Farmi-ohjelmasta tuttu Sanna Mämmi, 50, on suhteessa useiden miesten kanssa
Toimittaja Sanna Mämmi on ymmärtänyt, ettei yksi, pitkä parisuhde ole häntä varten. Sen sijaan hänellä on elämässään useita kevyempiä suhteita.
Mämmin mukaan suurimmasta osasta pitkistä parisuhteista katoaa intohimo ja seksuaalinen huuma alun ihastuksen jälkeen, hän kyllästyy kumppaniinsa ja suhde muuttuu arkiseksi.
Kiinnostuksen lopahtaminen on näkynyt Mämmin aiemmissa suhteissa muun muassa uskottomuutena.
Täytyy myöntää, että olen ollut yhdessä parisuhteessa uskollinen, hän kertoo.
Minua ei kiinnosta yhden ihmisen kanssa tiskirätin jakaminen siellä kotona. Se on hankalaa, hän jatkaa.
Nykyään 50-vuotias Mämmi deittailee 3555-vuotiaita miehiä, joihin hän tutustuu muun muassa Tinderissä.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton 50 v vanhapiika, jotenkin surullinen ja itsekäs tapaus
Haukut kaikkia lapsettomia samalla. Mistä sinä tiedät lapsettomuuden syyt? Taidat olla katkera pirttihirmu, jolta jäi elämä elämättä.
Nyt joudut elää kaljamahaisen, kuorsaavan plösön kanssa "onnellisessa" aviossa.
Älä selitä. Onko tämä"elämä" reijän jakamista mahdollisimman monelle miehelle ja sitte"onnellisena"kissan kuselta haisevassa yksiössä viettää vanhan piian elämää?
Nolo vanhapiikahan tuo Sanna on, kuvittelee itse olevansa joku miestennielijä:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa sietämättömän itsekeskeiseltä tyypiltä. No, ainakin on nykyään vihdoin rehellinen tapailemilleen miehille, eikä heti pettämässä kun alkaa vähän kyllästyttää.
Ja nyt kun tällä tavalla vähän mainostetaan lisää niin tulee olemaan Sannan some täynnä viestejä miehiltä. Tästä saadaankin sitten kesän jälkeen viimeistään uusi juttu lehtien palstoille.
Elämäntapansa voi vapaassa maassa itse valita mutta en oikein itsekään löydä muuta syytä asian kanssa julkisuuteen tulemisessa, kuin tarjonnan lisääminen. 50-vuotiaalla kun alkaa tarjonta vähenemään jo pelkästään iän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton 50 v vanhapiika, jotenkin surullinen ja itsekäs tapaus
Haukut kaikkia lapsettomia samalla. Mistä sinä tiedät lapsettomuuden syyt? Taidat olla katkera pirttihirmu, jolta jäi elämä elämättä.
Nyt joudut elää kaljamahaisen, kuorsaavan plösön kanssa "onnellisessa" aviossa.Tää on jännä kun tuo "lapseton" sana menee täällä näin tunteisiin. Edelleen ja aina. "Jää elämä elämättä? " Perhe-elämä ei siis ole elämää? Olen Mämmin ikäinen, Itellä on mies ja lapsi, olen perhe-elämää elänyt nyt 20 vuotta elämästäni, lapsi pääsi just yliopistoon..ollaan käyty joka kesä yli 10 vuotta perhelomilla esim Kreikassa , joka ainoa vuosi.., ja nautin esim. Puutarhanhoidosta omassa omakotitalon pihassani jne mutta joo, jokainen eläköön tavallaan..
-eri
Sinä olet elänyt elämää josta voit olla ylpeä, tuo Sanna taas ei.
Mä en usko hehkeäkään että tuo haahka deittailee useampia nuoria miehiä. On niin kireä kuin viulunkieli ja näyttääkin tosi epäseksuaaliselta ihmiseltä. Sen voin kyllä uskoa, että parisuhde ei varsinaisesti kiinnosta. Seksuaalisesti avoimet ihmiset ovat aivan eri sorttia kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko hehkeäkään että tuo haahka deittailee useampia nuoria miehiä. On niin kireä kuin viulunkieli ja näyttääkin tosi epäseksuaaliselta ihmiseltä. Sen voin kyllä uskoa, että parisuhde ei varsinaisesti kiinnosta. Seksuaalisesti avoimet ihmiset ovat aivan eri sorttia kuin hän.
Vaikka joku näyttää sinun silmääsi epäseksuaaliselta tai seksuaaliselta, ei tarkoita, että hän on epäseksuaalinen tai seksuaalinen. Ei maailma sinun uskomuksiesi ympärille ole rakentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joku näyttää sinun silmääsi epäseksuaaliselta tai seksuaaliselta, ei tarkoita, että hän on epäseksuaalinen tai seksuaalinen. Ei maailma sinun uskomuksiesi ympärille ole rakentunut.
Jos näyttää epäseksuaaliselta ja on kireä ja kuivikas ei siinä oikein auta mikään jos joku ei hänestä kiinnostu seksuaalisessa mielessä.
Koki ihminen itse sitten itsensä kuinka seksuaaliseksi ja puoleensavetäväksi tahansa.
Kun siihen seksuaaliseen kanssakäymiseen aina tarvitaan mukaan myös toisen osapuolen kiinnostus ko. ihmiseen.
Sanna ei ole oletettavasti sellainen ihminen joka vetää puoleensa kuin hunaja mehiläisiä.
Toki voin olla väärässäkin.
Onko Sanna bi, eli kumpikin sukupuoli kelpaa pelehtimään? Ulkonäöllisesti en olisi arvannut heteroksi.
Voisiko joku muukin ilmiantaa tämän ketjun. Lähinnä joku moralisti(hihhuli) on tämän kunnianloukkausketjun pistänyt pystyyn, ja suurelta osin postailee tänne itse.
Ihme jeesustelijoita ketjussa. Jos ei kiinnosta kritisoida, menkää muualle.
Minusta on selvää että hän ei ole onnellinen. Onhan sen itse sanonut tvssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau! Hienoa, että joku uskaltaa elää noin ja varsinkin kertoa siitä :) Parisuhde muuttuu kaverisuhteeksi alun huuman jälkeen. Aina. Jos uskaltaisin, tekisin just noin.
En ymmärrä mitä uskaltamista tuossa on, päinvastoin. Ei tarvitse pelätä torjuntaa, ristiriitoja, surua, mitään muuta kuin ehkä sukupuolitautia. Siitä vaan jos mieli tekee mutta uskallusta ei erityisemmin vaadi.
Aivan samaa mieltä. Tämähän juuri kertoo siitä, ettei uskalla tunnetasolla kiintyä. Pelkää niin paljon hylkäämistä ym. Tunteita ja asioita joita vakituinen suhde sisältää.
Tai on vain sitoutumiskyvytön tai ihan mitä vain voi olla taustalla.
Rohkeaa ei tuossa ole mikään muu kuin riskeeraminen terveyden kannalta. Myös voi olla "tuttavuuksissa" mukana ihan kaikenlaisia hörhöjä tms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. FWB suhteita. Miehille kyllä kelpaa p i l l u.
Antakaa nyt ihmisten elää elämäänsä haluamallaan tavalla. Monessa kommentissa kuultaa läpi, että on itse eletty elämää ohjekirja kainalossa ja tehty aina "niin kuin kuuluu tehdä", eikä niin kuin ehkä olisi itse sydämessään halunnut. Ehkä jopa ajatellaan, että tympääntyminen elämää kohtaan kuuluu asiaan keski-ikäisenä, koska eihän nyt enää siinä iässä voisi tai saisi elää täysillä, tuntea himoa ja hekumaa. Katkeria, elämään kyllästyneitä keski-ikäisiä on liikaa - go Sanna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa sietämättömän itsekeskeiseltä tyypiltä. No, ainakin on nykyään vihdoin rehellinen tapailemilleen miehille, eikä heti pettämässä kun alkaa vähän kyllästyttää.
Ja nyt kun tällä tavalla vähän mainostetaan lisää niin tulee olemaan Sannan some täynnä viestejä miehiltä. Tästä saadaankin sitten kesän jälkeen viimeistään uusi juttu lehtien palstoille.
Elämäntapansa voi vapaassa maassa itse valita mutta en oikein itsekään löydä muuta syytä asian kanssa julkisuuteen tulemisessa, kuin tarjonnan lisääminen. 50-vuotiaalla kun alkaa tarjonta vähenemään jo pelkästään iän takia.
