Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
1321/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko muita joilla alkaa kesän jälkeen lapsettomuushoidot

Vierailija
1322/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö sun läheinen, että kärsit lapsettomuudesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut lottovoiton, pidä siitä kiinni.

Vierailija
1324/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjun viimeiset 40 sivua on pelkkää mt-potilaiden hölinää.

Vierailija
1325/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Eihän tuo poikkea mitenkään aiemmasta ja lisäksi on aivan onnettoman vähän 4 työhakemusta. Kaiken päivää kun on vapaata, niin hakemuksia luulisi lähtevän 4 päivässä. Ei mitään ongelmaa, muuta kuin asenteessa ellei onnistu.

Ja turha väittää ettei työpaikkoja muka ole. Ihan joka ikinen pääsee vaikka siivoojaksi. Niistä on huutava pula ympäri maan eikä mitään muuta tarvitse kuin olla työkykyinen. Niin joo, mutta kun ei kelpaa!

Menkää opiskelemaan jos ei työ kelpaa, turha ruikuttaa ettei mikä tahansa kelpaa ellei edes opiskele.

Sairaat on eri, mutta muut sais mennä töihin!

Ne ajat, jolloin siivoojaksi pääsi kuka vaan jäivät taakse jo viime vuosituhannella. Sulle näköjään tekisi hyvää tutustua työttömyyteen 2020-luvun Suomessa ihan henkilökohtaisella tasolla.

Voi kuule kun tietäisit kenelle tuon sanoit. On meinaan sen sortin cv, että siinä on tutustuttu ihan kaikkeen työttömyydestä siivousalan, te-toimiston asiakaspalveluun, puhelinmyyntiin jne. Nykyään olen myös erään siivousalan yrityksen hallituksessa ja ihan todella tiedän, että sinne pääsee töihin kuka vaan, jonka terveys kestää. Työtä saa tehdä ihan niin paljon kuin haluaa eikä mitään osapäivätöitä ole pakko tehdä.

Ehkä sun kannattaisi tutustua oikeasti nykypäivän työelämään. Jos tekisit edes yhden hakemuksen vuodessa, huomaisit, että töitä tosiaan on paljon tarjolla.

Ai niin mutku kotona on niin kiva katsoa telkkua ja nukkua pe r s e homeessa!! Jee!!

Ja sitte vielä se tosiasia että jos tosiaan on niin, että töitä ei saa, silloin mennään opiskelemaan!! Ei maata terveenä kotona.

Mutku olen ahne ja edellytän työntekijältä omaa autoa ja työaika on klo 6.00-10.00 aamulla ja takaisin illalla klo 18.00-22.00.

Työkohteita on pirusti niin että työntekijä joutuu tekemään omalla ajalla ja kesätyöntekijälle ilmoitan klo 13.00 päivällä, että voisit pitää vapaapäivän.

Täällä on kuule työttömiltä todella huonoa kokemusta teidän siivousfirmoista.

Höpöhöpö. Firman autolla kulkevat, työkohteet ja vuorot suunnitellaan hyvin ja palkkakin on duunarityöstä ihan hyvä.

Miksi et voi vasn myöntää, että sun on kivempi olla kotona työttömänä kuin mennä töihin. Siitähän siinä on kyse, töitä on ja jos ei ole niin silloin opiskellaan. Sairaat tietysti eri asia.

Ei ole mitään firman autoa vaan oma vaaditaan. Jos ei työpaikkaan ole hakijoita niin siinä työpaikassa on pahasti jotain vialla. Pomot vaihtoon ja äkkiä

Mistä sä keksit tän ettei hakijoita ole? Puhut ihan mitä sattuu.

No, miksi täällä sitten kirjoitetaan työvoimapulasta ja ettei työttömät halua töihin, jos hakijoita kerran on?

Ei ole tarpeeksi hakijoita ja työvoimapula on. Osittain on myös imagokysymys, mikä on ainakin just siivousalan ongelma. Lisäksi kannustinloukku eli kun työttömänä saa tukia lähes saman kuin töissä, silloinhan ei huvita töihin mennä. Se on sama tilanne lähes kaikkien matalapalkka-alojen kanssa.

Tuo imagokysymys on hankala asia. Just yksi tuttavani, jolla ei ole koulutusta ja oli jäänyt työttömäksi jostain määräaikaisesta asiakaspalvelutehtävästä, kieltäytyi siivoustyöpaikasta ihan tismalleen tällä lauseella : "siivoamaan en sentään alennu! Vaikka siinä oli kyllä ihan hyvä palkka, mutta silti en ihan niin alas vajoa!"

Jotenkin miettii itse, että mikä ihme siinä siivoamisessa on muka alentavaa? Varsinkin kun tuon tyypin kohdalla alentavibta mielestäni on matala koulutus ja silti vielä asenne on tuo. En tykkää.

No, menetkö itse siivoamaan. Voisit mennä ja antaa oman työpaikkasi jollekin toiselle.

Vai istutko itse toimistossa ja huudat että toisten on mentävä siivoamaan.

