Ex jätti
Ex jätti mut kuukausi sit. On kuitenkin halunnut pitää yhteyttä.
On välillä puhunut yhteenpaluusta, välillä ei voi sit sietää mua, sanoo että rakastaa, toisaalta haluaisi, toisaalta ei pysty, ei kuulemma tyydy mun jälkeen keneen tahansa.
Sit se sanoo, että on ollut sängyssä jo toisen kanssa.
Miksi sen pitää vielä satuttaa mua?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Mies on 98% todennäköisyydellä pannut muitakin tän puolentoista vuoden aikana kuin tuota yhtä.
Just tällä vkolla katsoin tällasen tyypin kuvia. Ei tuntunut mitenkään hyvältä. Ei mitään lämmintä tai kaipuuta. Kun katson oikeasti hyvän eksän kuvia vuosikymmenten takaa, mulle tulee edelleen lämmin ja hyvä olo, näen sen mihin rakastuin. Tässä tyypissä ei sitä ole. Suhde oli kangastus. Manipulaatiota.
Ap, keskity itseesi ja omien ongelmiesi hoitoon. Niitä ilmeisesti on. Ongelmia lapsuuskotona, luulisin. Tuevattomuutta, liian vähää huomiota.
Tätä mä itsekin olen miettinyt, että onko aiemminkin ollut ja oonko elänyt vaan valheessa 😔 Tuo miehen käyttäytyminen ainakin on identtistä aiempien "erojen" kanssa. Onko niin, että nyt vaan vahingossa lipsautti tuon toisen panemisen ja on aina aiemminkin pitänyt sen takia laittaa poikki.
En ole itsekään ymmärtänyt aina mistä se mua syyttelee ja mistä riidellään, riidanhakuisuus oli ihan absurdia ja aiemminkin sama kaava, on aiemmin ainakin kiistänyt kaiken, toki samalla epäillen mua (niinkuin nytkin).
Miten voikin olla niin vaikeaa erota erota satuttavasta ihmisestä. Luulin että oon turvassa tuon kanssa ja että se oikeasti välittää vaikka välillä hankala olikin, mulla oli nimenomaan hyvä ja lämmin olo hänen kans. Ja sit tehdään näin.
Minkä hiton takia pitää leikkiä ihmisillä?
Ap
raisionlahti kirjoitti:
Hei. Otsikosta korrelaatti
Ex jätti. Eli ollut ennen jättiläinen mut` ei enään. Lyheni. Sahasko jalat.
Tai ex jätti. Ei haittaa. Koska oli ex ni ei välii.
Älä huoli ystävä nuori.
Mitä ihmettä sä selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap,
mulla täsmälleen sama tilanne menossa, ex jätti, hänellä on jo uusia, yrittää aikaakin silti koukuttaa mua takaisin.Meillä seksi oli tosi hyvää ja hän oli hyvä hurmaamaan mutt puheillaan. Oli myös hyvä käyttämään henkistä väkivaltaa niin että suhteen lopulla olin jo ihan sekaisin päästäni: en enää tiennyt kuka olen ja mitä ajattelen mistäkin. Olin alkanut madella ja nöyristellä koska pelkäsin hänen raivonpuuskiaan.
Kun yrittää koukuttaa, käyttää niitä samoja hurmaamiskeinoja. Kun meinaan langeta niihin yritän muistuttaa, että sen hyvän hinta on liian kova, koska lopulta taas menetän itseni ja alan pelätä.
Suostuminen mukaan voi oikeasti johtaa mielenterveyden rapautumiseen, uskon että sinulla yhtä lailla kuin minulla.
No miten sulla oli voimia sinnitellä eroon?
Riittävästi kun suutuin ja loukkaannuin näistä muista naisista, niin se auttoi ottamaan etäisyyttä, kun n yrittänyt houkutella takaisin. Mulla muutenkin sellainen piirre, että uskottomuus (tai yleensä, vaikka heti eron jälkeen muiden kanssa makaaminen) aiheuttaa musta tympääntymisen tunteen. Yritän pitää siitä kiinni.
Kyllä mä tiedän, etten pystyis enää päästämään tuota ihmistä lähelle ja luottamaan. Oksettaa että hän on toisen kanssa, oksettaa että on ollut mun kanssa, oksettaa ajatus että hän vielä koskisi muhun tän jälkeen. Mähän olisin pelkkä rätti.
Inhottaa mutta on järkyttävä ikävä ja haluais uskoa että tämmöstä ei ole tapahtunut. Koitan jo selitellä tätä hänen puolesta itselleni.
Mulla on ongelmana juuri kun aina ymmärrän ja haluan uskoa.
Siitä kun pääsisi eroon.
Mielenterveys on muutenkin heikoilla, mutta tää heitti nyt tosi pahaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on 98% todennäköisyydellä pannut muitakin tän puolentoista vuoden aikana kuin tuota yhtä.
Just tällä vkolla katsoin tällasen tyypin kuvia. Ei tuntunut mitenkään hyvältä. Ei mitään lämmintä tai kaipuuta. Kun katson oikeasti hyvän eksän kuvia vuosikymmenten takaa, mulle tulee edelleen lämmin ja hyvä olo, näen sen mihin rakastuin. Tässä tyypissä ei sitä ole. Suhde oli kangastus. Manipulaatiota.
Ap, keskity itseesi ja omien ongelmiesi hoitoon. Niitä ilmeisesti on. Ongelmia lapsuuskotona, luulisin. Tuevattomuutta, liian vähää huomiota.
Tätä mä itsekin olen miettinyt, että onko aiemminkin ollut ja oonko elänyt vaan valheessa 😔 Tuo miehen käyttäytyminen ainakin on identtistä aiempien "erojen" kanssa. Onko niin, että nyt vaan vahingossa lipsautti tuon toisen panemisen ja on aina aiemminkin pitänyt sen takia laittaa poikki.
En ole itsekään ymmärtänyt aina mistä se mua syyttelee ja mistä riidellään, riidanhakuisuus oli ihan absurdia ja aiemminkin sama kaava, on aiemmin ainakin kiistänyt kaiken, toki samalla epäillen mua (niinkuin nytkin).
Miten voikin olla niin vaikeaa erota erota satuttavasta ihmisestä. Luulin että oon turvassa tuon kanssa ja että se oikeasti välittää vaikka välillä hankala olikin, mulla oli nimenomaan hyvä ja lämmin olo hänen kans. Ja sit tehdään näin.
Minkä hiton takia pitää leikkiä ihmisillä?Ap
Varmasti on. Oikein käsikirjan mukainen mallitapaus. Epäilee sua koska itse pettää. Keksii riitoja joiden varjolla voi mennä panemaan muita.
Harvinaista on, että se ei näkyisi käytöksessä muuten. Sit sitä epäillään ja vainoilemaan ja syytellään toista kun on huono omatunto ja etsitään jotain vapautusta siitä että on itse vana mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exällä oli myös tää ihan absurdien riitojen pystyyn laittaminen. Oli kauhean dramaattinen mutta jotenkin nautti niistä - veikkaan että purki muuta stressiä niihin riitoihin. Itse olin aivan palasina. Ja "sovunkin" jälkeen vielä tärinässä.
T. Se kohtalotoveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exällä oli myös tää ihan absurdien riitojen pystyyn laittaminen. Oli kauhean dramaattinen mutta jotenkin nautti niistä - veikkaan että purki muuta stressiä niihin riitoihin. Itse olin aivan palasina. Ja "sovunkin" jälkeen vielä tärinässä.
T. Se kohtalotoveri
Tätä on ihan kamalaa jälkikäteen miettiä, kun tietää ettei ikinä saa vastausta, joutuu vana itse loksauttelemaan asiat kohdalleen.
