Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotto ja töiden alkaminen

Vierailija
29.05.2022 |

Olen pääsemässä vihdoin töihin pitkän työttömyyden jälkeen. Ulosotossa on n 8000e, mut on katsottu täysin maksukyvyttömäksi, koska saan toimeentulotukea, eli en ole saanut maksaa vaikka olisin halunnut lyhentää edes muutamalla kympillä kuussa.
Kuinka tää käytännössä nyt sit tulee menemään? Alkaako ulosotto heti palkasta ja onko siinä joku tietty prosentti?
Voiko viedä niin paljon, että joudun töistä huolimatta hakemaan toimeentulotukea?

Mä olen ihan sekaisin näiden kanssa. Mulla ei ole siis tarkoitus keplotella etten joudu maksamaan, mä nimenomaan haluan maksaa mahdollisimman paljon ja pian, jotta saan luottotiedot takaisin.

Pystyiskö ne ulosmittaamaan vaikka koko palkan?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut lainaa ulosottovelkojen maksuun?

On, kun on ollut takaaja. Pelkällä Takuusäätiön takauksella ei ole saanut. Mistään  muualta ei kannata ottaa kuin pankista, vaikka jotain kallista voisi ilman vakuuksia saada, sillä ulosotto tulee halvemmaksi.

Vierailija
62/63 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tullut nyt tosi paljon selvennystä, kiitos!

Mulla oli tässä kuussa nyt pelkät allergialääkkeet lähes sata euroa ja sairaalalasku 300, muut lääkkeet myös lähes 100e, jonka toimeentulotuki kattaa onneksi. Pelottaa ihan hitosti jos tosiaan tulee tuommosia laskuja palkkatöissä eikä saa apua mistään.

Olen siis tottunut sinnittelemäön muutenkin pienillä tuloilla.

Ap

Maksukatto on ilmeisesti täyttynyt jo toimeentulotuen aikana tai täyttyy niin, että loppuvuodesta ei enää tule niin paljon maksettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulosmittaus tehdään palkasta se huomioidaan toimeentulotuessa kyllä. Minulta vei veronpalautuksen ja sain tt- tuen normaalisti jos palautuksen saanut itselle niin silloin tt-tukea ei tule.