N46v ja miten tämä ikääntyminen ottaa niin koville?
Olen ollut jo pari vuotta jonkinlaisessa kriisissä on vain hirveän vaikea löytää mitään hyvää vanhenemisesta ja ulkonäön rupsahtaminen masentaa oikeasti. Ajatus, että tästä mennään vain alaspäin joka suhteessa. Oma peilikuva saa mielen matalaksi ja tuntuu, että päivittäin löytyy vain uusia vanhenemisen merkkejä, kuten juonteita, ihon veltostumista, piirteiden valahtamista, harmaita hiuksia ym. Muistelen jatkuvasti haikeudella miltä näytin nuorena ja tuntuu, ettei tässä nykyisyydessä ole enää mitään hyvää. Onko muita, joita vanheneminen ja varsinkin ulkonäkö masentaa?
- N46-
Kommentit (30)
Kuntoile, värjää hiukset vaaleammiksi (nuorentaa tutkitusti ulkonäköä muiden mielestä) ja aloita hormonikorvaushoito (lisää kollageenintuotantoa eli kiinteyttää ihoa toisin kuin ryppyvoiteet).
Ulkonäkö paranee ja paino putoaa kun menet salille, ei tunnu niin se "ikääntyminenkään". terv. N47
Eihän tuossa iässä vielä edes "ikäännytä"... 0_0
Etsi vaikka julkkiksista (maanläheisistä sellaisista, ei siis naamaansa jatkuvasti kiristävistä) joku samanikäinen/vanhempi idoli, jota alat seurata. Huomaat, ettei elämä ole ohi tämän ikäisenä. Ja kuntoilua ja ryhdin parantamista peukutan minäkin!
Naisen nuoruus on todella lyhyt. Alamäki alkaa naisella 25 vuodesta eteenpäin. Kolmenkympin jälkeen se on jo vapaapudotusta.
Vierailija kirjoitti:
Naisen nuoruus on todella lyhyt. Alamäki alkaa naisella 25 vuodesta eteenpäin. Kolmenkympin jälkeen se on jo vapaapudotusta.
Joopa joo :D Itse odottelen, että milloinkohan se tuijottelu ja perään viheltely loppuisi.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo :D Itse odottelen, että milloinkohan se tuijottelu ja perään viheltely loppuisi.
N43
HERÄTYS! Päiväunet on jo päättyneet!
Vierailija kirjoitti:
Minne sitä putoaapi hui
Nyt kasvojenkohotukseen ja täyteaineilla ilmettä virkistämään, niin masennukset lähtee.
Melkein tekisi mieli sanoa että 0/5
Näitä ketjuja ponnahtaa esiin kuin sieniä sateella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
HERÄTYS! Päiväunet on jo päättyneet!
Sinulla? Minä en nuku päiväunia, ne on vanhuksille ja pikkulapsille :)
N43
Vierailija kirjoitti:
Antakaa ohjeet elämänmuutokseen?
Olet sen ikäinen, että kannattaa panostaa lihasvoimaan, liikuvuuteen ja keskittyä lenkillä liikkumaan pk-sykkeillä (max. kerran viikossa kovilla tehoilla). Hyvä nukkuminen ja palautuminen sekä terveellinen ravitseva ruokavalio on tärkeää. Kasvoille aina korkeakertoiminen aurinkosuojavoide ja hormonikorvaushoito estrogeenitason laskemisen aiheuttamien luustokadon, lihasvoiman, suonten joustavuuden sekä kollageenipuutoksen ehkäisyyn.
Hei AP, ihan samaa koen ja olen 47.
En ole katsonut itseäni peilistä vuosiin, koska ulkonäkö masentaa. On tosin masentanut jo lapsesta asti.
Mutta olen aina ollut saman näköinen, pukeutunut samalla tavalla nuorekkaasti ja värjännyt hiukseni vaikka vihreiksi, jos huvittaa. Olen aina ollut lähes saman painoinenkin (10kg suuntaansa jopa raskausaikana)
Olen siis periaatteessa sinut itseni kanssa mutten kuitenkaan ole :(
Minua ja ahdistaa ja masentaa se, että olen vanha. Vaikka teen ns. nuorten asioita aina kuitenkin todellisuus iskee vasten kasvoja. En kuitenkaan pelkää kuolemaa tai vanhenemista itsessään.
En osaa antaa muuta neuvoa sinulle AP kuin, että anna mennä ja ole oma itsesi!
Sit ku oot 60v niin harmittelit että murehdit tuollaista, koska olet oikeasti vielä nuori!
Minä olen saanut nyt 46-47-vuotiaana jotain itsestäni pitkän tauon jälkeen takaisin, siis elämäniloani ja pilkettä silmääni. Kun hymyilen peilikuvalleni ja mietin salaista ihastustani, silmäni loistavat ja näen itsessäni jotain samaa ns. söpöä kuin nuorena (aikuisena). Pitkään tunsin itseni vain iljettäväksi suohirviöksi. Mutta nuoriahan tässä oikeasti vielä ollaan, ja kaikkea voi tehdä ja kokeilla. Mulla on tunne siitä, että jotain hienoa on tulossa.
Mitä, jos vaan alkaisit nostaa kuntoasi?
Vuoden päästä voit todeta olevasi paremmassa kunnossa kuin olit 46-vuotiaana.