Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex jätti

Vierailija
27.05.2022 |

Ex jätti mut kuukausi sit. On kuitenkin halunnut pitää yhteyttä.
On välillä puhunut yhteenpaluusta, välillä ei voi sit sietää mua, sanoo että rakastaa, toisaalta haluaisi, toisaalta ei pysty, ei kuulemma tyydy mun jälkeen keneen tahansa.
Sit se sanoo, että on ollut sängyssä jo toisen kanssa.
Miksi sen pitää vielä satuttaa mua?

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla tuli sellainen kuva otsikosta, että olet ennen ollut jätti ja nyt olet ex-jätti?

Vierailija
142/187 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kidutin itseäni lukemalla miehen viestejä vielä. En voi poistaa keskusteluketjua, koska siinä on todisteita poliisille (joo, mies oli väkivaltainen myös...)

Silti sattuu eniten tuo, että on mennyt panemaan muita. Luulin, että meidän seksi oli ihan parasta kummallekin. Mikä siinä oli vialla, kokeiltiin uusia juttuja ja se oli hauskaa ja nautinnollista? Onko se nyt muka parempaa uuden kanssa? Vasta muutama viikko sit istuskeltiin ihan kiinni toisistamme. Luulin, että ollaan tiivis pari ja selätetään ongelmat, vasta se sanoi rakastavansa juuri ennenkuin sain tietää että on mennyt jo panemaan muita. Mikä järki? Mä en vois edes koskea ketään ja se on itse mennyt loppuun asti, ties kuinka monta kertaa.

Miten se pystyy vaan menemään kaiken sanomansa jälkeen?

Jotenkin eniten sattuu, kun ei se edes yritä yhtään mitään, niinkö arvoton mä olin kuitenkin, en edes yrityksen arvoinen?

Ap

Luitko sitä Narsistin keskustelutyyliä? Se ois sulle nyt tärkeää, kun sulla ei ole hoitokontaktia erikoistuneeseen tahoon.

Oon pahoillani, kun joudun sanomaan, että vastaus kaikkiin noihin kysymyksiin tiivistyy siihen, että sulle on valehdeltu. Sua on kontrolloitu, manipuloitu ja hyväksikäytetty. Toi kattaa ja peittää kaiken ja koko suhteen. Se on katkera kalkki niellä mutta vapauttaa sinut lopulta miehestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koitan kahlata näitä kommentteja aina kun tekis mieli (itse) ottaa yhteyttä mieheen. Tämäkin on sairasta, kun edes mietin, että se on mun homma tämä selvittää, että mulla ois jotain tehtävänä, vaikka ei ole.

Oon ihan todella kiitollinen kaikille, ketkä on tähän on paneutunut ja auttanut

Ap

Vierailija
144/187 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä patologisia tapauksia naisissa yhtään vai eikö miehet vaan puhu niistä?

Paljon näitä tarinoita lukee ja kuulee, ikinä ei ole nainen joka haluaa kihlata jokaisen miehen jota panee ja valehtelee moneen eri osoitteeseen.

Vierailija
145/187 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisissa on huomattavasti vähemmän.

Vierailija
146/187 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykli selitetty minuutissa

Vierailija
147/187 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu?

Olisipa kamalaa, jos tällaista käytöstä alettaisiin oikeutta maan testosteronilla eikä henkilökohtaisella mulkkuudella.

Vierailija
148/187 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu?

Olisipa kamalaa, jos tällaista käytöstä alettaisiin oikeutta maan testosteronilla eikä henkilökohtaisella mulkkuudella.

Tällä hetkellä yleisesti hyväksytyn teorian mukaan narsismin kehittyminen tarvitsee sekä geneettisen alttiuden että altistavat tekijät lapsuudessa. 

Sitä en tiedä, sairastuuko jokainen geneettisesti altis eli onko geenitekijää enemmän miehillä kuin naisilla vai onko tytöillä joitain suojaavia luonteenpiirteitä enemmän tai kohdellaanko heitä eri tavalla eli saavat suojaavan kokemuksen jostain sairastuttavan tasapainoksi. Toisaalta tytöt sairastuvat altistavissa oloissa useammin epävakauteen ja läheisriippuvuuteen sekä ei-diagnosoitavaan yliempaattisuuteen/kilttiyteen. 