Ikä ei yksistään ratkaise. On todella hehkeitä yli 50-vuotiata.
Ihmistyyppi usein ratkaisee. Joku on jo 30-vuotiaana "vanha", joku paljon vanhempi on nuorekas ja puoleensavetävä.
Joku Satu Silvokin on mielestäni hehkeä.
Seela Sella todella karismaattinen ja tyylikäs jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hys! Tätä ei saa sanoa palstalla ääneen koska se tuhoaa naisten romanttiset illuusiot. Reikää ei saa sanoa täällä reiäksi, eikä sitä, että suurinta osaa miehistä kiinnostaa naisissa ainoastaan ja vain se.
Onko nämä samoja jotka myönsi toisessa ketjussa olevansa yhdessä rahan takia? Sannalla ei ole lapsia. Sekö syö ettei elä normien mukaisesti ja popsi masennuslääkkeitä?
Minusta Mämmi on vähän takakireän oloinen.
Ehkä deittailee siksi, että kokee sitä kautta hyväksymisen tunnetta/saa läheisyyttä, mitä ei pitkässä juoksussa ole saavuttanut kenekään kanssa.
Oma näkemykseni on, että hyvässä parisuhtessa ei kaipaa muuta. Olen n. 20-vuotta ollut saman ihmisen kanssa ONNELLISESTI yhdessä.
Meillä on rakkautta ja kunniotusta molemmin puolin, harvoin edes riidellään mistään koska molemmat näkevät myös sen toisen kannan asioihin.
Mutta esim. tällä palstalla usein huomaa miten "huonoja" jotkut ihmiset on parisuhteissa. Tarkoitan montaakin eri asiaa, mutta ehkä yhdella samalla sitä voisi kuvata "piittamattomuudeksi".
Ja tuo voi olla ihan sitten sitä että itse syö sisäfilettä ja muu perhe makaronia/ kävelee kuraisilla saappailla juuri pestylle matolle/ elää kuin sinkku ja antaa puolison hoitaa kodin&lapset 100%/ jne. muuta vastaavaa miten kukaan normaali ihminen EI käyttäydy.
Ns. peruspositiiviset, tavalliset fiksut ihmiset kyllä pystyvät hyvään parisuhteeseen.
Ja usein ne sukat lattialla ei ole se ongelma, silloin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mikä niissä ärsyttää. Onko ehkä liian tiukkapipo itse/ kokeeko ettei rakasteta ja se viha kohdistuu niihin sukkiin jne.
Ja klassikko on myös se, että "vanhassa" parisuhteessa muuttuu ITSE ns. mörökölliksi (ei jaksa kiinnostua puolisosta/mistään, ei tee toiselle mitään kivaa jne.) ja sitten kun joku toinen nikkaa vähän silmää ollaan hänelle niin superihania ja romanttisia.
--> Jos sen saman panostaisi siihen vanhaan suhteeseen, sekin varmasti piristyisi kun ITSE näkee myös vaivaa eikä vain "ole siinä".
Tarkoitan em. nyt ihan tavallisia huomion/läheisyyden osoituksia arjessa toiselle, eli tavallaan niitä samoja mitä uudessa suhteessa alussa on. Mitä sivusta olen seurannut, joillain nuo unohtuu kokonaan suhteen edetessä, ei ihme jos suhdekkin väljähtyy.
Nyt käy taas tunteisiin persuolioilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hys! Tätä ei saa sanoa palstalla ääneen koska se tuhoaa naisten romanttiset illuusiot. Reikää ei saa sanoa täällä reiäksi, eikä sitä, että suurinta osaa miehistä kiinnostaa naisissa ainoastaan ja vain se.
Siksihän naisia kiukuttaa vasektomian tehnyt sinkkumies. Ei voi kahlita ; )
Näin viisikymppisenä naisena voisin ajatella samoin. Treffipalstoilla on tarjolla nuorempia miehiä seksin perässä, mutta sitä vakavaa parisuhdetta ei meikäläiselle ainakaan.
Itselläni se lasi on puoliksi tyhjä, jollain toisella se voi olla puoliksi täysi. "No mitäs mä sillä suhteella, pidän hauskaa useiden miesten kanssa, eipä kirpaise, jos yksi menee niin toinen tulee".
Tuon ikäinen haaska ei saa vietyä edes palstanaisen miestä