Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä koditon tarvitsisi sinne kadulle avukseen kipeiten?

Vierailija
02.12.2022 |

Untuvatakin ja makuupussin? Ryuokaako vai mitä veisitte?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellekään kadulla istuvalle kerjäläiselle ei ole lämmin vaate kelvannut.

Sormilla näyttävät vaan että "anna rahaa gimmemani mani mani".

Vierailija
2/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karmeassa tilanteessa jossa on katseltava koditonta mutta en uskalla ottaa kotiinkaan. Yritän kuumeisesti miettiä vaan miten autan nuorta. Mitä ihmettä voisin tehdä, kukaan ei vastaa auttamispisteistäkään ja poliisille en halua parkaa ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kodittoman pitämään seuraa.

Vierailija
4/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö, suoja, ruoka, juoma. Makuupussit ja takit varmasti hyviä :) Hygieniatarvikkeet (esim. vastaavia kuin retkeilemään) myös, kuukautissiteitä.

Vierailija
5/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan nuku tuolla ulkona hangessa pelkässä makuupussissa? Vähän paremmat varusteet olis oltava näillä keleillä.

6/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse toimittanut säännöllisesti hygieniapakkauksia, etenkin naisille räätälöityä. Siinä on matkakoossa saippua ja shampoo ja korona-aikaa käsidesiä pikkupullo, kuukautissuojia sekä deodorantti ja kosteusvoide. 

Olen myös saanut isot kiitokset hyvistä talvikengistä, kun on omalta pojalta jäänyt ja alkaa jo olla aikamiehen koko.

Aiemmassa asuinpaikassa pikkutermokset olivat tykättyjä, siellä sai yhdestä sosiaalitoimen paikasta kiehuvaa vettä omaan termokseen.  

Vierailija
7/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tunnu oikein kiinnostavan kuin cold hard cash.

Vierailija
8/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuse päälle lämmittää jopa henkisestikkin voi tajuta että jotain tars ihan itsekkin tehdä kun olen kuseskellut eipä ole sen jälkeen näkynyt

Vierailija
9/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Olen itse toimittanut säännöllisesti hygieniapakkauksia, etenkin naisille räätälöityä. Siinä on matkakoossa saippua ja shampoo ja korona-aikaa käsidesiä pikkupullo, kuukautissuojia sekä deodorantti ja kosteusvoide. 

Olen myös saanut isot kiitokset hyvistä talvikengistä, kun on omalta pojalta jäänyt ja alkaa jo olla aikamiehen koko.

Aiemmassa asuinpaikassa pikkutermokset olivat tykättyjä, siellä sai yhdestä sosiaalitoimen paikasta kiehuvaa vettä omaan termokseen.  

Hyvä mulla onkin uusi termari käyttämätän ja muukin on hyvä vinkki. Auttaisiko lämpösuoja myös sellainen oikea?

Vierailija
10/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoiton.

Vierailija
11/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miniteltta ja trangia?

Vierailija
12/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä Helsingissä he ovat hyvin tietoisia paikoistat joissa saa yöpyä kuin tuki pisteistä heidän omalla kielellä.Joten eivät vietä yötä taivasalla lainkaan.Autolla heidät haetan siiretän kohtesta toiseen  kerjäämään päivän aikana.

Vierailija
13/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lämpimän kodin.

Vierailija
14/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koditon mies tarvitsee vakoa arvoisat naiset

Vierailija
15/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihminen on koditon kun hän asuu kodissa joka ei ole asumiseen soveltuva. Oli syy veemäinen naapuri, home tai jokin muu voimienviejä.

Koti on paikka jossa saa olla rauhassa paskiaisilta.

Itse etsin vielä yhden kodin, ja sitten menen metsään kiepille ja mut löydetään ehkä keväällä.

Iloista joulua🌹

Vierailija
16/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt muistaa, että kodittomuus ei ole samanlaista Suomessa ja jenkkilässä. Suomessa jokainen koditon pääsee kyllä lämpimään yöpymään, vaihtoehtoja on useita. Lähes aina, kun lehdissä on haastateltu kodittomia, niin he kertovat, että majoitusmahdollisuus olisi, mutta eivät viihdy näissä paikoissa. Ovat kuulemma äänekkäitä, muut asukkaat päihtyneitä, levottomuutta ym, mutta itse istuvat puistonpenkillä juoden tukirahat. Eivät vain viihdy toisten "samanlaisten" ihmisten seurassa.

En väitä, etteikö kodittomuus olisi ongelma ja eikö heitä pitäisi auttaa, mutta heillä kyllä on vaihtoehtoja, mihin eivät halua tarttua syystä tai toisesta (useimmiten päihdeongelmien takia). Täytyy myös todeta, että jos itse jäidin kodittomaksi, niin mielummin siirtyisin vaikka Imatralle, josta saisin asunnon, kuin jäisin väkipakolla Helsingin kaduille. Kyllä suomessa nämä ovat omia valintoja. Sääliksi toki asunnottomat käyvät.

Vierailija
17/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä Helsingissä he ovat hyvin tietoisia paikoistat joissa saa yöpyä kuin tuki pisteistä heidän omalla kielellä.Joten eivät vietä yötä taivasalla lainkaan.Autolla heidät haetan siiretän kohtesta toiseen  kerjäämään päivän aikana.

Tää ei ole nyt tällanen

On ihan suomalaisnuori kaikista silmukoista ulos pudonnut.

Vierailija
18/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt muistaa, että kodittomuus ei ole samanlaista Suomessa ja jenkkilässä. Suomessa jokainen koditon pääsee kyllä lämpimään yöpymään, vaihtoehtoja on useita. Lähes aina, kun lehdissä on haastateltu kodittomia, niin he kertovat, että majoitusmahdollisuus olisi, mutta eivät viihdy näissä paikoissa. Ovat kuulemma äänekkäitä, muut asukkaat päihtyneitä, levottomuutta ym, mutta itse istuvat puistonpenkillä juoden tukirahat. Eivät vain viihdy toisten "samanlaisten" ihmisten seurassa.

En väitä, etteikö kodittomuus olisi ongelma ja eikö heitä pitäisi auttaa, mutta heillä kyllä on vaihtoehtoja, mihin eivät halua tarttua syystä tai toisesta (useimmiten päihdeongelmien takia). Täytyy myös todeta, että jos itse jäidin kodittomaksi, niin mielummin siirtyisin vaikka Imatralle, josta saisin asunnon, kuin jäisin väkipakolla Helsingin kaduille. Kyllä suomessa nämä ovat omia valintoja. Sääliksi toki asunnottomat käyvät.

En yhtään ihmettele ettei introvertti viihdy jossain keskitysleiri olosuhteissa. Pitäisi olla individualisteillekin omia rahasuojia. Ehkä tässä on juuri se vika noissa palveluissa, ettei niissä ole mitään yksityistä. se on ihmisen perustarve.

Vierailija
19/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Imatralla halpaa? Ja ihmiset järjissään???

Vierailija
20/40 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt herranjumala voi hyvinvointivaltiossa jossa on laki siittä että jokaisella on oikeus omaan asuntoon käydä tollattis??!!

En usko sanaakaan. Ei ole mahdollista.