Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiennyt miten moni suomalainen kärsii siitä ettei koskaan saanut hymypatsasta

Vierailija
27.05.2022 |

En saanut itsekään koskaan, mutta en osaa ajatella että siitä se elämän epäreiluus sitten starttasi. Joku sen sai ja elämä jatkui. En ymmärrä miten niin moni on edelleen aikuisenakin katkera siitä, että joku patsas meni väärälle tyypille tai eivät saaneet sitä itse.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa palkitaan muutenkin tosi kummallisia asioita aina välillä.

Vierailija
102/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuuden perusteella äänestäminen on p.estä ha koko patsas idea on huono.

Oppilaille voidaan antaa stipendejä

Jos ovat menestyneet hyvin.

Ei patsaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä patsaan sai henkilö, joka kohteli kaikkia samanarvoisesti, vaikka oli suosittu ja liikkui koko peruskouluajan suosittujen ihmisten kanssa.

Oli mielestäni rielu kaikille ja ansaitsi sen.

Itse en ollut erityisen suosittu, mutta olin pidetty.

Vierailija
104/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei patsaita!

Mielestäni on hieno asia, että kaikki tunnustukset tässä maailmassa eivät perustu puhtaasti osaamiseen. Heitä elämä palkitsee muutenkin.

Vierailija
105/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalta 2, jotka sai hymypatsaan oli molemmat kiusaajia. Olivat ekstrovertteja ja sosialaisia ja keräsivät ympärilleen joukon. Joukon ulkopuolisia syrjittiin ja kiusattiin. Nämä 2 kuitenkin saivat hymypatsaat.

En ole katkera, mutta ihmettelen vaan. Koulu vielä mainosti itseään kiva kouluna, jossa on 0 toleranssi kiusaamiselle.

Ihmettelen myös, miksi nyt katkeriksi haukutaan niitä, jotka ihan perustellusti kyseenalaistavat hymypatsaat. Suurimmaksi osaksi näillä perusteluna se, että patsas meni kiusaajalle.

Vierailija
106/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4 lk. lapsen koulussa ei jaeta hymytyttöpatsaita, mutta niillä on joku "kiva kaveri"-stipendi, jonka saaja äänestetään luokan oppilaiden kesken. Meidän lapsi sai sen heti ekalla, mitä vähän ihmettelin, koska on aika ujo ja hiljainen, seuraavana vuonna sen sai paras kaverinsa, joka on tosi rauhallinen tyttö sekin, ja kolmannella luokan hiljaisin poika.

Olen miettinyt, että onko se äänestys vain silmänlumetta ja oikeasti ope haluaa antaa palkinnon noille vähemmän esillä oleville kilteille lapsille... vai onko lapset niin oikeamielisiä, että haluavat palkinnon niille jotka eivät ainakaan kiusaa ketään?

Millä luokalla muuten stipendit nykyään alkaa tulla opintomenestyksen mukaan, vai onko ne pelkästään näitä kaveri- ja tsempparipalkintoja?

Vierailija
107/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noille se patsas on varmaan tärkeä vielä vuosikymmenien päästä juuri sen takia, koska eivät ole saavuttaneet mitään muuta elämässään.

Vierailija
108/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on aina reilu ja kiltti kaikkia kohtaan.

Sitten kun hymypatsasta ei kuudennelle luokalle mennessä ollut kuulunut niin myönnän että vähän vihjaisin opettajalle asiasta. Kyllähän se patsas sitten kuudennen keväällä saatiin meidänkin takan reunalle :)

Mieheni on tässä kunnassa melko korkeassa asemassa, saattoi vaikuttaa asiaan. Mutta mielestäni poika oli ansainnut hymypatsaan, niin ahkerasti on koulussa yrittänyt.

Perustelkaa miksi tätä on alapeukutettu?

Vierailija
109/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No noille se patsas on varmaan tärkeä vielä vuosikymmenien päästä juuri sen takia, koska eivät ole saavuttaneet mitään muuta elämässään.

Totta. En ole keksinyt parannuskeinoa syöpään, hoviin tai saanut maailmaa luopumaan yhdinaseista.

Suoritin kuitenkin yliopistotutkinnon ja sain viihtyisän työpaikan, löysin rakkauden ja hankin omistusasunnon. Siinä on minulle kylliksi.

Mitä sinä olet saavuttanut?

Terveiset sivulta 5

Vierailija
110/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei patsaita!

Ainakin minun kouluaikanani stipendit oli kytketty varallisuuteen, ei koulumenestykseen. Niitä siis saivat kohtalaisen hyvin koulussa pärjäävät vähävaraiset.

En ymmärrä mitä huonoa hymypatsaassa on. Ainakin meidän koulussa saajiksi selvästikin äänestettiin ystävälliset ja avuliaat oppilaat. Myös ne ujot ja hiljaiset saivat patsaita jos olivat muuten mukavia, kuten useimmiten olivat.

Vierailija
111/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun kouluaikanani stipendit oli kytketty varallisuuteen, ei koulumenestykseen. Niitä siis saivat kohtalaisen hyvin koulussa pärjäävät vähävaraiset.

Mistä opettaja voi nykyään tietää mikä perhe on vähävarainen ja kuka ei? Joskus entisaikaan pienissä kyläkouluissa, joissa kaikki tunsivat toisensa tilanne oli varmaan eri.

Millä perusteilla stipendejä ja muita palkintoja jaetaan nykypäivänä? Mitä eri stipendejä tedän lapset on saaneet?

Vierailija
112/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka kärsi kun sai :D? Olin hiljainen ja kiltti pinko ja sain joka vuosi stipendin jostain. Kun sain hymytyttöpatsaan otti päähän koska tytöt oli loppu, joten sain hymypojan. En ollut mikään nätti tyttö vaan jopa hieman miesmäisen näköinen, joten kirpaisi senkin takia poikapatsas. Lisäksi kaikki muut luokkalaiset oli minulle nuivina, koska patsaan olisi oikeasti ansainnut luokan oikea hymytyttö, kaikille mukava luokan puuhanainen.

Vierailija
113/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että moni puhuu täällä äänestämisestä luokan kesken. Meillä nuo ainakin meni opettajan (tai ehkä opettajanhuoneen) päätöksellä. Tai ainakin päättelen sen siitä, että en todellakaan muista mitään äänestystä.

Vierailija
114/151 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, miten katkeroituneita ihmiset ovat jostain hiton hymypstsaista ja stipendeistä... Ei hyvää päivää...

Yrityäkää nyt kasvattaa itsellenne ja lapsillenne kunnon itsetunto - eikä se riipu siitä, oletko sinä tai lapsesi saanut jonkun patsasn tai stipendin. Itse olin sellainen keskinkertainen tavislapsi, en siis saanut patsaita enkä stipendejä, mutta osasin iloita kavereiden hymypatsaista ja stipendeistä. Ja olen yrittänyt kasvattaa lapseni samoin.

Miten maailmasta on tullut tällainen, että jos itse ei jotain saa, niin kukaan muukaan ei voi saada?

Ja kaikki nämä väitteet "rikkaiden perheet saavat kaikki stipendit" tai "kaikki kiusaajat saivat hymypatsaan" on kyllä pääosin puppua. Miettikää nyt vähän.... Kovin on huono itsetunto mammoilla ja mammojen lapsilla. Osaatteko iloita koskaan toisten menestyksestä?

Vierailija
115/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut patsasta, kerran toinen voitti yhden äänen enemmistöllä.

Vierailija
116/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnostanut hymypoikapatsas nuorena. En edes muista, ketkä koulukaverit niitä saivat. Paremmin on jäänyt mieleen, ketkä saivat stipendejä.

Vierailija
117/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tiedät

Vierailija
118/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä opettaja voi nykyään tietää mikä perhe on vähävarainen ja kuka ei? Joskus entisaikaan pienissä kyläkouluissa, joissa kaikki tunsivat toisensa tilanne oli varmaan eri.

Millä perusteilla stipendejä ja muita palkintoja jaetaan nykypäivänä? Mitä eri stipendejä tedän lapset on saaneet?

On nykyäänkin pieniä paikkakuntia.

Vierailija
119/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että opettajalla/opettajilla on sormensa pelissä. Niin oudolta nuo valinnat tuntuu puheista huolimatta.

Vierailija
120/151 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa patsaan sai aina opettajan tutut. Olisin tietysti halunnut patsaan ja tunsin huonommuutta kun en sitä koskaan saanut. Siitä alkoi syrjäytymiseni ja huonommaksi tuntuminen.