Tää mun tapaus vielä aina näiden "eroriitojen" jälkeen alkoi uhkailemaan tappavansa itsensä. Ja mähän sit hellyin ja aloin auttamaan ja lohduttamaan vaikka itsekin olin ihan palasina. Sit kaikki jäi käsittelemättä ja mä menin vaan huonommaksi, kunnes taas.
Itse niin umpirehellinen ja sinisilmäinen ihminen, ettei millään halua nähdä totuutta vaikka se on siinä silmien edessä.
Ja kun mä olen vielä saman kaavan nähnyt kahden edellisen miehen kohdalla.
Voi että voi ihminen tuntea itsensä tyhmäksi.
Miten sä nykyään voit?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miks puhut ylipäätänsä moisella vajakille
Koska vasta se halua musta vaimon itselleen 🙄
Sit ei halunnutkaan. Sit halua taas yhteen, mutta ei pystykään. Miks vielä laittaa sekasin kun itse halusi eroon ja mäkin aloin olemaan parempana jo vaikka ikävöin. Murskasi vaan uudestaan.Ap
Siksi, että se on sairas ihminen, joka haluaa satuttaa muita. Siksi.
Ei siksi, että se olisi rakastanut sinua niin paljon tai että olisit jotenkin erityinen. Jos olisit erityinen ja rakas, se ei olisi tehnyt mitään tollaista. Ja jos olisi rakastanut ja JOTAIN tehnyt, olisi itkemässä aidosti anteeksiantoa sulta ja kysymässä nöyrästi uutta mahdollisuutta.
Youtube on täynnä sulle vastauksia, jos haluat niitä etsiä. Kanavia on mm. Narsisti vs Minä, Mental Healness, Raw Motivations, HG Tudor.
Tuo on varmaan vaikeinta hyväksyä, että toinen on vaan pelannut ja käyttänyt hyväkseen jos itse on ollut tosissaan suhteessa.
Teot puhuu sanoja kovempaa.
Usko sen miehen tekoja.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3876335/laheisriippuvuudesta-eroon
Hyvä ketju läheisriippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun joka ikinen miespuolinen exä on eron jälkeen vielä tullut hakemaan seksiä. Kaikenlaista liirumlaarumia olen kuullut, mutta kaikille on kelvannut vain ja ainoastaan jatkoajalle ajetut petipuuhat.
Todellisuus on, että etsivät koko ajan sitä seuraavaa rakasta, mutta vanha pesä kelpaa odotellessa. Samalla koeajetaan myös muita ehdokkaita.
Älä alistu tällaiseen tai ainakin tiedosta, että exäsi ei sinulta kaipaa mitään muuta kuin panoja silloin, kun hänelle sopii. Mitään onnellista yhteenpaluuta siellä ei ole odottamassa.
Tiedän että ei ole mitään onnellista yhteenpaluusta enää.
Tuntuu vaan niin pahalta ajatella häntä toisen kanssa. Miksi se sanoo että rakastaa ja heittää tuommosta päälle?
Inhottavaa kun ei itse tosiaan pysty edes muita ajattelemaan, mutta enpä pystyisi antaa tuonkaan muhun koskea enää, oon jossain limbossa. On satuttanut liikaa.
Ja tuntuu epäreilulta että toinen porhaltaa surutta eteenpäin ja mä vaan itken yksin.Ap
Kusipäät porhaltaa aina eteenpäin koska ei niillä mitään oikeita tunteita ole. Ne kusettaa koska ane voi ja on tottuneet siihen.
Se on epäreilua. Mutta sulla on sentään tunteet, sä olet se parempi.
Vähän samantyyppisessä avioerossa terapeutti kysyi multa, voisinko hyväksyä etten n y t ymmärrä. Se helpotti mun vellomasta, tajusin että olen liian lähellä tilannetta ja tunteet vyöryy. Muutamien vuosien päästä kun olin saanut etäisyyttä, näinkin siinä jotain logiikkaa (exän omaa logiikkaa siis).
Voisitko ap sanoa itsellesi, että tajuat kirkkaammin tämän kaiken myöhemmin? Ja nyt pitää elää vain päivä kerrallan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samantyyppisessä avioerossa terapeutti kysyi multa, voisinko hyväksyä etten n y t ymmärrä. Se helpotti mun vellomasta, tajusin että olen liian lähellä tilannetta ja tunteet vyöryy. Muutamien vuosien päästä kun olin saanut etäisyyttä, näinkin siinä jotain logiikkaa (exän omaa logiikkaa siis).
Voisitko ap sanoa itsellesi, että tajuat kirkkaammin tämän kaiken myöhemmin? Ja nyt pitää elää vain päivä kerrallan.
No tiedän tässä itsekin, että en ikinä tule saamaan mitään järjellistä vastauksia. Tai ainakaan sellaisia kuin haluaisin.
Ei se silti helpota vaikka yrittää kuinka hyväksyä. Mietin kuinka pitkään tuota on jatkunut, miksi mä uskoin, miksi mulle tehdään tällaista, miksi mä en riittänyt, mikä mussa on vialla.
Kuten sanoit, tunteet vyöryy. Miten joku voi pelata noin ihmisillä.
Ap
Kuulostaapa sekopäiseltä setiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tiedän tässä itsekin, että en ikinä tule saamaan mitään järjellistä vastauksia. Tai ainakaan sellaisia kuin haluaisin.
Ei se silti helpota vaikka yrittää kuinka hyväksyä. Mietin kuinka pitkään tuota on jatkunut, miksi mä uskoin, miksi mulle tehdään tällaista, miksi mä en riittänyt, mikä mussa on vialla.
Kuten sanoit, tunteet vyöryy. Miten joku voi pelata noin ihmisillä.Ap
Kuten jo taisin aiemmin kirjoittaa, miellän sen mun pelaajan koulukiusaajaksi. Niiden oma tunnemaailma on niin sairas ja kuollut, että eivät pysty ottamaan huomioon toisen tunteita. Nauttivat vaaan aiheuttamastaan kivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KuinkaNo pitkään tota on jatkunut? Vastaus, että koko teidän suhde on ollut suhde luonnehäiriöisen kanssa, alusta asti. Hön on vain onnistunut pitämään maskia aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F
Voisitko ap sanoa itsellesi, että tajuat kirkkaammin tämän kaiken myöhemmin? Ja nyt pitää elää vain päivä kerrallan.No tiedän tässä itsekin, että en ikinä tule saamaan mitään järjellistä vastauksia. Tai ainakaan sellaisia kuin haluaisin.
Sinä riität eikä sussa ole vikaa. Mieti, miten hirveää olisi, jos tommoselle riittäisit ja kelpaisit ja se haluais just sut. Ihan mahtavaa, ettei hullu roiku sussa kynsin hampain.
Sinun arvosi ei riipu siitä, kykeneekö toinen ihminen näkemään sen.
Samat kysymykset velloivat omassa päässäni. Nyt ovat helpottaneet.
Mulla oli tyypillinen narsku eksä :valehteli kaikesta, riiteli jotta pääsi muita panemaan, pelkkää on-offia. Tietysti olin maailman ihanin ja ainoa jota rakastanut. Eroja ja paluuta yhteen, draamaa missä kaksi tai kolmekin naista hänestä taisteli, tekstaili samanlaiset viestit meille kaikille, sisältö rakkaustykitystä. Mut saadessaan aikanaan satimeen, valehteli, että hänellä ei ole lapsia ja olevansa poikamies. Valehteli siis jopa lastensa olemassaolosta. Mikään ei ollut pyhää.
Oot saanut tosi hyviä neuvoja, ei näiden kanssa kannata olla tekemisissä millään tavalla. Mä olen yrittänyt mutta joka kerta on alkanut rakkauden vannomiset ja yritykset nähdä. Silloin kun on seurustellut tai ollut kihloissa tai naimisissa, myös aina silloin. Naimisiinkin meni mutta pahoinpiteli vaimonsa ja vaimo lähti. Mua ei pahoinpidellyt, varmaan sillä oli joku kuudes aisti, että sitä en olisi jäänyt katsomaan. Varmaan kaiken muun teki. Varasti myös rahaa multa ja tietysti valehteli luottotiedoistaan.
Ole hyvilläsi, että olet päässyt eroon, ennenkuin enempää vahinkoa tuli. Varmasti tulisi lusää, eihän näillä ole rajoja tai omaatuntoa.
Estoon vaan. Jos mun eksä ei olisi, yrittäisi ilman muuta vaikka puolen vuoden välein saada sänkyyn ja sekoittaa elämän. Meidän erosta on jo kuusi vuotta mutta viimeksi yritti jotain puoli vuotta sitten. Niinkuin joku mainitsi, nämä kuvittelee, että jos nainen on kerran ollut hänen, siltä saattaa saada vielä jatkossakin ja on kivaa kokeilla, vieläkö saisi näyttää valtaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F
Voisitko ap sanoa itsellesi, että tajuat kirkkaammin tämän kaiken myöhemmin? Ja nyt pitää elää vain päivä kerrallan.No tiedän tässä itsekin, että en ikinä tule saamaan mitään järjellistä vastauksia. Tai ainakaan sellaisia kuin haluaisin.
Sinä riität eikä sussa ole vikaa. Mieti, miten hirveää olisi, jos tommoselle riittäisit ja kelpaisit ja se haluais just sut. Ihan mahtavaa, ettei hullu roiku sussa kynsin hampain.
Tämä oli hyvä, koitan pitää tämän mielessä
Onhan tämä ollut on-off-suhde melkein alusta asti. Siksi sitä varmaan odottaa että kaikki palautuu ns normaaliksi.
Itsehän luulin löytäneeni miespuolisen vastineeni, monissa asioissa oltiin samanlaisia, mitä ei ole muiden kanssa ikinä ollut. En olisi ikinä uskonut että mies kykenee tällaiseen, vaikka ilkeä ja jopa alistava olikin ja itkin itse suhteessakin paljon.
Kunpa pystyis pysymään erossa nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F
Tämä oli hyvä, koitan pitää tämän mielessä <3
Onhan tämä ollut on-off-suhde melkein alusta asti. Siksi sitä varmaan odottaa että kaikki palautuu ns normaaliksi.
Itsehän luulin löytäneeni miespuolisen vastineeni, monissa asioissa oltiin samanlaisia, mitä ei ole muiden kanssa ikinä ollut. En olisi ikinä uskonut että mies kykenee tällaiseen, vaikka ilkeä ja jopa alistava olikin ja itkin itse suhteessakin paljon.
Kunpa pystyis pysymään erossa nyt.Ap
Sun olis syytä tutustua aiheeseen paremmin. Ihan kaikki klassiset piirteet, osaat sitten toimia jatkossa toisin ja viedä tän maaliin.
Ei ole paluuta hyvään, koska sitä hyvää ei ole mihin palata. Teillä oli hetken hyvä rakkauspommitusnäytelmä, joka ei olut totta toiselle ospuolelle.
Kuvittelit löytäneesi vastineesi, koska he peilaavat. He ovat itse tyhjiä, joten noukkivat sun hyvät ominaisuudet ja heijastavt ne takaisin. Rakastut "itseesi", omaan kuvajaiseesi.
Olen eri, mutta tietoisuus siitä, että parempaa tulossa, jos suhde jatkuisi, jatkuisi epämääräiset käänteetkin.