Farmi-ohjelmasta tuttu Sanna Mämmi, 50, on suhteessa useiden miesten kanssa
Toimittaja Sanna Mämmi on ymmärtänyt, ettei yksi, pitkä parisuhde ole häntä varten. Sen sijaan hänellä on elämässään useita kevyempiä suhteita.
Mämmin mukaan suurimmasta osasta pitkistä parisuhteista katoaa intohimo ja seksuaalinen huuma alun ihastuksen jälkeen, hän kyllästyy kumppaniinsa ja suhde muuttuu arkiseksi.
Kiinnostuksen lopahtaminen on näkynyt Mämmin aiemmissa suhteissa muun muassa uskottomuutena.
Täytyy myöntää, että olen ollut yhdessä parisuhteessa uskollinen, hän kertoo.
Minua ei kiinnosta yhden ihmisen kanssa tiskirätin jakaminen siellä kotona. Se on hankalaa, hän jatkaa.
Nykyään 50-vuotias Mämmi deittailee 3555-vuotiaita miehiä, joihin hän tutustuu muun muassa Tinderissä.
Kommentit (243)
Jokainen saa elää tämän yhden ja ainoan kallisarvoisen elämän tavalla, joka sopii itselle parhaiten. Jos nainen on 50v ja useita pitkiä suhteita taustalla ja todennut, että ei toimi, saahan hän valita omannäköisen elämän.
Itsekin olen sitä mieltä, ettei vuosikymmenten parisuhde ole mikään jalo tavoite. Mutta jos sellaiseen sitoutumiseen lähtee, vaatii se paljon vaalimista, puhumista, yhteisiä tekemisiä ja arvoja. Sanna Mämmin elämä ei ole ollut aina helppoa. Ole siis kunnioittava miten arvioit toisen ihmisen tapaa elää ja tutki itseäsi, mikä siinä sinua niin ärsyttää ;)
Vierailija kirjoitti:
Lapseton 50 v vanhapiika, jotenkin surullinen ja itsekäs tapaus
Haukut kaikkia lapsettomia samalla. Mistä sinä tiedät lapsettomuuden syyt? Taidat olla katkera pirttihirmu, jolta jäi elämä elämättä.
Nyt joudut elää kaljamahaisen, kuorsaavan plösön kanssa "onnellisessa" aviossa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa elää tämän yhden ja ainoan kallisarvoisen elämän tavalla, joka sopii itselle parhaiten. Jos nainen on 50v ja useita pitkiä suhteita taustalla ja todennut, että ei toimi, saahan hän valita omannäköisen elämän.
Itsekin olen sitä mieltä, ettei vuosikymmenten parisuhde ole mikään jalo tavoite. Mutta jos sellaiseen sitoutumiseen lähtee, vaatii se paljon vaalimista, puhumista, yhteisiä tekemisiä ja arvoja. Sanna Mämmin elämä ei ole ollut aina helppoa. Ole siis kunnioittava miten arvioit toisen ihmisen tapaa elää ja tutki itseäsi, mikä siinä sinua niin ärsyttää ;)
Ainakin tällainen lässyttävä ja opettavainen kerronta ärsyttää. ;)
Terve ihminen ei erota seksiä ja tunteita, eikä halua haastaa itseään noiden asioiden tiimoilta koko ajan, joten olet väärässä. ;)
Joskus voi arvostella muita eikä aina tarvitse ymmärtää, jos toinen on selvästi hukassa. ;)
;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut elää salasuhteissa monien kanssa😁
Ja hauskan kommentistasi teki mikä?
Vai onko itselläsi niin monta vosua takataskussa että oikein naurattaa?
Luetun ymmärtäminen hakusessa? Moni pettää puolisoaan/ kumppaniaan jäämättä kiinni. Jos ei yksi reikä riitä, miksi ei tee kuten Mämmi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukut kaikkia lapsettomia samalla. Mistä sinä tiedät lapsettomuuden syyt? Taidat olla katkera pirttihirmu, jolta jäi elämä elämättä.
Nyt joudut elää kaljamahaisen, kuorsaavan plösön kanssa "onnellisessa" aviossa.
Tää on jännä kun tuo "lapseton" sana menee täällä näin tunteisiin. Edelleen ja aina. "Jää elämä elämättä? " Perhe-elämä ei siis ole elämää? Olen Mämmin ikäinen, Itellä on mies ja lapsi, olen perhe-elämää elänyt nyt 20 vuotta elämästäni, lapsi pääsi just yliopistoon..ollaan käyty joka kesä yli 10 vuotta perhelomilla esim Kreikassa , joka ainoa vuosi.., ja nautin esim. Puutarhanhoidosta omassa omakotitalon pihassani jne mutta joo, jokainen eläköön tavallaan..
-eri
Jotenkin huvittaa tuo "joidenkin miesten kanssa käy vain lounaalla". Eikö kyse ole ihan tavallisesti ystävistä, jotka viihtyy toisensa seurassa. Miten puritaani pitää olla, että jokainen miespuolinen kaveri on "suhde".
Ei kai lapseton Sanna odota, että muiden kasvattamat lapset maksavat jonain päivänä hänen eläkkeen? Sannahan on yhteiskunnan vapaamatkustaja. Joogin palkoilla tuskin yrittäjäeläkemaksuja on minimiä enempää makseltu. Eläkkeet veloilta pois ja omat säästöt esiin eläkepäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas näyttää ihmisiä harmittavan, että joku elää vapaasti ja nauttii seksuaalisuudestaan ja saa huomattavasti nuorempaa miesseuraakin vieläpä. Kateelliset haukkuu jotka kärvistelee siellä omissa, ummehtuneissa liitoissaan uskaltamatta muuttaa elämäänsä.
Tässä näkyy sama odotus kuin jutussa. Ei pitkä parisuhde automaattisesti tarkoita "sukkien poimimista" ja rakkauden ummehtumista! Jos tarkoittaisi niin eiköhän useampi tekisi tuollaisen valinnan.
Kyllä jutusta kuului toki myös se, että kumppanin puoleen eri juurikaan oltu valmiita käääntymään. Silloin varmaan onkin parempi olla useita suhteita kevyenä kun riepottaa yhtä. Tuntuu vain hieman surulliselta että tietoisesti jättäytyy pois siitä, mitä hyvä syvä suhde voisi tarjota (toki hän ajattelee samoin minusta).
Eikös moni mies juuri elä tuollaista sinkkuelämää? Miksi se on naiselta niin vaikea hyväksyä? Eikö edes viisikymppisenä nainen saisi elää omannäköistä elämää?
Ihan totta jos puhutaan niin Sanna Mämmillä ei ole ketään eikä minkäänlaisia suhteita. Viimeksi Farmi ohjelmassa itki yksinäisyyttään ja sitä kuinka muilla rakkaat heitä odottavat mutta onhan hänellä sentään äiti ja sisko ulkomaailmassa.
Jännästi nyt tulikin tarve kääntää asia näin, että hän ei haluakaan parisuhdetta ja perhettä ja normaalia sitoutumista vaikka juuri sitä on itkenyt aiemmin kaivanneensa lukuisia kertoja, ei vain Farmilla, Naurettavaa pätemistä ja omien pettymysten paremmaksi selittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös moni mies juuri elä tuollaista sinkkuelämää? Miksi se on naiselta niin vaikea hyväksyä? Eikö edes viisikymppisenä nainen saisi elää omannäköistä elämää?
Toki saa. Aina saa. Ihan jokainen saa. Eiköhän Mämmin kohdalla huvita ihan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt joudut elää kaljamahaisen, kuorsaavan plösön kanssa "onnellisessa" aviossa.Tää on jännä kun tuo "lapseton" sana menee täällä näin tunteisiin. Edelleen ja aina. "Jää elämä elämättä? " Perhe-elämä ei siis ole elämää? Olen Mämmin ikäinen, Itellä on mies ja lapsi, olen perhe-elämää elänyt nyt 20 vuotta elämästäni, lapsi pääsi just yliopistoon..ollaan käyty joka kesä yli 10 vuotta perhelomilla esim Kreikassa , joka ainoa vuosi.., ja nautin esim. Puutarhanhoidosta omassa omakotitalon pihassani jne mutta joo, jokainen eläköön tavallaan..
-eri
Hys hys, ainoa oikea elämä on panetuttaa itseään ympäriinsä, julistaa olevansa kasvissyöjä ja vela! Kaikki muu on kulissia ja elämätöntä elämää.
No nyt Hesari ja Yle taputtavat kätösiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt joudut elää kaljamahaisen, kuorsaavan plösön kanssa "onnellisessa" aviossa.Tää on jännä kun tuo "lapseton" sana menee täällä näin tunteisiin. Edelleen ja aina. "Jää elämä elämättä? " Perhe-elämä ei siis ole elämää? Olen Mämmin ikäinen, Itellä on mies ja lapsi, olen perhe-elämää elänyt nyt 20 vuotta elämästäni, lapsi pääsi just yliopistoon..ollaan käyty joka kesä yli 10 vuotta perhelomilla esim Kreikassa , joka ainoa vuosi.., ja nautin esim. Puutarhanhoidosta omassa omakotitalon pihassani jne mutta joo, jokainen eläköön tavallaan..
-eri
Ymmärrän hyvin sen näkemyksen, että "jää elämä elämättä", jos 20 vuotta vaihtaa vaippoja tai kuskaa kakaroita harrastuksiin. Siinä ei omia harrastuksia ja intohimoja pahemmin toteuteta. Täytyy vain toivoa, että lapsellisten mielestä se perhearki on sitä oikeaa elämää, jota haluaakin elää. Siinä tapauksessa ei jää elämä elämättä.
Lapseton50 v vanhapiika itkee Farmissa yksinäisyyttään , ja lehdessä hehkuttaa kun käy 35 v miesten kanssa lounaalla... kuinka tylsä elämä voi enää yleensä edes olla...en haluaisi olla ilkeä mutta itsepä Sanna tuon haastattelun annoit...
Hän on radiotoimittaja kai? Muistan kerran jonkun kuulijan soittaneen lähetykseen ja muistaneen hänet Seksi-Sannana niin Sanna sanoi heti, että nyt tämä puhelu loppuu välittömästi.
Onhan tällaiset avautumiset aina vähän säälittäviä. Parhaat päivänsä nähnyt nainen yrittää todistella, että vientiä ja valinnan varaa riittää yllin kyllin. Epäilen vahvasti, ettei ainakaan tasokkaita miehiä riitä Sannan oven taakse jonoksi asti. Minulle Sanna ei kelpaisi, vaikka olen hänelle jo yli-ikäinen sen perusteella, että hänen ikähaitarinsa yläraja miehille on 55 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin fiksu nainen
mies54v
Nimenomaan on todella fiksu
Persoonallisuushäiriöisyydestä tai muusta vastaavastahan tuollainen sitoutumiseen kykenemättömyys ja tavallisuuden sietämättömyys yleensä kertoo. Ja että sen kanssa pitää vielä astua julkisuuteenkin.
Katsoin kuvia Googlesta. Jotakin mielestäni ei vain ole.