Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3461/3609 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin et kun oman alan työt loppu väliaikaisesti, et haenpa siivoustyötä.

No ei o tippunu.

Ei juma. Nostetaan sit työmarkkinatukea kerran ei kelpaa 🤣

Joo, kaikki luulee että "jonnekin siivoamaan" pääsee kuka vaan milloin vaan. No ei pääse! Pitää olla koulutusta, kokemusta ja mielellään nuori.

Vierailija
3462/3609 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin et kun oman alan työt loppu väliaikaisesti, et haenpa siivoustyötä.

No ei o tippunu.

Ei juma. Nostetaan sit työmarkkinatukea kerran ei kelpaa 🤣

Joo, kaikki luulee että "jonnekin siivoamaan" pääsee kuka vaan milloin vaan. No ei pääse! Pitää olla koulutusta, kokemusta ja mielellään nuori.

Ja toinen on kaupan kassa hommat. Ei siis toivoakaan päästä. Reilun puolen vuoden ajan yritin hakea noitakin paikkoja erilaisten toimistotöiden ohessa, mutta ei irronnut edes yhtään haastattelua. Sitten päätin vaihtaa alaa, opiskelun jälkeen työllistyin kesäksi, mutta nyt loppui ne hommat koska rakennusala.

Mitähä seuraavaks kokeilis? Onlyfansiin oon liian vanha, ruma ja estoinen 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3463/3609 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saavat.Yksi tuttu luuli typeryyksissään voivansa opiskella salaa uuden tutkinnon ja samalla pitää työttömyyskorvauksensa maksatuksen voimassa sopimatta TE-toimiston kanssa siitä.Köpelösti kävi.En tiedä,pitääkö kaikkia kansalaisopiston kurjsseja nykyään ilmoitella,mitkä eivät siis ole tutkintoon johtavia,vaan harrastuksia,mutta ainakin jos arkipäivinä päiväsaikaan osallistuu,kaikista vastaavanlaisisita aktiivisuuksista käsittääkseni on ilmoitettava.Siellä sitten taas käytetään valtaa,että  tulkitsevat miten milloinkin haluavat,onko hyväksyttävää työttömyystuella vai ei...Parasta siis aina tarkistaa ennen ilmoittautumista ja varsinkaan ennen kuin hakemustakaan mihinkään.

Vierailija
3464/3609 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osatyökykyisen kannattaa nyt selvittää palkkatukimahdollisuus. Heinäkuusta alkaen palkkatuki ollut 70% silloin jos sairaus tai vamma heikentää työllistymismahiksia. Tiedän useita jotka tällä työllistyneet, sen verta iso porkkana firmoille.

Ei palkkatukitöitä enää anneta osatyökykyisille, kaikki paikat menee pitkäaikaistyöttömille, näin ainakin minulle virkailijani sanoi kun paikkaa kyselin.

Höpö höpö, kun olet tarpeeksi kauan työttömänä, sinulla on oikeus palkkatukeen, ja sitä tukea voi hakea kuka tahansa työnantaja jolla on verot ja muut lakisääteiset maksut maksettuna. Ei niitä palkkatukityöpaikkoja mistään työkkäristä kysellä, siellä on vain jotain yhdistysten paikkoja jotka sopiikin osatyökykyisille paremmin koska tunnit on aina korkeintaan 25h/vko. Joko sun virkailija ei ole tiennyt mistään mitään, tai itse olet ymmärtänyt väärin mistä hän puhuu. Etsi itse työpaikka, ja kerro siellä että jo sut palkkaavat, voivat hakea palkkatukea. Ei ole mikään iso homma.

Täälä Keski-Suomessa työkkäri ensin päättää oletko palkkatukikelpoinen ja jos olet niin se kirjataan työllistymissuunnitelmaan. Sen jälkeen voi vasta itse alkaa etsimään sitä paikkaa. Itse olen osatyökykyinen ja kysyin onko mahdollista saada minun palkkaamiseen palkkatukea. Eivät myöntäneet.

Vierailija
3465/3609 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkanperällä ei ole työpaikkoja! Aikoinaan kukoistava keskittymä on hävinnyt kauan sitten... Mutta vielä saa Mutkanperän Marketista ostoksia.

