Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiennyt miten moni suomalainen kärsii siitä ettei koskaan saanut hymypatsasta

Vierailija
27.05.2022 |

En saanut itsekään koskaan, mutta en osaa ajatella että siitä se elämän epäreiluus sitten starttasi. Joku sen sai ja elämä jatkui. En ymmärrä miten niin moni on edelleen aikuisenakin katkera siitä, että joku patsas meni väärälle tyypille tai eivät saaneet sitä itse.

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko patsas ja kaikki lasten eriarvojärjestykseen laittaminen pitää kieltää ja lopettaa. Sen kyllä kokee työpaikoilla aikanaan. Annetaan lasten olla lapsia.

Vierailija
122/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin yhdentekevä minulle, en edes muistanut, että sellainen oli olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sadisti on edes keksinyt koko patsasajatuksen. Eriarvoistaa tuo oppilaat sehän on selvä.

Vierailija
124/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia jaettu koskaan. Lapsen luokassa taas ei ihan auennut perusteet jolla patsas jaettiin. Ainakaan mikään ryhmähengenluoja se lapsi ei ole. Oliko se lasten puolelta joku jekku jakaa palkinto sille jota muu ryhmä vetää mukanaan.

Vierailija
125/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni joka oli inhottava ja ilkeä minulle sai patsaan ja leuhki sillä aina kun kävimme niillä.

Vierailija
126/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Mää sain kannustin stipendin ylä asteella, mitähän vttua seoli sitten?

No se on se "luuseri-stipendi". 🤭 Älä huoli, myös mun lapseni sen sai, mutta alakoulussa kylläkin. Oli vähän haastavaa hällä tuo koulunkäynti.

Vierailija
127/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina patsaan saajat kuinka leuhkivat patsaalla ja olivat nenä pystyssä vaikka kaverit olivat äänestäneet tämän saajaksi. Kiitos siitäkin.

Vierailija
128/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain yksi patsas, ei mitään vakavaa. Hyvä vaan lasten oppia, että jokaista palkintoa ei voi saada.

Vierailija
129/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja mun lapsien kouluissa ei jaettu hymypatsaita.

Mutta joskus 80-luvun lopulla poikani luokalla kaikki oppilaat saivat 20 markan stipendin. En tiedä, mistä raha tuli, mutta oli hieno juttu.

Muistan yhä, miten iloinen lapsi oli. Taatusti opettaja oli puhunut kauniisti ja kehunut kaikkia oppilaita yhdessä ja erikseen. Tämä ope oli muutoinkin aivan ihana ja kohteli lapsia tasapuolisesti.

Vierailija
130/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse sitä patsasta saanut, eikä kyllä ole mitään muistikuvia kuka sen sai.

Ei ole vaikuttanut mitenkään omaan elämääni.

Ärsyttää kyllä tämä nykyään yhteiskunta kun kaikesta pitää pahoittaa mielensä, jopa monta vuotta vanhoista jutuista.

Ja kyllä, ei ole ruusuisesti mennyt oma koulu etappi kiusaamisen takia, mutta se on mennyttä eikä se määrittele minua nyt.

Vierailija
131/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymypatsaita ei Tampereella jaettu ainakaan 60-70- luvuilla. Niitä pidettiin oikeistolaisina, kapitalistisen ja luokkavihollisten imperialistisina luomuksia. Ketään ei nostettu muiden yläpuolelle.

Vierailija
132/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän koulussa ne meni kiusaajille. En ole katkera siitä, että en itse sellaista saanut: en ole koskaan välittänyt mistään kunniakirjoista, diplomeista tai palkinnoista, mutta en oikein jaksa hyväksyä sitäkään, että kiusaajat saa ne hymypoika- ja hymytyttöpatsaat. Joku opettaja jossain inisi, että epäreilua opettajia tästä syyttää, kun oppilaat ne valitsee. Ei ainakaan meidän koulussa oppilaat niitä valinneet, vaan opettajat. JA nämä opettajat tiesivät palkinnon saajien kiusaajaluonteesta. Ainoa ero mitä nuo kiusaajat tekivät ei-palkittuihin verrattuna oli se, että olivat mielinkielin opettajien suuntaan...,

Vierailija
133/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimykset olleet vähissä kun tuosta kärsivät. First world problems.

Vierailija
134/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko patsas ja kaikki lasten eriarvojärjestykseen laittaminen pitää kieltää ja lopettaa. Sen kyllä kokee työpaikoilla aikanaan. Annetaan lasten olla lapsia.

Samaa mieltä.

Vierailija
135/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se oli vähän epäreilua, etten sitä koskaan saanut vaikka ymmärtäähän se kun olin sosiaalisesti rajoittunut mutten kyllä ikinä ollut häiriöksi tunnilla.

Vierailija
136/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap leuhkii patsaallaan.

Vierailija
137/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän luokalla oppilas sai patsaan kahtena vuonna ja komannella kerralla ope ehdotti että patsaan jo saanutta ei enää äänestetä uudestaan.

Vierailija
138/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi patsaat olisi pitänyt haudata jo 30v sitten. Ei tarvita aivan puhtaasti naaman miellyttävyyden mukaan jaettavia palkintoja. Kaikkea vanhaa ei kannata säilyttää ja nämä hymypatsaat saa jo unohtaa.

Vierailija
139/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi sai aikoinaan kahtena vuonna hymytyttöpatsaan.

Toi ei ole oikein. Yksi patsas per naama pitäisi riittää ahneemmallekin.

Vierailija
140/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurin osa luokasta äänesti sitä kaikkein ärsyttävintä tyyppiä, joka luuli olevansa jumalasta seuraava. Hihiteltiin sisäisesti, kun tämä kuspää kävi onnesta soikeana pokkaamassa pystin.