Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työtön oli palkkatuella ajamassa kuorma-autoa, kun kaupunki veti uusia vesiputkia uudelle asuinalueelle. Kaupungilla on kaikenlaista hommaa.
Roskaa!
Ei ole roskaa. Mitä jos menisit ottamaan asioista selvää pösilö
Vakituiset luulevat, että työttömät ovat kotona tai pajalla. Miten noin tyhmiä on rekrytoitu?
Sairaalassa hoitajat luulevat työttömiä opiskelijoiksi, mutta virastossa puhutaan työllistetyistä ja työkokeilijoista.
Osa ei edes huomaa kuinka osa työntekijöistä katoaa tietyn ajan jälkeen ja tulee uusi työntekijä.
Kun opiskelin kokiksi niin yhdesä työpaikassa mulle sanottiiin että mene jonnekkin tehtaaseeen töihin kun noin kiimaisena näitä töitä tykkäät tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kun opiskelin kokiksi niin yhdesä työpaikassa mulle sanottiiin että mene jonnekkin tehtaaseeen töihin kun noin kiimaisena näitä töitä tykkäät tehdä.
Nehän on ääärimmäisen kovissa sodissa taistelleet ja sieltä selvinnyt pappa karjalasta.
Alkoipa kummasti hikinen postinlajitttlutyöni taas maistumaan...
Vierailija kirjoitti:
Osa ei edes huomaa kuinka osa työntekijöistä katoaa tietyn ajan jälkeen ja tulee uusi työntekijä.
"Tähän sähköpostiin ei enää vastata. Olen siirtynyt muihin tehtäviin"
😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on ääärimmäisen kovissa sodissa taistelleet ja sieltä selvinnyt pappa karjalasta.
Nuorta verta tuleee kuvioihin niin vanha koira alkaa käydä kuuumana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä soitat sun kaverille, siellä ei ehkä vastaakaan oikea työntekijä vaan ehkä palkkatuella oleva etkä sä voi tietää sitä.
Oletko sekaisin? Miksi kaverin puhelimeen vastaisi palkkatukityöntekijä?
Jos se on vaikka palkannut sellaisen sitä varten?
Perustanut yleishyödyllisen yhteisön tai yhdistyksen ja saanut 100% palkkatuen toimistohenkilölle. ;) Täyttää sen työttömyyskaavakkeen ja veroilmoituksenkin, puhelimeen vastaamisen lisäksi. Kyllä tälläinen avustajaa pitäisi olla kaikilla.
Niin, moni on SPR:n Kontissa palkkatuella töissä ja lehdessä oli, että voi päästä sieltä 2 kuukaudeksi ruokakauppaan hyllyttämään ja kassalle niin että Kontti maksaa palkan, yksi tuttu olikin suositussa kauppaketjussa 2 kuukautta.
Myyjät vaihtuu joka paikassa paljon, kun niitä on eri systeemeillä.
Minä olisin saanut puolet palkasta palkkatukea, jos olisin hakenut toimistotöihin yksityiseen yritykseen, mutta menin sitten julkiselle.
Tuo palkkatuki on hyvä etu työn haussa
Miten niin? Mistä ihmeestä se paikka löytyy?
Työkkärin sivuilla on työpaikkoja auki, voi sanoa, että saa palkkatukea
Vierailija kirjoitti:
Alkoipa kummasti hikinen postinlajitttlutyöni taas maistumaan...
Miksi se on hikistä? Mä olen salaa haaveillut postinlajittelusta, mutta nyt ei ole paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, ei saa työttömyyskorvausta. Teillehän maksetaan lomakorvaukset palkassa- joten ottaa kesän loman kannalta jos tiedossa on heti syksyksi taas töitä.
Ööö...Mitkä koulunkäynninohjaajan tai virattoman opettajan lomakorvaulset? Niillä ei kauan eletä.
Suomessa on 500 000 työtöntä. 200 000 on kotona ja muut pyörii palkkatukitöissä, työkokeiluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa ja opiskelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, ei saa työttömyyskorvausta. Teillehän maksetaan lomakorvaukset palkassa- joten ottaa kesän loman kannalta jos tiedossa on heti syksyksi taas töitä.
Ööö...Mitkä koulunkäynninohjaajan tai virattoman opettajan lomakorvaulset? Niillä ei kauan eletä.
Koulunkäynnin ohjaajiakin on palkkatuella töissä.
Hätäkeskuslaitoksella eli palolaitoksella on työttömiä palkkatuella toimistotöissä. Minulle työkkäri antoi lapun, että voi hakea sinne.
T. Tradenomi
Työkkäri yleensä antaa palkkatukityölapun mihin voi hakea, he järjestävät myös työkokeilua.
Työkkäri ei järjestä tes-palkka työtä, ne ovat työkkärin sivuilla kaikkien nähtävillä ja jokainen tekee itse kotona työhakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri yleensä antaa palkkatukityölapun mihin voi hakea, he järjestävät myös työkokeilua.
Työkkäri ei järjestä tes-palkka työtä, ne ovat työkkärin sivuilla kaikkien nähtävillä ja jokainen tekee itse kotona työhakemuksen.
Eli kun sinut irtisanotaan niin kukaan ei auta hommaamaan tes-palkka työtä. Itse teet kotona hakemuksen. Työkkärillä on kyllä kursseja missä näytetään yleisesti miten työhakemus tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole työkkäri koskaan antanut mitään. Kaksi kertaa olen saanut nk. työtarjouksen, josta toiseen paikkaan minulla ei ollut lainkaan pätevyyttä. Hävetti tietysti sitä hakea ja varmasti siinä maine menikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako moni tahallaan olla ymmärtämättä aloitusta? Tässä oli kyse meistä, jotka haluavat tehdä töitä ja meistä joille on töitä, mutta säästösyistä ei silti saada vakipaikkaa!! Kesäksi ulos ja sillä selvä ja näin säästetään. Tällä systeemillä vakkariväki uupuu, kun he painavat kesän ilman määräaikaisia ja tällä systeemillä me määräaikaiset saadaan kyttäämistä osaksemme työkkäristä.
Hyvä kirjoitus aiempana, että työttömät työllistää ja eikös tätäkin uutta rumbaa varten palkattu satoja työkkärin kyyliä lisää.
Ymmärsin kyllä aloituksen. Mutta en ymmärrä, miksi teidänkään pitäisi saada työttömyyskorvausta työtä hakematta?
Se, että teidän määräaikaiset sopimukset katkeaa ei ratkea sillä, että teidät vapautetaan työnhausta.
Koettakaa nyt ymmärtää, että näillä ihmisillä on työ, mutta ei vakituista työsuhdetta. Eihän siinä ole mitään järkeä, että paiskii raskaan kouluvuoden, ja sen jälkeen pitäisi hakea "kesätöitä".
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatori on ihan vapaaehtoinen, se on vain onnistuttu nyt esittelemään niin kuin se olisi pakollinen.
Minun suunnitelmaani oli kirjattu että tekee profiilin työmarkkinatorille. Tein mutta ehkä 2 minuutissa enkä kyllä yhtään muista mitä sinne kirjoitin 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun sinut irtisanotaan niin kukaan ei auta hommaamaan tes-palkka työtä. Itse teet kotona hakemuksen. Työkkärillä on kyllä kursseja missä näytetään yleisesti miten työhakemus tehdään.
Miksi jankutat näitä itsestäänselvyyksiä?
Vakituiset luulevat, että työttömät ovat kotona tai pajalla. Miten noin tyhmiä on rekrytoitu?