Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
361/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei TE-toimisto voi vaatia ihmisiä laittamaan tietojaan nettiin kaikkien nähtäväksi.

Totta, ei voi, älkää ihmiset uskoko kaikkea. Olkaa tiukkoina. Nuo torit ja omien tietojen näkyvyys on vapaaehtoisia. 

Vierailija
362/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko ilmoittautua työttömäksi. Opettajillakin on usein niin hyvä palkka (ja/tai puoliso mukana maksamassa elämisen kustannuksia), että muina kuukausina säästämällä voi elää kesän ihan omilla rahoilla. 

Ajatus, että olisi pakko mennä työkkäriin, on naurettava.  

Tämä pslkka-asia ei päde ainakaan koulunkäynninohjaajiin. Siitä rahasta ei paljon säästetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei voi vaatia kaikkea toria ym... te toimistolla on valta katkaista päivärahasi, kun etana postia käytetään, koska ei oo läppäriä mistä osoitus paikan hakemiseen käy nopeammin.

Vierailija
364/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta liittoon on jäsenmaksu maksettava ja teille ei mielellään ansaitsemaanne päivärahaa makseta, ootteko huomannu?

Vierailija
365/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia ihmetellyt, että miten tämä koulujen, hoitolaitosten ym. harrastama määräaikaisuuksien ketjuttaminen on edes mahdollista sivistysvaltiossa?

Voisiko arvoisa opetusministerimme puuttua vaikka tähän edes koulujen osalta? Siinä olisi kerrankin oikea paikka parantaa maailmaa.

Vierailija
366/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää kuinka hyvän tuntipalkan yhteiskunta maksaa teille siitä hakemusten tekemisestä ja muuhun työnhakuun liittyvästä toiminnasta.

Vierailija
367/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri yleensä antaa palkkatukityölapun mihin voi hakea, he järjestävät myös työkokeilua.

Työkkäri ei järjestä tes-palkka työtä, ne ovat työkkärin sivuilla kaikkien nähtävillä ja jokainen tekee itse kotona työhakemuksen.

Eli kun sinut irtisanotaan niin kukaan ei auta hommaamaan tes-palkka työtä. Itse teet kotona hakemuksen. Työkkärillä on kyllä kursseja missä näytetään yleisesti miten työhakemus tehdään.

Miksi jankutat näitä itsestäänselvyyksiä?

Siksi, koska jos työnantaja ei valitse sinua tietyn ajan kuluessa niin työkokeilu odottaa

Eli olet idiootti.

Kaikille jotka ei suostu tulee 3 kuukauden karenssi.

Uudet karenssit koskevat vain työhakemuksia.

Vierailija
368/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tradenomi olisi täydellinen allulle! Jankkaisivat toisilleen, muille jäisi rauha!

Tää ois kyllä täydellinen ratkaisu.

Tradenomi on jo naimisissa toisin kuin eräät, jotka ei vielä 30-vuotiaanakaan ole naimisissa.

Osa ei kelpaa kenellekään eikä saa omaa lasta. Osalla lääkäri auttaa saamaan lapsen

Trade on voinut huijata itselleen miehen ja lapsen mutta aikuisten maailmassa ei voi huijata itselleen työpaikkaa.

Totuus : kotona on aina kivempaa kuin töissä.

Vierailija
369/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tradenomi olisi täydellinen allulle! Jankkaisivat toisilleen, muille jäisi rauha!

Tää ois kyllä täydellinen ratkaisu.

Tradenomi on jo naimisissa toisin kuin eräät, jotka ei vielä 30-vuotiaanakaan ole naimisissa.

Osa ei kelpaa kenellekään eikä saa omaa lasta. Osalla lääkäri auttaa saamaan lapsen

Trade on voinut huijata itselleen miehen ja lapsen mutta aikuisten maailmassa ei voi huijata itselleen työpaikkaa.

Totuus : kotona on aina kivempaa kuin töissä.

Oi voi, jotkut taitaa mennä töihin lauantaina ja sunnuntaina. Onneksi on vapaata.

Vierailija
370/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri yleensä antaa palkkatukityölapun mihin voi hakea, he järjestävät myös työkokeilua.

Työkkäri ei järjestä tes-palkka työtä, ne ovat työkkärin sivuilla kaikkien nähtävillä ja jokainen tekee itse kotona työhakemuksen.

Eli kun sinut irtisanotaan niin kukaan ei auta hommaamaan tes-palkka työtä. Itse teet kotona hakemuksen. Työkkärillä on kyllä kursseja missä näytetään yleisesti miten työhakemus tehdään.

Siksi, koska jos työnantaja ei valitse sinua tietyn ajan kuluessa niin työkokeilu odottaa

Eli olet idiootti.

Lopeta valehtelu!

Vierailija
371/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet idiootti.

Lopeta valehtelu!

On totta, ei työkokeilut mihinkään häviä

Vierailija
372/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet idiootti.

Lopeta valehtelu!

Kukaan mihinkään työkokeiluun joudu, ellei itse siihen suostu!

Vierailija
373/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakutori nyt on aika epäilyttävä nettisivu, mutta kai jokainen kykenee hyväksyttäviä, mutta heikkoja työhakemuksia kirjoittamaan? Sitten se sama hakemus joka paikkaan, eikä varmasti soitella perään. 

Vierailija
374/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet idiootti.

Lopeta valehtelu!

Käytännössä kyllä joutuu, koska TE-toimisto pystyy kiristämään kielteisellä lausunnolla Kelan suuntaan. Eihän kukaan menisi työkokeiluun, jos ei olisi pakko.

Vierailija
375/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto kohtelee eriarvoisesti työnhakijoita. Toisille tarjotaan kuulemma tiskinalushommia, osa joutuu selittämään kaikki asiansa, osan ei tarvi käydä haastatteluissa kuin joskus... jos olet ns hyvä tyyppi asiat hoituu helpostikin.

Vierailija
376/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet idiootti.

Lopeta valehtelu!

Käytännössä kyllä joutuu, koska TE-toimisto pystyy kiristämään kielteisellä lausunnolla Kelan suuntaan. Eihän kukaan menisi työkokeiluun, jos ei olisi pakko.

Kyllä menee. Jotkut haluavat OIKEASTI työllistyä, toisin kuin sinä ilmeisesti.

377/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne kohtaisesti haetaan. Ei työssäkäyvä joudu neljää työpaikkaa hakemaan kun osa aikaisellekkin riittää yksi paikka.

Vierailija
378/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää kuinka hyvän tuntipalkan yhteiskunta maksaa teille siitä hakemusten tekemisestä ja muuhun työnhakuun liittyvästä toiminnasta.

Jos ihminen saa "tuntipalkkaa", siihen kuuluu lisäksi mm. eläkkeen kertyminen, työterveyshuolto ja lomarahat. Työttömillä, jotka eivät saa tuntipalkkaa yhtään mistään vaan tuen pysyäkseen hengissä, maksavat tästäkin avustuksesta erittäin korkean veroprosentin ko. summan suuruuteen nähden.

Vierailija
379/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaikki tulee ylityöllistämään työvoimaviranomaisia kelpo tavalla. Saapas nähdä miten tulee sujumaan. Aika hässäkkä tiedossa.

Vierailija
380/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet idiootti.

Lopeta valehtelu!

Älä idiootti trollaa!