Juuri tuli uutisissa, että kun vuorolisistä oli tehty kysely niin päivätyöläiset olisi halunnut poistaa ne. No just, kun eivät itse tee vuorotyötä.

En tietenkään mene. Mä opiskelin korkealle ja ansaitsen kaikki edut, mitä sillä oon saanut. Sopii tehdä perästä ja saavuttaa samat edut, jos on kateutta kerran tunteissa. Ei muuta kuin yliopistoon mars! Sillähän siitä pääsee, ei tarvi enää arpoa työttömyyden ja siivouksen välillä ja olla kade jostain lisistä.

Eli itse et mene siivoamaan, mutta käsket muita. Oikein narsisti. Vedätkö telakalta rahoja?

Ei en mä mikään duunariesimies ole vaan talousjohtaja ja vedän itse ansaitsemani rahat työnantajaltani niinkuin asiaan kuuluu.

Ja ei en ole narsisti enkä millään muotoa huono ihminen.

Ja lällällää jos kerran olet noin kade, että pitää muita syyttää vaikka ovat tehneet paljon töitä menestyksensä eteen.

Oletko tyhmä? Vai miksi et voi itse mennä yliopistoon vaikka noin on katkera siitä, kun muut on sen tehneet ja saavat ansaitsemansa palkan?

Jos olisit talousjohtaja niin tietäisit, että työttömyyskorvauksella saa opiskella vain 2 vuotta mikä ei riitä yliopistoon ja täytyy saada työkkäriltä lupa.

Riittää, jos on fiksu. Alempi korkeakoulututkinto on laskennallisesti 3 vuotta, mutta fiksu saa sen suoritettua kahdessa vuodessa.

Vierailija
1326/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2400 brutto tienaavat eivät pysty pitämään mökkiä eläkkeellä ja jos eivät saa mökkiä myytyä niin eivät saa lääkkeitä.

Lehdessä oli juttu eläkeläisestä joka saa 1500 netto kuukaudessa, koska saa toimeentulotukea lääkkeisiin.

Voi tulla lyhyet eläkepäivät, jos ei ole rahaa ostaa tarvittavia lääkkeitä.

Jos saa toimeentulotukea, lääkkeetkin korvataan.

Jos omistat mökin niin et saa toimeentulotukea, rahoitusvastike ei ole myöskään siinä lasku

Minkä mökin? Ei mulla ole mökkiä.

Vierailija
1327/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönön elämänkerta ilmestyy palstalle lähiaikoina. Olen koostanut kertomuksistaan hänen ikänsä, miehensä työpaikan ja palkan, perhetilanteensa, koulutuksensa, työelämänsä puutteineen. Paljastukset kulloisistakin työkavereista, naapureista, sukulaisista jne. Mielipiteensä ja aatemaailmansa saavat palstatilaa runsaasti.

Kuinkahan moni tunnistaa tuon ankeuttajan!

Muista, että sinut saadaan ip-osoitteesta kiinnu. Käy lukemassa kunnianloukkaus säännöt. Jos joku kertoo henkilökohtaisesta elämästään niin voi tulla syyte. Sinä olet se joka kokoaa noita yhteen ja silloin voidaan tunnistaa. Siinä tapauksessa menen lääkäriin ja haen sairaslomaa. Sanon että masennuin tempustasi enkä mene enää ikinä töihin.

Myös ne mitä lainaat on sinun ip-osoitteestasi ja luokitellaan silloin sinun kirjoittamiksi

Aivan. Salaa siis osoitteesi, kun laitat sen elämänkerran.  Mäkin haluan lukea sen!

Vierailija
1328/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönön elämänkerta ilmestyy palstalle lähiaikoina. Olen koostanut kertomuksistaan hänen ikänsä, miehensä työpaikan ja palkan, perhetilanteensa, koulutuksensa, työelämänsä puutteineen. Paljastukset kulloisistakin työkavereista, naapureista, sukulaisista jne. Mielipiteensä ja aatemaailmansa saavat palstatilaa runsaasti.

Muista, että sinut saadaan ip-osoitteesta kiinnu. Käy lukemassa kunnianloukkaus säännöt. Jos joku kertoo henkilökohtaisesta elämästään niin voi tulla syyte. Sinä olet se joka kokoaa noita yhteen ja silloin voidaan tunnistaa. Siinä tapauksessa menen lääkäriin ja haen sairaslomaa. Sanon että masennuin tempustasi enkä mene enää ikinä töihin.

Myös ne mitä lainaat on sinun ip-osoitteestasi ja luokitellaan silloin sinun kirjoittamiksi

Silloin pystyn selvittämään kuka oikeasti olet, koska tällöin minulle kerrotaan kuka ip-osoitteestasi kirjoittaa.

ip:n osaa salata jo teinitkin :D

Vierailija
1329/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjalta tuli paljon informaatiota Hönön työkeikasta................

Naapurini tunnistetaan varmasti, sai mitä ansaitsi

T. HÖNÖ

Vierailija
1330/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina suunnitellut hankkivani lapsia

Vierailija
1331/3609 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset