisuutta piiloon (?) ja valokynää ja sitten iänikuinen puuteri. Jos laitan ripsaria, se onnistuu joka kolmas kerta.

En saa millään hiuksiani kauniisti, en vaikka olen useamman kerran kampaajalla pyytänyt sellaista mallia mikä paitsi sopisi minulle, olisi laitettavissa. Niinpä kuljen hiukset ponnarilla ja värjäämättöminä.

Kynteni on aina lyhyet ja suurimman osan ajasta röpelöiset. Ainakin vähän. En osaa lakata kynsiä kauniisti, joten se on joko väritön lakka tai ei mitään.

Sheivata en muista. Alapääkarvoja en voi, kun iho menee näpyille ja kutiaa. En tämän vuoksi käy uimahalleissa.

Ja kaiken lisäksi olen ylipainoinen. En vaan osaa liikkua. Jaksan kävellä tunti tolkulla, mutta en viitsi. Toisaalta en myöskään hallitse kehoani, en vain tajua miten muut saa vartalonsa liikkumaan miten haluavat.

Olen jo 40-vuotias, joten yritetty on. En vaan osaa "olla nainen".

Kunpa näkisit tämän kommentin. Jos haluat käydä uimahallissa, niin käy! Ei siellä ole mitään väliä karvoituksen kanssa. Itse käyn täyden puskan ja kainalokarvojen kanssa, olen 27v nainen. Kaikenikäisiä naisia löytyy luonnollisin karvoineen, paitsi ehkä teinit ovat harvassa, kun eivät ole kaikki vielä tajunneet että saavat olla juuri sen näköisiä kun haluavat. Ei kellään joka sheivaa alapäänsä kiinnosta muut naiset jotka ei sheivaa.

Olen käynyt hallilla kaikkine puskineni teinistä asti. En muista, että kukaan olisi tuijottanut, saatikka nauranut ääneen. Tai sitten en ole vain huomannut?

Tämä! En sheivaa edes sääriä ja käyn silti uimahallissa. En meikkaa, ja olen oikeastaan ylpeä siitä. Pidän itseäni ihan riittävän nättinänäin, ainakin olen luonnollinen.

Ja ihan pidän itseäni 100% naisena. Mies ja lapsetkin on, kun joku kuitenkin keksii sitä kysyä.

Vierailija
392/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmansuunnista: minä opin ne ala-astella rotlana.

Pohjoinen, Etelä, Itä, Länsi.

Koillinen,kaakko,lounas,luode.

Noin ne jotenkin"rimmaa", ja siitä voi "laskea" että mikä on mikä.

Vierailija
393/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa esimerkiksi :

-neuloa

-perata kalaa tai leikata/käsitellä lihaa

-paikata fillarin kumia tai muuten korjata mitään pyörästä

-pelata biljardia 

-käyttää poraa ( on pieni porakone mutten osaa laittaa siihen edes oikeaa terää) 

-peruuttaa autolla peilien avulla, katson aina olan yli 

-taskuparkkeerata tai peruuttaa ruutuun

-käyttää sujuvasti junaa koska en tiedä olenko oikealla laiturilla, miten päin juna tulee siihen ja missä on oikea vaunu, saati sitten mistä ovi aukeaa ja kuinka löydän oman paikkani

-kuinka elokuvateatterissa toimitaan

-syödä kauniisti ja sujuvasti haarukalla ja veitsellä julkisella paikalla ilman että ruokaa tippuu tai etten saa mitään pysymään haarukassa ja tökin lopulta suupieltäni, olen lähes itkun partaalla ja muut vain nauravat

-ajaa Helsingissä autolla

-laskea vähänkään vaikeampia laskuja päässä, myöskään osa kertotauluista ei jäänyt eikä jää mieleen

-käyttää tarkoituksenmukaisesti harppia tai laskea astelaskuja, yhtälöitä tai kunnolla prosenttejakaan. Lintsasin paljon koulusta kun näitä opetettiin enkä ole osannut yksin niitä enää opetella vanhempana

-tanssia tavallisimpia paritansseja kuten valssia

Näitä on paljon, häpeällisiä asioita elämässä joita ei osaa eikä silti syystä tai toisesta niitä ole opetellut. Usein jätän menemättä/tekemättä/yrittämättä jos haiskahtaa yhtään siltä että joutuisin naurunalaiseksi. Silloin teeskennellään että asia/aktiviteetti ei kiinnosta  ja kateellisena katsotaan sivusta kun toiset tekevät. Sellaista elämä on, sanos Junnu.

Vierailija
394/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taskuparkeerata sulavasti ja ajella peräkärryn kanssa vaikka olen miespuolinen.

No miten se miespuolisuus siihen liittyy? Ai että koska on killuttimet, pitää aina osata taskuparkkeerata, ja naisilta sitä taitoa ei edes odoteta? Siirtyisitkö oikealle vuosituhannelle, kiitos.

Vierailija
395/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan kyllä myöntää, mitä en osaa. En osaa ajaa autoa tai mopoa/skootteria, en osaa lasketella tai lumilautailla, olen huono leipomaan, tietokoneet tuottaa usein päänvaivaa, olen unohtanut ruotsinkielen lähes tyystin ja mitä näitä nyt on :D

Vierailija
396/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, kun aspergerit pilaavat jankutuksellaan kaikki jutut, kuten kävi väli-ilmansuuntalätinällekin. Riittää, että kerran joku kommentoi, mutta kun jää aina levy päälle näille jankutustautisille ja jankutus vaan jatkuu loputtomiin. Voi v....!

Ehkä ne ei oo jaksanut kahlata läpi tätä koko 20 sivua (kukapa jaksais tai edes kiinnostais!), vaan ne vastaa siihen aloitukseen. Sen takia tuo juttu tulee esille uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
397/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi kiva ketju ilman noita väli-ilmansuunta pätijöitä.

Ja minä en osaa meikata, laittaa hiuksia poninhäntä paremmin, viheltää sormet suussa enkä koristella kakkuja.

Täällähän oli hyviä ohjeita! Väli-ilmansuunnat eivät aiemmin pysyneet päässäni mutta nyt huomaan muistavani ne, joten kiitoksia auttajille 👍 Koillinen, kaakko, lounas ja luode 😁

Ja jotta pysyisin aiheessa, niin vaikka en oikeastaan häpeä mitään osaamattomuutta, kukaan ei ole mestari kaikessa, mutta ainakin kieltämättä harmittaa että en osaa kutoa yksiväristä neliötä kummempaa. Olisi kiva osata kutoa sukkia ja villapaitoja.

Vierailija
398/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa isoa invalidiautoa jossa on automaatti vaihdelaatikko.Ei kai se voi erota suuresti muista automaateista, mutta kun ei ole jalkapedaaleja,pelottaa. 

Vierailija
399/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osu koskaan ensimmäisillä kerroilla vaimooni. Tökin penikselläni aina minne sattuu, välillä luulin sen olevan sisällä ja nain vaimoni jalkojen väliä. Hetken päästä vaimoni sanoi, voit sä tietysti sinnekin työnnellä. Miten se voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
400/827 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osu koskaan ensimmäisillä kerroilla vaimooni. Tökin penikselläni aina minne sattuu, välillä luulin sen olevan sisällä ja nain vaimoni jalkojen väliä. Hetken päästä vaimoni sanoi, voit sä tietysti sinnekin työnnellä. Miten se voi olla niin vaikeaa.

Hih, sori tää oli vaan niin hauska. Mutta mitäs tuosta, tökit vain menemään, kyllä se lopulta oikeaan koloon löytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi