Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3501/3609 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu myös hullulta kun työkkäristä varataan soittoaika näille täydentäville puhelinkeskusteluille. Etsin itse aktiivisesti työpaikkaa ja minulle tulee s-postiin 3 eri paikasta tieto avoimista paikosta, laitan myös avoimia hakemuksia. Nuo resurssit kannattaisi tosiaan keskittää niihin, jotka oikeasti tarvitsevat tukea työnhakuun. 

Vierailija
3502/3609 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemisessa menee max puoli tuntia kuussa.Kukaan ei sanonut että töitä olisi saatava,kunhan haet sen 1-4 paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3503/3609 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian heppoisin perustein jäädään kotiin. Tuet ovat aivan järkyttävän suuria. Työssäkäyvillä on suunnilleen sama elintaso kuin työttömillä. Ei työssäkäyvilläkään ole mitään ylimääräisiä rahoja monesti ja rahat saattavat loppua. Joutuu miettimään ja laskemaan. On ihan hirveän väärin, että on pakko elättää verorahoilla sellaisia, joille töistä luopuminen on ennemminkin oma valinta. Tunnen monen monta 30-40 -vuotiasta naista, jotka ovat hoitovapaiden jälkeen vain jääneet jollakin verukkeella kotiin. Ei kiinnosta mikä tahansa työ tai sitten töihin on pitkä matka tai se ei kannata tai sitten jäädään rötköttämään kännykkä kourassa sohvalle sipsipussin kanssa ja valitetaan, että masentaa, no miksiköhän? Näiden naisten masennus johtuu ihan heistä itsestään ja huonoista elämäntavoista, ylipainosta ja passiivisuudesta. Sitten jaksetaan kuitenkin luuhata kaupungilla ja siihen

Kyllä teillä on vääriä luuloja. Työmarkkinatuki joku 500-700 nettona. Ei se ketään kannusta kahviloihin tai kauneushoitoihin.

Vierailija
3504/3609 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu myös hullulta kun työkkäristä varataan soittoaika näille täydentäville puhelinkeskusteluille. Etsin itse aktiivisesti työpaikkaa ja minulle tulee s-postiin 3 eri paikasta tieto avoimista paikosta, laitan myös avoimia hakemuksia. Nuo resurssit kannattaisi tosiaan keskittää niihin, jotka oikeasti tarvitsevat tukea työnhakuun. 

Eihän siinä meidänkään mielestä mitään järkeä ole mutta lakia pitää noudattaa viranhaltijana. T: työkkäritäti

Vierailija
3505/3609 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se, joka valitteli täällä 1,5kk kestävää työttömyyttä. Nyt sitten kaikki on lähtenyt lentoon. Ensin sain keikkasopimuksen yhteen firmaan. Sen jälkeen soitettiin työpaikasta johon haluaisin mieluusti mennnä. Haastattelija kertoi, että olen vahvoilla ja hän on erittäin kiinnostunut. Nyt olen malttamattomana odottanut tuloksia kunnes tänään minulle tarjottiin vielä kolmannesta paikasta vakituista työtä... Apua. Mitä tässä pitäs tehdä. Se työ josta mulle ilmoitetaan vasta ens viikolla on se, mitä haluaisin eniten tehdä.

Sama tilanne. Hain puoli vuotta töitä. Ei huolittu minnekään. Yhtäkkiä tulee nyt tarjouksia joka puolelta. Kaikki lähti vaatimattomista keikkatöistä. Ilmeisesti se, että tein keikkaa enkä ollut työtön enää, paransi imagoani. 

Vierailija
3506/3609 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voi aina elää siivellä tai liittyä onlyfans sivustolle.

Vierailija
3507/3609 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen minä miehenä kelpaa onlyfans sivustolle? Naiset elää jossain utopiassa että mies maksaa laskut ja he tekevät mitä tykkäävät? Mitä jos naisena sinä maksat laskut ja pidät huolta kaikesta? Ja jos valitsit väärän miehen, ehkä se ei ole muiden miesten vika?

Vierailija
3508/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai näitä paikkoja pidä saikulla ollesa hakea? Lääkäri määräsi juuri 4 vko saikkua.

Vierailija
3509/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette kesän työttöminä joka vuosi? Ei se voi yllätyksenä tulla joka kerta? Kesällä myös monet ammattikunnat tarvitsevat lomatuuraajia, oletko ikinä katsonut paikkoja vai alatko vasta kesällä koko asiaa edes miettimään?

Lisäksi sitä työttömyyskorvausta ei ole pakko nostaa jos ei halua työpaikkoja hakea.

Kerro sinä. Minulla on 3 eri tutkintoa ja yli tuhat työhakemusta olen lähettänyt. Omasta mielestäni olen ilman työtä siksi, että kukaan työnantaja ei ole vlinnut minua töihin.

Vierailija
3510/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen minä miehenä kelpaa onlyfans sivustolle? Naiset elää jossain utopiassa että mies maksaa laskut ja he tekevät mitä tykkäävät? Mitä jos naisena sinä maksat laskut ja pidät huolta kaikesta? Ja jos valitsit väärän miehen, ehkä se ei ole muiden miesten vika?

Ei miehillä ole porttikieltoa. Saat myydäkin itseäsi.

Vierailija
3511/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi helppo homma. Kukaan ei edes varmista haitko töitä. ilmoitat vaan haetut paikat.

Vierailija
3512/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette kesän työttöminä joka vuosi? Ei se voi yllätyksenä tulla joka kerta? Kesällä myös monet ammattikunnat tarvitsevat lomatuuraajia, oletko ikinä katsonut paikkoja vai alatko vasta kesällä koko asiaa edes miettimään?

Lisäksi sitä työttömyyskorvausta ei ole pakko nostaa jos ei halua työpaikkoja hakea.

Kerro sinä. Minulla on 3 eri tutkintoa ja yli tuhat työhakemusta olen lähettänyt. Omasta mielestäni olen ilman työtä siksi, että kukaan työnantaja ei ole vlinnut minua töihin.

Olen samis kanssasi, paljonko sinulla ikää, itse 56v

Vierailija
3513/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen."

AP han juuri on ITSE tällainen. Haluat TAHALLAAN olla työttömänä 3 kk vuodesta, muiden elätettävän, ja näin haluat jatkaa koko LOPPUelämäsi? hahahah. Kuule ei onnisu . Ihan hyvä että nämäkin jotka luuli voivansa lomailla 3 kk kesällä ilman työkkärin niskaanhönkimistä pannaan nyt kursseille, siivoaman kunnan vessoja tai muuhun raskaaseen duuniin. ,jos ei mu työ maita.

Onnistuu se. Ei työkkäri hönkäile niskaan kesällä, jos töitä on syksyllä luvassa. Lomalla hekin ovat. 

Vierailija
3514/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa et tossa työttömyyttä ihmetellessäni sainkin työn. Olin iloinen, mutta työ ja työyhteisö osoittautui olevan ihan väärä mulle. No pian taas kortistoon, onneksi oli määräaikainen. Jostain pervosta syystä esimies painostaa mua jatkamaan mutta en jatka. Ahdistaa liikaa. Jatkan töiden hakua ja kun nyt ei ole omalla alalla hommia, haen osa-aikasiivousta. 

Ja nykyhallituksen kyykytystoimenpiteet vähentää halut kokoaikaiseen vakityöhön ihan nolliin. Mä en mikään orja ole, prkl. Onneks on pääomatulot ja pienet menot

Vierailija
3515/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai näitä paikkoja pidä saikulla ollesa hakea? Lääkäri määräsi juuri 4 vko saikkua.

Ei tarvi hakea, jos on saikulla. Työkkärissä tietenkin pitää olla tieto, että oot saikulla.

Vierailija
3516/3609 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hallituksen äärimmäisen typerän päätöksen poistaa 300e suojaosa, kohta ei ole kovin montaa enää osa-aika/keikkatöitä tekemässä. Osa-aikatyöt kun ei kokopäiväiseksi tule muuttumaan. Monet joutuvat hakemaan toimeentulotukea. Ja moni lopettaa osa-aikatyöt kun taloudellisesti tulee jäämään enemmän käteen kokopäivätyöttömänä. 

Vierailija
3517/3609 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koska tämä työnhakuvelvoite loppuu?

Mitään informaatiota ei ole tullut mistään instanssista!

Ja nyt eletään armon päivää ja vuotta 3.1.2024 keskiviikkoa.

Luulisi valtion, työministeriön, työministerin, työmarkkinatorin, virkailijan, työnhakuohjaajan...jne. informoivan työttömiä työnhakijoita hakuvelvoitteen muutoksesta.

Ja mistä ne työpaikat pieraistaan alati kasvavalle työttömien armeijalle?

Oikeat työpaikat, oikealla palkalla, jotka kerryttävät työssä oloehdot ja ovat kokopäiväisiä ja kokoaikaisia.......

Jne.....

Vierailija
3518/3609 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja järjestelmää ei vaan saada muutettua vaan kesätyöttömyys on ok?!

Vierailija
3519/3609 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on huono juttu. Kukaan ei ota töihin 60v ikäistä. 55v on jo ongelmissa. Hallitusta ei kiinnosta miten ihmiset pärjäävät. EU ja NATO syö Suomen rahoja. Sote laittoi jutut ihan sekaisin. Yksi kaveri otti hoitsuna lopputilin kun Sote laittoi asiat päälaelleen. Onneksi ole eläkeläinen.

Vierailija
3520/3609 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se only fans määrää kuka siellä saa olla. Sen kun alat tuottamaan materiaalia vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan