Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3301/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako työkkäri tietää opinnoista jos ei ilmoita

Onko mitään tietoa

Saattaa joskus oppilaitos tai opettaja tai Kela ottaa yhteyttä. Parasta ilmoittaa vaan. On paljon opiskelumahdollisuuksia, mitä saa tehdä menettämättä tukia. Tylsempi olis sitten joutua takautuvasti makselemaan takaisin.

Vierailija
3302/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin tapaamisessa, että haen muutakin kuin oman alan töitä. Silti hän vain tuijotti alani työmarkkinoita ja sanoi, että töitä löytyy mulle varmasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3303/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80km suuntaansa, 160km päivä. Bensankulutus 6l/100km, litrahinta 2,10egee

Laskekaa tosta, julkiset ei kulje. Osa-aikaisia tarjolla

Luuletko että tuollainen työmatka on jotenkin harvinaista? :D Ei ole. Meillä mieskin ajaa yli tuon töihin ja takaisin. Itselläni työmatka jää juuri tuon alle, bensakulut on ja pysyy mutta se on ihan normaalia elämää.

Paljon miehelläsi on palkka?

Alle 3000 brutto.

Kummankin nettotulot ja kuinka paljon menee bensaan?

Mulla on sama palkka alle 3000 brutto. Bensakuluja ei ole koskaan laskettu. Se menee mitä menee, koska töissä on käytävä, tietenkin. Lisäksi jopa pidämme työstämme 😌

En usko hetkeäkään ettet tiedä paljon menee rahaa bensaan.

Mutta eipä oo mun ongelma jos puolet palkasta menee bensaan.

Ei ole sun ongelmasi ei, eikä mun ongelma mitä sä uskot :D En todella tiedä paljonko menee bensaan. Ei kiinnosta. En tiedä myöskään paljonko menee ruokaan. Ei kiinnosta. En tiedä edes paljonko menee meidän okt-asumiseen, mutta paljoa se ei ole.

Kaikki ei ole mitään budjetti-excel-intoilijoita. Mulle riittää että on jotain rahaa tilillä vielä silloinkin kun uusi palkkapäivä tulossa.

Pointtini on, että se EI ole harvinaista ja kauheeta, jos työmatka on sen 80 km. Ei vaikka kuinka lapsellisena kiukkuat :D

Alunperin kyse oli osa-aikatyön vastaanottamisesta niin kaukaa, että palkka menee matkoihin!!!

Teillä täysaikatyö. Eri asia. Menette kai samalla autolla -> bensakulut puoliksi!!

Harvinaista ja kauheaa...???

Kauheaa mesoamista pidät koko ajan joten kyllä, lapsellista ja ilmeisen kauheaa :D

Emme mene samalla autolla. Mies lähtee pihatien risteyksestä oikealle ja minä vasemmalle. Mies on sentään saman maakunnam alueella töissä kuin missä asumme, minä ihan toisessa suunnassa eri maakunnassa.

Lopeta kiukuttelu ja jatka työnhakua niin saat rahaa ja rauhoitut.

Höh.

Lopeta sinä osallistuminen kommenttiin, mihin et osaa!!!

Osaan ihan yhtä lailla kuin sinä. Ehkä paremminkin koska tienaan omat rahani :D

Mutta joo, ei kukaan pakota sua menemään töihin tai edes hakemaan töitä. Ilmoita työkkäriin että päätät työnhakusi, asia on sillä selvä. Parempaa jaykoa!

Tsiisus!

Sillä on pinna kireällä kun puolet palkasta ajaa taivaan tuuliin.

Ehei ole ollenkaan, oikein hyvä fiilis koska kohta alkaa viikonloppu ja lähdemme asuntoautoreissulle sitä viettämään :) Ihanaa viikonloppua myös teille!

Vierailija
3304/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät taas vinkuu

Vierailija
3305/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt miten kela ja työkkäri kohtelee työtöntä joka on vajaakuntoinen.

Mulla on sairaus mikä rajoittaa todella paljon eikä mua kukaan palkkaa. Silti työkkäristä jatkuvasti soitetaan ja syyllistetään miksi en saa töitä.

Nyt mun käsi on leikattu ja kela meinaa hylätä sairaspäivärahan koska kyllähän jotain voisi tehdä. Eivät osaa lukea lääkärintodistusta missä kerrotaan etten saa tehdä kädellä mitään. Töitä pitää hakea vaikka en pysty käyttämään kättä.

Itkettää ja masentaa jäädä täysin rahattomaksi.

En usko että TE-toimistosta "jatkuvasti" soitetaan, ehkä 3 kk välein kun suunnitelmaa päivitetään? Ja jos virkailija oikeasti sinua syyttää ja syyllistää ja käyttäytyy asiattomasti niin anna hänestä palautetta ja pyydä että pääset toisen virkailijan asiakkaaksi.

Ja jos Kela hylkää sairauspäivärahan sairauslomasta huolimatta eikä mitään karenssia sinulla ole, saat työttömyysetuutta jos sanot olevasi valmis vastaanottamaan työkykyäsi vastaavaa kokoaikatyötä.

Ja vielä, moni ihminen vielä työllistyy, vaikka olisi vuosikausien ajan vajaakuntoinen työnhakija. Ei kannata luopua toivosta vaan käyttää esim.palkkatukimahdollisuutta, kun sairauslomasi on ohi.

Terveisin TE-toimiston virkailija

Vierailija
3306/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottautumalla kunnan MT-palveluiden piiriin saat automaattisesti vapautuksen työhausta hoitojakson ajaksi.

Meillä kunnassa jo kymmenet työttömät käyttävät tätä mekanismia vältellessään pääosin kosmeettiselta ja turhalta työnhaulta.

Oikeasti, jos hallitukset haluaisivat luoda edellytyksiä työlle niin työmarkkina toimet olisivat aivan erillaisia joita nyt olemme todistaneen niin vasemman reunan kun nykyisen oikeisto hallituksen toimesta.

Esimerkiksi Kanadassa saa työttömyyskorvauksen päälle tienata täysin verotta 15 000 kanadan dollaria.

Tekxasissa jopa perustuslaki kieltää ottamasta palkasta yhtään veroa.

Mistä löytyisi suomeen poliittuisten proilereiden sijaan politikkoja jotka ymmärtäisivät alkeellisestikkin sen tosiasian ettei mikään yhteiskunta voi eheytyä ja kukoistaa jos osan väestön koko potentiaalinen ostovoima ajetaan alas. Yritykset raavat toimintaedellytykset kansalaisten ostovoimasta ja ostovoimaa kasvattamalla myös ALV kasvaa jonka pitäisi jo yksinään kattaa valtiolle asetetut pakolliset palvelut.

Suomessa jopa täysin hydyntämiskelvotonta  nollatutkimusta rahoitetaan tieteen nimissä valtion kassasta, puhumattakaan puolueitten ja lukemattomien turhien organisaatioiden rahoittamista ainoana tavoitteenaan ylläpitää sosiaalidemokraattien vaalikarjaa.

Vierailija
3307/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

On se kuule iso homma ja erittäin turhauttavaa, kun haet ja haet työpaikkoja ja sitten et saa edes vastausta. Käyt haastattelussa ja luvataan ottaa yhteyttä ja ollaan kiinnostuneita työntekijästä ja sitten PUFF..mitään ei kuulu ?!?  Tätä kun jatkuu kuukaudesta toiseen ja aikaa kuluu, niin se vaan syö miestä ja naista. Itsetunnon päälle käy ja alat tuntea itsesi huonoksi luuseriksi. Tätäkin pitää tutkia, niin että mitenköhän vaikuttaa itsetuntoon tuollainen ajojahti. Mulla on onneksi kokopäivätyö ja vuosikymmenien työputki, mutta ymmärrän totella niitä, ketä juoksutetaan sinne ja tänne. Sitten on näitä oikeasti laiskoja, jotka eivät haluakkaan töitä tehdä. Pitäisi osata katsoa ihmisillä maalaisjärrkeen...jne. Työvoimatoimiston, vaimikä senyt on nykyisin... pitää pistää aivonystyrät jylläämään ja tehdä työtä, että nuoret ja muut saavat sitä työtä. Sehänse niiden homma on !!!

Vierailija
3308/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt miten kela ja työkkäri kohtelee työtöntä joka on vajaakuntoinen.

Mulla on sairaus mikä rajoittaa todella paljon eikä mua kukaan palkkaa. Silti työkkäristä jatkuvasti soitetaan ja syyllistetään miksi en saa töitä.

Nyt mun käsi on leikattu ja kela meinaa hylätä sairaspäivärahan koska kyllähän jotain voisi tehdä. Eivät osaa lukea lääkärintodistusta missä kerrotaan etten saa tehdä kädellä mitään. Töitä pitää hakea vaikka en pysty käyttämään kättä.

En usko että TE-toimistosta "jatkuvasti" soitetaan, ehkä 3 kk välein kun suunnitelmaa päivitetään? Ja jos virkailija oikeasti sinua syyttää ja syyllistää ja käyttäytyy asiattomasti niin anna hänestä palautetta ja pyydä että pääset toisen virkailijan asiakkaaksi.

Ja jos Kela hylkää sairauspäivärahan sairauslomasta huolimatta eikä mitään karenssia sinulla ole, saat työttömyysetuutta jos sanot olevasi valmis vastaanottamaan työkykyäsi vastaavaa kokoaikatyötä.

Ja vielä, moni ihminen vielä työllistyy, vaikka olisi vuosikausien ajan vajaakuntoinen työnhakija. Ei kannata luopua toivosta vaan käyttää esim.palkkatukimahdollisuutta, kun sairauslomasi on ohi.

Mulle on soitettu tiheämmin kun 3kk välein ja joka kerta eri virkailija.

Jos sairaspäiväraha hylätään ja joudun takaisin työkkäriin ja mulle tarjotaan töitä mitä en pysty ottamaan vastaan leikatun käden takia niin saan karenssin.

Vierailija
3309/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmottautumalla kunnan MT-palveluiden piiriin saat automaattisesti vapautuksen työhausta hoitojakson ajaksi.

Meillä kunnassa jo kymmenet työttömät käyttävät tätä mekanismia vältellessään pääosin kosmeettiselta ja turhalta työnhaulta.

Nyt on kyllä outo ohje. En tiedä onko todella jossain tällainen käytäntö, mutta lain mukainen se ei ainakaan ole eikä ainakaan meidän maakunnassa tällä perusteella jätetä th-velvollisuutta asettamatta. Ei saada jättää. Täytyy olla joko pitkäkestoinen sairausloma tai jokin muu kriteeri, mutta tämä ei pidä paikkaansa.

TE-toimiston virkailija

Vierailija
3310/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä että miksi työtön ei saa rauhassa toipua leikkauksesta vaan hänen pitää olla työnhakijana vaikka ei voi ottaa töitä vastaan? Mikä siinä on niin vaikeaa antaa olla sairaspäivärahalla?

Vierailija
3311/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain paras uutinen. Sain keikkatöitä mielekkääseen työpaikkaan. Hain saman tyyliseen työhön muutama viikko sitten ja hakijoita oli ollut yli 203. Nyt oli mukavaa kun aamulla laitoin hakemuksen ja päivällä soitettiin, että nyt olisi keikkaa kyseiseen työhön.

Vierailija
3312/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Petteri Orpo luvannut, että tämä sannan öyhötys 4 hakemusta kuussa loppuu, kun yritykset ovat ihan kypsiä hakemus ralliin.

Vierailija
3313/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Petteri Orpo luvannut, että tämä sannan öyhötys 4 hakemusta kuussa loppuu, kun yritykset ovat ihan kypsiä hakemus ralliin.

No mitäs hän keksii tilalle? Täytyyhän jotain keksiä, ettei päästä vain olemaan.

Vierailija
3314/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pystynyt tekemään yhtä työtä mielenterveysongelmien ja traumojen vuoksi. Olen kouluttautunut uudelleen ja niitä töitä ei ole ollut. Oma kaverini leikki taas työkkärin tätiä ja alkoi kertoa, kuinka voisin hakea niitä töitä mitä joskus tein. Sanoin, että hän tietää, etten pysty siihen. Kaveri sanoi, että äkkiä oppisit uudelleen, kyllä se muistijälki sulla tallessa on.

Vierailija
3315/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

On se kuule iso homma ja erittäin turhauttavaa, kun haet ja haet työpaikkoja ja sitten et saa edes vastausta. Käyt haastattelussa ja luvataan ottaa yhteyttä ja ollaan kiinnostuneita työntekijästä ja sitten PUFF..mitään ei kuulu ?!?  Tätä kun jatkuu kuukaudesta toiseen ja aikaa kuluu, niin se vaan syö miestä ja naista. Itsetunnon päälle käy ja alat tuntea itsesi huonoksi luuseriksi. Tätäkin pitää tutkia, niin että mitenköhän vaikuttaa itsetuntoon tuollainen ajojahti. Mulla on onneksi kokopäivätyö ja vuosikymmenien työputki, mutta ymmärrän totella niitä, ketä juoksutetaan sinne ja tänne. Sitten on näitä oikeasti laiskoja, jotka eivät haluakkaan töitä tehdä. Pitäisi osata katsoa ihmisillä maalaisjärrkeen...jne. Työvoimatoimiston, vaimikä senyt on nykyisin... pitää pistää aivonystyrät jylläämään ja tehdä työtä, että nuoret ja muut saavat sitä työtä. Sehänse niiden homma on !!!

Niin, tämä sinun täytyy vaivautua tekemään, että saat sen rahan mitä saat. Voit tietenkin lopettaa työnhaun, eihän sitä ole pakko tehdä. 

Vierailija
3316/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs hän keksii tilalle? Täytyyhän jotain keksiä, ettei päästä vain olemaan.

Tämä öyhötys loppuu vasta vuoden päästä että ihan hyvin ehditte vielä niitä hakemuksia tekemään.

Vierailija
3317/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen....

Tässä ovat suurimmat yritystukien saajat – tutkija ihmettelee outoja tapauksia

Katso, paljonko eri yhtiöt ovat saaneet yritystukia viime vuosina....

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009579833.html

sinä maksat!

Vierailija
3318/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen...

Katso suurimmat maataloustuet ja niiden saajat – Antti Herlinille yli puoli miljoonaa euroa

Yli kolmannes viljelijätuista maksettiin Etelä- ja Pohjois-Pohjanmaan maakuntiin sekä Varsinais-Suomeen.

Miljonääri Björn Walhroosin poika Thomas Wahlroos sai puolestaan 224000 euron tuet. Björn Wahlroos lahjoitti nykyisin Saloon kuuluvassa Halikossa sijaitsevan Joensuun kartanon pojalleen vuonna 2014.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009472091.html

sinä maksat!

Vierailija
3319/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse hoitoalalla . Työttömänä. Oikeasti naureskellaan sukulaisten kanssa, kun en onnistu saamaan töitä. Keikkaa toki, mutta sopimuksia ei irtoa.

Vierailija
3320/3609 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä outo ohje. En tiedä onko todella jossain tällainen käytäntö, mutta lain mukainen se ei ainakaan ole eikä ainakaan meidän maakunnassa tällä perusteella jätetä th-velvollisuutta asettamatta. Ei saada jättää. Täytyy olla joko pitkäkestoinen sairausloma tai jokin muu kriteeri, mutta tämä ei pidä paikkaansa.

TE-toimiston virkailija

Kyllä sinun pitäisi tämä hyvin tietää jos olisi mitä väität.

Työttömälle suunnitelmaa tehtäessä on juurikin tämän kaltaista harkinnallista liikkumavaraa. Toiset kaupungit ja kunnat sitä käyttää ja toiset ei.

Ilmeisesti  vakaavaraisuus korreloi täässä merkittävästi ollen köyhemmisssä kunnissa ja kaupungeissa vähemmän käytetty liikkumavara.