Omassa sukuhistoriassani isänäiti oli narsisti. Hänellä oli kaksi lasta, joista pojasta tuli narsisti ja tytöstä ylikiltti uhrautuja, joka sai sukupolvien ketjun katkaistua omassa sukuhaarassaan. Isällä on yksi lapsi, tytär, josta tuli myös ylikiltti uhrautuja, joka ei ole lisääntynyt. Minä, tuo tytär, olen tehnyt paljon työtä sen eteen, että olen karistanut liikaa ylikiltteyttä ja opetellut pitämään puoliani ja löytämään tasapainoa. 

Vierailija
149/187 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu?

Tällä hetkellä yleisesti hyväksytyn teorian mukaan narsismin kehittyminen tarvitsee sekä geneettisen alttiuden että altistavat tekijät lapsuudessa. 

Sitä en tiedä, sairastuuko jokainen geneettisesti altis eli onko geenitekijää enemmän miehillä kuin naisilla vai onko tytöillä joitain suojaavia luonteenpiirteitä enemmän tai kohdellaanko heitä eri tavalla eli saavat suojaavan kokemuksen jostain sairastuttavan tasapainoksi. Toisaalta tytöt sairastuvat altistavissa oloissa useammin epävakauteen ja läheisriippuvuuteen sekä ei-diagnosoitavaan yliempaattisuuteen/kilttiyteen. 

Omassa sukuhistoriassani isänäiti oli narsisti. Hänellä oli kaksi lasta, joista pojasta tuli narsisti ja tytöstä ylikiltti uhrautuja, joka sai sukupolvien ketjun katkaistua omassa sukuhaarassaan. Isällä on yksi lapsi, tytär, josta tuli myös ylikiltti uhrautuja, joka ei ole lisääntynyt. Minä, tuo tytär, olen tehnyt paljon työtä sen eteen, että olen karistanut liikaa ylikiltteyttä ja opetellut pitämään puoliani ja löytämään tasapainoa. 

Haluatko avautua tästä sun parisuhdehistoriasta?

Vierailija
150/187 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000008790866.html

Pystyykö kukaan kertomaan mitä tässä sanotaan narsistin kanssa elämisestä?

Vierailija
151/187 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu?

Haluatko avautua tästä sun parisuhdehistoriasta?

Ei ome paljon avauduttavaa.olen paljon ollut ikisinkkuna, koska suhteet pättyvät aina katastrofiin tavalla tai toisella. Mua on huijattu, on valehdeltu, sairaalloisen mustasukkainen jne. Kaksi ollut narsisteja niin, että maallikkokin pystyy diagnosoimaan.

Rima on nyt tosi korkealla. Tiedän olevani tasapainoinen ja hyvä kumppani, niin paljon olen tehnyt töitä itseni eteen ja viimeiset suhteet todistaneet sen. Hyvät miehet vaan on tässä iässä jo varattuja.

Vierailija
152/187 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
153/187 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Yritin tätä itkultani kuunnella.

Tää keskustelu tässä meni aivan samaa kaavaa, melkein jopa samoilla sanoilla, kuun mitä miehen kanssa kävin aina välillä.

Erona tosin, että sanoi loppuun asti rakastavansa minua.

Mä olen tosiaan vedonnut hänen mt-ongelmiin ja kun "ei se itsekään tajua ja tarvitsee vaan ymmärtää".

Kuuntelen tän uudestaan paremmalla ajalla.

Todella epäuskoinen olo tosiaan kun olen ollut aiemmin suhteessa ihan oppikirja-narsistin kanssa.

Ap

Vierailija
154/187 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu tässä meni aivan samaa kaavaa, melkein jopa samoilla sanoilla, kuun mitä miehen kanssa kävin aina välillä.

Mä olen tosiaan vedonnut hänen mt-ongelmiin ja kun "ei se itsekään tajua ja tarvitsee vaan ymmärtää".

Todella epäuskoinen olo tosiaan kun olen ollut aiemmin suhteessa ihan oppikirja-narsistin kanssa.

Ap

Mulla on niin surullinen olo sun puolesta, kun tiedän mitä käyt läpi. Mutta mieti, että tämä on nyt sun hetki parantua itse ja laittaa piste tuolle touhulle ja vahvistua tulevaisuutta varten. Sut on aiemminkin saatu huonoihin suhteisiin. Nyt avaa silmät ja nuole haavat ja laita rima oikealle korkeudelle! Huomaat, että olet yksinkin paljon vahvempi ja hyvinvoivampi kuin noiden ikävien ihmisten kanssa. 

Ja se kipein kohta on se, kun pitää avata silmät ja käydä läpi myös suhde vanhempiin, mikäli sitä ei ole vielä tehnyt, koska se ongelma juontaa toisesta tai molemmista. 

Toi viiltää niin kovaa, mutta hetki hetkeltä voit paremmin, kun kukaan ei ole manipuloimassa ja vahingoittamassa sinua, kukaan kuka vielä toisessa lauseessa väittää rakastavansa sinua.  Mekin tässä keskustelussa rakastamme sinua enemmän kuin hän. <3

Vierailija
155/187 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistettyjä mottoja:

- usko, kun henkilö näyttää sinulle todelliset karvansa (älä ala itse selitellä niitä parhain päin)

- teot merkitsevät, eivät sanat

- sinun arvosi ei riipu siitä, tunnistaako joku toinen ihminen sen tai ei

- älä ole suhteessa potentiaalin vuoksi (olet nähnyt väläyksen hyvästä ja saalistat sitä ihmistä)

- alkuaikojen hyvät ajat eivät palaa koskaan, ikinä (älä jää tavoittelemaan niitä)

Tuolla Lee Hammockilla oli hyvä vertaus suhteesta narsistin kanssa. Narsisti aloittaa huipulta, on laiska, tunteeton ja kyllästyvä ja hänen "kivensä" vierii sieltä huipulta alas. Sinä sitten alat yksin vierittää sitä kiveä takaisin huipulle, mutta se kiven oleminen mäen alla on narsistin oletusasetus ja hetkellinen huipullaolo on "häiriötila". Sinä uuvutat itsesi, kun yksin yrität nostaa kiveä takaisin sinne minne se kuuluu. Narsisti voi joskus hetkellisesti esittää kannattelevansa kiveä kanssasi. 

Normaalissa suhteessa molemmat lähtevät yhdessä pohjalta nostamaan sitä kiveä rinnettä ylös ja suhde rakentuu pikkuhiljaa vahvaksi ja hyväksi. 

Vierailija
156/187 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä keskity hyviin aikoihin vaan todellisuuteen.

Vierailija
157/187 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tsemppiä! Jotkut meistä on ollut pitkissä liitoissakin noiden kanssa, itse olin yli 10 vuotta. Anna itsellesi anteeksi ja ota aikaa itsesi tuntemiseen. Opettele myös tuntemaan narsistien keinot niin noin ei enää käy.

Vierailija
158/187 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ero narsistista tuli, samalla katkesi suhde vanhempiini. Kun yksi narsisti jää maneereineen niin ei pysty enää muitakaan narskuja " palvelemaan" lähteenä. Hirveä prosessi ja syytöksiä sataa. Mutta en enää jaksa, nyt on numerot estetty kaikilta.

Vierailija
159/187 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kaunista " päätöstä" ei suhteelle narsistin kanssa saa. Se päättyy kun hän ei ole enää olemassa sulle. Kaikki oli valhetta ja se mies on kuolonsyöjä. Hyvä kun pääsit eroon.

Vierailija
160/187 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksitty "ex" joka ei ole edes kysynyt hubakkoa perään vonkaamaan itku kurkussa kauppakeskuskorttelin kaduilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan