Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3481/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin et kun oman alan työt loppu väliaikaisesti, et haenpa siivoustyötä.

No ei o tippunu.

Ei juma. Nostetaan sit työmarkkinatukea kerran ei kelpaa 🤣

Joo, kaikki luulee että "jonnekin siivoamaan" pääsee kuka vaan milloin vaan. No ei pääse! Pitää olla koulutusta, kokemusta ja mielellään nuori.

Ovat "harjoittelijoita" nykyisin, eli firma saa tukia että palkkaa ja jälki sen mukaista, vaihtuvuus hyvin suurta. Välillä vaihtui siivooja viikoittain, välillä ei tullut ollenkaan yhdessä paikassa, sitten löysivät sellaisen joka oli pari kk yhtä mittaa :D

Vierailija
3482/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo selvillä, mikä muuttuu 2024 alusta? Ehdotuksia vaikka mitä, onko päätöksiä?

Oon silloin 63, eläke 64,5... en jaksa töitä enää täyspäiväisesti, osatyö ei riitä!

Ei mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3483/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei o tippunu.

Joo, kaikki luulee että "jonnekin siivoamaan" pääsee kuka vaan milloin vaan. No ei pääse! Pitää olla koulutusta, kokemusta ja mielellään nuori.

Lisäksi kantiksia ei hirveesti näy tuolla alalla. 

Vierailija
3484/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saavat.Yksi tuttu luuli typeryyksissään voivansa opiskella salaa uuden tutkinnon ja samalla pitää työttömyyskorvauksensa maksatuksen voimassa sopimatta TE-toimiston kanssa siitä.Köpelösti kävi.En tiedä,pitääkö kaikkia kansalaisopiston kurjsseja nykyään ilmoitella,mitkä eivät siis ole tutkintoon johtavia,vaan harrastuksia,mutta ainakin jos arkipäivinä päiväsaikaan osallistuu,kaikista vastaavanlaisisita aktiivisuuksista käsittääkseni on ilmoitettava.Siellä sitten taas käytetään valtaa,että  tulkitsevat miten milloinkin haluavat,onko hyväksyttävää työttömyystuella vai ei...Parasta siis aina tarkistaa ennen ilmoittautumista ja varsinkaan ennen kuin hakemustakaan mihinkään.

Oli jo 89 tai 90  kun tuon ongelman ratkaisivat, koulujen opiskelijoista ilmoittavat kelalle suoraan jotteivat opiskelisi.

Vierailija
3485/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta ei ole sellainen juttu, että sinne pääsee ihan kuka vaan haluaa. Siihen ei mitenkään "ilmoittauduta". Se on aivan viime sijainen toimi, silloin kun työkokeilu tai mikään muukaan ei enää tule kyseeseen. TE-toimiston virkailija ei myöskään voi kuntouttavan työtoiminnan päätöstä tehdä, vaan sen tekee kunnan sosiaalityöntekijä, joka on siinä kohtaa ollut jo asiakkaan kanssa tekemisissä pidemmän aikaa. Ja vaikka TE-toimistosta sanottaisiin ettei mikään muu enää tule asiakkaan kohdalla kyseeseen, siltikään sossu ei välttämättä kuntouttavaa myönnä. Kuntien rahat siihen on hyvin rajalliset.

Höpöhöpö. Jonossa joutuvat pitkäaikaistyöttömät eli keiltä ansiosidonnainen loppu.

Vierailija
3486/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntä! Ymmärtäisin minäkin jos tämä uusi systeemi kävisi näiden pitkäaikaistyöttömien kimppuun. Jotka haluavat tahallaan olla työttömiä.

Vaan kansanedustajapa saa nauttia vuosikausia  sopeutumisrahaa. Vaikka on pääoma tuloja ,niin se ei haittaa . Itselleen ovat pedanneet hyvät oltavat nuo syttiläät .Tehkäähän töitä. Ei ne muuten elä.

Vierailija
3487/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntä! Ymmärtäisin minäkin jos tämä uusi systeemi kävisi näiden pitkäaikaistyöttömien kimppuun. Jotka haluavat tahallaan olla työttömiä.

Vaan kansanedustajapa saa nauttia vuosikausia  sopeutumisrahaa. Vaikka on pääoma tuloja ,niin se ei haittaa . Itselleen ovat pedanneet hyvät oltavat nuo syttiläät .Tehkäähän töitä. Ei ne muuten elä.

Ne pitää panna kuntouttavaan tytoimintaan. Pupukursseille ja kokeilemaan oikeaa tuottavaa toimintaa.

Vierailija
3488/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse moniongelmaisena pitkäaikaistyöttömänä en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa,mutta ongelmia pitää selvittää, enkä pääse eläkkeelle. Tämä lukee uudessa suunnitelmassa.

Ookko ikinä laskenut montako ongelmaa sulla on?

Vierailija
3489/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei o tippunu.

Lisäksi kantiksia ei hirveesti näy tuolla alalla. 

Johtuu siitä että työnantaja saa palkkatukea niistä muista.

Vierailija
3490/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo selvillä, mikä muuttuu 2024 alusta? Ehdotuksia vaikka mitä, onko päätöksiä?

Oon silloin 63, eläke 64,5... en jaksa töitä enää täyspäiväisesti, osatyö ei riitä!

Aikooko tämä hallitus siis leikata yli 60-vuotiailta 500 päivän ansiosidonnaisen ja poistaa eläkeputken rippeet niiltäkin, joilla se vielä on, eli ennen 1964 syntyneiltä?

Vierailija
3491/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse moniongelmaisena pitkäaikaistyöttömänä en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa,mutta ongelmia pitää selvittää, enkä pääse eläkkeelle. Tämä lukee uudessa suunnitelmassa.

Ookko ikinä laskenut montako ongelmaa sulla on?

Pitääkin laskea... Sydän, keuhkot, olkapäät, polvi, pää, toinen kyynärpää, olikohan siinä kaikki. Niin joo, unettomuuskin vaivaa. Sitä on kovin skarppina päivällä jos nukkuu 2 h. En uskaltaisi kirjaimellisesti sorvin ääreen.

Vierailija
3492/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt ! Olen aina onnistunut väistämään kaikki neljä.

Odotan vain toiveikkaana, että saan psykopatiadiagnoosin, alan persuksi ja jonain päivänä olen valtiovarainministeri ! HAIL ! Olenkin harjoitellut jo hampaiden kiristelyä. Räkyttää jo osakin.

Vierailija
3493/3609 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikooko tämä hallitus siis leikata yli 60-vuotiailta 500 päivän ansiosidonnaisen ja poistaa eläkeputken rippeet niiltäkin, joilla se vielä on, eli ennen 1964 syntyneiltä?

Tästä ei ole tullut mitään tietoa vielä. Mulla on sama tilanne eli olen jo 63 v ja olen ollut vuoden työttömänä. Seuraan joka päivä sivua https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/List  jos sinne tulisi ylös lakiesitys ansiosidonnaisista päivärahoista, ne muutokset jotka alkaisivat 1.9.2024. Mutta ei ole tullut.

Vierailija
3494/3609 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei ole tullut mitään tietoa vielä. Mulla on sama tilanne eli olen jo 63 v ja olen ollut vuoden työttömänä. Seuraan joka päivä sivua https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/List  jos sinne tulisi ylös lakiesitys ansiosidonnaisista päivärahoista, ne muutokset jotka alkaisivat 1.9.2024. Mutta ei ole tullut.

Itse olen 63 ja työttömänä eläkeputkessa. Leikkaus ei koske minua ja olen siis ollut jo lisäpäivillä 500 päivän ansiosidonnaisen yli. Tämä leikkaus koskee vain uusia työttömäksi jääviä, ja eläkeputkeen ei enää pääse uudet työttömät.

Vierailija
3495/3609 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvoitettu hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa vaan laki pykälä sanoo että tapauksesta riippuen haettava määrä on 0-4 työpaikkaa kuukaudessa.

Vierailija
3496/3609 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 30.01 työttömäksi ja ilmoittauduin 01.11 työnhakijaksi.Työkkäristä soitettiin heti seuraavana päivänä ja minulle asetettiin 2 työnhakuvelvoitetta,koska halusin myös ammatinvalintapsykologin palveluja(alanvaihto toiveena.)Nyt sitten haluaisin hakea työvoimakoulutukseen,joka alkaisi tammikuussa(Hakuaika loppuu joulukuun alussa).Saan siis tietää joulukuussa,tulenko valituksi.

Pitäisi kuitenkin hakea niitä kahta työpaikkaa vielä tämän kuun aikana,mutta miten nämä saan hoidettua? Jos satun pääsemään sinne koulutukseen,niin eihän mulla ole mitään järkeä aloittaa missään uudessa työssä.

Jos en tule valituksi koulutukseen,niin sitten joulukuussa haen töitä ihan normaalisti velvoitteen mukaisesti.

Kysyin käsittelijältäni,otetaanko tämä työvoimakoulutukseen haku huomioon työnhakuvelvoitteessa.Ei kuulema oteta.Ääh...

Vierailija
3497/3609 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 63 ja työttömänä eläkeputkessa. Leikka

Täytän joulukuussa 63, ove50%, anssi "luvattu" 64,5 vuotiaaksi, jolloin tään eläkkeelle. Eihän tähän puututa, kun on jo sovittu asiat eri tahojen kanssa, mustaa valkoisella.

Muutokset koskee nuorempia

Vierailija
3498/3609 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa taas haettu 4 paikkaa. Tulipa taas kirjoitusvirheitä hakemuksiin, mutta sitä sattuu. Eihän ne voi olla este työpaikan saamiselle. Todennäköisesti työnantaja ei edes huomaa hakemuksesta muuta kuin iän (50+) jolloin hakemus lentää roskakoriin.

Vierailija
3499/3609 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen."

AP han juuri on ITSE tällainen. Haluat TAHALLAAN olla työttömänä 3 kk vuodesta, muiden elätettävän, ja näin haluat jatkaa koko LOPPUelämäsi? hahahah. Kuule ei onnisu . Ihan hyvä että nämäkin jotka luuli voivansa lomailla 3 kk kesällä ilman työkkärin niskaanhönkimistä pannaan nyt kursseille, siivoaman kunnan vessoja tai muuhun raskaaseen duuniin. ,jos ei mu työ maita.

Vierailija
3500/3609 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kaivoi esiin vuoden vanhan jutun työttömistä? Joku työttömien vihaajako? Ensinnäkin: tuo laki EI taida olla enää voimassa. Minulle ei ole mitään velvoitteita. En ole hakenut neljää työpaikkaa kuukaudessa. Minulla on lääkärintodistus, joten en voi hakea mitä tahansa työpaikkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi