Ex jätti
Ex jätti mut kuukausi sit. On kuitenkin halunnut pitää yhteyttä.
On välillä puhunut yhteenpaluusta, välillä ei voi sit sietää mua, sanoo että rakastaa, toisaalta haluaisi, toisaalta ei pysty, ei kuulemma tyydy mun jälkeen keneen tahansa.
Sit se sanoo, että on ollut sängyssä jo toisen kanssa.
Miksi sen pitää vielä satuttaa mua?
Kommentit (187)
Soita kriisiapuun:
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin/
Sun oireet ovat samat kuin huumevieroituksessa olevilla. Tähän ei auta muu kuin no contact ja antaa ajan kulua.
Itse pääsin jaloilleni vasta 2x suhteen kestoajan jälkeen. Helppoa ei ollut, mutta on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Soita kriisiapuun:
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin/Sun oireet ovat samat kuin huumevieroituksessa olevilla. Tähän ei auta muu kuin no contact ja antaa ajan kulua.
Itse pääsin jaloilleni vasta 2x suhteen kestoajan jälkeen. Helppoa ei ollut, mutta on mahdollista.
Ai kamala. En tosiaan haluaisi uhrata enää kolmea vuotta tähän.
Tuntuu itsestäkin kuin olisi lopettanut juomisen tai huumeet. Itseasiassa juomisen lopettaminen oli kevyttä tähän verrattuna.
Kuinka pitkään sun suhde kesti ja mitä siinä tapahtui?
Ap
Olet sekaisin ja vielä rakastunut ap. Mutta se on ok.
Se mies ei rakasta sua. Se käyttää sua hyväksi. Toista tämä lause x kertaa.
Ajattele nyt järjellä, pistä se ukko helvettiin elämästäsi. Kiität meitä vielä. Älä nyt tuhlaa enää hetkeekään elämästäsi tohon. Ajattele jos kuolisit vuoden tai kahden päästä, haluisitko viettää vikat hetken tommosen ihmisen kanssa.
Vastauksen tiedät itteki.
Jos sulla on edes pari sataa, ota yhteyttä tonne. Tuo nainen on erikoistunut auttamaan sun eksän jälkeensä jättämiä uhreja.
Et tule ikinä saamaan vastausta sun kysymyksiin muuta kuin että sun eksä on paska, joka valehteli ja käytti sua hyväkseen. Sitä, miten ja miksi joku voi tehdä noin, en tiedä. Joudun kysyään sitä itseltänikin vielä usein.
Vietä tää lauantai itkien ja anna todellisuuden iskeytyä tajuntaasi.
Sulle hyvää ajanvietettä olisi lukea palstan ketju Narsistin keskustelutyyli. Sieltä löydät paljon vertaistukea.
Oot nyt huumevieroituksessa, itse käytin tuota sanaa. Mulla meni pari kk että hormonit alkoivat tasautua, mutta sinä aikana ei saanut olla yhtäkään kontaktia mieheen.
Tuo "mies" ei itsekään tiedä mitä haluaa ja leikkii vaan sulla.
Sä tiedät totuuden nyt, se jätti sut ja meni panemaan muita. Ei ne sanat merkitse mitään vaan ne teot. Joillain miehillä ihme tarve hommata joku laastari heti, sä olet vahvempi ja parempi kun et käytä muita hyväksesi.
Nyt sattuu, anna sen sattua jonkun aikaa ja mene itsekin eteenpäin.
Miksi ap meni tinkaamaan oliko jo ollut muita naisia? Eihän se enää kuulu ap:lle mitä eron jälkeen tehty. Ei hänenkään juttunsa kuulu exälle. Kuulostaa todella kietoutuneelta on-off -suhteelta, josta kannattaa hyvinvointinsa ja oman kasvun takia pysyä täysin erossa. Erot nyt harvoin ovat kivuttomia, mutta kyllä pahempaa on on-offit.
Näissä suhteissa isoa roolia näyttelee hormonit. Stressihormoni kortisoli on jatkuvasti koholla. Tunnetusti näissä suhteissa draamaa riittää. Sitten kaltoinkohteleva kumppani tuleekin takaisin ja selittää kaikkien ongelmien olevan väärinkäsitystä - helpotus käynnistää mielihyvähormonin dopamiinin tuotannon. Seksi ja läheisyys lisäävät oksitosiinin tuotantoa ja hetken on todella hyvä olla. Kunnes kortisoli ottaa vallan. Keho ja mieli koukuttuu kuin huumeriippuvuudessa - kyse ei ole rakkaudesta. Erossa on hyväksyttävä, että mieli huutaa uutta annosta. Ajan kanssa olo tasaantuu kunhan pysyy suhteesta pois eikä lähde enää ruokkimaan riippuvuutta. Etsi tietoisesti muita asioita, jotka tuottavat elämääsi mielihyvää.
Nyt akuutissa kriisissä hae kaikki apu, mitä on saatavilla. Toipuminen voi viedä paljon aikaa (näin on käynyt minullekin), mutta silti elämään on tullut valoa ja iloa heti kun olen päästänyt kokonaan irti. Kun aikaa kuluu, tulet ihmettelemään, mitä sinä olet tuossa tyypissä oikein nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap meni tinkaamaan oliko jo ollut muita naisia? Eihän se enää kuulu ap:lle mitä eron jälkeen tehty. Ei hänenkään juttunsa kuulu exälle. Kuulostaa todella kietoutuneelta on-off -suhteelta, josta kannattaa hyvinvointinsa ja oman kasvun takia pysyä täysin erossa. Erot nyt harvoin ovat kivuttomia, mutta kyllä pahempaa on on-offit.
Onko sillä väliä onko ap tingannut vai ei?
Jos on elätelkyt toiveita yhteenpaluusta ja mies on vielä sekoittanut päätä, niin kai mäkin haluaisin tietää onko ollut muita, etkö sä?
Ne teot kertoo siitä miten tosissaan mies on, tuo mies ei ollut tosissaan.
Voi ap. <3
Koen itse olevani samantyyppinen, kuin sinä.
Jostain ihmeen syystä löydän elämääni aina ne kusettajat.
Tuollaiset ihmiset ehkäpä "haistavat" luonteestani sen, että olen empaattinen ja
varmaankin jollain tavalla läheisriippuvainen. Ehkäpä olet samanlainen?
Oletko kokenut hylkäämistä lapsena? Uskon luonteeni johtuvan siitä.
Hylkäämisen ja menettämisen pelko pitää kiinni ihmisessä, vaikka hän olisi myrkyllinen itselle.
Sitä ei halua tehdä toiselle ihmiselle, jonka itse on kokenut.
He osaavat puhua aluksi kauniita ja ihania asioita ja joka kerta menen samaan lankaan.
Lopuksi ja välissäkin tiedostan saman kaavan, silti en opi enkä halua uskoa!
Koska sydän toivoo, uskoo ja luottaa, että joskus kaikki olisikin totta.
Mutta ei se ole. Kun ihminen sanoo rakastavansa kahden viikon päästä, se ei ole mahdollista!
Juttele ja purkaa mieltäsi ystävillesi, se auttaa ainakin alkuun irtipäästämisestä.
Kaikkea hyvää sinulle! =) <3
Yritä jaksaa, aurinko nousee huomennakin! <3
Aloittajalle: Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. Et ole ainoa, jolle on niin käynyt. Itsellenikin kävi omalla kohdalla juuri samalla tavalla.
Kyllä sinä selviät. Älä jää ikävien tunteidesi kanssa yksin. Puhu ystäviesi kanssa. Lepää. Ja tee asioita, joista pidät. Arvosta itseäsi.
Jonkin ajan kuluttua unohdat hänet.
Mies on 98% todennäköisyydellä pannut muitakin tän puolentoista vuoden aikana kuin tuota yhtä.
Just tällä vkolla katsoin tällasen tyypin kuvia. Ei tuntunut mitenkään hyvältä. Ei mitään lämmintä tai kaipuuta. Kun katson oikeasti hyvän eksän kuvia vuosikymmenten takaa, mulle tulee edelleen lämmin ja hyvä olo, näen sen mihin rakastuin. Tässä tyypissä ei sitä ole. Suhde oli kangastus. Manipulaatiota.
Ap, keskity itseesi ja omien ongelmiesi hoitoon. Niitä ilmeisesti on. Ongelmia lapsuuskotona, luulisin. Tuevattomuutta, liian vähää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Siis. Mies yritti itse takaisin ja sanoi rakastavansa, ei kuulemma pääse yli musta. Hän tinkasi multa onko mulla ollut jo joku ja sit sanoi vahingossa että "koska on itse jo ollut jonkun kanssa, niin ajatteli ettei paluuta enää ole, mutta jos mullakin on ollut joku niin asia on ihan eri". Mitä hlvettiä? Miksi se mua yrittää jos itsellään on muna jo muualla??? Miten se kehtaa vielä jotain rnkkuvideoita lähetellä?
On off suhde tää on ollutkin ja eroja aiemminkin, ehkä siksikin tää niin vaikealta tuntuu hyväksyä. Tiedän että on parempi olla kokonaan ilman, mutta sattuu vaan niin stanasti tuo kusetus kun hetken jo ajattelin että tästä jotain tulis vielä, en ole itse todellakaan kuukaudessa edes ajatellut muita. Sattuu vaan.
Oon säälittävä, tiedän.
Ap
Mies harrastaa kunnon manipulointia. Googlaa termi gaslighting.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006551139.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis. Mies yritti itse takaisin ja sanoi rakastavansa, ei kuulemma pääse yli musta. Hän tinkasi multa onko mulla ollut jo joku ja sit sanoi vahingossa että "koska on itse jo ollut jonkun kanssa, niin ajatteli ettei paluuta enää ole, mutta jos mullakin on ollut joku niin asia on ihan eri". Mitä hlvettiä? Miksi se mua yrittää jos itsellään on muna jo muualla??? Miten se kehtaa vielä jotain rnkkuvideoita lähetellä?
On off suhde tää on ollutkin ja eroja aiemminkin, ehkä siksikin tää niin vaikealta tuntuu hyväksyä. Tiedän että on parempi olla kokonaan ilman, mutta sattuu vaan niin stanasti tuo kusetus kun hetken jo ajattelin että tästä jotain tulis vielä, en ole itse todellakaan kuukaudessa edes ajatellut muita. Sattuu vaan.
Oon säälittävä, tiedän.Ap
Hei, mun suhde kesti neljä kuukautta. En todellakaan vielä puolen vuoden jälkeen ole tilanteessa, jossa etsisin uutta miestä. En kyllä aio luultavasti etsiä ikinä. Tulee kohdalle, jos joku vuosi tulee.
Olen edelleen eristäytynyt myös normaalista elämästäni. Tässä toki on se, että suhde sai mut käsittelemään myös lapsuuskodin ongelmia, nosti ne pintaan.
Miehellä on nyt menossa mun jälkeinen nainen numero kolme, viisi tai kuka tietää vaikka kymmenen. Me kaikki todennäköisesti ollaan oltu ihanimpia ja parhaita, seksi parasta jne. Koska näillä tyypeillä on kaava ja se kaava löytyy kyllä avattuna youtubesta, jos haluaa perehtyä. Kukaan meistä ei voi rakastaa sitä miestä ehjäksi kuin ohikiitävän hetken kuvitelman. Sitten mies tajuaa edelleen olevansa rikki ja etsii seuraavaa korjaajaa.
Noille seksi on vallankäyttöä ja reaktioiden hakua. Ei normaalia seksiä! Jos analysoit tarkemmin, teidänkään seksi tuskin oli aidon intiimiä, hellää tai intohimoista. Koska noin rikkinäinen ihminen ei pysty kohtaamaan toista ihmistä aidosti ja intiimisti.
Suomalaisten rehellisyys tuo sitten mukanaan sen ongelman, että patologista valehtelua ja lämpimikseen puhumista on vaikea käsittää.
Mies ei ole oikeasti rakastanut sua eikä teidän seksi ole ollut ainutkertaista. Jos olisi, te olisitte syöneet just hyvän aamupalan yhdessä, sitä ennen ehkä rakastelleet ja nyt lähtisitte jonnekin nauttimaan keväisestä päivästä.
Voihan se olla että mies mielestään rakastaa sua niin paljon, että täytyy hyväksikäyttää muita päästäkseen susta eteenpäin. Se varmaan tietää sun numeron ja osoitteen. Se olis kyllä mieluummin tullut sun luo anteeksipyytelevänä jos olis sut oikeasti takaisin halunnut, se ois tullut sun luo eikä mennyt panemaan toista. Jos se oikeasti sua olis rakastanut, niin ei se olis edes kyennyt siihen, se ei olisi mennyt loppuun asti koska sillä ei ois edes seisonut, se halusi muuta, ei sua. Usko.
Nyt olis ap:n törkeintä miettiä, oliko mies hänelle ihanin mies ikinä ja oliko seksi hänelle parasta ja antoisinta ikinä. Ap on läheisriippuvaismoodissa ja laittaa painoarvoa enemmän miehen kokemuksille kuin omilleen. Ja ikävästi mies vielä valehtelee omansa niin koko suhde ei ole yhtään sitä mitä nämä kaksi esittävät sen olevan. Keisarilla ei ole vaatteita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon säälittävä, tiedän.Ap
Runkkuvideoiden ja dickpicien lähettely on kontrollointia sekä vastaavan materiaalin kalastelua sinulta. Noi nimenomaan kehtaa, koska se on kuin koulukiusaamista, sillä osoitetaan dominanssia sua kohtaan. Vähän kuin nylkyttävä koira. Ja sillä tasolla kyllä ovatkin. Paitsi että koirat on kivoja.
On miehiä, jotka nimenomaan haluaa, että niiden muna on all over the place eikä vain yhdelle kohteelle omistettu. Se saa heidät tuntemaan itsensä voimakkaiksi.
Anteeksi, oon vaan hädissään ja sekaisin, ei rekisteröidy kaikki.
Estoissa on, mutta ei se näitä tunteita estä.
Ap