Vierailija
3466/3609 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tehty työnhaku tältä kk. On vain 2 paikkaa haussa. 

Vierailija
3467/3609 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo yhdistykset ottaa ilman koulutusta kotisiivoamaan. 

Vierailija
3468/3609 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Olen seurannut tätä ketjua jo aika kauan ja tänään sain tietää: olen saanut työtä! Olen niin iloinen! 😁😁

Paikkaan, johon mut valittiin tuli yhteensä 156 kpl hakemuksia. Ei siis tosiaan ole mikään läpihuutojuttu saada töitä nykypäivänä.

Tsemppiä kaikille työnhakuun! Ja hyvää syksyn jatkoa myös! 😊

Vierailija
3469/3609 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Moi kaikki!

Olen seurannut tätä ketjua jo aika kauan ja tänään sain tietää: olen saanut työtä! Olen niin iloinen! 😁😁

Paikkaan, johon mut valittiin tuli yhteensä 156 kpl hakemuksia. Ei siis tosiaan ole mikään läpihuutojuttu saada töitä nykypäivänä.

Tsemppiä kaikille työnhakuun! Ja hyvää syksyn jatkoa myös! 😊

Onnea uuteen työpaikkaan ja mukavaa syksyä.

Vierailija
3470/3609 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi paskana, ei saa saikkua työnhausta eikä luonne sovi puhelinmyyntiin eikä koulutus riitä istumatyöhön. 4 hakemusta kuukaudessa. "olen valmis aloittamaan heti KUN..." Ei tarvi varmaan toista kertaa hakea samoihin paikkoihin😅

Pakko hakea kunnanjohtajan ja ylilääkärin paikkoja ettei ryssi mahdollisuutta sopiviin töihin😬

Vierailija
3471/3609 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen Matti olen päättänyt että, en varmana mene töihin koska työkyvy..työhaluton enkä varmana, enkä varmana mene kuntouttavaan työtoimintaan makaan mieluummin kotona. Lääkärin lappuja on jotka on kirjoitettu mitä olen määrännyt niiden kirjoittamaan. Kaikki korvaukset täytyy maksaa ilman leikkauksia koska olen päättänyt niin. Ajattelen työttömyysetuuden palkkana ilman velvollisuuksia.

Ei kai se ihan noin mene?

Vierailija
3472/3609 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaat.Jollei koulutus ja/tai erityisosaamisvaatimuksia ole ilmoituksessa mainittu,on vain kiinni siitä mitä jätetään monessa työpaikkailmoituksessa kuitenkin kertomatta.Vaatimuksia ja kriteereitä toki on todellisuudessa kuitenkin,myös sellaisia,mitkä "eivät kestäisi päivänvaloa",mutta koska ei kerrottu,siitä ei voida sua mitenkään syyllistää.Riski on tosin siinä,että tuo "asenne ratkaisee" voi myös tarkoittaa sellaisten asioiden hyväksymistä,jotka eivät myöskään "kestäisi päivänvaloa".Älyttömän hyvällä tuurilla voi olla asiallinen työmahdollisuus.

Vierailija
3473/3609 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä odotan yhdestä mielenkiintoisesta paikasta vastausta saanko työn. Nyt mua tavoiteltiin yhdestä työpaikasta jonne menee autolla ajaen tunti. Hävetti kun sönkötin sinne, että odottelen muistakin paikoista parhaillaan vastausta. Lisäksi olen alkanut miettimään , että tunti autossa suuntaansa on vain liikaa.

Tunti suuntaansa on ihan normi pääkaupunkiseudulla. Saa olla yksin omissa ajatuksissaan, kuunnella äänikirjoja ja podcasteja tai hoitaa puhelimitse suhteita 😁 

Hyvä työmatka minusta. Iltapäivällä saa kunnon hajuraon töihin, niin eivät tule kotiin mukana.

Vierailija
3474/3609 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tosi harmi kun moni tekeytyy työkyvyttömäksi varmaan Sipilän aktiivimalli aikaan sai sen että, perusteettomia hakemuksia alettiin laittamaan. Ihmiset on sen verran laiskoja että, ne kokee että, työttömyysetuus olisi joku palkka ilman työvelvoitetta jota ei saisi leikata mutta aktiivisuutta ei tarvitsisi mitenkään osoittaa. Se ajatellaan helppona rahana.

Tuo työhakemusten tehtailu on vaan aika rasittavaa niille työnantajillekin. Ei kaikkien aloilla edes ole työtä, joten sitten pitää vain hakea jonnekin(minne ei pääse).

Vierailija
3475/3609 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Tosi harmi kun moni tekeytyy työkyvyttömäksi varmaan Sipilän aktiivimalli aikaan sai sen että, perusteettomia hakemuksia alettiin laittamaan. Ihmiset on sen verran laiskoja että, ne kokee että, työttömyysetuus olisi joku palkka ilman työvelvoitetta jota ei saisi leikata mutta aktiivisuutta ei tarvitsisi mitenkään osoittaa. Se ajatellaan helppona rahana.

Juurikin näin. Koko ajan tyytyväisempi kun äänesti Kokoomusta. Ei noilla mielenilmauksilla ole mitään merkitystä, maailmaan ääntä mahtuu, ja hallitus vantaa itselleen luottamuksen jotenka mikään ei voi hyviä suunnitelmia estää mitä ovat nyt suunnittelemassa. Taitaa oll vihervasemmistolaiset kaikki omasta mielestään työkyvyttömiä (lue: työhaluttomia) oli kyse normaalista työpaikasta tai työvoimapoliittisista toimista. 

Työkykyisillä pitkäaikaistyöttömillä suurempi ongelma on se, että sitä työvoimapulaa on oikeasti vain tietyillä aloilla, kuten it-ala ja teknologiateollisuus, hitsaaminen, terveydenhuollon asiantuntijat jne. Ei noihin hommiin voi mennä ilman osaamista juuri noilla aloilla.

Sitten on niitä ruohojuuritason töitä kuten siivous, joihin on yhtäkkiä tullutkin vaatimuksena auton käyttömahdollisuus ja oma auto (koska siivouskohteita on useita päivässä ja ne välineet pitää siirtää), samoin kiinteistönhoidon tehtäviin.

Vierailija
3476/3609 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä tekoälyä hakemusten tekoon apuna. 

Vierailija
3477/3609 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oma te-sivuilla lukee, että työnhakumahdollisuuksien ilmoittaminen ei ole enää mahdollista verkon kautta? 

Vierailija
3478/3609 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtämisestä m? NOL-LA VII-VA NEL-JÄ TY-Ö-PAIK-KAA KUU-KAU-DES-SA.

Ja kun katsoo laista, niin hoksaa, että se on käytännössä aina 4. Poikkeukset on erikseen lueteltu eli oma-aikatöissä olevat, omaehtoisella opiskelevat, lomautetut (ekat 3 kk) ja lääkärintodistuksella työkyvyttömiksi todetut.

Eihän se pelkkä lääkärintodistus vapauttanut aktiivimallistakaan vaan silloinkin osallistuttiin vähintään kuntouttavaan 1-4 päivänä viikossa kevyitä hommia tehden. Todennäköisesti tulevissakin muutoksissa kuntouttavassa käyvälle ei juuri mitään muutosta aiempaan.

Kyllä vapautti. Ei mun ainakaan tarvinn

no ens vuonna leikataan ni on varmaa kiva olla perseauki.ainiin sun ei tartte osallistua mihinkään.eikä myöskään ostaa venettä eikä asua omakotitalossa niinkun mun.

Vierailija
3479/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain jo ne kaksi paikkaa mitä minun piti hakea. Nyt voin maata ja levätä kuukauden ja ensi kuussa haen taas kaksi paikkaa heti kuun alussa ja sitten jatkaa lepäämistä.

Vierailija
3480/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo selvillä, mikä muuttuu 2024 alusta? Ehdotuksia vaikka mitä, onko päätöksiä?

Oon silloin 63, eläke 64,5... en jaksa töitä enää täyspäiväisesti, osatyö ei riitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi