Farmi-ohjelmasta tuttu Sanna Mämmi, 50, on suhteessa useiden miesten kanssa
Toimittaja Sanna Mämmi on ymmärtänyt, ettei yksi, pitkä parisuhde ole häntä varten. Sen sijaan hänellä on elämässään useita kevyempiä suhteita.
Mämmin mukaan suurimmasta osasta pitkistä parisuhteista katoaa intohimo ja seksuaalinen huuma alun ihastuksen jälkeen, hän kyllästyy kumppaniinsa ja suhde muuttuu arkiseksi.
Kiinnostuksen lopahtaminen on näkynyt Mämmin aiemmissa suhteissa muun muassa uskottomuutena.
Täytyy myöntää, että olen ollut yhdessä parisuhteessa uskollinen, hän kertoo.
Minua ei kiinnosta yhden ihmisen kanssa tiskirätin jakaminen siellä kotona. Se on hankalaa, hän jatkaa.
Nykyään 50-vuotias Mämmi deittailee 3555-vuotiaita miehiä, joihin hän tutustuu muun muassa Tinderissä.
Kommentit (243)
Kyllä olette ilkeitä eukkoja. Eiköhän jokainen saa päättää ihan itse oman ainoan elämänsä seksielämästä, kun se kaikille osapuolillekkin on avointa ja ok.
Mikä ihme teitä vaivaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olette ilkeitä eukkoja. Eiköhän jokainen saa päättää ihan itse oman ainoan elämänsä seksielämästä, kun se kaikille osapuolillekkin on avointa ja ok.
Mikä ihme teitä vaivaa
Ei tässä kai vain pelkästä seksielämästä ole kyse? Sanna on 50 v , ja lapseton . Ja perheetön. Mitäpä jos kaikki olis sannoja. Kuka maksaisi silloin eläkkeet? Kuka olisi kuolinvuoteella katsomassa. Ei lapset, ei lapsenlapset jne. jokainen toki taaplaa tyylillään... Ite mietin ennemmin, että mikä noita 35 v miehiä vaivaa.. Sanna kun ei mikään Cindy Crawford ole, ja on kuiteski 50 v , ja kai 35 v miehet nuorempiakin saa...ja mitäs kun Sanna on 55v , tai 60 v...? Haluuko 35 v mies silloin enää häntä naida...ehkä jotkut, mutta ehkä se kertoo enemmän myös niiden 35 v miesten tasosta...
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen saa päättää ihan itse oman ainoan elämänsä seksielämästä, kun se kaikille osapuolillekkin on avointa
Avointa on ainakin Mämmin seksielämä ihan koko Suomelle.
Aika tavallisen oloinen ja näköinen nainen, ihmettelen näin miehenä mikä tässä on se uutisarvo. Luulen että vastaavia tapauksia on paljon, molemmissa sukupuolissa, tunnen ainakin muutaman vastaavan miehen.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Jäätävää, miten pahansuopaista väkeä löytyy. Ja mielenkiintoista, kuinka eri tavalla kukin on jutun lukenut ja kokenut. Kahden leirin porukka erottuu - on moraalisaarnaajia ja hyväksyjiä.
Luin Sannan jutun ja itse ajattelin heti, että hieno juttu hänelle, on selvästi tyytyväinen elämäänsä. Ja miksei saisi elää itselleen sopivampaa elämää? Ei kaikki ole pitkän parisuhteen ihmisiä. Käsittääkseni tuossakin jutussa kaikki osapuolet tietävät tilanteen ja toisistaan, joten mikä oli oikeasti ongelma? Eikö voi olla vain iloinen siitä, että toinenkin on?
Vierailija kirjoitti:
Aika tavallisen oloinen ja näköinen nainen, ihmettelen näin miehenä mikä tässä on se uutisarvo. Luulen että vastaavia tapauksia on paljon, molemmissa sukupuolissa, tunnen ainakin muutaman vastaavan miehen.
Antaa kaikkien kukkien kukkia.
Itselläni kävi vain mielessä kuinka etuoikeutettua elämää hän suomalaisena naisena elää. Tuollainen elämäntyyli ei ole mahdollista 99% maailman naisista.
Siis hyvä että meillä on sellainen yhteiskunta, jossa tutkitusti, ihminen voi parhaiten elää omannäköistänsä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas näyttää ihmisiä harmittavan, että joku elää vapaasti ja nauttii seksuaalisuudestaan ja saa huomattavasti nuorempaa miesseuraakin vieläpä. Kateelliset haukkuu jotka kärvistelee siellä omissa, ummehtuneissa liitoissaan uskaltamatta muuttaa elämäänsä.
Eikö suhteessa voi elää vapaasti ja nauttia seksuaalisuudestaan? Mitä upeaa on jyystää tuntemattomien ihmisten kanssa, onko se se jännä osa tuossa elämäntyylissä? Itse olen eronnut, eli ummehtuneessa liitossa en kitise mutta en myöskään aio alkaa yleiseksi patjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhapiika.
Lapseton.
Miehetön.
Perheetön.
Arvoton.Siinä on hyvä harrastaa kü'llicarusellia, ei ole keneltäkään pois. Toisaalta aivan sama.
Lapsettomuus tai miehettömyys ei tee kestään arvotonta, tietenkään. Mistä moinen ajatus?
Pitkissä suhteissahan tuokin nainen ollut.
Kyllähän tuota Mämmiä panisi ihan mielellään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme teitä vaivaaEi tässä kai vain pelkästä seksielämästä ole kyse? Sanna on 50 v , ja lapseton . Ja perheetön. Mitäpä jos kaikki olis sannoja. Kuka maksaisi silloin eläkkeet? Kuka olisi kuolinvuoteella katsomassa. Ei lapset, ei lapsenlapset jne. jokainen toki taaplaa tyylillään... Ite mietin ennemmin, että mikä noita 35 v miehiä vaivaa.. Sanna kun ei mikään Cindy Crawford ole, ja on kuiteski 50 v , ja kai 35 v miehet nuorempiakin saa...ja mitäs kun Sanna on 55v , tai 60 v...? Haluuko 35 v mies silloin enää häntä naida...ehkä jotkut, mutta ehkä se kertoo enemmän myös niiden 35 v miesten tasosta...
Mistä moinen luulo? Lapset saattavat kuolla ennen vanhempiaan, olla älyttömän kiireisiä ja asua kaukana. Tänäänkin vanhainkodeista lähtee hoitajien läsnäollessa poisnukkuneita vanhuksia. Aniharvat tulevat paikanpäälle katsomaan läheistään.
[b]Mämmin mukaan parisuhteessa pysyminen on ollut hänelle aina hyvin haastavaa, eikä häntä ole luotu vain yhtä ihmistä varten. Mämmin mukaan suurimmasta osasta pitkistä parisuhteista katoaa intohimo ja seksuaalinen huuma alun ihastuksen jälkeen, hän kyllästyy kumppaniinsa ja suhde muuttuu arkiseksi.
Kysymykseni kuuluu, että minkä takia roikkuisin tämmöisen ihmisen kanssa, kun en jaksa olla kiinnostunut hänestä? Mämmi täräyttää podcastissa.[/b]
Olin nuorena juuri tuollainen, että silloin harvoin kun suhteeseen päädyin, kyllästyin alkuhuuman jälkeen toiseen. Mietin kuitenkin paljon mielessäni sitä aina, että miksi toinen alkoi jopa ärsyttämään. Totesin, etten vain rakasta toista ehkä oikeasti enkä introverttinä ihmisenä ymmärtänyt sitä 247 yhdessä roikkumista, jota kuitenkin alkuhuumassa halusin itsekin, mutta totesin, ettei se minulla kanna pitkälle. Sitten törmäsin mieheen, jota oikeasti rakastan ja edelleen 15 vuoden jälkeen meidän parisuhde tuntuu alkuhuumalle. On intohimoa edelleen siis, mtuta toki se vaatii myös työtä eikä sitä ole tarjolla tarjottimella.
Neiti Mämmi kuulostaa siltä, että hän ei halua etsiä syitä toimintaansa ja elää mielikuvituksessaan siitä millainen pitkä parisuhde on. On ok, jos tuntuu ettei ole yksiavioinen tai ettei edes halua parisuhdetta, mutta ei voi vaatia hyväksyntää omalle toiminnalleen, jos itse kuvittelee kokemattomuuttaan pitkän parisuhteen olevan tylsä ja himoton kämppissuhde.
Vierailija kirjoitti:
Mämmin mukaan parisuhteessa pysyminen on ollut hänelle aina hyvin haastavaa, eikä häntä ole luotu vain yhtä ihmistä varten. Mämmin mukaan suurimmasta osasta pitkistä parisuhteista katoaa intohimo ja seksuaalinen huuma alun ihastuksen jälkeen, hän kyllästyy kumppaniinsa ja suhde muuttuu arkiseksi.
Kysymykseni kuuluu, että minkä takia roikkuisin tämmöisen ihmisen kanssa, kun en jaksa olla kiinnostunut hänestä? Mämmi täräyttää podcastissa.
Olin nuorena juuri tuollainen, että silloin harvoin kun suhteeseen päädyin, kyllästyin alkuhuuman jälkeen toiseen. Mietin kuitenkin paljon mielessäni sitä aina, että miksi toinen alkoi jopa ärsyttämään. Totesin, etten vain rakasta toista ehkä oikeasti enkä introverttinä ihmisenä ymmärtänyt sitä 247 yhdessä roikkumista, jota kuitenkin alkuhuumassa halusin itsekin, mutta totesin, ettei se minulla kanna pitkälle. Sitten törmäsin mieheen, jota oikeasti rakastan ja edelleen 15 vuoden jälkeen meidän parisuhde tuntuu alkuhuumalle. On intohimoa edelleen siis, mtuta toki se vaatii myös työtä eikä sitä ole tarjolla tarjottimella.
Neiti Mämmi kuulostaa siltä, että hän ei halua etsiä syitä toimintaansa ja elää mielikuvituksessaan siitä millainen pitkä parisuhde on. On ok, jos tuntuu ettei ole yksiavioinen tai ettei edes halua parisuhdetta, mutta ei voi vaatia hyväksyntää omalle toiminnalleen, jos itse kuvittelee kokemattomuuttaan pitkän parisuhteen olevan tylsä ja himoton kämppissuhde.
Korjasin boldauksen koodin.
Mämmi tekee kaikille tapailemilleen miehille heti alusta saakka selväksi, ettei hän halua mitään vakavampaa. Jo hänen deittiprofiilissaan lukee selvästi, ettei hän etsi parisuhdetta, vaan ainoastaan rentoa deittailua.
– Tämä antaa minulle paljon, paljon enemmän kuin parisuhde, jossa nyhjätään himassa ja toista ärsyttää, kun kaivat nenää ja sitten toista ärsyttää se, kun sukat on lattialla.
– Sitten ruvetaan miettimään, että käykö se toinen vieraissa ja mitä jos se ei tykkää musta. Tässä mallissa, mikä minulla on, ollaan tosi avoimia ja pystytään keskustelemaan tosi kunnioittavasti molemmin puolin.
Mämmi nauttii elämäntavassaan etenkin siitä, että hän on vapaa tekemään mitä haluaa.
Outoja parisuhteita Mämmillä ollut, jos kokemus parisuhteesta on tuollainen. Ei meillä nyhvätä tv:n ääressä eikä ärsytetä toista nenän kaivuulla tai lattialle heitetyillä sukilla, vaan saa tulla ja mennä oman mielen mukaan jos ei ole mitään yhteistä sovittuna. Hyvin ennakkoluuloisen oloinen nainen, jolla selkeästi ihan vääränlaisia miesystäviä ollut.
En minä ihmettele, että joku haluaa monta suhdetta samanaikaisesti. Ihmettelen sitä, kuka haluaa olla tällaisessa suhteessa toisena osapuolena?
Vai onko molemmat samanlaisia, että molemmilla on kauhea verkosto ympärillä? Se kuulostaa uusperhe-elämältä, kun sovitaan, kuka on milloinkin missä.
tämäkin deittailu elämäntapa muuttui niin romanttiseksi. taitaa todellisuudessa olla aika raastavaa. ei sitä ainakaan tyhjätasku harrasta. kuinka monen kanssa hän puhuu toisistaan.
Matkustaa miehetkin kaukomaihin kokeakseen haaremin. Heti kun nainen toimii samoin aloitetaan kivitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme teitä vaivaaEi tässä kai vain pelkästä seksielämästä ole kyse? Sanna on 50 v , ja lapseton . Ja perheetön. Mitäpä jos kaikki olis sannoja. Kuka maksaisi silloin eläkkeet? Kuka olisi kuolinvuoteella katsomassa. Ei lapset, ei lapsenlapset jne. jokainen toki taaplaa tyylillään... Ite mietin ennemmin, että mikä noita 35 v miehiä vaivaa.. Sanna kun ei mikään Cindy Crawford ole, ja on kuiteski 50 v , ja kai 35 v miehet nuorempiakin saa...ja mitäs kun Sanna on 55v , tai 60 v...? Haluuko 35 v mies silloin enää häntä naida...ehkä jotkut, mutta ehkä se kertoo enemmän myös niiden 35 v miesten tasosta...
Voi kuule. Kyllä moni haluaa naida vanhempaa ja kokenutta, sekä ennen kaikkea rentoa, naista. Nuoruus ei auta mitään jos vanne kiristää päätä ja pitää puhua ihmisistä joinain tasoina.
Kohtuu vanhoja miehiä deittailee.
Ei parisuhteeseen sitoutuminen ole mikään kypsyyden mitta, monesti asia on ihan päinvastoin. On parempi olla ilman parisuhdetta, kuin epätyydyttävän kumppanin kanssa.