Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Tätyisikö tänne kopioida vauvan yritys keskustelusta Hönö kirjoituksia
Vierailija kirjoitti:
Tätyisikö tänne kopioida vauvan yritys keskustelusta Hönö kirjoituksia
Niitä me ollaan yritetty Hönö kirjoituksia
Mitenkäs nämä 500 vuotta maassamme olleet ikityöttömänä olevat, joille sisäsiittoisuus on aiheuttanut suuria ongelmia olla rehellinen, ahkera ja sopeutuvainen sivistykseen, ottaako TE-toimisto yhteyttä, epäilen suuresti, he ovat muka parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset suostuko kaikkeen, mihin päättäjät aivopieruiluillaan teidät asettaa. Suurin osa työttömistä on itse täysin syyttömiä siihen työttömyyteensä. Miksi sitten työttömiä rangaistaan näillä kyykytysjutuilla? Itse en ole työtön, mutta voin vain kuvitella mitä pas kaa ja miten älyöntä puuhastelua tuo on.
Siis ihanko tosissasi sanot että työn hakemisen vaatiminen on rangaistus?
No siinäpähän velvoittavat. Jokainen varmasti osaa esiintyä "epäedukseen" sekä hakemuksessa tai haastattelussa, jos paikka ei miellytä.
Olin joitakin vuosia sitten joutumassa puhelinmyyjän pestiin. Valinnan hylkyyn riitti se, että kysäisin etenemismahdollisuuksiin asiakaspalvelun puolelle, missä ei myydä mitään. En tullut valituksi :D
Nykyään työnhaku on esim. haastatteluissakin niin pienistä asioista kiinni, että helposti työhaluton ihminen pystyy työhön valituksi tulemisen välttää, ilman että kukaan pystyisi todistaa, että oli hlö:n itseaiheuttama lopputulema. Jättää vaikka meikkaamatta tai suihkussakäymättä muutamaan päivään ennen haastattelua, niin ei varmasti tule valituksi. Eikä työkkäri voi siihen alkaa mitään räkyttää, jos kys. ihmsellä ei vain ole tapana laittautua :D varsinkin, kun yrityksiin virtaa nyt, en tiedä, monenko kertainen määrä, hakemuksia :D En pidä tätä muutosta minään.
Olen tällä hetkellä asiakaspalvelutyössä puhelinaspassa, mutta jos joutuisin työttömäksi, enkä haluaisi töihin niin ekat asiat, mitä toisin ilmi haastattelutilanteessa tai no mikseipä jo hakuvaiheessa olisivat: 1. en puhu sanaakaan englantia saati ruotsia ja 2. en osaa excelistä edes alkeita :D (tämä on vieläpä totta).
Löysin tuolta hyvän lapsettomuuskeskustelun. Aion kopioida sen lähipäivinä tänne. Kivaa että voi kopioida tänne muualle tarkoitetut tekstit. Kiitos vinkistä influencer
Sitten voi haastattelussa esimerkiksi ohimennen mainita, että on totaali yksinhuoltaja ja lapsi sairastelee paljon.... ei varmasti tule valituksi :D tässä nyt muutama tärppi, jos ei töihin halua ja silti pitää neljää paikkaa hakea.
Olen rakentanut elämäni lasten varaan
Vierailija kirjoitti:
Olen rakentanut elämäni lasten varaan
Minä myös tein tulevaisuudensuunnitelmani heillä
En ole koskaan halunnut lapsia eikä mieheni
Suomalaisista avioliitoista joka toinen päättyy eroon. Tärkeämpää olisi löytää sielunkumppani jonka kanssa on koko elämän.
Mikä siinä lapsettomuudessa muka niin kamalaa on
Tiedän tunteen, sydäntä raastaa kovasti, mutta yritän olla onnellinen ystävän puolesta
Onko täällä vauva.fi:llä jokin bugi-tilanne? Luulin tulleeni keskusteluun, jossa puhutaan uudesta työnhakumallista enkä lapsettomuuskeskusteluun :O
Naisen kuuluu synnyttää eikä tehdä uusia keksintöjä.
Toivotaan, että sunkin vuoro vielä tulee
Lapsettomuus, kaikki ympärillä koko ajan raskaana
Olen aina suunnitellut hankkivani lapsia
Moni joutuu häpeämään itseään.